Om bepaalde zaken even op te helderen:
quote:
Ik die waardeloze politieagent:
Je kiest er zelf voor om bij de politie te gaan, als er aan kleine dingen die minder belangrijk zijn meer aandacht besteed dan aan het grote probleem (de criminaliteit en de veiligheid van de burger) dan moet je niet janken als je kritiek over je heen krijgt.
quote:
Geachte belastingbetaler, ik denk dat u mijn identiteit wel heeft vastgesteld en ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de Boeman ben, en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel wordt vergeleken.
Wij leren dat 'onze' kinderen niet, de kinderen komen er vanzelf achter naar mate zij ouder worden en merken dat jullie aan veel belangrijke problemen veelste weinig aandacht geven.
quote:
U beschuldigd mij ervan dat ik de jeugd te zacht aanpak, tot die keer dat ik uw eigen kind de les lees. U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar beschuldigd mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw probleem te onderbreken.
Jullie doen inderdaad te weinig tegen de criminele jeugd, en wanneer jullie wel goede zaken doen dan komt het keerpunt wel weer door het rechtsysteem waardoor criminelen altijd met een simpele straf wegkomen.
En nogmaals, je kiest zelf voor een baan bij de politie, ga dan niet mekkeren dat je soms onder etenstijd een spoedgeval heb. Mensen die een kantoorbaan hebben, zeiken ook niet dat ze te weinig buiten komen tijdens werktijd, daar kiezen ze zelf voor.
quote:
U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap voelt u zich onterecht behandeld. U kent tenslotte alle verkeersregels en heeft dus nog nooit onterecht een bekeuring gehad.
U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u klaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
Daar ben ik het met je mee eens, en wij kunnen snel oordelen ja. Maar ik kan me herinneren dat ik een aantal keer een incident heb gemeld, ik noem een poging tot inbraak waarbij jullie pas na 45minuten komen aankakken en de dief al lang gevlogen is, omdat waarschijnlijk je prioriteit ergens anders ligt dan de criminaliteit.
quote:
U ziet het als een deel van mijn beroep dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla noemt u dat machtmisbruik.
U zult er niet aan denkenom uw tandarts hoe hij uw kies moet trekken of uw dokter hoe hij uw blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer van u accepteer,
Je kiest nogmaals zelf voor het beroep, je weet wat consequenties kunnen zijn als je bij de politie gaat. En terugslaan moet je vooral vaak doen, vooral bij de criminele jeugd, grote groepe criminele hangjongeren, drugsdealers en noem het maar op, alleen het gebeurd niet, jullie stralen totaal geen gezag uit!
quote:
U schreeuwt: "Er moet iets tegen de criminaliteit ondernomen worden!" maar u zult zelf niet als getuige optreden, of er op welke wijze dan ook mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen normaal als ik uw vrouw help bij het verwisselen van haar band, haar onderweg naar het ziekenhuis help bij haar bevalling, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter op te sporen.
Ik ben getuige van een zaak waarmee meerdere personen voor max 3 jaar de cel in kunnen gaan. Het feit dat bij een rechtzaak mijn naam open en bloot op de tafel ligt, en hun mijn veiligheid niet kunnen garanderen omdat ze mogelijk maar voor korte periode in de bak zitten en het personen zijn die geen moeite hebben met wraak nemen.
Vind je het dan gek dat niemand meer getuige wilt zijn?
Agenten die mensen meehelpen met het verwisselen van een band, dat is nieuw voor me. Ik heb liever dat je gewoon eerst je eigen zaken op orde krijgt, voor je mee helpt met zo'n onbenullig iets. Ieder normaal denkend mens zou een vrouw die zwanger zou zijn en op punt van bevalling staat haar bijstaan wanneer het nodig is. Zelfde geldt voor de andere 2 dingen.
quote:
WELNU, meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich erover de manier waarop ik mijn werk verricht, geeft mij alle mogelijke scheldnamen, maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collegea af kan hangen.
Elk normaal denkend mens die niet bij de politie zit kan ook jou leven redden als het er toe doet, your point is?
quote:
Jawel, meneer de belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieagent.
Ik ben blij dat je zo over jezelf praat. Je hebt volkomen gelijk
Ik zou wel eens zin hebben om een discussie aan te gaan met een echte agent.