Buuh, ananas op een pizza. Vind ik zó vies. Verse ananas, heerlijk, maar op een pizza..
En nu.. Ontbijt! Hard wit bolletje met dikke plakken camembert en een schaaltje witte druiven ernaast. Uit gemakzucht (blender wast zo lastig af!) een groot glas Appelsientje Rood Fruit Mild erbij. Ik hou van ontbijten in het weekend.
![]()
Gisterenavond at ik in de bar van het Efteling Hotel, waar ik - zoals wel vaker - een geitenkaassalade bestelde. Altijd spannend, want van de vijftien geitenkaassalades die ik daar de afgelopen twee jaar gegeten heb waren er geen twee hetzelfde. 't Is maar net waar ze zin in hebben daar. Maar lekker was -ie wel. Met donkerbruin brood erbij en vooraf een dikke tomatensoep met veel basilicum.
Wat ik vanavond eet, weet ik nog niet. Ik heb paling in mijn koelkast, maar dat lust ik zelf niet, dus ik moet nog iets verzinnen. Verder wil ik komende week, geïnspireerd door de kookrubriek in nrc.next en de vele broodjes die ik in Rotterdam tussen de middag heb gehaald, kijken of ik zelf eens surinaams kan koken..
Verder wil ik even zeggen dat ik van plan ben vandaag SHE een hart onder de riem te steken door maar eens geen vleesch te eten. Arme SHE.