quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Falco het volgende:
Heb je het al met je eigen leidinggevende over gehad? Zou ik eerst doen en daarna wellicht actie ondernemen.
Verstandigste reactie tot nu toe.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:47 schreef Falco het volgende:
Heb je het al met je eigen leidinggevende over gehad? Zou ik eerst doen en daarna wellicht actie ondernemen.
"Beetje dreigen" zou ik niet doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:48 schreef Koewam het volgende:
Hmmmm.
Hem aangeven zou ik niet doen want dan maak je z'n leven kapot... opzich wel terecht want dikke fraude. Evengoed, misschien kun je hem een anonieme brief sturen en hem te sommeren mee te stoppen en dan beetje dreigen of zo met melding. Dat wat?
Volgens mij heb je nu een probleem als een andere DSB-medewerker dit topic meeleestquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:52 schreef RobKel het volgende:
contact met die vent zal ik iig niet gaan zoeken, want dan zal hij weten dat ik het ben geweest en dan schaad ik het bedrijfsimago voorzover de media dat al niet gedaan heeft
als ik het tegen mijn leidinggevende zou zeggen dan weet ik al precies wat ik te horen krijg,
alles wat die vent doet is zijn verantwoordelijkheid en zijn probleem en daar hebben wij niets mee te maken
ik overweeg toch echt een anonieme brief te sturen naar het UWV, ben even op de site aan het kijken hoe ik hier melding van zou kunnen maken
want? dat is toch het mooie van internet, lijkt mequote:Op woensdag 4 juli 2007 19:49 schreef David Letterman het volgende:
Door het verhaal ff in een topic te gooien, al is het anoniem wb klantgegevens, zit je nu al flink fout...
weet je waar dit mij aan doet denken:quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:52 schreef RobKel het volgende:
contact met die vent zal ik iig niet gaan zoeken, want dan zal hij weten dat ik het ben geweest en dan schaad ik het bedrijfsimago voorzover de media dat al niet gedaan heeft
als ik het tegen mijn leidinggevende zou zeggen dan weet ik al precies wat ik te horen krijg,
alles wat die vent doet is zijn verantwoordelijkheid en zijn probleem en daar hebben wij niets mee te maken
ik overweeg toch echt een anonieme brief te sturen naar het UWV, ben even op de site aan het kijken hoe ik hier melding van zou kunnen maken
je hebt er idd geen ruk mee te maken...quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:52 schreef RobKel het volgende:
keiharde nee dusquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:55 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat is de regelgeving hierbij? Mag je als bankmedewerker dit doen?
als ik je manager zou zijn, en zou weten dat je dit op een forum hebt gepost, zou ik je per direct ontslaan...quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:54 schreef RobKel het volgende:
[..]
want? dat is toch het mooie van internet, lijkt me
Misschien kun je hem binnenkort een lening van een dikke twee ton slijtenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:55 schreef RobKel het volgende:
dat die vent nog een lening nodig heeft begrijp ik op zich wel, hij had overal een beetje uitstaan, hij wilde zijn schulden mooi overzichtelijk bij één geldverstrekker onderbrengen
Lolz heb zin om nu een bericht te sturen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:00 schreef David Letterman het volgende:
[..]
als ik je manager zou zijn, en zou weten dat je dit op een forum hebt gepost, zou ik je per direct ontslaan...
Maakt niks uit, hij betaalt indirect de premie van de man dus het is ook een beetje zijn geld en van de mensen om hem heen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niks met deze kennis doen. Als medewerker ga je je boekje te buiten. En het is jouw verantwoordelijkheid niet.
Je zult waarschijnlijk bij indiensttreding een geheimhoudingsclausule hebben moeten tekenen. Daar zondig je dus tegen als je gaat doen wat je zou willen. Hou je er rekening mee dat klokkenluiders niet populair zijn bij bedrijven?quote:
Hij heeft beloofd zulke dingen geheim te houden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:38 schreef Koewam het volgende:
[..]
Maakt niks uit, hij betaalt indirect de premie van de man dus het is ook een beetje zijn geld en van de mensen om hem heen.
Als ik sommige geluiden bij de vakbonden hoor, dan was dit doodnormaal eind jaren 80 en begin jaren 90.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:35 schreef mgerben het volgende:
Het blijft tegen de wet, tegen de maatschappij, en het blijft gewoon een grote aso.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef RobKel het volgende:
NSB-verhaal
En wat nou als iemand jouw gedrag niet ethisch vind, en het al helemaal niet netjes vind om in je usericon 'dsb bank' te hebben staan?quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef RobKel het volgende:
aan een ieder die het leuk of grappig lijkt om mijn werkgever een mail te sturen en op dit topic te wijzen: dikke vinger, ik doe wat mij juist lijkt
Tsja, als je het waard vindt om je baan hier op het spel te zetten, dan moet je het vooral gaan meldenquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef RobKel het volgende:
aan een ieder die het leuk of grappig lijkt om mijn werkgever een mail te sturen en op dit topic te wijzen: dikke vinger, ik doe wat mij juist lijkt
waar staat dat dat niet mag? of ik nou een Heineken-, een Bacardi- of een DSB Bank-logo als avatar heb, voor mij is het allemaal hetzelfdequote:Op woensdag 4 juli 2007 23:02 schreef gronk het volgende:
[..]
En wat nou als iemand jouw gedrag niet ethisch vind, en het al helemaal niet netjes vind om in je usericon 'dsb bank' te hebben staan?
Maar voor jouw baas niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:10 schreef RobKel het volgende:
Waar staat dat dat niet mag? of ik nou een Heineken-, een Bacardi- of een DSB Bank-logo als avatar heb, voor mij is het allemaal hetzelfde
Ik mag hopen dat Dirk het zou waarderen wat ik voor hem doe!quote:
Ja, is tofquote:
Ik vroeg door naar wat de reden is dat hij een WAO-uitkering genietquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:43 schreef Flashwin het volgende:
Onder welke omstandigheden heeft de man deze extreem vertrouwelijke informatie aan jou doorgespeeld? Ben ik wel benieuwd naar, hoe naief kan iemand zijn![]()
Niet Waar!!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:45 schreef Five_Horizons het volgende:
TT i.c.m. werkgever TS is al "apart"![]()
En mijn mening is dat het dat niet is. Typisch Nederlands om de andere kant op te kijken, maar vooraan te staan op het moment dat "hullie" van de overheid niets doen aan misstanden.....quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:45 schreef Flashwin het volgende:
Mijn persoonlijke mening is trouwens dat het een ongelooflijke NSB actie zou zijn.
Laat me alsjeblieft niet lachen...quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:47 schreef RobKel het volgende:
[..]
Niet Waar!!!
Wij handelen JUIST ethisch!!!
i.t.t. gevestigde banken die Jan en Alleman een lening verstrekken gaan wij zeer grondig te werk om te zien met wie wij van doen hebben!
90% van de mensen die een aanvraag bij ons doen krijgen uiteindelijk de lening niet!
puur en alleen omdat het voor de klant niet verantwoord zou zijn om een financiering aan te gaan
geloof me, wij zijn echt een bedrijf dat de reputatieschade niet verdient heeft
De andere kant opkijken of bewust iemands leven kapot maken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En mijn mening is dat het dat niet is. Typisch Nederlands om de andere kant op te kijken, maar vooraan te staan op het moment dat "hullie" van de overheid niets doen aan misstanden.....
Je realiseert je wel dat dit soort mensen als groep zorgen dat jij elke maand weer flink wat extra geld afhandig gemaakt wordt, toch?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:52 schreef Flashwin het volgende:
[..]
De andere kant opkijken of bewust iemands leven kapot maken.
Kies jij maar gerust voor het 2de en verberg je achter het feit dat "hij toch fout zat". Het is een ethische kwestie, ik snap het dilemma van TS goed. Maar uiteindelijk is gewoon een ongelooflijke naaiaktie tegen iemand die jou notabene onder enig vertrouwen gevoelige informatie heeft verteld.
Wat moet jij een ongelooflijk kutleven hebben als je je een kwestie als deze persoonlijk zou aantrekken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat dit soort mensen als groep zorgen dat jij elke maand weer flink wat extra geld afhandig gemaakt wordt, toch?
Nee, NSB-ers zijn nog heilig vergeleken bij TS als hij het daadwerkelijk door zou geven, en helemaal als hij het anoniem zou doen. NSB-ers moesten namelijk wel een keuze maken op dat moment, het was niet voor niets oorlog, en zij maakten die keuze om (makkelijker) te overleven. Het was voor hen een gok wie er zo zou winnen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:45 schreef Flashwin het volgende:
Mijn persoonlijke mening is trouwens dat het een ongelooflijke NSB actie zou zijn.
Iemands leven kapot maken? Dat risico nam 'ie toch zelf? Hij steelt. Van mij....quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:52 schreef Flashwin het volgende:
[..]
De andere kant opkijken of bewust iemands leven kapot maken.
Kies jij maar gerust voor het 2de en verberg je achter het feit dat "hij toch fout zat". Het is een ethische kwestie, ik snap het dilemma van TS goed. Maar uiteindelijk is gewoon een ongelooflijke naaiaktie tegen iemand die jou notabene onder enig vertrouwen gevoelige informatie heeft verteld.
Je kunt het natuurlijk ook overdrijven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat moet jij een ongelooflijk kutleven hebben als je je een kwestie als deze persoonlijk zou aantrekken.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Iemands leven kapot maken? Dat risico nam 'ie toch zelf? Hij steelt. Van mij....
quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat moet jij een ongelooflijk kutleven hebben als je je een kwestie als deze persoonlijk zou aantrekken.
quote:
SS Obersturmführer, Adolf is trots op je...quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En mijn mening is dat het dat niet is. Typisch Nederlands om de andere kant op te kijken, maar vooraan te staan op het moment dat "hullie" van de overheid niets doen aan misstanden.....
Ah, kijk.... het collectieve Nederlandse schuldgevoel komt de hoek om zeilenquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:58 schreef David Letterman het volgende:
[..]
SS Obersturmführer, Adolf is trots op je...
Alsof Adolf zo dol was op mensen die hun mond open deden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:58 schreef David Letterman het volgende:
[..]
SS Obersturmführer, Adolf is trots op je...
Je hebt gelijk met dat eerste, alleen ik begrijp nooit zo wat het anders maakt dat iemand geld jat dat van "iedereen" is in vergelijking met geld dat van "iemand" is.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:57 schreef RobKel het volgende:
zeg waarom allemaal weer persoonlijk
ik vraag op Fok!, juist omdat het daar een geschikt medium voor is, naar een onafhankelijke mening van buitenstaanders om mede daarop mij te baseren als ik ga beslissen wat ik hiermee doe
als iemand vindt dat ik onethisch heb gehandeld, prima
als iemand vindt dat ik juist heb gehandeld, ook prima
maar zeggen dat iemand een kutleven heeft omdat hij of zij zich druk maakt om ons belastinggeld vind ik niet ok
welk schuldgevoel?quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, kijk.... het collectieve Nederlandse schuldgevoel komt de hoek om zeilen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |