volgens mij is vermissing gewoon vermissing en maakt het niet uit of je het bent kwijtgeraakt of dat het gestolen is. Weg is immers weg, de rest maakt voor de gemeente niet uit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik mis even een sprongetje denk ik: waar staat dat het ding door diefstal verdwenen is? Want nu is het gewoon een vermissing van een staatsdocument.
Edit:
Staat ook nergens dat je hem daadwerkelijk ingeleverd hebt. Als je je hoofd even uit je anus weet te wurmen, wil je hier dan een chronologisch en kloppend verhaal van maken?K,thnx
Het gaat het er mij om dat het geschreven is als zijnde spaghettiquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
volgens mij is vermissing gewoon vermissing en maakt het niet uit of je het bent kwijtgeraakt of dat het gestolen is. Weg is immers weg, de rest maakt voor de gemeente niet uit.
Trws qua chronologie is het verhaal goed te begrijpen hoor.
1 id kaart gekocht
2 door verre reis id kaart ingewisseld voor paspoort bij gemeente
3 bij nieuw paspoort moet ingeleverde idkaart weer ingeleverd worden
4 naar politie en braaf boete betaald
5 bij aanvraag rijbewijs moet de boete nogmaals betaald worden terwijl dit al gebeurt is.
dat is wat er staatvoor de luie mensen onder ons
Dat klopt. Ik heb aan gegeven bij mijn aangifte dat ik het bewijs heb afgegeven aan het gemeentehuis, en dat ze daar dus verantwoordelijk zijn voor de vermissing van mijn pas. Dus diefstal, ik ben hem niet verloren ofzoquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het gaat het er mij om dat het geschreven is als zijnde spaghetti
En vermissing is wel degelijk iets anders dan diefstal. Maar das meer verzekeringstechnisch
Edit: boete betalen terwijl je zeker weet dat je alles netjes ingeleverd hebt EN niet vragen om een bewijsje is gewoon dom
Dat dus, hooguit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb aan gegeven bij mijn aangifte dat ik het bewijs heb afgegeven aan het gemeentehuis, en dat ze daar dus verantwoordelijk zijn voor de vermissing van mijn pas. Dus diefstalverduistering, ik ben hem niet verloren ofzo![]()
Ik leer lezen als jij leert schrijven op een samenhangende manier.quote:En lees voortaan alsjeblieft. Of maak in godsnaam groep 8 op je volgende school wel af, dan had je de rest ook begrepen.
That's very cute, maar ik denk dat een papieren uitdraai (gewoon op te vragen bij DE bank) je een stuk verder brengt, en kaart het transactienummer gewoon eens aan bij de gemeente. Je geld kun je terugkrijgen, maar niet voordat je "uitstaande" boete betaald is.quote:[afbeelding]
Bewijsstuk A
quote:Jeroen van W
383 , Leusden
Leusden, 5 juli 2007
Gemeente Leusden
’t Erf 1
3831 NA, Leusden
Geachte,
Hierbij mijn klacht omtrent de gang van zaken op Gemeentehuis Leusden.
De aard van de problemen welke ik heb ondervonden, moeten we zoeken in begin 2001. Toen moest ik voor mijn eindexamen een officieel identiteitsbewijs hebben. Deze heb ik toen aangevraagd en opgehaald bij het Gemeentehuis te Leusden.
Circa 3 maanden later zou ik als examencadeau naar New York gaan. Ik had toen dus niet genoeg aan een Europese Identiteitskaart, en heb toen een paspoort aangevraagd.
Bij het afhalen van het paspoort vertelde de mevrouw achter de balie mij en mijn moeder dat het misschien handig was de Identiteitskaart in te leveren. Dit omdat deze flink groot was, nog groter was dan het paspoort, geldig in minder landen, en om het risico op kwijtraken in de volgende jaren te elimineren. Want ik zou de kaart uiteindelijk na de verloopdatum ook in moeten leveren. Dit advies hebben wij opgevolgd, en de kaart hebben wij achtergelaten op het gemeentehuis.
Vorig jaar was mijn paspoort verlopen. Voor mijn nieuwe werkgever moest ik een kopie van een geldig Identiteitsbewijs overhandigen. Ik ben toen naar het gemeentehuis gegaan, en heb daar een nieuw paspoort aangevraagd. Bij deze aanvraag werd mij gevraagd om, naast mijn inmiddels verlopen paspoort, ook mijn (eerder ingeleverde) Identiteitskaart te overhandigen. U begrijpt, dit ging niet werken.
Ik heb toen aangifte gedaan bij de politie. Ik heb bij deze aangifte ook bovenstaand verhaal vermeld. Terug bij het gemeentehuis werd ik geholpen door een man, welke op minder subtiele wijze over de geschiedenis van het hele verhaal werd voorgelicht door de mevrouw die mij eerder hielp.
Ik werd door deze mevrouw simpelweg voor leugenaar uitgemaakt. Ook wist de mevrouw mij nog te melden dat dergelijke fouten niet gemaakt konden worden, en dat ik gewoon thuis nog eens goed moest kijken voor de kaart. Ik heb –onder protest- het boetebedrag betaald op het gemeentehuis, en er eigenlijk daarna geen aandacht meer aan besteed.
Woensdag 04-07-2007 was ik weer op het gemeentehuis. Ik wil tijdens mijn vakantie op Kreta een scooterhuren. Mijn zorgverzekeraar wil dat ik dan in het bezit ben van een brommerrijbewijs.
Bij het aanvragen van dit rijbewijs vertelde de dame achter de balie mij dat ik nog een boete open had staan voor het vermissen van een ID kaart, en dat ik die toch echt nog moest betalen. Ik heb deze dame geprobeerd bovenstaande historie uit te leggen.
De reactie van deze mevrouw was dat het verhaal van de ID kaart simpelweg niet klopte, en dat ik moest aantonen dat ik het bedrag al betaald heb (Zie afbeelding).
U begrijpt dat dit alles mij enigszins kwaad kan maken. Ik heb dan ook besloten dat ik de zaken omtrent de ID kaart er niet langer bij laat zitten, ik wil hier mijn gelijk voor halen.
Ik wil dan ook de boete van 28 euro en 30 cent terug krijgen van Gemeente Leusden. De aangifte papieren heb ik hier eerder al afgegeven, ik heb begin september aangifte gedaan bij Politie Leusden.
Ook wil ik schriftelijke excuses van de medewerkers verantwoordelijk voor deze fouten.
Ik wacht Uw response af,
Met vriendelijke groet,
Jeroen
je moet advocaat wordenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb aan gegeven bij mijn aangifte dat ik het bewijs heb afgegeven aan het gemeentehuis, en dat ze daar dus verantwoordelijk zijn voor de vermissing van mijn pas. Dus diefstal, ik ben hem niet verloren ofzo![]()
[afbeelding]
Bewijsstuk A
Als ik naar je username kijk: een Mannlicher Carcano kopen en postal gaan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alle hulp, tips, adviezen zijn welkom. Dank![]()
De medewerkers zijn de makers van de fout, en de gene die mij glashard voor leugenaar staan uit te makenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:53 schreef freako het volgende:
Schriftelijke excuses van de betreffende medewerkers eisen vind ik wel een stevige eis trouwens. Het lijkt er zo op dat je wraak wil nemen op hen.
"U begrijpt, dit ging niet werken" is wel erg spreektaal. En hoe gebruikelijk is het om het woord "response" te gebruiken?
Als er zo'n klacht binnenkomt gaat de baas zeker informeren wat er nou aan de hand is, bij de medewerkers. Geeft ie je gelijk, dan krijgen ze sowieso een tik over de vingers, en jij excuses van de chef. Die strafregels die jij nu eist voegen naar mijn idee weinig toe.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De medewerkers zijn de makers van de fout, en de gene die mij glashard voor leugenaar staan uit te makenDie eis lijkt mij niet meer dan reeël. Weten ze ook gelijk dat hun fouten verdere gevolgen hebben, dan dat ze iemand 2x aan de balie krijgen.
Erkenning van de gene die mij voor leugenaar uitmakenquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:13 schreef freako het volgende:
[..]
Als er zo'n klacht binnenkomt gaat de baas zeker informeren wat er nou aan de hand is, bij de medewerkers. Geeft ie je gelijk, dan krijgen ze sowieso een tik over de vingers, en jij excuses van de chef. Die strafregels die jij nu eist voegen naar mijn idee weinig toe.
Okay, mijn man zit in een soortgelijke situatie. Had een ID-kaart, ging een verrre reis maken, leverde de ID-kaart in en schafte een paspoort aan. Dat paspoort is inmiddels verlopen, en hij moest een nieuwe aanvragen. Maar die krijgt hij niet, omdat hij zijn ID-kaart niet inleverde - nee, duh, dat heeft ie dus jaren terug al gedaan. Blijkbaar is dat destijds niet geregistreerd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik betaal mopperend het extra bedrag + paspoort, vraag wat ik moet doen voor terug vragen van het bedrag en keer naar huis. Ik moest voor het terug krijgen van het bedrag zelf moeite doen, en dat is er eigenlijk niet meer van gekomen.
Je kan je geld terug eisen ... Bezwaar aantekenen oid... wat precies, daar hoop ik woensdag achter te komen .. daar had ik destijds geen zin in, ik zag de hele bijl al hangen ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Okay, mijn man zit in een soortgelijke situatie. Had een ID-kaart, ging een verrre reis maken, leverde de ID-kaart in en schafte een paspoort aan. Dat paspoort is inmiddels verlopen, en hij moest een nieuwe aanvragen. Maar die krijgt hij niet, omdat hij zijn ID-kaart niet inleverde - nee, duh, dat heeft ie dus jaren terug al gedaan. Blijkbaar is dat destijds niet geregistreerd.
Hij moet nu dus ook aangifte gaan doen en onterechte boetes betalen. Maar wat bedoel je met het stukje dat ik hierboven gequote heb? Hem wisten ze alleen te vertellen dat het een dure hobby gaat worden, en jij zegt dat je dat geld terug kunt vragen?
Heb je lepra, kun je alsnog rare posts in serieuze topics plaatsen!quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:27 schreef ForumGek het volgende:
Ben je volwassen, wordt je nog steeds gepest !![]()
lijkt me een slim planquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef OA het volgende:
Ik ga dus binnenkort mijn identiteitskaart inruilen voor een paspoort...
Eén ding ga ik zeker doen: overal een bewijs bij vragen!![]()
Het feit dat dit bij meerdere mensen in verschillende gemeenten (neem ik aan) gebeurt, is niet erg hoopgevend dat het elders wel goed gaat...![]()
Ik kan je dus vertellen dat de politie gelijk heeftquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:21 schreef Pheno het volgende:
Ik ben dus de man van _Arual_ en ben eens gaan rondbellen waar mijn identkaart is gebleven.
Eerst de gemeente waar de uitgifte is gedaan: "nee, u hebt het meegenomen, dat staat in het systeem.".
Ja doos, dat is dus het probleem, het staat er verkeerd. En hup, kastje muur en na een half uur nog niet met een antwoord.
Gemeente waar ik nu woon: "ja, dan moet u het toch als vermissing opgeven.".
Ik vraag wat de kosten zijn van dit ongelofelijke geblunder.
"U hoeft alleen administratiekosten te betalen bij de politie".
Ik vraag het nog een keer met als duidelijke toevoeging dat er dus geen boete staat op het kwijtraken van staatsdocumenten. "Nee, alleen de boete bij de politie, maar ik weet niet wat het kost".
Nou ja, ik moet dus aangifte doen, dus even met de polizei gebeld wat ik allemaal mee moet nemen.
Natuurlijk daar even gevraagd wat het kost: "Niets, u krijgt alleen een boete van de gemeente, het zou raar zijn als u zou zijn bestolen dat u nog eens een boete moet betalen dat u bestolen bent".
WTF!!! Is dit land gek geworden? Ik snap er geen hol meer van. Ik ga vanavond nog door de politie om aangifte te doen (ik heb de spullen toch bij me). Ik zie het wel wat dit geintje me gaat kosten, maar niemand kan het me dus vertellen óf en voor hoeveel ik een boete krijg.
tip: Houd je ID kaart zelf. Lever hem in zodra je een nieuw paspoort haalt, en je ID kaart verlopen is...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef OA het volgende:
Ik ga dus binnenkort mijn identiteitskaart inruilen voor een paspoort...
Eén ding ga ik zeker doen: overal een bewijs bij vragen!![]()
Het feit dat dit bij meerdere mensen in verschillende gemeenten (neem ik aan) gebeurt, is niet erg hoopgevend dat het elders wel goed gaat...![]()
Mooier nog: je mag een ID-kaart en een paspoort hebben.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
tip: Houd je ID kaart zelf. Lever hem in zodra je een nieuw paspoort haalt, en je ID kaart verlopen is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |