abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51690695
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:16 schreef franske19 het volgende:

[..]

Ron heeft een mooi boek heeft waarin in twaalf eenvoudige stappen wordt uitgelegd hoe je je heksen controleert. Rowling is echt van de pot gerukt.
[..]

Tja... een beetje de standaard tienertijdschrift maar dan in wizardvorm dus....
Niets bijzonders vind ik. Het was immers vanaf boek drie al zo dat hun hormonen begonnen op te spelen en Ron al wat meer tact begon te krijgen.

Dat boek liet hem dus een beetje vleien en complimentjes uitdelen, iets waar hermione al vanaf boek 1 heel erg gevoelig voor is....
  † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2007 @ 13:41:00 #242
43556 miss_dynastie
pi_51691171
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:57 schreef Urquhart het volgende:
Er is dus nog een deur opengehouden voor een mogelijk vervolg: "de kinderen van..."
Dat had ook gekund zonder zo'n slappe epiloog hoor.
In elk geval heeft ze een ding bereikt: ik wil wel 18 euro naar haar rekening storten om ervoor te zorgen dat ze nooit meer een letter op papier zet . ja, ik ben echt enorm teleurgesteld, u merkt het
pi_51692203
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat had ook gekund zonder zo'n slappe epiloog hoor.
In elk geval heeft ze een ding bereikt: ik wil wel 18 euro naar haar rekening storten om ervoor te zorgen dat ze nooit meer een letter op papier zet . ja, ik ben echt enorm teleurgesteld, u merkt het
En heb je nog concrete argumenten waarom je zo teleurgesteld ben?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:25:55 #244
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_51692258
Leuk boek dat laatste maar sommige plotwendingen vond ik een beetje onverwacht.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  Redactie Frontpage zaterdag 21 juli 2007 @ 14:42:14 #245
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51692565
Rowling heeft op ded BBC al gezegd dat er wel een nieuw deel kan komen.
pi_51692598
Bij paagman zei een gozer dat hij elk Harry Potter boek 30 keer leest. wow denk ik dan. Je hebt fans, je hebt fans, je hebt freaks en je hebt freak freaks.

"Omdat ze zo leuk zijn" antwoordde hij op de vraag waarom hij dat deed.
pi_51692637
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:42 schreef SunChaser het volgende:
Rowling heeft op ded BBC al gezegd dat er wel een nieuw deel kan komen.
Er waren toch geruchten dat ze een Harry Potter encyclopedie wou schrijven?
pi_51692718
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:43 schreef magnifor het volgende:
Bij paagman zei een gozer dat hij elk Harry Potter boek 30 keer leest. wow denk ik dan. Je hebt fans, je hebt fans, je hebt freaks en je hebt freak freaks.

"Omdat ze zo leuk zijn" antwoordde hij op de vraag waarom hij dat deed.
ik kan er wel inkomen dat je 2 x een boek lees, ze lezen lekker weg en dan zou ik ze ook zo 2x lezen..
pi_51692728
Ik had deze spoilers:

Spooilers, lol
Ron dies.
Lupin dies.
Percy dies (this death occurs before the wedding, inevitably throwing events into chaos).
Voldemort dies.
Snape dies.
Details aren�t needed. Just say BELLATRIX KILLS RON!

Snape�s loyalty? I found this to be the saddest part of the book. As many people guessed, all was not what it seemed with Dumbledore, and the two did indeed have a plan that would eventually result in Snape killing him. But, Snape was only in on things for personal gain, and when Voldemort learns of this, he is obviously furious with Snape. Snape tries to make up for things by luring Harry to him, but Harry manages to escape, and Voldemort kills Snape before the final conflict.

I don�t know what all these rumours are about Voldemort kidnapping Ron, it�s a complete lie. Ron is killed by Bellatrix Lestrange in The Battle of Hogwarts, but Neville manages to finish off Bellatrix after Ron weakens her before his death.

Harry Potter is not a horcrux.

As I�ve already stated, Voldemort kills Snape.

Voldemort is killed in the Department Of Mysteries. He baits Harry Potter about his parents, Sirius, Dumbledore and Ron. which turns out to be the worst thing Voldemort could have done. As Voldemort steps out into the circular bit with many doors, Harry Potter opens the locked door, and Voldemort is destroyed by the blinding light, which heals Harry Potter, who seems close to death (he does not die).

The cover art shows Voldemort + Harry Potter at the Deathly Hallows, Harry Potter is attempting to summon Voldemort�s Horcrux, as Voldemort is doing his best to keep the enchantment in place.

No-one loses a body part, no idea where that came from?

Also Harry Potter does not get drunk whoever said that.

Harry Potter does not lose his powers.

What�s the deal with the dragon on the US deluxe cover?
The trio fly on it to get to the Deathly Hallows. Only Harry Potter and Voldemort can fight on the Deathly Hallows, but this is not their final encounter.

