quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef MaJo het volgende:Dat ligt niet aan de zaal maar aan de band
![]()
Bij Wolfmother (waar je volgens mij op doelt
![]()
) werd inderdaad volop gecrowdsurft. Bij indieconcerten gebeurt dat sowieso wel. Maar soms heb je ook beveiligers op het podium staan die de mensen terugduwen
![]()
Wat me ook opvalt is dat ze vaak in het begin de crowdsurfers wel hun gang laten gaan maar dan later in actie komen. Bij andere concerten is het weer helemaal niet mogelijk, zoals bijvoorbeeld Interpol of Arctic Monkeys.
Bij de Arctic Monkeys in de Melkweg, eerder dit jaar, was het anders één grote bende van crowdsurfers. Er stond telkens 10 man op het podium, ofzo
![]()
. Maar dat is toch een partij irritant, zeg. Ben om die reden blij dat het op festivals verboden is!
Ik zie het op Lowlands vaak gebeuren als het grootste gedeelte van de bewakers even ergens anders is. Bijvoorbeeld met The Prodigy in 2005, die naar het eind van de tent liepen. Hup, veel bewaking er achteraan. Toen was er even net te weinig bewaking vooraan om de crowdsurfers tegen te houden
![]()
.
De opmerkingen van Def P. in 2000 over het toen recente crowdsurf-verbod waren ook wel priceless. Dat het publiek de crowdsurfers bij de Osdorp Posse vooral niet richting de bewakers moest duwen, enzo
![]()
.
Wat ik vaak merk met concerten in het algemeen, niet precies op Lowlands, is dat het publiek óf helemaal stil staat en staat te lullen met elkaar óf het hele publiek één grote pit lijkt te zijn.
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:08 schreef MaJo het volgende:Het pijnlijkste vind ik het trouwens als ze dan met een arm om een van de bandleden gaan staan en dan proberen mee te zingen ofzo
![]()
Dan sta ik echt met plaatsvervangende schaamte te kijken
![]()
Inderdaad, zeg...
![]()
Heb wel eens bij grote acts meegemaakt dat de security met grof geweld de desbetreffende fan het podium afsloeg nadat hij zoiets probeerde bij de zanger van die band. Om even terug te komen op het Arctic Monkeys-concert in de Melkweg
![]()
. Op een bepaald moment hing er een dame luttele seconden om Alex heen
![]()
. Die werd tenminste nog netjes het publiek ingegooid door de zachtaardige roadie. Ik heb het dus wel eens anders gezien. (En terecht, kan net zo goed een gek met een mes zijn. Maar dat is een ander onderwerp.)