quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijkEr zijn al genoeg mensen geweest die precies uitgelegd hebben waarom je een turbo-timer niet op zo'n auto hoeft te zetten, maar jij hebt volgens mij stront in je ogen
Goed argumentquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik zal maar stil zijn over die kut avater van je..
Vind je nogsteeds dat het een goede aanschaf was?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
dus omdat ongeveer iedereen hier niet wilt dat ik een TurboTimer op zet moet ik em dr weer uitslopen?
![]()
Laat me niet lachen![]()
deze:quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef tevebe het volgende:
Doe ns n plaatje posten van welke velgen je op het oog hebt.. En als je 100-150euro terug krijgt voor welke er nu op liggen mag je (heel) blij zijn. Oh en das dus incl banden...
Weet niet.. denk toch niet te groot (17) niet te klein (14/15) dus een 16'quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:29 schreef tevebe het volgende:
Ik denk ook dat de onderste het beste zal staan... Btw hoeveel inch?
golfjes hebben toch 5 gaats velgen? porsche ook dacht ik...quote:Op zondag 8 juli 2007 11:44 schreef Go0s het volgende:
Succes met het monteren van deze 5 gats velgen op een 4 gats naaf
Adapters kun je erachter monteren, maar dat is niet APK waardig (op zich niet erg als je het bestaande setje erlangs houd), en je velgen komen door die adapters 20mm verder naar buiten. Je kunt dan wel je velgnaaf af laten draaien, maar volgens mij kun je beter een ander setje velgen gaan zoeken
Als je nou Porsche velgen monteerd (C2), die hebben een ET van 55 dacht ik... Met adapters kom je dan uit op 35 en dan zit je al iets meer in de richting van je originele velgenmaat
wat n mafkezen bij volkswagenquote:Op zondag 8 juli 2007 12:01 schreef Go0s het volgende:
Golfjes 3 hebben altijd 4x100, behalve de VR6 en de GTI; 5x100.
Golfjes 4 hebben altijd 5x100, behalve de Cabrio; 4x100 (om het makkelijk te houden)
Porsches zijn idd 5x130. Nu zijn 5x130 velgen beter te maken op 4x100, dan 5x100 op 4x100
Vergis je inderdaad niet in de prijzen van velgen en banden.
Neem nu maar van ons aan dat er geen verschil zit tussen een normaal open-luchtfilter en een turbo open-luchtfilter!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:07 schreef Turquaz52 het volgende:
Er is zeker wel een verschil tussen een Turbo filter en een standaart openluchht filter (binnekort komt er denk ik een Nipparts Openluchtfilterke in) want elke auto die ik zag met een Turbo had een zo'n filter.
Maareeh.. jij hebt een 4 gaats onderstel...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
deze:
[afbeelding]
(grapje!)
ik had meer orginele velgen op het oog (wel wat moderner natuurlijk).
Ik wil meer VAG velgen, dus orginele VW of Audi velgen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze alle 3 mooi.. maar de laatste denk ik dat het gaat worden.. Ik wil het wat strak houden.
Prijs is niet zo belangrijk.. (kan er via via goedkoop aan komen)![]()
![]()
Adaptersquote:Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Maareeh.. jij hebt een 4 gaats onderstel...
quote:Op maandag 9 juli 2007 17:10 schreef Go0s het volgende:
Adapters is de oplossing idd
Let wel op; NIET APK waardig, dus een setje erlangs houden
waardig nietquote:
ik hoop dat die garage een steekproef krijgt met turquaz zijn zijn vaders autoquote:
de kwik fit zekerquote:Op maandag 9 juli 2007 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet vergeten dat ik @ een garage heb gewerkt
![]()
Turbotimer anyone?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:07 schreef Turquaz52 het volgende:
*Ga geen geld uitgeven aan iets waar ik niks aan heb...
Das wel een cool geluid jah, wat kosten die dingen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:07 schreef vosss het volgende:
Bedoeld TS niet gewoon een open dumpvalve (pppssscchhhtt geluid enzo)
Veel heb je er niet geleerd, lijkt me.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet vergeten dat ik @ een garage heb gewerkt
![]()
Dat zeg ik helemaal niet, je hebt echt stront in je ogenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
dus omdat ongeveer iedereen hier niet wilt dat ik een TurboTimer op zet moet ik em dr weer uitslopen?
![]()
Laat me niet lachen![]()
Een BOV voegt wat betreft perdormance nooit iets toe, bij geen enkel type turbo motor ..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:36 schreef Pilldriver het volgende:
[..]
Das wel een cool geluid jah, wat kosten die dingen?
Als het niet teveel geld kost wil ik er wel eens over denken, (en ja ik weet dat een dumpvalve m.u.v. het geluidje niks toevoegt aan een diesel)
Had ik dus toch gelijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:45 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Een BOV voegt wat betreft perdormance nooit iets toe, bij geen enkel type turbo motor ..
BOV is een klep dat zorgt er voor dat als de gasklep dicht is en de turbo bouwt nog druk op, dat ie dan opent en de luchtbuis dan ont-drukt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:15 schreef Pilldriver het volgende:
[..]
Had ik dus toch gelijk![]()
Dit ga ik mn neef in zn neus wrijven![]()
Niet qua vermogen/koppel nee, maar toch zeker wel wat in accelereren (bij niet-diesel).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:45 schreef FunnyName het volgende:
Een BOV voegt wat betreft perdormance nooit iets toe, bij geen enkel type turbo motor ..
Een klep met de functionaliteit om de overdruk tijden schakelen en gas los af te blazen heb je altijd nodig, anders zou je perormance eronder lijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Niet qua vermogen/koppel nee, maar toch zeker wel wat in accelereren (bij niet-diesel).
Maar ik heb het idee dat ik je dat niet uit hoef te leggen
Agreedquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:33 schreef FunnyName het volgende:
Waar het om gaat is dat meeste auto's af fabriek een klep hebben die de lucht afblaast terug de lucht inlaat in (diverter valve). Als men deze vervangt door een BOV, die ook de lucht afblaast maar dan de atmosfeer in (wat een afblaas geluid geeft) geeft dit GEEN ENKEL performance verschil.
Das nog het minste probleem...quote:Op donderdag 12 juli 2007 06:18 schreef tevebe het volgende:
Ga je m ook verlagen? Dan is 2k zeker te laag.. Niet dat 2k nu al genoeg is maja
Precies, er zijn maar weinig auto's die een MAP sensor hebben, bij MAF motorren verlies je waarschijnlijk alleen maar vermogen. Ik heb bij mijn auto hetzelfde gedaan, andere diverter valve, maar die hoor je niet ..quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Agreed
Als een auto helemaal geen BOV heeft dan merk je dat zeker in prestaties.
Maar als je een recirculerende BOV vervangt voor een atmosferische BOV dan merk je daar geen ruk van
Ik heb op de Supra een grotere BOV (van een Saab) dan standaard, maar nog steeds een recirculerende ipv een atmosferische.
M'n recirculerende hoor je ook nog behoorlijk van binnen en buitenaf!
Klik
Als ik m'n BOV vervang voor een atmosferische krijg ik problemen met kut lopen en afslaan als ik eens de koppeling intrap omdat ik een AFM heb en geen MAP-sensor.
Ik kan wel een atmosferische plaatsen, maar dan moet ik de recirculerende behouden.
En voor 400 euro heb je een schroefset van Supersportquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:27 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das nog het minste probleem...
Voor 250/300 euro heb je een setje verlagingsveren die echt geen troep zijn...
ja boeiend...het komt onder een golf 3 variant dieselquote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:05 schreef Go0s het volgende:
[..]
En voor 400 euro heb je een schroefset van Supersport
dat kan dan ook nog wel hoor........ en anders maar 2keer rijdenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:42 schreef Cyaa het volgende:
[..]
ja boeiend...het komt onder een golf 3 variant dieselMams moet er nog wel mee naar de aldi kunnen
ga un auto total-loss rijden jijquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:13 schreef Catch22- het volgende:
is dit weer een hoop gescheer weinig wol topic? Net als de minibike ?
Omdat als ik de auto weer wil verkopen de powerbox zo kan meenemen... unplug en sell..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:34 schreef FunnyName het volgende:
Uhm, Xenon is 35 watt, die 100 watt neppers zijn niet aan te radden. Alles (lampen, armaturen en ebdrading) worden veel te warm.
Waarom zo een powerbox en niet gewoon OBD chippen?
no fucking way dat je dat gaat halen zonder verder aanpassingenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar nu alles standaart is behalve de filter en EGR stand wil ik toch mijn doel bereiken.: 145PK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |