Ik heb een cursus korte verhalen en artikelen schrijven bij NTI aangevraagd en eerste cursus-materiaal is binnen maar het gaat daar teveel over de theorie waar ze je allerlei regels geven waar je je aan dient te houden, niet eens grammatica maar in welk perspectief je schrijft. Dan denk ik vanzelf dat het beter kan zijn dat je op eigen inzicht schrijft zodat het spontaner op papier verschijnt. Sta je constant stil bij de regels dan vormt dat in mijn ogen een soort barriere.
Cursus valt me dus enigszins tegen, echt leuke praktijk opdrachten zitten er niet in. Wie weet dat cursuspakket deel 2 gaat meevallen.
Ben deze zomer een korte tijd bezig geweest met proberen iets op papier te krijgen, was puur bedoeld als afleiding omdat het schrijven zorgde voor een vlucht uit de realiteit net zoals lezen een vlucht is uit het dagelijkse leven waar je terecht komt in een andere wereld.
Was bezig met een psychologische drame komedie, conflicten in het leven naar voren gehaald waar van alles mis kan gaan, de nadruk op het conflict dat vaker kan optreden in het bestaan omdat er in mijn ogen meer te schrijven valt over zaken die niet goed lopen dan zaken die wel goed lopen. Een onbedwongen gezellige sfeer omschrijven is al snel gedaan vergeleken met een discussie waarbij je veel dieper kunt spitten. Maar dan ook eens een ontspannen sfeertje erbij anders word het al snel een zware pil.
20 blz's en toen gestopt

Wie weet ooit verder gaan, op dit moment even niet.
[ Bericht 22% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 27-10-2007 15:57:01 ]