quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:50 schreef dazzle123 het volgende:
Op het moment dat 1% van de veroordeelde TBS'ers na vrijlating weer de fout in gaat dan zijn we al verkeerd bezig.
Jij kan het weer onzin vinden maar ik denk eerder dat we maar eens een discussie moeten gaan voeren over het hele TBS systeem op zich.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:56 schreef gronk het volgende:
[..]
(wat niet wegneemt dat de TBS-klinieken zich eens zouden moeten afvragen waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn.)
hmzquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:50 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Weet je die discussie heb ik al duizend keer gehoord. Als het gaat om TBS ers dan praten we over mensen die een gevaar vormen voor anderen in de samenleving. Op het moment dat 1% van de veroordeelde TBS'ers na vrijlating weer de fout in gaat dan zijn we al verkeerd bezig. Laat staan een derde. We praten hier niet over wat simpele beroepscrimineeltjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)quote:Het Expertisecentrum Forensische Psychiatrie onderzocht ontsnappingen van tbs'ers en recidive tijdens het verlof in de periode 2000-2005. Van de 50.000 verlofbewegingen die per jaar plaatsvinden vonden er gemiddeld 6,9 onttrekkingen per maand plaats. Bij gemiddeld vier personen per jaar vond daadwerkelijk recidive plaats.
Dat staat er toch niet? Het onderzoek was gericht naar de ontsnappingen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:30 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)
en volgens de DJI verbleven in 2005 1581 personen in een TBS inrichting. als daarvan dan 4 per jaar terugvallen is dat wel heel erg weinig
en recidive tijdens het verlof .. maw van die pakweg 50.000 keer verlof gaat het 83 keer mis en van die 83 keer "ontsnappingen" gaat het 4 keer goed mis ..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat staat er toch niet? Het onderzoek was gericht naar de ontsnappingen.
http://www.dji.nl/main.asp?pid=63quote:Sinds 1995 zijn gegevens van gedetineerden binnen het gevangeniswezen beschikbaar waarmee de mate van recidive onderzocht kan worden. De verschillende groepen die per jaar ‘uitstromen’ laten globaal eenzelfde beeld zien: binnen een jaar na ontslag uit detentie valt een kleine 20% van de ex-gedetineerden minimaal één keer in herhaling, binnen twee jaar is dat ruim 30%. De gegevens vanaf 1995 laten nog eens zien dat zes jaar na detentie bijna de helft recidiveert.
Meer gegevens
In de nabije toekomst zullen ook recidivegegevens beschikbaar komen ten aanzien van tbs-gestelden en jeugdige gedetineerden. Bepaalde gegevens zoals verslaving en werkloosheid zijn recidiveverhogende maatschappelijke kenmerken; daarover zijn echter geen gegevens beschikbaar.
Jij betrok die 1581 gevallen bij het gemiddelde van 4 gevallen waarbij het mis gaat. Ik zei dus dat dit er niet stond en staat.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
en recidive tijdens het verlof .. maw van die pakweg 50.000 keer verlof gaat het 83 keer mis en van die 83 keer "ontsnappingen" gaat het 4 keer goed mis ..
voor de rest bestaan er nog geen cijfers over recidive bij TBS'ers .. er is alleen dit te lezen
[..]
http://www.dji.nl/main.asp?pid=63
euhm, niet helemaal duidelijk uitgelegd wat ik bedoel denk'k ..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij betrok die 1581 gevallen bij het gemiddelde van 4 gevallen waarbij het mis gaat. Ik zei dus dat dit er niet stond en staat.
IDDquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
Martelmoord om misbruik kind.... zegt de (ex) vriendin van de dader , voor wie zij in haar broek schijt omdat hij haar regelmatig alle hoeken vd kamer liet zien.
right.
Ik vind doodmartelen wel stukken erger dan misbruik van een kind. En denk je dat dat kind blij is dat zijn vader doodgemarteld is? Denk je nou echt dat hij denkt, die 2 moordenaars hebben mij gered? Ten derde niemand weet of het echt gebeurd is, iemand zegt dat hij een kindermisbruiker was en iedereen gelooft het meteen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
IDD
Als het kind misbruikt is...... fair duece ....
Alleen jammer dat het binnen door een wifebeater cokesnuiver en wietteler gebeurde.
Welk voorheen bevriend was met de dader
Ze worden betaald om ook zichzelf weer veilig thuis te brengen. Er is naar mijn mening goed gehandeld vanuit hun oogpunt. En hoe erg het ook is, is er hierbij een slachoffer gevallen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Chandler het volgende:
Vind het te sneu voor woorden. Politie is in veel gevallen veelste laat... en bij dit soort situaties hadden ze iig polshoogte kunnen nemen in het pand!!!
Is het nu ook zo dat de politie vervolgd kan worden "Dood door schuld" omdat ze besloten te wachten op versterking? zoals ook bij jeugdzorg? (ooit iets gelezen over vervolging ivm niet actie ondernemen verwaarlozing kind)
Volgens mij is Nederland het land waar wel de meeste mensen de andere kant opkijken als er iemand in elkaar geschopt wordt. Lange Frans heeft niet voor niets een nummer een hit gehad met zijn zinloos geweld. Heel hard roepen dat andere mensen laf zijn is heel simpel als je zelf niet hoeft in te grijpen. Er hadden net zo goed 5 hells angels binnen kunnen staan of tien Joegoslaven dat kun je niet inschatten en voor dat geweldige loon ren je dan ook niet direct naar binnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:24 schreef FootballPlayer het volgende:
Er zijn zoveel fouten gemaakt. Ten eerste had de politie minstens kunnen aanbellen. Dat argument van het zou wel een afrekening kunnen zijn is belachelijk, dan kan de politie overal wel het ergste verwachten en mogen ze geen auto's meer aanhouden, er zou immers een vuurwapen gevaarlijke Joegoslaaf met een AK-47 in kunnen zitten.
Van mij mogen die 2 beulen de doodstraf krijgen en die 2 politie agenten per direct ontslagen.
En dat allemaal dankzij 2 junkies en 2 laffe agenten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |