quote:
ik denk dat je dat verkeerd begrijpt .. er zijn geen vaste richtlijnen voor het vaststellen of er nou wel of niet versterking moet komen, dat word per situatie beoordeeld ..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:12 schreef damian5700 het volgende:
Dus volgens die politiewoordvoerder Cees den Bakker van de Raad voor Hoofdcommissarissen zijn er geen richtlijnen voor veiligheidsafwegingen en de snelheid bij het inzetten van versterking.
Met andere woorden betekent dit, dat de agenten die hebben staan luisteren in het geheel niet gedwongen waren zich te houden aan regels waardoor ze genoodzaakt waren te wachten op collega's.
Beetje jammer dat deze agenten niet pragmatisch handelde, maar berekenend.
Zou het? Ik maak uit het artikel niet op, dat de agenten ter plaatse of het juist hoofdbureau vaststellen of dat versterking moet komen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:24 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat je dat verkeerd begrijpt .. er zijn geen vaste richtlijnen voor het vaststellen of er nou wel of niet versterking moet komen, dat word per situatie beoordeeld ..
agenten moeten zich altijd melden bij het hoofdbureau als ze op de locatie aangekomen zijn zover ik weet, en dan word er samen overlegd hoe er verder gehandeld moet wordenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zou het? Ik maak uit het artikel niet op, dat de agenten ter plaatse of het juist hoofdbureau vaststellen of dat versterking moet komen.
In het geval dit exclusief de verantwoordelijkheid van de agenten zou betreffen waren zij vooraf niet gedwongen aan de richtlijnen van elders.
Ik ben geen agent, dus ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:47 schreef moussie het volgende:
[..]
agenten moeten zich altijd melden bij het hoofdbureau als ze op de locatie aangekomen zijn zover ik weet, en dan word er samen overlegd hoe er verder gehandeld moet worden
het werd me jaren geleden zo vertelt door een copper uit A'dam en het is wat ik hun zag doen als er voor dat gezin dat hier verderop woonde weer eens gebeld werdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben geen agent, dus ik heb geen idee.
en juist om dat te voorkomen zijn de protocollen dus zo strak heb ik begrepen ( van die kennis uit A'dam toen)quote:Ik vermoed daarentegen, dat impulsief en pragmatisch denken en handelen door agenten normaliter hen niet vreemd kunnen zijn.
Daarbij neem je dus aan dat er in die ja-ren niets in de protocollen zijn gewijzigd. Ik wacht de onderzoeksresultaten wel af...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:19 schreef moussie het volgende:
[..]
het werd me jaren geleden zo vertelt door een copper uit A'dam en het is wat ik hun zag doen als er voor dat gezin dat hier verderop woonde weer eens gebeld werd
[..]
en juist om dat te voorkomen zijn de protocollen dus zo strak heb ik begrepen ( van die kennis uit A'dam toen)
Als ze echt lef hebben, dan willen ze na een half uur nog wel eens zeggen 'jah, zoek het zelf maar uit, we komen niet'.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:26 schreef DionysuZ het volgende:
Die versterking heeft in ieder geval veel te lang op zich laten wachten. Dit merk ik wel vaker bij de politie, die sloomheid.
de basis niet, nee ..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Daarbij neem je dus aan dat er in die ja-ren niets in de protocollen zijn gewijzigd. Ik wacht de onderzoeksresultaten wel af...
vast wel, maar wat doe je als er niet op gereageerd word .. that's the question ..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben benieuwd of dat pedo-verhaal klopt of dat die ex daarmee de daders bewust heeft opgefokt.
Wat de politie betreft; hadden ze geen mobolifoon? Ze zullen toch wel op de deur gebonst hebben of geroepen hebben; 'Politie, kom naar buiten!' ofzo, wat ze op tv altijd doen?
En dat is hetgeen waar jij en het merendeel van de reageerders de fout in gaanquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben benieuwd of dat pedo-verhaal klopt of dat die ex daarmee de daders bewust heeft opgefokt.
Wat de politie betreft; hadden ze geen mobolifoon? Ze zullen toch wel op de deur gebonst hebben of geroepen hebben; 'Politie, kom naar buiten!' ofzo, wat ze op tv altijd doen?
Met mobilifoon bedoelde ik eigenlijk de roeptoeter. Dus dat ze dan richting het pand roepen dat ze er uit moeten komen. Ene wout aan de voorkant, andere aan de achterkant en dan even roepen dat ze het pand moeten verlaten enzo.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
vast wel, maar wat doe je als er niet op gereageerd word .. that's the question ..
volgens mij pakken ze dan idd de mobilofoon en vragen aan de baas op het bureau wat ze moeten doen ..
en tja, dan krijg je dus het drugspandverhaal van de omwonenden plus dat de bewoner een bekende is van de politie, gewapende overval, tbs ..
bij de weg, of het slachtoffer nou een pedo is of niet maakt imho voor deze afloop van het gebeuren niets uit, de 2 agenten hebben mi juist gehandeld en het duurt absurd lang om in geval van nood met een AT op te proppen te komen
Als ik daar als doorgesnoven achterbuurter iemand tot pulp aan het meppen ben en er wordt geroepen; "Hier is de politie! Kom naar nu buiten!" enzo, dan verdwijnt de rode waas misschien even voor de ogen en denk ik; "Oeps, ik sta hier met die honkbalknuppel in mijn hand helemaal onder het bloed bij een zwaargewonde kerel en de politie staat voor de deur! Dat ziet er niet best uit!" Zou zo iemand dan niet tot het besef komen dat ie zich een paar meppen tussen een veroordeling voor 'zware mishandeling' en 'moord' bevindt?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En dat is hetgeen waar jij en het merendeel van de reageerders de fout in gaan
Walg.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:05 schreef gronk het volgende:
Hij zou natuurlijk ook kunnen denken 'Shit, effe doorwerken, dan is m'n karwei klaar'.
En volgens mij duurt het vervolgens weer een half uur voordat de versterking op komt dagen. Typisch de nederlandse politie weer. Wat een prutsers zijn het toch ook.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
vast wel, maar wat doe je als er niet op gereageerd word .. that's the question ..
volgens mij pakken ze dan idd de mobilofoon en vragen aan de baas op het bureau wat ze moeten doen ..
en tja, dan krijg je dus het drugspandverhaal van de omwonenden plus dat de bewoner een bekende is van de politie, gewapende overval, tbs ..
ik vind het dus ook kwalijk dat het zo lang duurt, maar of het typisch is .. I dunno ..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:22 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
En volgens mij duurt het vervolgens weer een half uur voordat de versterking op komt dagen. Typisch de nederlandse politie weer. Wat een prutsers zijn het toch ook.
tja, diegenen waarmee het wel goed gaat zal je dan ook nooit in het nieuws tegen komen, niet waar ?quote:Wat ook mooi is is dat de dader weer eens een ex TBS ers is. De zoveelste die weer in de fout gaat.
Niemand die zegt dat de politie zichzelf moet financieren. In plaats van betuwelijnen aanleggen kunnen we natuurlijk ook kiezen voor een fatsoenlijk werkende politie.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:59 schreef moussie het volgende:
ik vind het dus ook kwalijk dat het zo lang duurt, maar of het typisch is .. I dunno ..
als jij idd wil dat er overal in nederland binnen 10 minuten oid de politie met voldoende manschappen voor de deur staat zal je het korps nogal moeten uitbreiden vermoed ik, en om dat te kunnen betalen moeten er nog meer bonnetjes geschreven worden, dat is de keerzijde van die medaille
Het trieste is dat er meer dan genoeg agenten zijn. Het heeft niks te maken met capaciteit maar met prioriteiten en manier van werken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vind het dus ook kwalijk dat het zo lang duurt, maar of het typisch is .. I dunno ..
als jij idd wil dat er overal in nederland binnen 10 minuten oid de politie met voldoende manschappen voor de deur staat zal je het korps nogal moeten uitbreiden vermoed ik, en om dat te kunnen betalen moeten er nog meer bonnetjes geschreven worden, dat is de keerzijde van die medaille
Weet je die discussie heb ik al duizend keer gehoord. Als het gaat om TBS ers dan praten we over mensen die een gevaar vormen voor anderen in de samenleving. Op het moment dat 1% van de veroordeelde TBS'ers na vrijlating weer de fout in gaat dan zijn we al verkeerd bezig. Laat staan een derde. We praten hier niet over wat simpele beroepscrimineeltjes.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:59 schreef moussie het volgende:
tja, diegenen waarmee het wel goed gaat zal je dan ook nooit in het nieuws tegen komen, niet waar ?
en wat je dan wel tegenkomt, hoeveel percent van het totaal aan behandelde TBS'ers zou dat dan zijn, meer of minder dan 1 ?
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:50 schreef dazzle123 het volgende:
Op het moment dat 1% van de veroordeelde TBS'ers na vrijlating weer de fout in gaat dan zijn we al verkeerd bezig.
Jij kan het weer onzin vinden maar ik denk eerder dat we maar eens een discussie moeten gaan voeren over het hele TBS systeem op zich.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:56 schreef gronk het volgende:
[..]
(wat niet wegneemt dat de TBS-klinieken zich eens zouden moeten afvragen waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn.)
hmzquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:50 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Weet je die discussie heb ik al duizend keer gehoord. Als het gaat om TBS ers dan praten we over mensen die een gevaar vormen voor anderen in de samenleving. Op het moment dat 1% van de veroordeelde TBS'ers na vrijlating weer de fout in gaat dan zijn we al verkeerd bezig. Laat staan een derde. We praten hier niet over wat simpele beroepscrimineeltjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)quote:Het Expertisecentrum Forensische Psychiatrie onderzocht ontsnappingen van tbs'ers en recidive tijdens het verlof in de periode 2000-2005. Van de 50.000 verlofbewegingen die per jaar plaatsvinden vonden er gemiddeld 6,9 onttrekkingen per maand plaats. Bij gemiddeld vier personen per jaar vond daadwerkelijk recidive plaats.
Dat staat er toch niet? Het onderzoek was gericht naar de ontsnappingen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:30 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)
en volgens de DJI verbleven in 2005 1581 personen in een TBS inrichting. als daarvan dan 4 per jaar terugvallen is dat wel heel erg weinig
en recidive tijdens het verlof .. maw van die pakweg 50.000 keer verlof gaat het 83 keer mis en van die 83 keer "ontsnappingen" gaat het 4 keer goed mis ..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat staat er toch niet? Het onderzoek was gericht naar de ontsnappingen.
http://www.dji.nl/main.asp?pid=63quote:Sinds 1995 zijn gegevens van gedetineerden binnen het gevangeniswezen beschikbaar waarmee de mate van recidive onderzocht kan worden. De verschillende groepen die per jaar ‘uitstromen’ laten globaal eenzelfde beeld zien: binnen een jaar na ontslag uit detentie valt een kleine 20% van de ex-gedetineerden minimaal één keer in herhaling, binnen twee jaar is dat ruim 30%. De gegevens vanaf 1995 laten nog eens zien dat zes jaar na detentie bijna de helft recidiveert.
Meer gegevens
In de nabije toekomst zullen ook recidivegegevens beschikbaar komen ten aanzien van tbs-gestelden en jeugdige gedetineerden. Bepaalde gegevens zoals verslaving en werkloosheid zijn recidiveverhogende maatschappelijke kenmerken; daarover zijn echter geen gegevens beschikbaar.
Jij betrok die 1581 gevallen bij het gemiddelde van 4 gevallen waarbij het mis gaat. Ik zei dus dat dit er niet stond en staat.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
en recidive tijdens het verlof .. maw van die pakweg 50.000 keer verlof gaat het 83 keer mis en van die 83 keer "ontsnappingen" gaat het 4 keer goed mis ..
voor de rest bestaan er nog geen cijfers over recidive bij TBS'ers .. er is alleen dit te lezen
[..]
http://www.dji.nl/main.asp?pid=63
euhm, niet helemaal duidelijk uitgelegd wat ik bedoel denk'k ..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij betrok die 1581 gevallen bij het gemiddelde van 4 gevallen waarbij het mis gaat. Ik zei dus dat dit er niet stond en staat.
IDDquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
Martelmoord om misbruik kind.... zegt de (ex) vriendin van de dader , voor wie zij in haar broek schijt omdat hij haar regelmatig alle hoeken vd kamer liet zien.
right.
Ik vind doodmartelen wel stukken erger dan misbruik van een kind. En denk je dat dat kind blij is dat zijn vader doodgemarteld is? Denk je nou echt dat hij denkt, die 2 moordenaars hebben mij gered? Ten derde niemand weet of het echt gebeurd is, iemand zegt dat hij een kindermisbruiker was en iedereen gelooft het meteen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
IDD
Als het kind misbruikt is...... fair duece ....
Alleen jammer dat het binnen door een wifebeater cokesnuiver en wietteler gebeurde.
Welk voorheen bevriend was met de dader
Ze worden betaald om ook zichzelf weer veilig thuis te brengen. Er is naar mijn mening goed gehandeld vanuit hun oogpunt. En hoe erg het ook is, is er hierbij een slachoffer gevallen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Chandler het volgende:
Vind het te sneu voor woorden. Politie is in veel gevallen veelste laat... en bij dit soort situaties hadden ze iig polshoogte kunnen nemen in het pand!!!
Is het nu ook zo dat de politie vervolgd kan worden "Dood door schuld" omdat ze besloten te wachten op versterking? zoals ook bij jeugdzorg? (ooit iets gelezen over vervolging ivm niet actie ondernemen verwaarlozing kind)
Volgens mij is Nederland het land waar wel de meeste mensen de andere kant opkijken als er iemand in elkaar geschopt wordt. Lange Frans heeft niet voor niets een nummer een hit gehad met zijn zinloos geweld. Heel hard roepen dat andere mensen laf zijn is heel simpel als je zelf niet hoeft in te grijpen. Er hadden net zo goed 5 hells angels binnen kunnen staan of tien Joegoslaven dat kun je niet inschatten en voor dat geweldige loon ren je dan ook niet direct naar binnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:24 schreef FootballPlayer het volgende:
Er zijn zoveel fouten gemaakt. Ten eerste had de politie minstens kunnen aanbellen. Dat argument van het zou wel een afrekening kunnen zijn is belachelijk, dan kan de politie overal wel het ergste verwachten en mogen ze geen auto's meer aanhouden, er zou immers een vuurwapen gevaarlijke Joegoslaaf met een AK-47 in kunnen zitten.
Van mij mogen die 2 beulen de doodstraf krijgen en die 2 politie agenten per direct ontslagen.
En dat allemaal dankzij 2 junkies en 2 laffe agenten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |