Ik zou ook niet compleet verrast zijn. Youzhny is een vechter.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:47 schreef Mindlight het volgende:
Ok ik ga nu iets geks zeggen waarschijnlijk, maar ik denk toch dat Youzhny nog gaat winnen.
En wat Nadal zegt is altijd waar? Wat bijvoorbeeld de grootste bullshit is van Nadal in die persconferentie na de partij tegen Söderling, is dat Söderling sorry moest zeggen als hij een bal tegen de netband aanslaat en dan in zijn voordeel uitmondt. Opzich mee eens, ware het niet dat Nadal telkens compleet loopt te juichen na elke dubbele fout van zijn tegenstander. Als hij dat zegt, laat hij dit soort maniertjes dan achterwege.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:44 schreef BettyR het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Na de finale van Roland Garros zei hij bijvoorbeeld dat hij zich ergens ook treurig voelde, want Roger had verloren. Hij is zo ongeveer Rogers grootste fan.
Hij vertelde gisteren dat hij Soderling meermaals was tegengekomen tijdens toernooien, hij altijd hallo riep maar dat Soderling hem gewoon negeerde. Na de partij van gisteren feliciteerde Soderling Nadal ook nauwelijks. Ronduit onbeschoft. Nadal praat altijd met respect over zijn tegenstander.
Denk het ook, niet alleen omdat Berdych al vanaf Halle in topvorm is, maar hij is ook een grote angstgegner van Nadal.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:47 schreef Norrage het volgende:
Nadal gaat hier natuurlijk wel gewoon van Youzhny winnen....Maar dan is het denk ik tegen Berdych wel einde verhaal....
Iets te veel? Ik zit eindelijk eens te wachten totdat hij eens direct een strafpunt krijgt (wat helaas nooit zal gebeuren). Hij neemt een karrevracht aan tijd en dat de scheidsrechters daar niet tegen durven op te treden is ronduit dramatisch.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:45 schreef Norrage het volgende:
Welke speler laat zoiets wel op de baan overkomen? Die vechtlust en gedrevenheid komt juist doordat hij respect heeft voor zijn tegenstanders en dat hij het zo belangrijk vindt van ze te winnen. Dat heet competatief ingesteld zijn, waar heel veel spelers nog wel eens iets van kunnen leren.
Dat je gedreven bent op de baan maakt je niet meteen een respectloos speler. Wat er met een Soderling gebeurde licht niet alleen aan Nadal, Soderling zelf wordt ook gezien als een ontzettende kloot op de tour.
Kijk, Nadal neemt iets te veel tijd tussen de punten, maar dat lijkt me niet echt tegenstander gebonden. Is gewoon zijn manier van concentreren.
Daar mag inderdaad best wat van gezegd worden. Hij neemt soms echt veel te veel tijd tussen de punten door.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Iets te veel? Ik zit eindelijk eens te wachten totdat hij eens direct een strafpunt krijgt (wat helaas nooit zal gebeuren). Hij neemt een karrevracht aan tijd en dat de scheidsrechters daar niet tegen durven op te treden is ronduit dramatisch.
Je draait de situatie om. Er is een regel dat een speler niet meer dan 20 sec. tijd tussen de rally's door mag nemen. Nadal neemt vaak het dubbele aan tijd. Laat de ITF zich dan aan de regels houden en dat altijd toepassen. Er zijn niet voor niets dat soort regels.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:52 schreef MiLalaa het volgende:
Ik zou als tegenstander juist blij zijn dat je van Nadal wat extra tijd krijgt tussen de punten.
Even op adem komen na een lange rally.
![]()
Als je je erop instelt hoeft het volgens mij niet zo'n drama te zijn als iedereen doet voorkomen. Volgens mij vindt Federer het prima.
En er zijn vast meer spelers die langer de tijd nemen, maar dat valt minder op omdat die minder 'dingetjes' tussendoor doen, maar alleen wat hupsen of stuiteren.
Ja ik snap dat dat de regel is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:53 schreef TheArt het volgende:
Je draait de situatie om. Er is een regel dat een speler niet meer dan 20 sec. tijd tussen de rally's door mag nemen. Nadal neemt vaak het dubbele aan tijd. Laat de ITF zich dan aan de regels houden en dat altijd toepassen. Er zijn niet voor niets dat soort regels.
Als is het er maar 1 die er last van heeft, alsnog 1 teveel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:57 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dat de regel is.
Maar als je er als tegenstander geen last hebt, is het dan nog wel zo'n probleem?
M'n moeder heeft me geleerd dat ik niet mag vloeken, maar ik doe het toch. Ze heeft er blijkbaar geen last van dus zegt niks.![]()
Ok, nu doet men hier alsof de tegenstanders er allemaal last van hebben, maar dat betwijfel ik.
Nou ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat spelers er wel degelijk last van hebben.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:57 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dat de regel is.
Maar als je er als tegenstander geen last hebt, is het dan nog wel zo'n probleem?
M'n moeder heeft me geleerd dat ik niet mag vloeken, maar ik doe het toch. Ze heeft er blijkbaar geen last van dus zegt niks.![]()
Ok, nu doet men hier alsof de tegenstanders er allemaal last van hebben, maar dat betwijfel ik.
Wat een waanzinnige onzin ben jij aan het uitkramen zegt. En dat was ooit een Nadal fan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
En wat Nadal zegt is altijd waar? Wat bijvoorbeeld de grootste bullshit is van Nadal in die persconferentie na de partij tegen Söderling, is dat Söderling sorry moest zeggen als hij een bal tegen de netband aanslaat en dan in zijn voordeel uitmondt. Opzich mee eens, ware het niet dat Nadal telkens compleet loopt te juichen na elke dubbele fout van zijn tegenstander. Als hij dat zegt, laat hij dit soort maniertjes dan achterwege.
maar goed, de ITF doet dus niks, en daar kan Nadal niks aan doen. Wat een gezeik op hem.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:53 schreef TheArt het volgende:
Je draait de situatie om. Er is een regel dat een speler niet meer dan 20 sec. tijd tussen de rally's door mag nemen. Nadal neemt vaak het dubbele aan tijd. Laat de ITF zich dan aan de regels houden en dat altijd toepassen. Er zijn niet voor niets dat soort regels.
Daarom zeg ik ook dat scheidsrechters er tegen moeten optreden. Daarnaast nogmaals, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat spelers er wel degelijk last van hebben. Als iemand houdt van ritme en die gaat gewoon klaar staan normaal en je krijgt een spelers die nog 40 sec. wacht en intussen een geheel arsenaal aan ritueeltjes aan het bovenhalen is, kan dat nogal als storend ervaren worden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:59 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
maar goed, de ITF doet dus niks, en daar kan Nadal niks aan doen. Wat een gezeik op hem.
Ja hij kan het uit zichzelf aanpassen, maar ik weet niet of iedereen hier dat zelf zo 1,2,3 zou doen.
dan heb je pech, dan moet je niet gaan tennissen. Iedereen heeft rituelen. Bartoli heeft het ritueel van eerst een paar backhands oefenen richting de ballenjongens achter haar. Daarna honderd keer op 2 benen stuiteren en daarna haar hand heeeel ingewikkeld om haar racket vouwen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:02 schreef TheArt het volgende:
Als iemand houdt van ritme en die gaat gewoon klaar staan normaal en je krijgt een spelers die nog 40 sec. wacht en intussen een geheel arsenaal aan ritueeltjes aan het bovenhalen is, kan dat nogal als storend ervaren worden.
Oh het is zeker bekend dat spelers zich eraan storen hoor..Ik ontken het ook niet, en zou het zelf ook storend vinden...quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:03 schreef Ambrosius het volgende:
Het feit dat Djokovic het allemaal nadoet in de bekende filmpjes, wil voor mij al zeggen dat de meeste spelers dat trage gedoe als storend ervaren. Maar goed, het is aan de umpires om er een keer wat aan te doen.
plus PI natuurlijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:04 schreef MiLalaa het volgende:
dan heb je pech, dan moet je niet gaan tennissen. Iedereen heeft rituelen. Bartoli heeft het ritueel van eerst een paar backhands oefenen richting de ballenjongens achter haar. Daarna honderd keer op 2 benen stuiteren en daarna haar hand heeeel ingewikkeld om haar racket vouwen.
Nee, je begrijpt het echt niet enn draait het nog een keer om. De regel is dat er maar 20 sec. de tijd mag worden genomen, dus moet men zich daar ook aan houden. Iedereen heeft rituelen, maar bij bijna iedereen houden ze zich bij die rituelen wel aan de regels. Dat doet meneer Nadal niet en dat maakt hem zo storend voor ook andere spelers.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:04 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dan heb je pech, dan moet je niet gaan tennissen. Iedereen heeft rituelen. Bartoli heeft het ritueel van eerst een paar backhands oefenen richting de ballenjongens achter haar. Daarna honderd keer op 2 benen stuiteren en daarna haar hand heeeel ingewikkeld om haar racket vouwen.
en een hamburger eten toch?quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:04 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Ik vind dat respectloos ja, damn laat mij dat vindenquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh het is zeker bekend dat spelers zich eraan storen hoor..Ik ontken het ook niet, en zou het zelf ook storend vinden...
Maar één of ander persoon beweerde dat Nadal respectloos is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |