Naast mijn Seiko Premier heb ik vanmiddag een klokje 'voor erbij' gekocht. Ik wilde eens wat afwisseling kunnen hebben tussen horloges, dus heb ik mijn 2e gekocht. Ik heb hem puur op het uiterlijk gekocht. Het is een Fossil ME1013....even plaatje zoeken.....
![]()
Hij was 100 euro, en voor dat geld vond ik 't wel een meepakkertje. Nu zal het geen kwaliteitsuurwerk zijn zoals sommige klokken die hier voorbij komen, maar ik heb toch een vraagje aan de kenners onder ons. Het horloge kan blijkbaar dag/nacht laten zien. Tenminste, dat zou je zeggen, want ik kan een (volle) maan met aan weerszijden sterren op een donkerblauwe achtergrond laten zien, maar ik had verwacht dat ik ook iets van lichtblauw zou hebben met een zonnetje.
Dat blijkt dus echter niet zo te zijn. Ik vraag me nu dan af hoe dat werkt, want uit het boekje word ik ook niet wijs. Ik heb dat ding al tig keer rondgedraaid, maar geen zonnetje te zien. Je krijgt dus sterren..maan...sterren...niets....sterren...maan..sterren...niets...etc.
Momenteel heb ik em zo staan dat het 'niets' te zien is, maar dan zie je nog steeds aan weerszijden van het 'schermpje' sterren. Wat een vaag verhaal trouwens als ik 't teruglees
![]()
maar ik weet niet hoe anders te omschrijven wat ik bedoel.
Iemand enig idee hoe ik het e.e.a. moet interpreteren? Ik heb maar 1 kroon die ik in 2 standen uit kan trekken volgens mij, en een knopje waarmee ik de datum kan verzetten..that's it.