abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51376188
Bij Fons is het precies al over, geen koorts meer. Morgen maar weer iets meer geven dan alleen melk.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:59:32 #252
19529 Fendy
True Spirit
pi_51376462
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:49 schreef Slaapmeisje het volgende:
Fendy het is dus nog niet gelukt om hem wat Nutrilon binnen te laten houden? Milo was een paar weken geleden ook ziek met koorts (38.6) en spuugde ook hele flessen eruit. Het heeft 3 dagen geduurd voordat hij weer een beetje opknapte, maar we kregen er wel ca. 500 cc Nutrilon per dag in. Hopelijk dat Jay toch nog wat te eten binnenkrijgt vandaag en dat hij zich morgen al wat beter voelt.
Nog niet geprobeerd eigenlijk, omdat ie nog zo veel kokhalstdttde leek het beter om zijn maagje nog even rust te gunnen.
Strakjes nog even proberen...eerst nog een beetje water met succes binnehouden, dan voel ik me er ook ietsje zekerder over...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_51376912
ach gossie, arme Jayden! beterschap met hem!

En hoe is het met Ezra?

En de twins???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_51377454
moppermoppermopper hier
pi_51377535
Misschien toch door de prikjes KP? Moeilijk hoor, lekker troosten is toch het fijnste denk ik.
Sterkte.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51378629
dit gaat niet motiverend werken ben ik bang... maar dan ben je voorbereid
Meike heeft steeds een week lang last van prikjes

(niet doodziek, maar wel duidelijk minder vrolijk en meer mopperen)

Maar dat gaat bij de tweeling natuurlijk niet zo hoor, die zijn na vanaaf weer helemaal de oude!
pi_51378832
Beterschap voor de zieke kindjes.

KP succes met je meiden. Hier ook altijd flink gemopper na de prikken.
En dan heb jij er 2. Ik hoop dat ze zo lekker gaan slapen.
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:17:46 #258
19529 Fendy
True Spirit
pi_51384844
Kleine update:

Jayden gister over de avond steeds wat water gegeven en rond 11 uur wat nutrilon, steeds met stapjes van 30-40 ml. Vannacht rond 2 uur nog 60 ml en om 4 uur nog eens.
Om 6 uur had ie weer honger dus weer wat klaargemaakt, begon goed, maar toen plots kwam alles er weer uit met een mooie golf.

Heeft daarna geen braakneigeingen meer gehad en was meteen heel vrolijk en speels. Zo maar even zien hoe hij zich voelt, even temperaturen en kijken of hij iets lust...Hopelijk hebben we het ergste nu gehad.

Arm ventje...
Je hebt gelijk Fen.
pi_51385463
aaah jayden, hoop inderdaad dat het ergste voorbij is. Beterschap

Na een avond vol gemopper zijn ze rond 23.30 gaan slapen..tot 7 uur ! Ze liggen er net weer in. Heerlijk naar elkaar aan het kijken. Benen en armen zwaaien/maaien door de lucht, zo liefffffffff
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 09:18:38 #260
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_51385604
Gelukkig gaat het ietsje beter van Jayden. Als hij in ieder geval weer vrolijk en speels is, is dat een heel goed teken. Hopelijk houdt hij de rest van zijn voedingen wel binnen vandaag.

En de flensjes hebben ook hun weggetje weer gevonden lees ik.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:20:56 #261
19529 Fendy
True Spirit
pi_51385651
Jay is nu ook volop actief. Heeft wel nog de hik en slikt veel enzo, maar hij is erg vrolijk en beweeglijk. Lijkt me zeker een goed teken .

Flensjes ja, daar zou ik best trek in hebben

Met basterdsuiker.
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:21:58 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_51385670
nou, fons weer wat beter, jayden weer beetje gegeten, pien en floor (toch? nou twijfel ik ineens) lijken ook weer wat meer tevreden. mooi mooi mooi.
Ezra heeft ook wat last van de prik van gisteren, snel moe voornamelijk en een mopperkont maar dat is ie toch wat meer de laatste tijd. ik geloof dat ie graag zou gaan lopen ofzo, dat ie een beetje frusti is ach hij is ook heel lief evengoed

[ Bericht 2% gewijzigd door Belana op 12-07-2007 09:27:09 ]
stormy waters...
sailin'
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:22:35 #263
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51385680
Belaan is het alweer 12 juli!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_51385715
Mikael gaat in een keer super snel hier. Kon ie eergister pas vanuit zichzelf gaan staan, nu stapt ie al een vanaf de tafel naar de bank. en dan moet ie toch echt de tafel even loslaten Hij valt nog wel heel vaak maar hij geeft gewoon niet op.

Belane nog 1 dagje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51385779
Ja hoor, Pien en Floor.

Mikael aan de wandel....oh oh. Dat wordt druk, MeNicole !
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:28:31 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_51385799
ja, voor mijn gevoel is het vandaag een jaar geleden, omdat het toen donderdag was
dacht dat het me dit keer niet zo veel zou doen, maar ik ben best emo eronder, nou speelt pms ook mee heur
stormy waters...
sailin'
pi_51385869
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ja hoor, Pien en Floor.

Mikael aan de wandel....oh oh. Dat wordt druk, MeNicole !
Word druk Was er al druk mee Maar het is zo makkelijk Het is heel raar maar sinds ie in de box en in bed kon staan was ie veel vrolijker dan eerst. Nu ie ook aan de tafel gaat staan is ie helemaal "losgeslagen" hij lacht en schreeuwt (van plezier) en doet helemaal gek. Hij is zijn frustratie van het niet kunnen gaan staan helemaal kwijt
Liefde
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:33:31 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_51385910
fijn MeNicole lekker ventje heb je
stormy waters...
sailin'
pi_51385961
Er is alleen 1 nadeel. Tis een echte jongen en nu moet ie ook meteen overal op klimmen. Op de rand van de box, op de onderste rand van de tafel, poging op de bank (haald ie nooit ) Op de loopauto op zijn stoel. Brokkenpiloot.
Liefde
pi_51386191
We zijn eruit hier hoor! Kaith schuift op haar kont door de kamer en niets kruipen. Je zet voor de salontafel en ze eindigt bij de eettafel aan de andere kant van de kamer. Geen gezicht maar het werkt voor haar.

Zieke kindjes gauw beter worden hoor!

Ik vind het vreemd dat we niets van Suus horen over Julia. Ze was natuurlijk weer aan het kwakkelen dus ik moet zeggen dat ik er niet zo gerust op ben.

MeNicole troost je hier een meis en die kan nog niet staan maar wil wel overal op en dan driftig worden...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_51386264
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:45 schreef Mibos het volgende:
We zijn eruit hier hoor! Kaith schuift op haar kont door de kamer en niets kruipen. Je zet voor de salontafel en ze eindigt bij de eettafel aan de andere kant van de kamer. Geen gezicht maar het werkt voor haar.
Jah nog een billenschuiver Is leuk gezicht he? In het begin moest ik er bij Mikael ook telkens om lachen
Liefde
pi_51386411
Het is echt komisch en lief en ze heeft een lol want ze kan voor een gedeelte komen waar ze wil. En ze is nu aan het vogelen om op te trekken. Ze zit aan de buitenkant van de box inmiddels en ze snapt alleen nog niet dat ze haar voeten plat neer moet zetten. Ze komt op de een of andere manier op haar knietjes en dan zakt ze weer terug. Ze heeft een sprongetje gehad lijkt het...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:54:36 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51386429
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
zieke kindjes

wat doen jullie met jullie babies tijdens huil/mopper/klaag/steun/zucht/kreun/honger/slaap/krijs uur/uren ? Laat je ze even liggen, houd je ze vast ??? Weet dat het erbij hoort, dag verwerken etc, maar helpt het ze om ze ff te huilen of is troosten een hulpmiddel ? Verwerktechnisch gezien
Je hebt er twee... dus draagdoek is lastig. Ik nam Kendahl dan vaak maar even mee met alles door het huis heen. En toen ik de doek nog niet had, was ik ouderwets gefrustreerd
Hihihi, nee dan ging ik in een rustige (baby)kamer zitten, licht gedimd en bv geven of een fluisterverhaal vertellen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51386472
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:54 schreef Mibos het volgende:
Het is echt komisch en lief en ze heeft een lol want ze kan voor een gedeelte komen waar ze wil. En ze is nu aan het vogelen om op te trekken. Ze zit aan de buitenkant van de box inmiddels en ze snapt alleen nog niet dat ze haar voeten plat neer moet zetten. Ze komt op de een of andere manier op haar knietjes en dan zakt ze weer terug. Ze heeft een sprongetje gehad lijkt het...
Mikael snaptje dat gaan staan ook niet. Die kwam telkens op zijn enkeltjes terecht en dan begon ie te schreeuwen omdat dat pijn deed. Nu gaat ie ook nog op zijn enkeltjes staan maar trekt ie zich snel door zodat ie op zijn voeten komt. Vanmiddag gaan we op advies van de kinderfysio goeie schoentjes voor hem kopen. Heb er helemaal zin in
Liefde
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:12:44 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_51386843
MeNicole, wat fijn dat het goed gaat met Mikael en het staan!

KP, ik heb Ive altijd getroost en dat soort situaties. Daar had hij ook behoefte aan.

Belana, de laatste dag dat Ezra een baby is... Morgen is het alweer een jaar geleden! Geniet vandaag van je laatste baby-dag. En sterkte met het emo-zijn!
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:18:54 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51388546
Belaan Lekker genieten van die laatste dag.

Beterschap voor alle zieken. Mocht het spugen aanhouden dan kun je evt. nog bij de HA langs die heeft domperidon zetpilletjes. Die zorgen dat de misselijkheid overgaat en de voeding naar benenden wordt vervoerd door de darmen ipv naar boven. Hebben bij Maud een keer goed geholpen. (en die krijgt het nu als drankje tegen het spugen van de reflux).

Maud heeft het moeilijk kruipen een beetje opgegeven en is overgegaan op teigeren. Zie alleen wel dat ik de osteopaat nog maar eens moet bellen. Ze rolt nog steeds maar over 1 kant en teigert ook maar met 1 kant. Toch een kleine voorkeur. Zal wel weer een spiertje ergens vast zitten.

Mika wat gaaf dat je zo goed gaat. snelle vent
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:22:40 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51390482
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:28 schreef Belana het volgende:
nou speelt pms ook mee heur
Ghehe, het houdt ook nooit op met die hormonen he?

Nounou, die Mikael! Leuk hoor! En Kaith weet zich inmiddels ook voort te bewegen, mooi!
Beterschap voor Jayden en de flensjes.
Gelukkig heeft Thies nooit last gehad van zijn prikken (hij krijste daarentegen alsof er 30 prikken tegelijk werden gegeven... ). Maar de volgende (BMR) is geloof ik beruchter. We'll see.
Maud! Tijgeren is ook leuk hoor! (met een lange ij toch Chaca?)
Oh, en ik vind het zo leuk Sugar hoe Storm bezig is! erg knap van je ventje!
Slaapmeisje, hoe is het met Milo? En met jou?

Thies blijft maar spugen, sneu. Ik heb Nutriton gekocht. Heeft de CBarts niets van gezegd, maar heb even i-net doorgespit. Ik vergeet het alleen in de voeding te doen. Maar ja, pap spuugt hij ook uit, en dat is dus niet dun. Nu het spugen een naam heeft ben ik er ook meer mee bezig merk ik. Zie ik ook dat hij er soms echt last van heeft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:39:58 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51391021
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ghehe, het houdt ook nooit op met die hormonen he?

Nounou, die Mikael! Leuk hoor! En Kaith weet zich inmiddels ook voort te bewegen, mooi!
Beterschap voor Jayden en de flensjes.
Gelukkig heeft Thies nooit last gehad van zijn prikken (hij krijste daarentegen alsof er 30 prikken tegelijk werden gegeven... ). Maar de volgende (BMR) is geloof ik beruchter. We'll see.
Maud! Tijgeren is ook leuk hoor! (met een lange ij toch Chaca?)
Oh, en ik vind het zo leuk Sugar hoe Storm bezig is! erg knap van je ventje!
Slaapmeisje, hoe is het met Milo? En met jou?

Thies blijft maar spugen, sneu. Ik heb Nutriton gekocht. Heeft de CBarts niets van gezegd, maar heb even i-net doorgespit. Ik vergeet het alleen in de voeding te doen. Maar ja, pap spuugt hij ook uit, en dat is dus niet dun. Nu het spugen een naam heeft ben ik er ook meer mee bezig merk ik. Zie ik ook dat hij er soms echt last van heeft.
Teigeren Maud heeft niet voor niets een Pooh-kamer. Maar inderdaad het is tijgeren. Vond het wel staan.

Als jij trouwens denkt dat het te erg wordt, kun je ook nog aan je HA vragen voor medicijnen (xantax tegen het zuur en evt. Motillium tegen de anti-peristaltische beweging van de (slok)darm(en)).

En er is ook voeding waar de Nutriton al in zit. Dan hoef je er niet aan te denken. Friso Comfort in elk geval, maar Nutrilon zal het vast ook hebben. Succes en een dikke knuffel voor Thies. Oh, ja. Slabbers houden de kleren redelijk droog, mits hij goed spuugt.... Let ook op de 'zuurplekken' die herken je wel. Dan helpt bethepam ( ) goed afgewisseld met Maizena.

En om ontopic te blijven.... Mijn oppas was vanochtend aan het mopperen: Ik draai nu elke dag was, door dat kleine spugertje van jou.
Heb toen maar aangeboden om het uurtarief omhoog te gooien..... kijkt ze me toch raar aan. Zo erg was het nu ook weer niet. hihi. Gelukkig gaat de vloerbedekking binnenkort eruit en komt er laminaat.
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:50:40 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51391421
Ah, ja Teige(r?)tje!
Ik ben niet zo'n Poohfan, dus had de link niet gelegd!

Weet je, ik voel me nu een beetje zo'n onalerte moeder. Dat ik nu pas zie dat Thies er soms best last van heeft. Weet wel dat dat niet hoeft, maar toch.
En medicijnen, daar heb ik het gisteren met J over gehad. Zo lang het niet echt nodig is liever niet. We proberen nu eerst met Nutriton (kan dat eigenlijk ook door de thee/sap? Want dat komt er ook uit), een kwartier recht blijven zitten na het eten (hoewel het er soms ook anderhalf uur na het eten nog uitkomt). Plus we gaan maandag weer naar de osteopaat. Maar tnx.
Oh, en je bedoelt Bepanthen voor plekken op de huid? Die heb ik nog niet ontdekt (onalerte moeder he ), ik heb wél grotere slabbers gekocht!
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:58:24 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51391599
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:50 schreef Moonah het volgende:
Ah, ja Teige(r?)tje!
Ik ben niet zo'n Poohfan, dus had de link niet gelegd!

Weet je, ik voel me nu een beetje zo'n onalerte moeder. Dat ik nu pas zie dat Thies er soms best last van heeft. Weet wel dat dat niet hoeft, maar toch.
En medicijnen, daar heb ik het gisteren met J over gehad. Zo lang het niet echt nodig is liever niet. We proberen nu eerst met Nutriton (kan dat eigenlijk ook door de thee/sap? Want dat komt er ook uit), een kwartier recht blijven zitten na het eten (hoewel het er soms ook anderhalf uur na het eten nog uitkomt). Plus we gaan maandag weer naar de osteopaat. Maar tnx.
Oh, en je bedoelt Bepanthen voor plekken op de huid? Die heb ik nog niet ontdekt (onalerte moeder he ), ik heb wél grotere slabbers gekocht!
Grotere slabbers...heel slim. Dus zo onalert ben je niet. Niet jezelf zo kleineren
Of je nutriton door sap en thee mag doen. Denk het wel. Het is gewoon een bindmiddeltje. Maar of het lekker is. Dat is de vraag.

Kwartier na de voeding overeind houden proberen we hier ook. Maar, dat heeft inderdaad vaak maar weinig nut.

Vraag aan je osteopaat ook eens hoe Thies zijn maagje staat. Bij Maud is het een beetje gedraaid waardoor de voeding ook makkelijk terugvloeit. Als dat bij Thies ook zo is, dan zou ie daar ook een beetje kunnen manipuleren. Scheelt best veel hier.
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:02:27 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51391729
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:58 schreef chacama het volgende:
Vraag aan je osteopaat ook eens hoe Thies zijn maagje staat. Bij Maud is het een beetje gedraaid waardoor de voeding ook makkelijk terugvloeit. Als dat bij Thies ook zo is, dan zou ie daar ook een beetje kunnen manipuleren. Scheelt best veel hier.
Ja, zal eens vragen van zijn maagje. Maar hij had zelf ontdekt dat er verderop iets niet helemaal 'vrij' zit (bij de overgang naar de dunne darm geloof ik, en dat zou dan weer spanning geven waardoor het 'verlate' spugen verklaard kan worden).

Oh, en ik kleineer mezelf niet hoor. Maar jij (en andere moeders ) zouden vást hetzelfde voelen, toch? Het voelt gewoon lullig als je kind ergens last van heeft en je had dat niet zo in de gaten.
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:17:33 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51392213
Snap ik heel goed, Moonah. Ik had toen met Maria's dysplasie ook een gek gevoel dat ik dat niet geweten had, als moeder.

Ezra, bijna dreumes! Ik zal je hier missen, Belana. Net als ik Cattie mis! Verdikkie, ik kom snel achter jullie aan, hoor.

Storm heeft een voorbeeld genomen aan Fons en kan sinds een paar dagen ook klappen. En dat is zooooo lief.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:25:11 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51392428
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, zal eens vragen van zijn maagje. Maar hij had zelf ontdekt dat er verderop iets niet helemaal 'vrij' zit (bij de overgang naar de dunne darm geloof ik, en dat zou dan weer spanning geven waardoor het 'verlate' spugen verklaard kan worden).

Oh, en ik kleineer mezelf niet hoor. Maar jij (en andere moeders ) zouden vást hetzelfde voelen, toch? Het voelt gewoon lullig als je kind ergens last van heeft en je had dat niet zo in de gaten.
Klopt. Als je het zo bekijkt, herken ik absoluut. Ken nog een gevalletje te weinig voeding binnen krijgen, omdat de speen te klein was.
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:28:27 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51392509
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:25 schreef chacama het volgende:

[..]

Klopt. Als je het zo bekijkt, herken ik absoluut. Ken nog een gevalletje te weinig voeding binnen krijgen, omdat de speen te klein was.
Oh ja, dat is waar!
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:33:15 #285
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51392636
Je kunt niet alles in de gaten hebben. Wij dachten in het begin dat Anna superveel gegroeid was, dat was dus 80 gram in 2 weken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:59:09 #286
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51393442
Moonah, hier twee refluxkindjes. De oudste is er al een hele tijd vanaf nu, en de jongste ook sinds enkele dagen

Als hij er echt veel last van heeft, twijfel dan niet over medicatie hoor! Dat verricht wonderen. Als hij er beter van wordt, waarom dan niet?

Hier waren we begonnen met motillium en gaviscon. Later heb ik ook nog zantac gegeven.
Gelukkig ging het met die medicatie en moesten er geen vervelende onderzoeken volgen.
Sinds Iben vaste voeding eet, is het een stuk beter en sinds een goede week zijn we gestopt met de medicatie.
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:13:09 #287
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51393885
Libel, reageerde ze beter op de zantac dan op de gaviscon. Ik heb nl. bij Maud het gevoel dat de Gaviscon weinig doet, behalve haar het op laten spugen. Als de zantac betere resultaten geeft, wil ik die eigenlijk ook wel proberen.
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:25:20 #288
133767 Libel
pi_51394254
Hij

Ik begrijp het niet echt wanneer je zegt 'het op laten spugen'. Gaviscon zorgt er toch juist voor dat ze niet meer gaan spugen?

Om op je vraag te antwoorden: zantac werkt idd beter dan gaviscon. Je moet het wel een drietal weken de tijd geven om 'in te werken'.
Zantac neemt wel de reflux niet weg hoor, het zorgt er alleen voor dat het geen pijn meer doet en dat de slokdarm niet ontstoken raakt.
En geloof me, zover (dat de slokdarm dus ontstoken raakt van de zure oprispingen) wil je het écht niet laten komen.

Wanneer het met die medicatie niet drastisch beter zou zijn, moest ik terug naar het ziekenhuis voor een PH-metrie meting om daarna eventueel met losec te beginnen, maar gelukkig is het zover niet gekomen hier...
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:48:16 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51395018
Sorry. Ja hij. Ik bedoelde dus dat ze met de Gaviscon net zo goed spuugt en ik niet het gevoel heb dat het opspugen van gal minder is. Denk dat ik dus inderdaad maar overga op Zantac. Zal nog ff met HA overleggen over welke ze mag. Hopelijk raakt ze dan ook eens van die zuurvlekken af.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:07:50 #290
133767 Libel
pi_51395711
Vervelend hè, die reflux. Als ik je zo hoor, denk ik idd ook dat het mss wel beter is om over te gaan op zantac. Overleg het idd met je HA.
Veel succes ermee!

Heb je trouwens niet de indruk dat het beter is met vast voedsel?
pi_51395741
Hier is het na acht maanden ongeveer een stuk beter. Wij hebben juist gekozen om geen medicatie te geven omdat dat voor hem vast vervelender was dan het kotsen zelf....
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:12:54 #292
133767 Libel
pi_51395867
Wat is er nu vervelend aan het wegnemen van de pijn?
Of had hij er geen pijn van?
pi_51396016
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:12 schreef Libel het volgende:
Wat is er nu vervelend aan het wegnemen van de pijn?
Of had hij er geen pijn van?
Nee, hij trok soms wel eens een zuur gezicht als het melk was die er al wat langer in zat, maar meestal kwam het er 'gewoon' uit.En toen we hem eens een antibioticakuur moesten geven was dat veel vervelender voor hem dan al zijn gekots.
Eigenlijk was het enige ambetante dat we enorm veel was hadden en dat hij soms nogal zuur rook. Maar dat zal hem waarschijnlijk niet veel kunnen schelen hebben...
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:17:02 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51396021
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:07 schreef Libel het volgende:
Vervelend hè, die reflux. Als ik je zo hoor, denk ik idd ook dat het mss wel beter is om over te gaan op zantac. Overleg het idd met je HA.
Veel succes ermee!

Heb je trouwens niet de indruk dat het beter is met vast voedsel?
Nog niet echt. Maar zoveel vast voedsel krijgt ze nog niet vanwege de (koemelk-)allergie. Heb nu wel brood gekocht. Dat krijgt ze morgen voor het eerst. Heb er helemaal zin in.
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:06:08 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51401574
als de oprispingen echt zuur zijn zou ik toch echt eens over emdicatie denken, want een ontsteking zit er al dan, echter als de ontsteking te ver gaat... verhoogd risico of zweren/slokdarmkanker.. etc..
ietswat je niet wilt en waar ej echt neit te licht over na moet denken.
Huilen is geen indicatie van pijn.. ieder zijn eigen keuzes .. maar lees je wel eens in imho..

en chacama gaviscon brengt een laagje aan meer niet. zodat de slokdarm minder beschadiging heeft.

Zantac en losec zijn wel medicijnen die ook ontsteking tegen gaan en dus ook het zure/gal weg halen. Enige evrschil de werking van Losec veel beter is als zantac en zantac vrij te verkrijgen is en Losec niet. ( losec=omeprazol )

Moonah hier bij de rijstemelk ( op de een of andere manier ook zo dun als thee) komt ook weer omhoog..
en chacama.. je wilt de tapijten hier niet zien dan ook ook laminaat ziet er uit met die spuugvlelkjes hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51401882
Beterschap voor alle zieke kinders!!

Met Jet gaat het goed. We zijn gisteren naar het CB geweest en ze is 500 gram zwaarder geworden en is 3,5 cm gegroeid
Morgen moeten we ivm het spugen terug voor controle naar de kinderarts. Op zich gaat het goed, maar ze spuugd nog steeds behoorlijk
Daarnaast maak ik me druk om heel veel dingen dat mijn bv helemaal terug loopt en ik Jet niet meer bij kan houden ....... We gaan nu Nutrilon erbij geven

Voor zover Tante-Jet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:55:19 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_51407260
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:17 schreef Sugar het volgende:
Snap ik heel goed, Moonah. Ik had toen met Maria's dysplasie ook een gek gevoel dat ik dat niet geweten had, als moeder.

Ezra, bijna dreumes! Ik zal je hier missen, Belana. Net als ik Cattie mis! Verdikkie, ik kom snel achter jullie aan, hoor.

Storm heeft een voorbeeld genomen aan Fons en kan sinds een paar dagen ook klappen. En dat is zooooo lief.
Storm gaat zo hard met alles, die is ook al heel snel 1
stormy waters...
sailin'
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:33:18 #298
108648 cattie
lieve moeder
pi_51408655
Sugar: Je bent lief!
Belana, hoe gaat het met Ezra na zijn prikken? Nog mopperig en frusti? Ive was ook erg frusti vlak voordat hij goed kon kruipen en staan en heen en weer schuivelen. En hoe gaat het nu met jou als bijna moeder van een dreumes en een peuter? Gaan jullie het morgen nog groots vieren?
pi_51409669
Moonah, je kunt de nutriton ook als een papje geven voor/na (weet even niet meer wanneer, staat wel op het pak) de voeding.
Dit wordt met borstgevoede spugertjes ook gedaan

En idd er is ook kant en klare voeding Nutrilon AR, zit het nutriton doorheen

Sterkte met hem!

Storm kan al een heleboel volgens mij, en nu weer wat geleerd, goed zo!

Ezra beetje gefrustreerd, lijkt me ook erg irri als je iets wilt wat je nog niet kan!!

Mikael gaat ook als een speer, tjonge!

Mooi dat Jet goed was gegroeid! En Beaker, baal je ervan dat je het met de BV niet bij kunt houden?
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:14:16 #300
593 sjak
Juffie Bloem
pi_51410273
Oh wat spannend, Ezra wordt morgen ook al weer een dreumes. Tjonge, het lijkt wel gisteren dat we al die berichtjes van Kbot lazen. Geniet nog maar van de laatste baby avond
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')