abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51274669
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sterker nog: wist je dat kinderen van universitair geschoolden vaker een alfavak gaan studeren en kinderen van niet-academisch geschoolden vaker een betavak?
Interessant, he?
Kan, maar ik moet zeggen dat mijn master-richting wel een beetje een buitenbeentje is op de TU
  zondag 8 juli 2007 @ 23:07:39 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51274698
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

karkatereigenschappen zijn weldegelijk in belangrijke mate genetisch bepaald. En het gaat ook niet om individuen, maar om een brede evolutionaire trend. In een milieu waarin evolutionaire druk in belangrijke mate is uitgeschakeld zou je genetische drfit kunnen verwachten. Geen idee wat voor gevolgen dat heeft. En nogmaals, het tijdsbestek is volgens mij veels en veels te kort.
Waarom zou evolutionaire druk zijn uitgeschakeld? Het gaat om het voortbestaan van de soort, en er is toch door de geschiedenis heen ruwweg een even groot percentage zonder kinderen geweest. Alleen in transitiemodellen verschuift dat eventjes - en dan stabiliseert het weer.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:07:59 #178
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51274711
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Floripas het volgende:
En wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?
Wie ben jij om te bepalen dat ik niet met 200 door de bebouwde kom mag rijden?
Wie ben jij om te bepalen dat marc dutroux het 12 jarige buurmeisje niet mag bespringen?

Enfin, ik ben degenen die het moet betalen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:08:20 #179
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51274726
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Kan, maar ik moet zeggen dat mijn master-richting wel een beetje een buitenbeentje is op de TU
TU Delft?
Laat me raden, jullie lied is: "Wij worden toch je baas".
  zondag 8 juli 2007 @ 23:09:29 #180
46960 StefanP
polemicist
pi_51274778
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:53 schreef Floripas het volgende:

Als je een kind van Einstein en (een bevroren zaadcel van) Marie Curie in een witte kamer met zo goed als geen stimulansen zet, krijg je waarschijnlijk geen uitblinkertje.
Met de juiste stimulansen krijg je waarschijnlijk wel een uitblinker. Het kind dat voortkomt uit de bouwvakker om de hoek en de dame achter de balie in de snackbar zal daarentegen -ongeacht de stimulansen- waarschijnlijk nooit een uitblinker worden. Wanneer de laatste groep continu meer kinderen krijgt, betekent dat op den duur dat je een aardkloot vol bouwvakkers en snackbarmedewerkers overhoudt.

Natuurlijk kunnen ook domme mensen slimme kinderen krijgen, maar de waarschijnlijkheid dat zoiets gebeurt is erg klein en verwaarloosbaar in het groter geheel.
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sterker nog: wist je dat kinderen van universitair geschoolden vaker een alfavak gaan studeren en kinderen van niet-academisch geschoolden vaker een betavak?
Interessant, he?
Bron?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 8 juli 2007 @ 23:09:37 #181
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51274782
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen dat ik niet met 200 door de bebouwde kom mag rijden?
Wie ben jij om te bepalen dat marc dutroux het 12 jarige buurmeisje niet mag bespringen?

Enfin, ik ben degenen die het moet betalen.
Ik vind reproductieve rechten afpakken wel even iets anders dan andere mensen verbieden anderen in direct levensgevaar/sexueel trauma te brengen.
Drogredenering, dus.
pi_51274833
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je wel eens een poging gedaan om rustig iets uit te leggen? Ik krijg zelfs Latijnse grammaticaconstructies die voor een Nederlander heel erg abstract zijn (periodieke conjunctivus, dat werk) best aardig uitgelegd aan de gewilligen, geen probleem.
Wellicht bestaat er ook zoiets als didactische intelligentie.
Dat is absoluut waar, en ik ben weinig geduldig. Toch, het is vaak echt onmogelijk iets in de trage hersenen te stampen, ze zijn gewoon zó sloom.
quote:
[..]

Als ik vanaf geboorte was getraind, met dat doel en dat doel alleen? Ik denk het wel.
Onzin, je kunt alleen een goede basketballer zijn met de juiste lengte. Daar heb je geen invloed op.
pi_51274837
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

TU Delft?
Laat me raden, jullie lied is: "Wij worden toch je baas".
Nee
  zondag 8 juli 2007 @ 23:15:46 #184
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51275057
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Met de juiste stimulansen krijg je waarschijnlijk wel een uitblinker. Het kind dat voortkomt uit de bouwvakker om de hoek en de dame achter de balie in de snackbar zal daarentegen -ongeacht de stimulansen- waarschijnlijk nooit een uitblinker worden. Wanneer de laatste groep continu meer kinderen krijgt, betekent dat op den duur dat je een aardkloot vol bouwvakkers en snackbarmedewerkers overhoudt.
Maar verreweg de meeste mensen zijn niet of dom of slim: de meeste mensen zijn gemiddeld. Ben jij naar de universiteit gegaan? Ik zou jullie allemaal wel willen vragen: als je naar de universiteit bent gegaan, hoeveelste generatie ben je dan? Ik pas derde. Mijn overgrootouders waren dus bouwvakkers, boeren, cafebazen, smeden. De universiteit wordt gevuld met mensen die enkele generaties geleden nog niet universitair zijn geschoold.
quote:
Natuurlijk kunnen ook domme mensen slimme kinderen krijgen, maar de waarschijnlijkheid dat zoiets gebeurt is erg klein en verwaarloosbaar in het groter geheel.
[..]
Nee, dat valt wel mee. Veel wetenschappers hebben geen briljante ouders, sterker nog, die komen vrij vaak uit een onder- of middenklassegezin.
quote:
Bron?
Een column van Ronald Plasterk voor, ik meen, de Volkskrant. Ik zal 'm eens opzoeken, maar dat is vrij lastig googlen nu hij ook minister van onderwijs is
  zondag 8 juli 2007 @ 23:16:13 #185
83951 rashudo
project 2501
pi_51275082
Nog steeds mensen die overtuigd zijn dat fascisme de oplossing is? Ondertussen hebben ze wel kritiek op alles wat de regering doet, maar als het op hun manier gaat heeft het rijk wel de volledige macht over het volk, en dan is er opeens niks mis mee.
Their eyes opaque.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:16:21 #186
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_51275090
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wij weten allebei hoeveel kneuzen er in de wetenschap rond lopen, met name in de alfahoek (en daar reken ik psychologie ook voor het gemak even onder), veel wat daar gebeurt is het papier niet eens waard waar het op verschijnt. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan scherpe observaties van goede denkers.
En jawel dames en heren. Zie hier een prachtvoorbeeld van het betacomplex. Dit complex kenmerkt zich door het ten alle tijden af doen van andere wetenschappen als het werk van niet intelligente mensen, voortgekomen uit de eigen frustratie van het zich minderwaardig voelen door die grote miskenning van betamensen in de grote mensen wereld.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:16:56 #187
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51275113
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:09 schreef Floripas het volgende:
Drogredenering, dus.
Nope. Jij komt met de vraag "wie ben jij om?"
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:09 schreef Floripas het volgende:
reproductieve rechten
Ah, waar kan ik mijn recht opeisen? Welk loket van de gemeente is dat dan?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:17:17 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51275131
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, en ik ben weinig geduldig. Toch, het is vaak echt onmogelijk iets in de trage hersenen te stampen, ze zijn gewoon zó sloom.
[..]
Dat is een kwestie van stimulans. Je moet niet verwachten dat-ie meteen de finesse van de quantummechanica begrijpt. Je hersenen lijken wel een spier die je kunt trainen, is mijn ervaring, en je laat Sharon Dijksma ook niet gelijk beginnen met de marathon.
quote:
Onzin, je kunt alleen een goede basketballer zijn met de juiste lengte. Daar heb je geen invloed op.
De lengte, daar heb je met de juiste voeding vrij veel invloed op.
Bovendien kun je zoiets eendimensionaals als lengte niet vergelijken met intelligentie.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:20:07 #189
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51275245
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:16 schreef Napalm het volgende:
Ah, waar kan ik mijn recht opeisen? Welk loket van de gemeente is dat dan?
Bij het Hof van Justitie in Den Haag. Reproductieve rechten zijn vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
pi_51275386
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar verreweg de meeste mensen zijn niet of dom of slim: de meeste mensen zijn gemiddeld. Ben jij naar de universiteit gegaan? Ik zou jullie allemaal wel willen vragen: als je naar de universiteit bent gegaan, hoeveelste generatie ben je dan? Ik pas derde. Mijn overgrootouders waren dus bouwvakkers, boeren, cafebazen, smeden. De universiteit wordt gevuld met mensen die enkele generaties geleden nog niet universitair zijn geschoold.
Kulredenenering, vroeger ging je namelijk niet naar de universiteit omdat je vader loodgieter was. Die loodgieter kon verder best heel slim zijn. Tegenwoordig ben je (op een kleine groep na) loodgieter omdat je niet beter kán.

De denkfout die jij maakt is dat je niet inziet dat opleidingsniveau vroeger niet zoveel te maken had met je mogelijkheden, maar heden ten dage des te meer.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:25:24 #191
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51275491
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van stimulans.
Neen. Je kan van een dubbeltje een kwartje maken, wellciht. Maar van een dubbeltje tien miljoen lukt je geen twee keer.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:26:17 #192
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51275535
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bij het Hof van Justitie in Den Haag. Reproductieve rechten zijn vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Hah, het EVRM gaat mij een lekker wijf schenken?! Ik ben helemaal voor!
pi_51275571
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van stimulans. Je moet niet verwachten dat-ie meteen de finesse van de quantummechanica begrijpt. Je hersenen lijken wel een spier die je kunt trainen, is mijn ervaring, en je laat Sharon Dijksma ook niet gelijk beginnen met de marathon.
Zeker, maar verklaar mij eens hoe het kan dat zo'n beetje alle winnaars van marathons uit een klein gebiedje in Kenia komen? Daar trainen ze zeker harder?
quote:
[..]

De lengte, daar heb je met de juiste voeding vrij veel invloed op.
ja dat is dus echt lulkoek daarom kijk ik zeker altijd neer op alle vrouwen en de meeste mannen, die wilden gewoon niet genoeg lang worden.
quote:
Bovendien kun je zoiets eendimensionaals als lengte niet vergelijken met intelligentie.
Natuurlijk wel, het gaat om het onderliggende principe. Daarbij zou ik lengte/juiste proporties niet bepaald eendimensionaal durven noemen, daar komen heel wat heel ingewikkelde processen bij kijken.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:28:45 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51275638
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kulredenenering, vroeger ging je namelijk niet naar de universiteit omdat je vader loodgieter was. Die loodgieter kon verder best heel slim zijn. Tegenwoordig ben je (op een kleine groep na) loodgieter omdat je niet beter kán.

De denkfout die jij maakt is dat je niet inziet dat opleidingsniveau vroeger niet zoveel te maken had met je mogelijkheden, maar heden ten dage des te meer.
Vroeger kon je beurzen krijgen als je slim genoeg was op de basisschool. Dan betaalde de pastorie of de goegemeente voor je scholing. Dat is behoorlijk veel gebeurd.
pi_51275786
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vroeger kon je beurzen krijgen als je slim genoeg was op de basisschool. Dan betaalde de pastorie of de goegemeente voor je scholing. Dat is behoorlijk veel gebeurd.
Wat leuk, hetzelfde principe als we nu hebben. Mara hoe komt het dan toch dat het percentage hoogopgeleiden toen zoveel lager lag?
  zondag 8 juli 2007 @ 23:36:29 #196
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51275953
Zelfdediscussie link over erfelijkheid als ik flori de vorige keer gaf (wtf is dat topic gebleven?):

http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=24
quote:
'Intelligentie is erfelijk,' zei Prof Helmuth Nyborg, de dekaan van het Psychologie Instituut aan de Aarhus Universiteit. 'De 15 tot 20 procent van degenen in de lagere regionen van de samenleving diegenen die niet in staat zijn zelfs maar de eenvoudigste taken uit te voeren en vaak hun kinderen niet kunnen opvoeden zouden ontmoedigd moeten worden van het krijgen van kinderen.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:37:32 #197
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51276008
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat leuk, hetzelfde principe als we nu hebben. Mara hoe komt het dan toch dat het percentage hoogopgeleiden toen zoveel lager lag?
diplomainflatie. En veranderende cultuur & maatschappij.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:41:35 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276147
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

Neen. Je kan van een dubbeltje een kwartje maken, wellciht. Maar van een dubbeltje tien miljoen lukt je geen twee keer.
Mensen worden niet geboren als dubbeltjes of kwartjes. En intelligentie, als er al een getal aan te plakken is, valt bij standaardmensen niet in de orde van grootte van 0,10 - 10.000.000,
  zondag 8 juli 2007 @ 23:42:24 #199
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276183
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:26 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hah, het EVRM gaat mij een lekker wijf schenken?! Ik ben helemaal voor!
Nee, maar het EVRM gaat jou niet tegenhouden een kleintje te maken samen met een lekker wijf.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:44:39 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276269
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zeker, maar verklaar mij eens hoe het kan dat zo'n beetje alle winnaars van marathons uit een klein gebiedje in Kenia komen? Daar trainen ze zeker harder?
[..]
Maar kijk eens hoeveel mensen hem binnen een aanvaardbare tijd uitlopen. Die heb je in alle soorten en maten.
quote:
ja dat is dus echt lulkoek daarom kijk ik zeker altijd neer op alle vrouwen en de meeste mannen, die wilden gewoon niet genoeg lang worden.
[..]
Hoor jij mij Lamarque aanhalen? Ik heb het over de voeding die je je kind geeft.
quote:
Natuurlijk wel, het gaat om het onderliggende principe. Daarbij zou ik lengte/juiste proporties niet bepaald eendimensionaal durven noemen, daar komen heel wat heel ingewikkelde processen bij kijken.
Prima, maar het is rechtlijniger dan intelligentie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')