Geweldig gespeeld, vooral van Nadal. Had het vooral de laatste set flink benauwd, had nooit gedacht dat hij zo stiekem die 2e set zou pakken. Mentaal vond ik Federer echt zwak vanavond, z'n service heeft zich er doorheen gesleept.
Cruciaal vond ik eigenlijk de fenomenale calls die Nadal maakte m.b.t. Hawkeye en Federer had op cruciale punten net het geluk niet mee. Hawkeye had overigens natuurlijk gewoon gelijk, maar de manier hoe die ballen 0.1mm in of uit waren brak Federer gewoon mentaal.
Na de 2-1 in sets verwachtte ik eigenlijk een eitje voor Federer, maar waarom hij daar dan weer onbegrijpelijk zwak begon? Geen flauw idee. Na de eerste twee servicegames op 2-2 was het heel benauwd, maar gelukkig wist Roger zich net op tijd te herstellen. Mede denk ik doordat Nadal die breek niet wist te maken. Twee keer 2 breakpoints en dan nog je service houden, dan kon het toch eigenlijk niet meer mis gaan?
Complimenten aan Nadal, ik had niet gedacht dat hij Federer eigenlijk op z'n Roland Garros' mentaal (bijna) uit de wedstrijd kon slaan.