Jouw geheugen laat je nog niet in de steek, Erik!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:53 schreef Tha_Erik het volgende:
DaMart heeft een schrijfcursus gevolgd als ik het me goedherinner.
Een hoofdstuk kwijt? Da's wel erg!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik was m'n verhaal weer even aan het bijwerken (eindeloos proces) en ik mis ineens een hoofdstuk ofzo, het verhaal gaat nergens meer over. Maar ik zit met een enorm writer's block de laatste tijd. Ik wil wel dolgraag schrijven, maar ik kan zo uur of twee naar het scherm staren en alleen maar chocola naar binnen schuiven zonder een letter te typen.
Op www.loi.nl kun je een gratis 'proefles' aanvragen voor Creatief Schrijven. Ik vond het zelf niet zo heel erg boeiend: de gratis les van Parapsychologie sprak me meer aan.
Wel jammer hoor!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:18 schreef DaMart het volgende:
Mijn korte verhaal is ook niet op papier gekomen. Zoveel inspiratie, maar ik gun mezelf de tijd niet om er iets mee te doen
Ik heb waarschijnlijk een uitgever en volgende week begint de twee schrijfmarathon waar ik verder ga met de fantasy-roman die ik begonnen was tijdens de vorige marathon. Verder zit ik te wachten op de uitslag van een schrijfwedstrijd (prijs: publicatie) en ben ik bezig met deel twee van de trilogie.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:37 schreef DaMart het volgende:
En, hebben de andere leden van de schrijfclub nog vorderingen gemaakt, de laatste tijd?.
Ik ben nu zelf eindelijk een kort verhaal dat al maanden in mijn hoofd zit op papier aan het zetten, en hoop het deze week af te kunnen ronden.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:59 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben vorige week eindelijk écht begonnen. Ik ben er pas twee keer een paar uurtjes voor gaan zitten, maar nu heb ik wel het idee dat het echt iets kan gaan worden.
wie zegt dat ik literatuur wil schrijven?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:16 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat iedere keer als je herschrijft, het weer een stukje slechter wordt, Cherrylips. Totdat jij uiteindelijk, oud van dagen, beschikt over het allerslechtste, meest wanstaltige stukje Nederlandse literatuur dat ooit geschreven is.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef LXIV het volgende:
Je verbeeldt overigens wel Het Hollandsch Welvaren, zie ik in je fobo, lieve Cherrylips! Misschien moet je jezelf daarin maar gaan vervolmaken, inplaats van het schrijven van rare verhalen die je toch niet wil laten uitgeven!![]()
Het was even zoeken naar het compliment. Denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ik heb slechts en enkel mijn bewondering geuit jegens C.L. Vleiender dan dit wordt ik zelden.
Je bent menselijkquote:Op maandag 28 januari 2008 22:51 schreef LXIV het volgende:
Schreef ik nu ' Ik wordt" met een T?
Ik ben dat wel met je eens. Bovendien kun je je afvragen wat echte literatuur is. Natuurlijk zijn daar wel zekere maatstaven voor, maar los daarvan is het grijze gebied van literatuur groot. Mulisch zal ongetwijfeld een goed schrijver zijn, maar bedient ook maar slechts een specifieke vraag, terwijl anderen zich binnen andere genres veel meer profileren.quote:Op maandag 28 januari 2008 04:11 schreef wonderer het volgende:
Ik word altijd een beetje kriegelig van die mensen die per se Literatuur willen schrijven. Je schrijft toch omdat je een mooi verhaal wil vertellen, of mooie personages hebt die je wilt ontwikkelen, niet omdat je jezelf in een hokje moet stoppen om mee te tellen? En maar belangrijk doen, alsof ze de nieuwe Mulisch zijn zonder ook maar iets te hebben gepubliceerd...
Mooischrijverij
Ik denk dat je je eigen stijl nog moet proberen te vinden en dat je je nog te veel laat leiden door wat anderen vinden. Of dat je denkt dat anderen vinden.
Een viespeuk is het sowieso, maar dat staat verder los van zijn schrijverskwaliteiten.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:46 schreef JAM het volgende:
Mulisch is helemaal geen goede schrijver. Ik ga niet nóg een keer zeggen wat hij dan wel is.
Het is net andersom! Wás het maar een viespeuk en kón hij maar schrijven.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Een viespeuk is het sowieso, maar dat staat verder los van zijn schrijverskwaliteiten.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Een viespeuk is het sowieso, maar dat staat verder los van zijn schrijverskwaliteiten.
Daar vind ik ook niets mis mee. Uiteindelijk is het op die manier toepassen van taal ook een vorm van kunst, naast het vertellen van het verhaal. Ik zelf heb ook niets tegen op Mulisch, zelfs niet op zijn arrogantie (dat heeft wel iets, ik kan er altijd wel om lachen). Maar wat ik bedoel is dat Mulisch èèn schrijver is met èèn stijl die schrijft voor èèn publiek. Hij is, naar mijn mening, niet de norm.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:05 schreef wonderer het volgende:
Ik heb best genoten van de paar boeken van Mulisch die ik gelezen heb
Maar er is gewoon een bepaald slag teksten dat ik niet graag lees, omdat het "kijk eens hoe goed ik kan schrijven" tussen de woorden doorsijpelt.
Ik vind het zelf wel leuk om de woorden zo aantrekkeljik mogelijk op het beeldscherm te krijgen, mooie zinnen maken, met taal spelen. Maar WEL om mijn verhaal te vertellen en niet omdat het zo mooi is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |