Vooral na 9/11 en de tweede golfoorlog heb ik zo mijn bedenkingen bij de betrouwbaarheid van de Amerikaanse media.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik denk niet dat media als Time en News Magazine hun artikelen laten baseren op bullshitgegevens. Blijkbaar zijn ze overtuigd dat het een gedegen en betrouwbaar onderzoek is.
Ik vind 1 miljard atheisten in 2007, komend van 3,25 miljoen in 1900 zowel procentueel als in in harde aantallen een extreem grote groei, eerlijk gezegd.....quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een dikke ''
Tuurlijk kan een grote groop niet exponentieel zo hard groeien als een kleine groep. Daar zou je 10 werelbevolkingen voor nodig hebben.
Als ik morgen een nieuwe religie start met 4 vrienden, kan de WCD dat noteren. 2007: 5 leden
Stel dat ik wat ga flyeren op mijn school en over 5 jaar een religie heb met 2000 leden is die religie dus 400 keer groter geworden!
Woopdidoo, het blijift kinderspel vergeleken met de groei van de grote religies. Niet in percentages, want daarin pwn ik dan iedereen, maar wel in absolute aantallen.
Hoe zou jij die categorie dan noemen? Je kan ze ook niet bij een geloof indelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een gelovige. Misschien geen christen of moslim, maar wel een gelovige. Ik had het over de niet-gelovigen.
Nouja, in de vorm van partijen als de SP wellicht. Homorechten, abortus, condooms, dat hebben zij niet bedacht.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:27 schreef el_visionero het volgende:
[..]
Toch hoor je niet zoveel van 'ons' ... we zijn ondanks je topicstart toch een relatief rustig volkje
Ik vind Atheïsme (niet-geloven) helemaal geen levensbeschouwing. Ik heb geen reden om in God te geloven dus doe ik dat niet. Dus ben ik atheïst. Niet omdat ik de wereld zo beschouw. Dan doe je alsof ik ervoor kies om de wereld zo te zien.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:16 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk is atheïsme een levensbeschouwing, het is alleen geen godsdienst. En verder trekt iedereen logische gevolgen uit beschikbare gegevens, alleen zijn niet alle gegevens voor iedereen beschikbaar en ook is de ene logica de andere niet.
Mijn opa hoestte 's morgens eerst zijn longen uit zijn lijf, maar na een paar cigaretten ging het een stuk beter. Eenvoudige logica zegt: roken helpt tegen de hoest. De waarheid is anders.
In de tabel op de site was een categorie anders-gelovigen en misschien kan je iets vinden in de richting van natuur-godsdiensten?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:27 schreef ehqo het volgende:
[..]
Hoe zou jij die categorie dan noemen? Je kan ze ook niet bij een geloof indelen.
Ik snap die getallen niet helemaal...ik geloof niet in god, dus ben ik atheist neem ik aan. Ik doe dus ook niet aan religie en dus ben ik niet religieus. waarom staan er op die site daarvoor 2 verschillende getallen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De kerk verliest niet aanhang maar neemt ook drastisch toe. Niet in West-Europa nee, maar wel in de rest van de wereld. Vooral de evangelische kerken zijn in trek.
[..]
Getallen.
EENSCH.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:13 schreef koningdavid het volgende:
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.
Gelovigen worden steevast 'dom' genoemd. En ik zie de respectloosheid niet alleen op Fok trouwens, in Nederland zijn er nou eenmaal erg veel geïndoctrineerde atheïsten waarvan de kennis over religie niet verder gaat dan het schetsen van karikaturen.
KLACHT: respectloze atheïsten.![]()
en ik heb geen respect voor een schepper-afwijs-theorie, maar kan wel respect hebben voor mensen die niet geloven indien ze mensen die wel geloven niet bespotten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 01:11 schreef Queen_Minny het volgende:
Respect voor een geloof kan ik niet hebben omdat het in mijn ogen totale onzin is. Dat betekend niet dat ik geen respect kan hebben voor een persoon die wel gelooft. Het gaat mij om de persoon, niet om het geloof wat die persoon aanhangt. En ik ben ook niet te beroerd daar enigzins rekening mee te houden als ik met die persoon uit eten ga o.i.d.
Zolang iemand zijn geloof niet bij mij door mn strot probeerd te duwen kan ik respect hebben voor dat persoon.
Ik ga niet doen alsof ik enige kennis van de bijbel heb, want die heb ik niet omdat het mijn interesse niet heeft.
In mijn ogen is god een soort Sinterklaas verhaaltje.
Hou kinderen lang genoeg voor dat hij bestaat, en ze geloven er blind in.
Het enige verschil met Sinterklaas is dat je als je ouder word te horen krijgt dat hij niet bestaat.
Dan ben je meer een agnostisch theïst, in Nederland ook wel Ietsist genoemd.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:00 schreef ehqo het volgende:
[..]
Maar je kan toch geloven in [een God] zonder je daarbij aan te sluiten bij een geloof?
"Ik denk wel dat er iéts is."
Ik geloof ook dat de aarde bestaat, ik leef er ook op en volgens mij besta ik ook echtquote:Op vrijdag 6 juli 2007 01:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en ik heb geen respect voor een schepper-afwijs-theorie, maar kan wel respect hebben voor mensen die niet geloven indien ze mensen die wel geloven niet bespotten.
sinterklaas, dat zie ik anders, die bestaat inderdaad niet (wel echt bestaan, maar niet in deze tijd), maar ik geloof wel dat de aarde bestaat en dat ik zelf besta en degene die de aarde heeft gemaakt en mij o.a. erop heeft gezet is mijn schepper.
Ik had nog wel vraag aan je, de bijbel staat oorspronkelijk niet in het Engels, hoe verhalen die son/zon links zich met de grondtekst?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 03:00 schreef hugecooll het volgende:
Ok even ter verduidelijking:
Horus Egypte 3000BC:
Born on December 25th
Born of a virgin
Star in the east
Adorned by 3 kings
Teacher at 12
Baptised/Ministry at 30
12 Disciples
Performed miracles
"Lamb of the God"/ "The light" etc
Crucified
Dead for 3 days
Resurrected
Attis Griekenland 1200BC
Born of a virgin
Born on December 25th
Crucified
Dead for 3 days
Resurrected
Krishna India 900BC
Born of a virgin
Born on December 25th
Star in the East
Performed miracles
Crucified
Resurrected
Dionysus Griekenland 200BC
Born of a virgin
Born on December 25th
Performed miracles
"King of kings"
"Alpha and omega"
Crucified
Resurrected
Mithra Perzie 1200BC
Born of a virgin
Born on December 25th
12 disciples
Performed miracles
Dead for3 days
Resurrected
"The truth", "the light" etc
Sunday = day of worship
En let op...wie komt er nu?
Jesus Christ
Born of a virgin
Born on December 25th
Star in the east
12 disciples
Performed miracles
Dead for 3 days
Resurrected
De "star in the east" -> Sirius
Die komt op 24 december op 1 lijn met de 3 felste sterren in Orion's ring (The three kings)
Dus:
[afbeelding]
en niet:
[afbeelding]
"Virgin Mary" is het sterrenbeeld Virgo, ook wel bekend als Virgo the virgin
Naar Virgo wordt ook wel verwezen als "the house of bread". En raad eens...Bethlehem betekent letterlijk "house of bread"
Bethlehem is dus een verwijzing naar het sterrenbeeld Virgo, een plek in de ruimte, niet op aarde.
Vanaf de zomer tot de winter worden de dagen korter en de zon hangt steeds lager. De bomen vallen uit, geen oogst meer e.d. Naar dit verschijnsel wordt ook wel verwezen als "dood"; de dood van de zon.
Op 22 december heeft de zon zijn laagste punt bereikt; hij is gestorven.
Hier gebeurt iets vreemds: de zon blijft 3 dagen op dezelfde 'hoogte' hangen (hij gaat niet meer naar het zuiden, tenminste niet zichtbaar)
Gedurende deze 3 dagen is de zon in het midden van het sterrenbeeld Crux (Southern Cross)
Ter illustratie:
[afbeelding]
Op 25 december beweegt de zon 1 graden; naar het noorden, wat het begin is van de lente, warmere dagen en leven.
Dus wordt er gezegd: The son (geen typo) died on the cross, was dead for 3 days only to be resurrected or be born again.
Dit is waarom Jezus en alle andere "zonnegoden" (hierboven een aantal genoemd) allemaal zijn gekruisigd, 3 dagen dood waren en weer tot leven kwamen.
Hoewel ze de herrijzing van de zon niet vierden tot pasen; de eerste dag waarop een groter deel van het aardoppervlak gehuld was in licht ipv donker. De dagen worden langer e.d.(Spring Equinox)
Het meest opvallende zijn Jezus en de 12 discipelen.
De zon reist met 12 sterrenbeelden
Sterker nog, het nummer 12 komt heel vaak voor in de bijbel:
12 tribes of Israel
12 brothers of Joseph
12 judges of Israel
12 great patriarchs
12 O.T. prophets
12 kings of Israel
12 princes of Israel
Jesus in temple at 12
De bijbel heeft meer met astrologie te maken dan met iets anders
Even hier naar terug: the cross of the zodiac (dierenriem geloof ik)
Voor degenen die niet weten hoe dat er uit ziet:
[afbeelding]
De zon in het midden, de sterrenbeelden er omheen.
Dit was geen artistieke impressie; dit was om de beweging van de zon te volgen, ook een pagan spiritueel symbool. Onze gelovige vrienden zullen de verkorte versie waarschijnlijk wel herkennen:
[afbeelding]
Dit is geen christelijk symbool, dit is een pagan aanpassing van de dierenriem (cross of the zodiac)
Dit is ook waarom je Jezus altijd ziet met zijn hoofd op het kruis.
[afbeelding]
Jezus is de zon.
"The light of the world"
"The risen savior"
"I will come again" en dat doet hij, iedere ochtend weer.
"The glory of god"
"the son(sun dus) up in heaven"
with his "crown of thorns" - zonnestralen
Van alle astrologische metaforen in de bijbel, is "age" de belangrijkste.
"I am with you always to the very end of the age" Matt 28:20
"Either in this age or the age to come" Matt 12:32
"The harvest is the end of the age" Matt 13:39
"Sign of your coming and the end of the age" - Matt 24:3
"In this age and the age to come" Luke 18:30
etc.
Voor het volgende moet je bekend zijn met iets dat ook wel "Precession of the Equinoxes" wordt genoemd. Dit komt er op neer dat ongeveer iedere 2150 jaar, tijdens de "spring equinox" de zon opkomt in een ander gedeelte van een sterrenbeeld. Het duurt ongeveer 26000 jaar voordat de zon door alle 12 sterrenbeelden is gegaan. (1 sterrenbeeld is dus ~2150 jaar) en iedere periode van 2150 jaar werd "age" genoemd.
Van 4300 - 2150 B.C was het Taurus - The age of the bull
2150 BC - 1 AD was The age of the ram
Van 1 AD tot 2150 AD is het The age of Pisces (vissen)
En vanaf 2150 AD is het The age of aquarius (waterman)
De bijbel heeft het over de eerste 3 ages en het voorspelt de 4e
(Oude testament) Als mozes komt met de 10 geboden is hij erg kwaad omdat ze de gouden stier aanbidden; hij vernietigt het tablet en gaf de mensen instructies om elkaar te doden zodat ze zichzelf weer puur kunnen maken.
"Go in and out from gate to gate and slay every man and his brother, and every man and his companion, and every man and his neighbour..." - Exodus 32
De gouden stier is Taurus (4300BC-2150BC) en Mozes representeert de nieuwe age, The age of the ram(Aries). Daarom blazen joden vandaag de dag nog op de ramshoorn. En aan het begin van een nieuwe age moet iedereen de oude achter zich laten.
Voorbeeld: Mithra vermoordt de stier
Jezus symboliseert de age na Aries, The age of pisces (2 vissen / two fishes)
Vissen komen vaak terug in het nieuwe testament, Jezus is bekend als "The great fisherman", hij voedt 5000 mensen met brood en 2 vissen, "Jesus saw two brothers, they were casting a net for they were fishermen[/b]
De mijter van de paus is een vissenkop:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij representeert dus het sterrenbeeld Vissen.
En ik denk dat we allemaal het Jezus visplaatje wel hebben gezien achter op auto's. De overgrote meerderheid daarvan weet alleen niet dat dat de symbolisatie is van de zon zijn koninkrijk tijdens "the age of pisces"
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik geloof dat het nu wel zo ongeveer duidelijk is dat Jezus dus geen magische man was, maar de zon.
Tenminste, ikzelf vind dit een goed onderbouwde reden om niet in het bestaan van een god te geloven.
(ivm de quotes heb ik age niet in tijdperk veranderd btw)
Goed verhaal, lekker kortquote:
http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=21466 Ik kijk nu jouw film, kun je deze link eens bekijken....Vooral het eerste gedeelte, wordt ook nog de zon genoemdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:43 schreef hugecooll het volgende:
Ik kan geen hebreeuws of welke tekst het ook in geschreven mag zijn oorspronkelijk. Maar bijvoorbeeld Uur komt van het latijnse woord horus (hours ook, horizon ook)
En er vanuitgaand dat het vrijwel letterlijk is vertaald, zal het dus ook toen wel zo geweest zijn. Hoewel zon en zoon misschien een fout geweest was, weet ik niet.
En astrologisch gezien klopt 25 december met de datum die onze gelovige vrienden hebben geprikt, dus dat zal ook oorspronkelijk wel zo geweest zijn.
Je kan er ook een betere uitleg (in Engels) over zien in een film genaamd Zeitgeist
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8461754114455236037&q=zeitgeist+part+1&total=33&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Part 2 en 3 gaan ergens anders over, maar ik vond 1 wel interessant.
[..]
Goed verhaal, lekker kort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |