abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51227562
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:14 schreef terrorqueen het volgende:

[..]

ok luister.. er zijn veel moslims in NL als je dat nog niet gemerkt hebt en die gaan nergens heen.. En als

er mensen zijn die het land uitgaan.. dan zijn jullie het wel.. Ik weet ..het doet pijn.. als

een "Nederlander" Heb je al lang niets meer te zeggen in dit land.. dus
Algerije heeft in de jaren 30 van de vorige eeuw ook de marokkaanse immigranten de grens over geschopt omdat ze te lastig waren. Dus jij denkt dat dat hier niet kan gebeuren?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:41:24 #52
184568 elilim
videre nec videri
pi_51228097
strik erom en terugsturen naar zandland.
pi_51317609
TEEVEEPEETJE
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51322340
tja je zou je eens aanpassen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:34:28 #55
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51324902
Als je prima functioneert wordt je er echt niet zo snel uitgekickt. Zijn functioneren plus een aantal klachten zullen er wel voor gezorgd hebben dat hij weg moest. So be it, zo werkt het systeem.
Weisst
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:00:36 #56
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_51357517
als tien leerlingen klagen dan heb je echt iets gedaan dat opvalt.

Al moet je wel kijken naar de leerlingen zelf, in dit geval blijkt dan al snel dat het niet alleen lelieblanke kinderen zijn die hebben geklaagd, en ze van verschillende achtergronden komen, waaronder een Islamitische achtergrond.

Overigens is het als stagiair te dom voor woorden om religieus wervingsmateriaal bij de hand te hebben en het uit te delen aan leerlingen in de leeftijdscatagorie van 12 tot 18 jaar. Als ze je op dat betrappen, dan kun je er donder op zeggen dat je in de problemen komt, en dat geld net zo hard voor christelijk materiaal.

Dat soort subversieve propaganda mag je nooit als docent of assistent aanbieden buiten de context van een les. Je kunt een folder wel laten zien in het kader van levensbeschouwing, maar dan nog is het binnen een aangepaste context die naast een gelijke behandeling van andere geloofsovertuigingen staat, en dus geen overduidelijke voorkeur geniet. Het verspreiden van dat soort materiaal buiten lessen om, met als doel mensen te overtuigen, geeft aan te handelen vanuit een agenda die buiten de persoon om staat.

Het is niet te vergelijken met het aangeven van een Star-Wars bijeenkomst, of een auto of stripbeurs, want dat zijn hobbies, interesses, dit betreft een geloofsovertuiging, met waarden en normen die het leven op een aantal fundamentele vlakken raakt en verandert. Een hobby is vrijblijvend, kan los worden gelaten, een religie is dat zelden en geeft niet de vrijheid om opgegeven te worden.

De achtergrond van de stagiair speelt ook daarin een grote rol. Inval-imam, dat geeft te kennen dat hij een geloofsgemeenschap dient op een niveau dat voorbij een bepaalde grens van individuele vrijheid ligt. Als hij die taak met zich meeneemt en uitvoert buiten die context dan is hij de persoon die fout ligt, niet de opleiding of de school.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_51382988
Afgezien van de taalfouten heb je wel gelijk.
Zit je op die school, soms? Ben je een van de protesterende leerlingen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51384333
Tja het wordt toch een welles - nietes spelletje. En je kunt wel nagaan, als je kijkt wat de vorige uitspraken van CGB waren, wat de uitkomst zal zijn......
Die man heeft alle recht om zijn mening en overtuiging te verkondigen, maar is hij daarvoor aangenomen op een openbare school? Is dat onderdeel van zijn stage?
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  maandag 16 juli 2007 @ 15:57:20 #59
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_51524830
Als leerlingen uit zichzelf naar hem toestapten voor vragen, kun je hem niets kwalijk nemen.

Er is ook niets mis met het geven van folders, of discussies voeren over moskeeën en imams. Als ik het verhaal zo lees, valt de stagair in kwestie bijzonder weinig te verwijten. Het feit dat hij met vrouwen geen hand wil shudden, gaat dan wel weer tegen onze cultuur in.

Ook vind ik niet dat je iemand mag aanspreken voor het bezoeken van islamitische websites. Dat blijft een privé zaak.

Ik kan me wel voorstellen dat de leiding op school zich zorgen maakt over het eventuele verdere verloop van de loopbaan van de betreffende stagair. Sommige kinderen zijn vrij vatbaar voor bepaalde invloeden, en kijken toch over het algemeen op tegen leraren. Als je dan als leerling wordt gecontronteerd met een inval-imam, die graag vanalles vertelt over z'n geloof, kan het snel gaan. Maar ook daar zou niets mis mee mogen zijn. Ieder persoon heeft het recht het geloof te volgen dat hij of zij wil.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  maandag 16 juli 2007 @ 17:43:22 #60
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_51528125
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:57 schreef Devano het volgende:
Als ik het verhaal zo lees, valt de stagair in kwestie bijzonder weinig te verwijten.
Gaat alleen op als je alleen het verhaal van de stagair geloofd, en dus denkt dat de school de klachten "bedenkt".

Aangezien de stagiar in kwestie al van meerdere scholen is gestuurd, met ongeveer dezelfde klachten, denk ik niet dat'ie wederom het voordeel van de twijfel verdiend. Het heeft er dus alle schijn van dat hij idd "ongevraagd" mensen begon te vertellen over z'n geloof.

maandag 16 juli 2007 @ 17:49:15 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51528295
Ik vraag me af wat er was gebeurd als het om een christen ging. Met het CDA in de regering.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 17-07-2007 08:20:06 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51543730
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:42 schreef concac het volgende:
Ggelijke behandeling betekendt gelijk met de meerderheid, en die moslim is niet in de meerderheid dus moet het hij zich maar aanpassen, en hij hoeft dus geen VIP-behandeling te krijgen.
Aanpassen betekent kennelijk niet dat je Nederlands kunt schrijven.

Overigens vind ik dat een stagiair(e) die zijn of haar hobbies te fanatiek beoefent, ontslagen mag worden. Onafhankelijk van geloof, achtergrond, overtuiging of hobby.
Een stagiaire wordt geacht te leren van en niet te beleren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 04:12:55 #63
46960 StefanP
polemicist
pi_51547203
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:49 schreef Megumi het volgende:
Ik vraag me af wat er was gebeurd als het om een christenhond ging. Met het CDA in de regering.
Een volstrekt belachelijke vergelijking, die alleen door een etnomasochist gemaakt kan worden. Probeer de OP nog eens te lezen. Ja, le-zen. Wanneer hoorde jij voor het laatst van een christelijke leerkracht op een openbare school, die leerlingen probeert te bekeren, die foldertjes uitdeelt voor z'n kerk, die de kerk waar anderen heengaan als minderwaardig bestempelt, die zich kleedt in een jurk, die een baard van 30cm heeft en die vrouwen geen hand geeft? Je moet het lef maar hebben om bij het lezen van zoveel stupiditeit uit te vallen tegen christenen in plaats van de moslim in kwestie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 17 juli 2007 @ 04:17:55 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51547224
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een volstrekt belachelijke vergelijking, die alleen door een etnomasochist gemaakt kan worden. Probeer de OP nog eens te lezen. Ja, le-zen. Wanneer hoorde jij voor het laatst van een christelijke leerkracht op een openbare school, die leerlingen probeert te bekeren, die foldertjes uitdeelt voor z'n kerk, die de kerk waar anderen heengaan als minderwaardig bestempelt, die zich kleedt in een jurk, die een baard van 30cm heeft en die vrouwen geen hand geeft? Je moet het lef maar hebben om bij het lezen van zoveel stupiditeit uit te vallen tegen christenen in plaats van de moslim in kwestie.
Tja daaruit blijkt maar weer dat je in het verre Texas weinig merkt van jehova getuigen enz die je continu lastig vallen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 04:21:11 #65
46960 StefanP
polemicist
pi_51547239
Daar gaan we weer. Leerkrachten op het openbaar onderwijs vergelijken met jehova getuigen. Het is goed hoor, wat je wil...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 17 juli 2007 @ 04:32:45 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51547292
De beste oplossing is de subsidie stop zetten op religieus onderwijs. En het verbieden van religieuze symbolen op openbare scholen.
pi_51548373
Waarom halen zwakbegaafden toch altijd het christendom erbij wanneer er iets gebeurd waar een moslim bij betrokken is?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:49:23 #68
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_51549481
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 04:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja daaruit blijkt maar weer dat je in het verre Texas weinig merkt van jehova getuigen enz die je continu lastig vallen.
Volgens mij staan die nooit voor de klas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')