What�s happening on the UK kids cover?
Gringotts. The trio are searching for the locket (it isnt there) but they get vital information on Ravenclaws book here.

How�s the epilogue done?
I didn�t like it. It was in the form of a newspaper article, a sort of �Where Are They Now?� thing, 20 years on from the final showdown.

You said Ron dies so what happens to Hermy at the end?
As said, her love life isnt specified. But she becomes a Healer at St. Mungo�s.

What�s Luna/Hagrid/Weasley twins/Neville�s fate?
Becomes editor of Quibbler (her dad passes it on to her)/Remains at Hogwarts to this day/Weasley�s Wizard Wheezes becomes multinational/Herbology teacher at Hogwarts after Sprout�s death (old age she isnt killed)

What happens to Voldy�s body in the end?
Completely obliterated by the love from locked room.

What are the horcruxes? How does Harry Potter find and destroy them?
Nagini/Locket/Cup/Ravenclaws Book. Symbol on UK spine is a device that enables Harry Potter to locate �soul fragments� if you will, Harry Potter can destroy them a lot more easily than Dumbledore.

What�s the deal with the mirror? How does RAB and Kreacher come into the story?
Sirius has left an almost �voicemail� message on the mirror, to advise him on destroying the horcrux. Kreacher has to tell the trio (on Harry�s orders) about the history of the symbol and where to find it.

What�s the lies of Dumbledore chapter about?
Neon was right about this, this is to do with the plan with Snape. I don�t know if he got lucky because the Grindelwald thing isnt even close.

What happens to all the teachers? Who�s new headmaster etc?
McGonagall is new headmistress.

What�s Harry�s fate in the end? Job etc?
Becomes an almost freelance Auror but refuses to work for the MoM
Xbox Live: koenpijl
pi_51692755
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:50 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan er wel inkomen dat je 2 x een boek lees, ze lezen lekker weg en dan zou ik ze ook zo 2x lezen..
5x ofzo is ook nog wel normaal (om al die details uit te halen zeg maar), maar 30 keer? Get a Life denk ik dan.
pi_51692894
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:50 schreef koen_pijl het volgende:
Ik had deze spoilers:
leuk verzonnen joh!! Alleen bijna allemaal fout.
I had a signature once. It was awful.
pi_51693103
Wat is nou de deal met Dumbledore?
pi_51693179
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:06 schreef Sloggi het volgende:
Wat is nou de deal met Dumbledore?
hij was stervende
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:26:05 #254
88233 Steve
Still the best.
pi_51693519
Ik heb dit nog niet gelezen omdat ik pas om en nabij de 200 pagina's ben, maar ik zie echt enorm veel WO2 dingen terug (en wellicht ook andere oorlogen ).
Erg tof tot nu toe, veel vaart erin. En leuke info over Dumbledore.
Minpuntje vind ik o.a. Hermione die wel heel makkelijk aan dat Horcruxboek kwam.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51693560
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:09 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

hij was stervende
Ik dacht iets gelezen te hebben over een geheim plan van hem om een coup te plegen...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:50:17 #256
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51694086
Wat ik overigens wel wat matig vind is de 1984-achtige draai die Rowling eraan gaf.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51699214
Wat ben ik blij dat ik dit topic heb weten te vermijden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51699259
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef Biancavia het volgende:
Wat ben ik blij dat ik dit topic heb weten te vermijden.
Je bent er nu toch
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_51699284
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Wat ik overigens wel wat matig vind is de 1984-achtige draai die Rowling eraan gaf.
de wat??
I had a signature once. It was awful.
pi_51699367
Erg goed boek. Vanaf chapter 33 vielen eindelijk alle puzzelstukjes in elkaar. En: Snape is een held! Een tragische... Dat citaat van Dumbledore, 'the best of you', daar hield ik 't niet meer. En die Patronus. Snif.

Oh ja, en die posters met 'Harry Potter en het fatale heiligdom' als titel worden nog geld waard, want dat blijkt echt een compleet verkeerde vertaling van 'Deathly Hallows'

Wordt trouwens nog een hele klus om dit te verfilmen. Zó veel plot. Zó veel locaties. Phew, ga er maar aanstaan.

[ Bericht 37% gewijzigd door Stonehead op 21-07-2007 19:16:18 ]
pi_51699531
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:03 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Je bent er nu toch
Ja, ik heb het boek uit.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:19:12 #262
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_51699694
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:13 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, ik heb het boek uit.
En wat vond je ervan?
pi_51700632
Ik heb 'm ook uit. Einde nogal afgezaagd, maar verder gewoon een erg sterk, spannend boek. Gelukkig niets van deze topic meegekregen de afgelopen week.
Don't think twice, it's all right.
pi_51700753
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:13 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, ik heb het boek uit.
Heb je snel gedaan Ik ben nu nog steeds bezig met Harry Potter 6 Naja, ik lees ook nooit
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:11:57 #265
52191 DABAMaster