quote:Ik die waardeloze politieagent:
Geachte belastingbetaler, ik denk dat u mijn identiteit wel heeft vastgesteld en ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de Boeman ben, en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel wordt vergeleken.
U beschuldigd mij ervan dat ik de jeugd te zacht aanpak, tot die keer dat ik uw eigen kind de les lees. U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar beschuldigd mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw probleem te onderbreken.
U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap voelt u zich onterecht behandeld. U kent tenslotte alle verkeersregels en heeft dus nog nooit onterecht een bekeuring gehad.
U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u klaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
U ziet het als een deel van mijn beroep dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla noemt u dat machtmisbruik.
U zult er niet aan denkenom uw tandarts hoe hij uw kies moet trekken of uw dokter hoe hij uw blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer van u accepteer,
U schreeuwt: "Er moet iets tegen de criminaliteit ondernomen worden!" maar u zult zelf niet als getuige optreden, of er op welke wijze dan ook mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen normaal als ik uw vrouw help bij het verwisselen van haar band, haar onderweg naar het ziekenhuis help bij haar bevalling, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter op te sporen.
WELNU, meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich erover de manier waarop ik mijn werk verricht, geeft mij alle mogelijke scheldnamen, maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collegea af kan hangen.
Jawel, meneer de belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieagent.
Er zitten aardig fraaie exemplaren tussen!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef JoopK het volgende:
vandaag nog van een hele aardige agente een auto gekocht
Uitlaat kwijt jongeman?quote:
quote:
neuhquote:
dat dan weer welquote:Zo juist ook.
quote:Jij gaat het maken in de wereld!
Haha.quote:
klop wel meer niet aan dat stukje.... maar dat gaat een agent toch niet snappenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:10 schreef bijdehand het volgende:
klopt niet
de meeste mensen zullen wel willen getuigen bij een rechtszaak denk ik
Try mequote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
klop wel meer niet aan dat stukje.... maar dat gaat een agent toch niet snappen
Ik gaf alleen een samenvatting van de OP.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:12 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Haha.
Ga alsjeblieft je vmbo afronden.
Truequote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:53 schreef Bendeleider het volgende:
Ik vond het volgende stukje tekst ergens op een website.
Leek me wel passend met al die zeikende kut kinderen op fok! mensen in nederland.
[..]
Ik heb uit ervaring in mijn district geen collega's die aansluiten op jou verhaal.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef B-FliP het volgende:
Ik wil TS graag verwijzen naar de Frontpage...
Jarenlang is er een bonnenjacht geweest... Dit om deadlines / targets te halen...
Hier kan meneer agent misschien weinig aan doen, en is het hier ook misschien
niet mee eens, maar hij is wel de boodschapper en degene die de keuze heeft
om dit te doen of niet...
Gelukkig gaat dat nu veranderen...
Overigens heb je weldegelijk agenten rondlopen met een overdreven authoriteitswens, en
dit waar mogelijk laten zien... Alswel als agenten die niet ingrijpen bij een knokpartij (een blokje
om doen)... Hieronder heeft het imago van andere agenten te leiden...
Het is misschien niet allemaal eerlijk, maar wel heel begrijpelijk...
Als je genoeg van deze dingen meemaakt moet je wel erg goed blijven relativeren
om niet een btje sceptisch te zijn tegenover de politie in het algemeen...
Je ziet toch zelf ook wel dat je door het plaatsen van dit stukje, je jezelf verlaagt tot de mensen die op de politie zeiken?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:20 schreef Bendeleider het volgende:
Ook lekker inhoudelijk reageren.
Het siert jullie.
okequote:
nopequote:Ik die waardeloze politieagent:
Geachte belastingbetaler, ik denk dat u mijn identiteit wel heeft vastgesteld en ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de Boeman ben,
quote:en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel wordt vergeleken.
er zullen vast ouders zijn die dat doen (idioten heb je overal tenslotte), maar dat is géén standaardreactiequote:U beschuldigd mij ervan dat ik de jeugd te zacht aanpak, tot die keer dat ik uw eigen kind de les lees
dit is natuurlijk volslagen gelul. Het probleem is niet dat ze pauze nemen, het probleem is wat ze buiten die pauzes uitvoerenquote:. U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar beschuldigd mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
dan had je een vak moeten lerenquote:U bent trots op uw goede manieren, maar vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw probleem te onderbreken
nee hoor.. maar waar zijn ze op plekken waar verkeersveiligheid echt in het geding is? 30 km zones bij een basisschool zullen niet gecontroleerd wordenquote:.
U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap voelt u zich onterecht behandeld. U kent tenslotte alle verkeersregels en heeft dus nog nooit onterecht een bekeuring gehad.
nee hoor.. zolang je je zwaailichten en sirene aanzet doe je je best maar. Maarja.. dat knopje vinden is soms lastig blijkbaarquote:U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed,
nee.. wél als ik anderhalf uur moet wachten omdat je zo nodig die 2e kop koffie nog wilt leegdrinken voor je eens langskomtquote:maar u klaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
ehm. nee? Wél als je in het wilde weg gaat lopen meppen natuurlijk, maarja.. dat doen onze agenten natuurlijk nooooooooit...quote:U ziet het als een deel van mijn beroep dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla noemt u dat machtmisbruik.
dat komt omdat het werk van een tandarts of chirurg ietsje meer inhoudt dan alleen maar je verstand moeten gebruikenquote:U zult er niet aan denkenom uw tandarts hoe hij uw kies moet trekken of uw dokter hoe hij uw blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
quote:U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer van u accepteer,
volslagen ongefundeerd gelulquote:U schreeuwt: "Er moet iets tegen de criminaliteit ondernomen worden!" maar u zult zelf niet als getuige optreden, of er op welke wijze dan ook mee lastig gevallen worden.
dát, beste agent.. is ook onderdeel van je werk. Als je dat niet wilt doen, ga je toch lekker putjes scheppen ofzo?quote:In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen normaal als ik uw vrouw help bij het verwisselen van haar band, haar onderweg naar het ziekenhuis help bij haar bevalling, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter op te sporen.
als de versterking op tijd arriveert.. anders sta je buiten te luisteren hoe iemand om hulp schreeuwt en smeekt terwijl hij langzaam doodgemarteld wordtquote:WELNU, meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich erover de manier waarop ik mijn werk verricht, geeft mij alle mogelijke scheldnamen, maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collegea af kan hangen.
ah gossie....quote:Jawel, meneer de belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieagent.
Nee het populaire zeiken op de poltie ben ik beu.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:23 schreef SolidasRock het volgende:
Gezien jouw pissige houding neem ik aan dat die huilliestukje door jou geschreven is of door een bekende van je?
doe eens onderbouwen dan?quote:
Dat negatieve beeld is meer gericht tegen de toon van de OP dan tegen de politie zelf, aangezien ik helemaal niets tegen de politie heb.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:25 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Nee het populaire zeiken op de poltie ben ik beu.
Er zullen vast wel mensen zijn met gegronde klachten jegens een agent in het bijzonder.
Maar dat negatieve beeld wat bijna iedereen hier in de topic weet te schetsen is onterecht en eigenlijk dom.
Letterlijk elk stukje dat je als onderbouwing tikt, doet mij denken dat je waarschijnlijk teveel gezopen hebt.... het is zo vreselijk dom en kortzichtig, allemaal.quote:
Ach ik snap het ook wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Letterlijk elk stukje dat je als onderbouwing tikt, doet mij denken dat je waarschijnlijk teveel gezopen hebt.... het is zo vreselijk dom en kortzichtig, allemaal.
Kloptquote:Ik die waardeloze politieagent:
Eigen schuld, hier onder staat pas hokjes geest.quote:Geachte belastingbetaler, ik denk dat u mijn identiteit wel heeft vastgesteld en ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen.
Gelukkig niet.quote:Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.
Generaliseren is een vak.quote:Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de Boeman ben, en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel wordt vergeleken.
O ?quote:U beschuldigd mij ervan dat ik de jeugd te zacht aanpak, tot die keer dat ik uw eigen kind de les lees.
Een keertje is heus niet erg, maar 5 uur op bijrijdersstoel langs de snelweg valt hier niet onder.quote:U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar beschuldigd mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
Dat is je werk, niet klagen. Ik kan ook niet altijd van me maaltijd genieten als ik aan het werk ben... So ?quote:U bent trots op uw goede manieren, maar vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw probleem te onderbreken.
Idd. teller staat op 0.quote:U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap voelt u zich onterecht behandeld. U kent tenslotte alle verkeersregels en heeft dus nog nooit onterecht een bekeuring gehad.
Nee hoor, doe ik niet, jij echter wel als ik het doe.quote:U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u klaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
Knuppel er maar lekker op los, hoop alleen dat het terecht was, anders zullen je collegas je vervolgen ben ik bang.quote:U ziet het als een deel van mijn beroep dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla noemt u dat machtmisbruik.
Wel als tie aan het kutten is, tandarst dan ....quote:U zult er niet aan denkenom uw tandarts hoe hij uw kies moet trekken of uw dokter hoe hij uw blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
Ik behandel ieder met respect, zolang vice versa.quote:U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer van u accepteer,
Nooit meegemaakt, maar zal heus wel iets doen...quote:U schreeuwt: "Er moet iets tegen de criminaliteit ondernomen worden!" maar u zult zelf niet als getuige optreden, of er op welke wijze dan ook mee lastig gevallen worden.
Je werk.quote:In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen normaal als ik uw vrouw help bij het verwisselen van haar band, haar onderweg naar het ziekenhuis help bij haar bevalling, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter op te sporen.
Vertel het de gozer uit Rotterdamquote:WELNU, meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich erover de manier waarop ik mijn werk verricht, geeft mij alle mogelijke scheldnamen, maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collegea af kan hangen.
groetjesquote:Jawel, meneer de belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieagent.
Is je houding tegenover die 'kutpubers' niet een btje hetzelfde als hun houdingquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:18 schreef Bendeleider het volgende:
Ik heb uit ervaring in mijn district geen collega's die aansluiten op jou verhaal.
Wat ik wel heb meegemaakt dat dit soort negatieve berichten vaak de wereld
in worden geblazen door kutpubers die weer eens ''onterecht'' een bon krijgen.
Dat zeg ik, je bent de boodschapper (al heb je wel nog steeds de keuze), eenquote:Over andere districten kan ik niet praten.
Maar mensen denken vaak wel te kunnen oordelen over het werk van de agent.
Maar de agent is enkel een speelstuk van de politiek.
Als de politiek mij zegt dat ik 320 bonnen per jaar moet schrijven heb ik dit te doen.
Of ik dit wil of niet.
Ik heb zelf persoonlijk anders meegemaakt, en weet dat dit per agent verschillendquote:Als er een knokpartij is spring ik er tussen met gevaar op een blauw oog.
En de collega's in mijn district net zo.
Machtsmisbruik is een groot woord... Mensen die over-authoritair zijn gebruiken hunquote:Het onnodig flitsen en machtsmisbruik is vaak een grappig verhaal.
Uit cijfers blijkt dat er veel ongelukken gebeuren.
De hoge baasjes zeggen dat er extra geschreven moet worden voor de veiligheid
omdat mensen uit de buur daar om vragen. Vervolgens krijgen de mensen die erom
vragen ook een bon en het is ineens onterecht.
Wellicht is er door buurtbewoners geklaad over dit probleem?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef nietzman het volgende:
Ik zag van de week een agent iemand bekeuren omdat 'ie een meter over de -lege- stoep fietste om z'n fiets te stallen. Dus fuck huilende agenten. Pas zodra het afgelopen is met die compleet doorgeslagen betutteling kunnen ze weer wat respect gaan verdienen.
het gaat wel wat verder dan een gegronde klacht over een misstap van een agent in het bijzonder. Het is die houding van "wij agenten doen nooit wat verkeerd" die de dames en heren die ik tot nu toe ben tegengekomen uitstralen. Het is het om 4 uur 's nachts staan te flitsen op een lege snelweg, terwijl 's ochtends de kinderen nauwelijks veilig de weg kunnen oversteken als ze naar school moeten, (en ja.. als je die bon om 4 uur krijgt is hij terecht, maar de prioriteiten liggen verkeerd), het is het debiliserende toontje dat ze gebruiken, het totaal buitenproportionele optreden dat met behoorlijke regelmaat aan de dag wordt gelegd, de volstrekte willekeur waarmee wel of geen bekeuring wordt uitgeschrevenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:25 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Nee het populaire zeiken op de poltie ben ik beu.
Er zullen vast wel mensen zijn met gegronde klachten jegens een agent in het bijzonder.
Maar dat negatieve beeld wat bijna iedereen hier in de topic weet te schetsen is onterecht en eigenlijk dom.
In tegenstelling tot die geweldig onderbouwde OP bedoel je?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Letterlijk elk stukje dat je als onderbouwing tikt, doet mij denken dat je waarschijnlijk teveel gezopen hebt.... het is zo vreselijk dom en kortzichtig, allemaal.
Nogmaals.quote:Wel als tie aan het kutten is, tandarst dan ....
Als 90% van bevolking vind dat je minder bonnen en meer criminelen moet zoeken, dan mag je het misschien aannemen...
en hoe kom je op het idee dat mijn mening niet gebaseerd zou zijn op feiten en ervaringen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Ach ik snap het ook wel.
Het is makkelijker om een mening over te nemen dan er één te vormen adhv feiten en ervaringen.
Nee, nee, nee, nee. Dit was pure hufterigheid. Ze staan er wel systematisch te controleren op mensen die in de verkeerde richting fietsen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:32 schreef Bendeleider het volgende:
Wellicht is er door buurtbewoners geklaad over dit probleem?
Is er een plan van aanpak geweest.
Week van te voren iedereen waarschuwen.
Week later iedereen opschrijven?
Kortom conclusies trekken aan wetenschappers overlaten!quote:Kortom effe verder kijken dan je neus lang is.
Kijk met jou kan ik praten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:32 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Is je houding tegenover die 'kutpubers' niet een btje hetzelfde als hun houding
tegenover jou?
[..]
Dat zeg ik, je bent de boodschapper (al heb je wel nog steeds de keuze), een
helpdeskmedewerker krijgt doorgaans tijdens dat hij iemand louter probeert te helpen
van diezelfde persoon een hoop verwijten en frustratie over zich heen... Zoals
eerder gezegd hoort dat wel bij je baan en als je daar niet mee om kan gaan ben je
in feite niet geschikt...
[..]
Ik heb zelf persoonlijk anders meegemaakt, en weet dat dit per agent verschillend
is... Op zo'n moment komt zoiets wel heel laf en lullig over, en maakt een blijvende
indruk...
[..]
Machtsmisbruik is een groot woord... Mensen die over-authoritair zijn gebruiken hun
positie op een andere manier waarin ze zichzelf allesbehalve geliefd maken...
Dit is vaak psychisch... Eventjes laten weten 'de baas' te zijn, of je wijzen op dingen
die ze kunnen doen... Wederom de indruk die ze daarmee achterlaten wordt
geprojecteerd op het hele corps...
Natuurlijk zijn er hele fijne vriendelijke behulpzame agenten... Deze hebben helaas
wel onder een (wellicht veel kleinere) groep agenten te lijden...
ik weet niet in hoeverre dit gebeurt, maar het imago van de politie verbeteren begint
ook een btje bij de politie zelf...
als jij werkelijk bij de politie werkt of gewerkt hebt, (wat ik zeer betwijfel) dan zou een iets andere avatar je sieren.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:32 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Wellicht is er door buurtbewoners geklaad over dit probleem?
Is er een plan van aanpak geweest.
Week van te voren iedereen waarschuwen.
Week later iedereen opschrijven?
Kortom effe verder kijken dan je neus lang is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |