abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51139504
situatie:
Een jaar of 6,5 geleden een EU Identiteitskaart aangevraagd, voor mn eindexamen. Zo'n enorme lap. Een maand of 4 later ging ik naar New York (11-06-2001 nog op het WTC gestaan ) dús een paspoort halen.

Bij de balie aangekomen, alles geregeld, meld de dame dat ik mijn ID kaart ook mag inleveren. De kaart is groter dan mn paspoort, en in minder landen geldig, dus voor mij is de ID kaart redelijk nutteloos. En, zegt ze, dan heb je ook niet het risico dat je hem over 5 jaar kwijt bent, zodra je je nieuwe paspoort gaat halen! Want dan moet je een boete betalen

Dat leek mij dus best een strak plan van de dame achter de balie.

Vorig jaar moest ik een nieuw paspoort hebben. Ik liep al een maand of 2 illegaal rond maar mn nieuwe werkgever wilde een kopie van een geldig ID bewijs. Ik naar het gemeentehuis!

Pasfoto afgegeven aan de dame achter de balie, welke mij doodleuk meld dat ik een ID kaart in mijn bezit heb, of ik die wil laten zien. Ik vertel bovenstaand verhaal, waarop ze mij doodleuk verteld dat dit niet waar is. En dat ik thuis maar goed moet zoeken! En als ik hem écht heb kwijt gemaakt, dan moet ik maar aangifte doen van vermissing en 40 euro ofzo meer betalen voor mn paspoort. De aanvraag kon ze wel vast indienen.

2 dagen later ging ik aangifte doen van "diefstal met bekende dader". De grijnzende agent heeft mijn bovenstaande verhaal in officiele vorm vastgelegd.

Ik naar de balie. Een meneer helpt mij, en vraagt een en ander na bij de dame eerder genoemd. Waar de hoervriendelijke mevrouw achter de balie mij nog wel even moet vermelden dat liegen op een aangifte strafbaar is. Ik betaal mopperend het extra bedrag + paspoort, vraag wat ik moet doen voor terug vragen van het bedrag en keer naar huis. Ik moest voor het terug krijgen van het bedrag zelf moeite doen, en dat is er eigenlijk niet meer van gekomen.

Zojuist ben ik naar het gemeentehuis geweest. Ik ga naar Kreta op vakantie, en wil daar een scooter huren. Mijn zorgverzekeraar wil dat ik dan een brombewijs heb. Wel zo logisch, opzich. Dus ik even die theorie toets gehaald, en vandaag dus naar het gemeentehuis!

Meneer, ik zie hier wel staan dat U nog een openstaande boete voor vermissing moet betalen! Dat moet U wel doen voor ik U uw rijbewijs mee mag geven!.

Je snapt dat ik deze (andere) hoer vriendelijke dame op dat moment niet kon uitstaan.

mijn vraag
Ik wil nu alsnog mijn gelijk halen mbt. de ID kaart. Een van de toen aangeleverde argumenten was, dat zulke fouten gewoon niet mogelijk waren. Fout blijkt nogmaals zeker mogelijk, dus alle argumenten van de Gemeente Leusden zijn van tafel. Wie weet hoe en wat ik hiervoor het beste kan doen?

Daarnaast ga ik dus aantonen dat ik die boete WEL betaald heb. Als ik het goed herinnner, heb ik toen gepinned. Dus ik ga even een filter op mn telebankierding loslaten om het afschrift terug te vinden.

Alle hulp, tips, adviezen zijn welkom. Dank
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:33:02 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_51139712
Ik mis even een sprongetje denk ik: waar staat dat het ding door diefstal verdwenen is? Want nu is het gewoon een vermissing van een staatsdocument.

Edit:
Staat ook nergens dat je hem daadwerkelijk ingeleverd hebt. Als je je hoofd even uit je anus weet te wurmen, wil je hier dan een chronologisch en kloppend verhaal van maken? K,thnx
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_51139960
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik mis even een sprongetje denk ik: waar staat dat het ding door diefstal verdwenen is? Want nu is het gewoon een vermissing van een staatsdocument.

Edit:
Staat ook nergens dat je hem daadwerkelijk ingeleverd hebt. Als je je hoofd even uit je anus weet te wurmen, wil je hier dan een chronologisch en kloppend verhaal van maken? K,thnx
volgens mij is vermissing gewoon vermissing en maakt het niet uit of je het bent kwijtgeraakt of dat het gestolen is. Weg is immers weg, de rest maakt voor de gemeente niet uit.

Trws qua chronologie is het verhaal goed te begrijpen hoor.
1 id kaart gekocht
2 door verre reis id kaart ingewisseld voor paspoort bij gemeente
3 bij nieuw paspoort moet ingeleverde idkaart weer ingeleverd worden
4 naar politie en braaf boete betaald
5 bij aanvraag rijbewijs moet de boete nogmaals betaald worden terwijl dit al gebeurt is.

dat is wat er staat voor de luie mensen onder ons
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:43:45 #4
12888 Skull-splitter
pi_51140073
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

volgens mij is vermissing gewoon vermissing en maakt het niet uit of je het bent kwijtgeraakt of dat het gestolen is. Weg is immers weg, de rest maakt voor de gemeente niet uit.

Trws qua chronologie is het verhaal goed te begrijpen hoor.
1 id kaart gekocht
2 door verre reis id kaart ingewisseld voor paspoort bij gemeente
3 bij nieuw paspoort moet ingeleverde idkaart weer ingeleverd worden
4 naar politie en braaf boete betaald
5 bij aanvraag rijbewijs moet de boete nogmaals betaald worden terwijl dit al gebeurt is.

dat is wat er staat voor de luie mensen onder ons
Het gaat het er mij om dat het geschreven is als zijnde spaghetti
En vermissing is wel degelijk iets anders dan diefstal. Maar das meer verzekeringstechnisch

Edit: boete betalen terwijl je zeker weet dat je alles netjes ingeleverd hebt EN niet vragen om een bewijsje is gewoon dom
pi_51141056
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het gaat het er mij om dat het geschreven is als zijnde spaghetti
En vermissing is wel degelijk iets anders dan diefstal. Maar das meer verzekeringstechnisch

Edit: boete betalen terwijl je zeker weet dat je alles netjes ingeleverd hebt EN niet vragen om een bewijsje is gewoon dom
Dat klopt. Ik heb aan gegeven bij mijn aangifte dat ik het bewijs heb afgegeven aan het gemeentehuis, en dat ze daar dus verantwoordelijk zijn voor de vermissing van mijn pas. Dus diefstal, ik ben hem niet verloren ofzo

En lees voortaan alsjeblieft. Of maak in godsnaam groep 8 op je volgende school wel af, dan had je de rest ook begrepen.

Bewijsstuk A
  donderdag 5 juli 2007 @ 01:22:28 #6
12888 Skull-splitter
pi_51154758
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb aan gegeven bij mijn aangifte dat ik het bewijs heb afgegeven aan het gemeentehuis, en dat ze daar dus verantwoordelijk zijn voor de vermissing van mijn pas. Dus diefstalverduistering, ik ben hem niet verloren ofzo
Dat dus, hooguit.
quote:
En lees voortaan alsjeblieft. Of maak in godsnaam groep 8 op je volgende school wel af, dan had je de rest ook begrepen.
Ik leer lezen als jij leert schrijven op een samenhangende manier.
quote:
[afbeelding]
Bewijsstuk A
That's very cute, maar ik denk dat een papieren uitdraai (gewoon op te vragen bij DE bank) je een stuk verder brengt, en kaart het transactienummer gewoon eens aan bij de gemeente. Je geld kun je terugkrijgen, maar niet voordat je "uitstaande" boete betaald is.

Succes
pi_51176128
quote:
Jeroen van W
383 , Leusden

Leusden, 5 juli 2007

Gemeente Leusden
’t Erf 1
3831 NA, Leusden

Geachte,

Hierbij mijn klacht omtrent de gang van zaken op Gemeentehuis Leusden.

De aard van de problemen welke ik heb ondervonden, moeten we zoeken in begin 2001. Toen moest ik voor mijn eindexamen een officieel identiteitsbewijs hebben. Deze heb ik toen aangevraagd en opgehaald bij het Gemeentehuis te Leusden.

Circa 3 maanden later zou ik als examencadeau naar New York gaan. Ik had toen dus niet genoeg aan een Europese Identiteitskaart, en heb toen een paspoort aangevraagd.

Bij het afhalen van het paspoort vertelde de mevrouw achter de balie mij en mijn moeder dat het misschien handig was de Identiteitskaart in te leveren. Dit omdat deze flink groot was, nog groter was dan het paspoort, geldig in minder landen, en om het risico op kwijtraken in de volgende jaren te elimineren. Want ik zou de kaart uiteindelijk na de verloopdatum ook in moeten leveren. Dit advies hebben wij opgevolgd, en de kaart hebben wij achtergelaten op het gemeentehuis.

Vorig jaar was mijn paspoort verlopen. Voor mijn nieuwe werkgever moest ik een kopie van een geldig Identiteitsbewijs overhandigen. Ik ben toen naar het gemeentehuis gegaan, en heb daar een nieuw paspoort aangevraagd. Bij deze aanvraag werd mij gevraagd om, naast mijn inmiddels verlopen paspoort, ook mijn (eerder ingeleverde) Identiteitskaart te overhandigen. U begrijpt, dit ging niet werken.

Ik heb toen aangifte gedaan bij de politie. Ik heb bij deze aangifte ook bovenstaand verhaal vermeld. Terug bij het gemeentehuis werd ik geholpen door een man, welke op minder subtiele wijze over de geschiedenis van het hele verhaal werd voorgelicht door de mevrouw die mij eerder hielp.

Ik werd door deze mevrouw simpelweg voor leugenaar uitgemaakt. Ook wist de mevrouw mij nog te melden dat dergelijke fouten niet gemaakt konden worden, en dat ik gewoon thuis nog eens goed moest kijken voor de kaart. Ik heb –onder protest- het boetebedrag betaald op het gemeentehuis, en er eigenlijk daarna geen aandacht meer aan besteed.

Woensdag 04-07-2007 was ik weer op het gemeentehuis. Ik wil tijdens mijn vakantie op Kreta een scooterhuren. Mijn zorgverzekeraar wil dat ik dan in het bezit ben van een brommerrijbewijs.

Bij het aanvragen van dit rijbewijs vertelde de dame achter de balie mij dat ik nog een boete open had staan voor het vermissen van een ID kaart, en dat ik die toch echt nog moest betalen. Ik heb deze dame geprobeerd bovenstaande historie uit te leggen.

De reactie van deze mevrouw was dat het verhaal van de ID kaart simpelweg niet klopte, en dat ik moest aantonen dat ik het bedrag al betaald heb (Zie afbeelding).

U begrijpt dat dit alles mij enigszins kwaad kan maken. Ik heb dan ook besloten dat ik de zaken omtrent de ID kaart er niet langer bij laat zitten, ik wil hier mijn gelijk voor halen.

Ik wil dan ook de boete van 28 euro en 30 cent terug krijgen van Gemeente Leusden. De aangifte papieren heb ik hier eerder al afgegeven, ik heb begin september aangifte gedaan bij Politie Leusden.

Ook wil ik schriftelijke excuses van de medewerkers verantwoordelijk voor deze fouten.

Ik wacht Uw response af,

Met vriendelijke groet,

Jeroen
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:37:24 #8
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_51176814
!
zo herkenbaar !
pi_51178863
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb aan gegeven bij mijn aangifte dat ik het bewijs heb afgegeven aan het gemeentehuis, en dat ze daar dus verantwoordelijk zijn voor de vermissing van mijn pas. Dus diefstal, ik ben hem niet verloren ofzo

[afbeelding]
Bewijsstuk A
je moet advocaat worden
of ben je dat al?

*burocratie zucht....
signature
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:44:05 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_51179031
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Alle hulp, tips, adviezen zijn welkom. Dank
Als ik naar je username kijk: een Mannlicher Carcano kopen en postal gaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:49:01 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_51179196
Misschien is het ook een idee om te vermelden dat blijkbaar de administratie van de dienst Burgerzaken niet op orde is, omdat ze nu 2 keer die boete willen innen, en dat het daarom niet uit te sluiten is dat ze ook in 2001 een fout hebben gemaakt toen je die ID-kaart kwam inleveren.

Overigens blijft een ID-kaart eigendom van de Staat. Ik maak uit je verhaal op dat je aangifte hebt gedaan tegen de gemeente omdat ze je ID-kaart gejat heeft, maar beschuldig je de gemeente dan niet van het stelen van haar eigen eigendommen?
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:53:32 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_51179355
Schriftelijke excuses van de betreffende medewerkers eisen vind ik wel een stevige eis trouwens. Het lijkt er zo op dat je wraak wil nemen op hen.

"U begrijpt, dit ging niet werken" is wel erg spreektaal. En hoe gebruikelijk is het om het woord "response" te gebruiken?
pi_51179467
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:53 schreef freako het volgende:
Schriftelijke excuses van de betreffende medewerkers eisen vind ik wel een stevige eis trouwens. Het lijkt er zo op dat je wraak wil nemen op hen.

"U begrijpt, dit ging niet werken" is wel erg spreektaal. En hoe gebruikelijk is het om het woord "response" te gebruiken?
De medewerkers zijn de makers van de fout, en de gene die mij glashard voor leugenaar staan uit te maken Die eis lijkt mij niet meer dan reeël. Weten ze ook gelijk dat hun fouten verdere gevolgen hebben, dan dat ze iemand 2x aan de balie krijgen.

Heb ik response gebruikt? * LeeHarveyOswald = nerd.

De "spreektaal" was meer om het toch iets luchtig te houden, anders hadden ze waarsch mijn OP ontvangen
pi_51179500
Response had dus reactie moeten zijn
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:13:58 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_51180053
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De medewerkers zijn de makers van de fout, en de gene die mij glashard voor leugenaar staan uit te maken Die eis lijkt mij niet meer dan reeël. Weten ze ook gelijk dat hun fouten verdere gevolgen hebben, dan dat ze iemand 2x aan de balie krijgen.
Als er zo'n klacht binnenkomt gaat de baas zeker informeren wat er nou aan de hand is, bij de medewerkers. Geeft ie je gelijk, dan krijgen ze sowieso een tik over de vingers, en jij excuses van de chef. Die strafregels die jij nu eist voegen naar mijn idee weinig toe.
pi_51180821
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:13 schreef freako het volgende:

[..]

Als er zo'n klacht binnenkomt gaat de baas zeker informeren wat er nou aan de hand is, bij de medewerkers. Geeft ie je gelijk, dan krijgen ze sowieso een tik over de vingers, en jij excuses van de chef. Die strafregels die jij nu eist voegen naar mijn idee weinig toe.
Erkenning van de gene die mij voor leugenaar uitmaken
pi_51183394
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik betaal mopperend het extra bedrag + paspoort, vraag wat ik moet doen voor terug vragen van het bedrag en keer naar huis. Ik moest voor het terug krijgen van het bedrag zelf moeite doen, en dat is er eigenlijk niet meer van gekomen.
Okay, mijn man zit in een soortgelijke situatie. Had een ID-kaart, ging een verrre reis maken, leverde de ID-kaart in en schafte een paspoort aan. Dat paspoort is inmiddels verlopen, en hij moest een nieuwe aanvragen. Maar die krijgt hij niet, omdat hij zijn ID-kaart niet inleverde - nee, duh, dat heeft ie dus jaren terug al gedaan. Blijkbaar is dat destijds niet geregistreerd.

Hij moet nu dus ook aangifte gaan doen en onterechte boetes betalen. Maar wat bedoel je met het stukje dat ik hierboven gequote heb? Hem wisten ze alleen te vertellen dat het een dure hobby gaat worden, en jij zegt dat je dat geld terug kunt vragen?
pi_51184651
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:36 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Okay, mijn man zit in een soortgelijke situatie. Had een ID-kaart, ging een verrre reis maken, leverde de ID-kaart in en schafte een paspoort aan. Dat paspoort is inmiddels verlopen, en hij moest een nieuwe aanvragen. Maar die krijgt hij niet, omdat hij zijn ID-kaart niet inleverde - nee, duh, dat heeft ie dus jaren terug al gedaan. Blijkbaar is dat destijds niet geregistreerd.

Hij moet nu dus ook aangifte gaan doen en onterechte boetes betalen. Maar wat bedoel je met het stukje dat ik hierboven gequote heb? Hem wisten ze alleen te vertellen dat het een dure hobby gaat worden, en jij zegt dat je dat geld terug kunt vragen?
Je kan je geld terug eisen ... Bezwaar aantekenen oid... wat precies, daar hoop ik woensdag achter te komen .. daar had ik destijds geen zin in, ik zag de hele bijl al hangen ...
pi_51185394
Ben je volwassen, wordt je nog steeds gepest !
Fingerspitzgefühl
pi_51185729
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:27 schreef ForumGek het volgende:
Ben je volwassen, wordt je nog steeds gepest !
Heb je lepra, kun je alsnog rare posts in serieuze topics plaatsen!
pi_51185755
Fingerspitzgefühl
pi_51185942
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:36 schreef ForumGek het volgende:

en nu graag weer ontopic
pi_51192876
Ik ben dus de man van _Arual_ en ben eens gaan rondbellen waar mijn identkaart is gebleven.
Eerst de gemeente waar de uitgifte is gedaan: "nee, u hebt het meegenomen, dat staat in het systeem.".
Ja doos, dat is dus het probleem, het staat er verkeerd. En hup, kastje muur en na een half uur nog niet met een antwoord.
Gemeente waar ik nu woon: "ja, dan moet u het toch als vermissing opgeven.".
Ik vraag wat de kosten zijn van dit ongelofelijke geblunder.
"U hoeft alleen administratiekosten te betalen bij de politie".
Ik vraag het nog een keer met als duidelijke toevoeging dat er dus geen boete staat op het kwijtraken van staatsdocumenten. "Nee, alleen de boete bij de politie, maar ik weet niet wat het kost".

Nou ja, ik moet dus aangifte doen, dus even met de polizei gebeld wat ik allemaal mee moet nemen.
Natuurlijk daar even gevraagd wat het kost: "Niets, u krijgt alleen een boete van de gemeente, het zou raar zijn als u zou zijn bestolen dat u nog eens een boete moet betalen dat u bestolen bent".

WTF!!! Is dit land gek geworden? Ik snap er geen hol meer van. Ik ga vanavond nog door de politie om aangifte te doen (ik heb de spullen toch bij me). Ik zie het wel wat dit geintje me gaat kosten, maar niemand kan het me dus vertellen óf en voor hoeveel ik een boete krijg.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_51193812
Ik ga dus binnenkort mijn identiteitskaart inruilen voor een paspoort...
Eén ding ga ik zeker doen: overal een bewijs bij vragen!

Het feit dat dit bij meerdere mensen in verschillende gemeenten (neem ik aan) gebeurt, is niet erg hoopgevend dat het elders wel goed gaat...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:25:56 #25
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_51194518
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef OA het volgende:
Ik ga dus binnenkort mijn identiteitskaart inruilen voor een paspoort...
Eén ding ga ik zeker doen: overal een bewijs bij vragen!

Het feit dat dit bij meerdere mensen in verschillende gemeenten (neem ik aan) gebeurt, is niet erg hoopgevend dat het elders wel goed gaat...
lijkt me een slim plan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')