Hoi Gerson, niet om flauw te doen, maar ik neem aan dat als dit echt bij jou werkt je er dan makkelijk bewijs van kunt leveren? Als je kunt zien wat iemand ergens anders aan het doen is, of iets uit het verleden kan zien (wat me raar lijkt, omdat dat niets met het vermeende remote-viewing te maken heeft), dan kun je op z'n minst aan jezelf hier makkelijk onweerlegbaar bewijs van leveren.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 01:58 schreef FatalException het volgende:
Na vijf minuten wordt het wit voor je ogen. Normaal is het zwart, maar dan wordt het wit. Denk dan aan hetgeen je wenst te zien. Je vriendin wat die aan het doen is, of je vriend. Je zult het beeld voor ogen krijgen alsof je er bij bent! Je kunt dit ook gebruiken om in het verleden te kijken (waar je niet bij was) of om je te visualiseren van wat je wenst dat gebeurt.
Je kan het ook zelf eens proberen eigenlijk. Ik ben het in ieder geval wel van plan als ik ooit zo'n magneet kan vinden ergensquote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:24 schreef mike_another het volgende:
[..]
Hoi Gerson, niet om flauw te doen, maar ik neem aan dat als dit echt bij jou werkt je er dan makkelijk bewijs van kunt leveren? Als je kunt zien wat iemand ergens anders aan het doen is, of iets uit het verleden kan zien (wat me raar lijkt, omdat dat niets met het vermeende remote-viewing te maken heeft), dan kun je op z'n minst aan jezelf hier makkelijk onweerlegbaar bewijs van leveren.
Heb je het experiment een paar keer uitgevoerd en later gevraagd wat iemand anders aan het doen was? En had je dan een hogere score dan door kansberekening en onbewust gissen zou hebben kunnen halen?
Ik heb een iets andere benadering: als iemand een simpele methode beschrijft waarmee iets onvoorstelbaars gedaan kan worden, waarvan kinderlijk makkelijk te bewijzen zou zijn dat het werkt. Dan wacht ik de bewijzen eerst af, ook al zijn ze uit 2e hand. Anders blijf je bezig, dan kun je 1000en andere beschreven methodes ook wel zelf gaan proberen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:17 schreef jogy het volgende:
Je kan het ook zelf eens proberen eigenlijk. Ik ben het in ieder geval wel van plan als ik ooit zo'n magneet kan vinden ergens. Lijkt me erg interessant en eerstelijns ervaringen zijn een stuk boeiender dan tweedehands beweringen.
Dat je een totaal andere benadering hebt is je goed recht hoor maar ik ben meer van de eerstelijns ervaringen. Als ik jou nu vertel dat het mij gelukt is en dat degene die ik heb geobserveerd heb helemaal verbaast was, hoeveel bewijs is dat dan voor jou daadwerkelijk? 0.0 vermoedelijk. Het lijkt mij vooralsnog een leuke methode en zeker waard om een keer te proberen en als het niet werkt dan niet, lekker boeiend.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:27 schreef mike_another het volgende:
[..]
Ik heb een iets andere benadering: als iemand een simpele methode beschrijft waarmee iets onvoorstelbaars gedaan kan worden, waarvan kinderlijk makkelijk te bewijzen zou zijn dat het werkt. Dan wacht ik de bewijzen eerst af, ook al zijn ze uit 2e hand. Anders blijf je bezig, dan kun je 1000en andere beschreven methodes ook wel zelf gaan proberen.
Helemaal waar. Het lijkt me eigenlijk ook wel een tof experiment.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:24 schreef mvdlubbe het volgende:
Je zou kunnen beginnen met vastleggen wat je ziet, dit op een verifiëerbare wijze te documenteren. Vervolgens het subject te vragen een acurate beschrijving te geven van de activiteiten gedurende een periode, voordat betreffende persoon op de hoogte is van het gedocumenteerde.
Dit een aantal malen (vaak) herhalen zou een patroon moeten geven.
't Is eigenlijk best makkelijk.
Je hebt gelijk, eerstelijns ervaringen zijn natuurlijk het beste bewijs. Ik bedoel inderdaad ook niet dat meerdere 2e lijns ervaringen mij wel zouden overtuigen, maar meer dat ik eerst bewijs in de media of vanuit de wetenschap zou willen zien voordat een van de 1000en mogelijke methodes om iets paranormaals te beleven mij zinnig lijkt om zelf te proberen. Maar toch zou een persoonlijke ervaring van mij me minder overtuigen dan herhaalbare aangetoonde experimenten die gecontroleerd getest zijn, omdat ik ook maar één subjectief pesoon ben die zich kan vergissen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 03:41 schreef jogy het volgende:
Dat je een totaal andere benadering hebt is je goed recht hoor maar ik ben meer van de eerstelijns ervaringen. Als ik jou nu vertel dat het mij gelukt is en dat degene die ik heb geobserveerd heb helemaal verbaast was, hoeveel bewijs is dat dan voor jou daadwerkelijk? 0.0 vermoedelijk. Het lijkt mij vooralsnog een leuke methode en zeker waard om een keer te proberen en als het niet werkt dan niet, lekker boeiend.
Ik zie het verband niet tussen een onbewezen derde oog en Neutral Electrolyzed Water?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:55 schreef FatalException het volgende:
Dit bracht mij op het idee het toe te passen op je 'derde oog'. Ik zag dat ik bij mij op het pand op de bank zat boven, met rechts een persoon en schuin tegenover me een persoon. Precies dat beeld kwam een avond later toen ik daar was terug: Dezelfde situatie als ik gezien had in mijn "visioen" was er toen.
Lieve mike.quote:Op zondag 8 juli 2007 02:45 schreef mike_another het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet tussen een onbewezen derde oog en Neutral Electrolyzed Water?
Dit is een wel erg zwakke redevoering, FE.quote:Op zondag 8 juli 2007 04:56 schreef FatalException het volgende:
Een tip aan iedereen
Zodra mike_another iets probeert te debunken is het vermoedelijk waar wat de TS zegt. Wat er gezegd wordt.
ze hebbenw el een meetbare verandering en de verklaring is simpel de magneten trekken de Ca+ ionen aan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:30 schreef mvdlubbe het volgende:
Waar heb je trouwens gelezen dat het magnetisch bewerken van water doorslaggevend meetbare verschillen oplevert?
Hier is te lezen dat de resultaten nogal uiteenlopen. Evenals de verklaringen voor de eventuele effecten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |