D-Devil | woensdag 4 juli 2007 @ 15:20 |
![]() quote: ![]() quote: ![]() ![]() quote: ![]() ![]() quote: ![]() Kan niet anders zeggen dan dat het op papier weer een lekker geile ragbak is. Type ervanaf, zwart en dan stoplichtsprintjes trekken ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 4 juli 2007 @ 15:37 |
quote:Goh, daar zijn ze snel mee ![]() | |
BloedMooieWagen | woensdag 4 juli 2007 @ 15:58 |
quote: ![]() ![]() | |
Antal | woensdag 4 juli 2007 @ 16:00 |
Mijn 1e reactie was: Lijkt wel een Opel neus te hebben ?! | |
D-Devil | woensdag 4 juli 2007 @ 16:00 |
quote:Het is dan ook echt een bloed mooie wagen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 4 juli 2007 @ 17:07 |
quote: ![]() | |
Kill_em_all | woensdag 4 juli 2007 @ 18:06 |
Jezus hebben ze daar een stelletje blinden als designers ofzo? wat een lelijk mormel. | |
wouter37 | woensdag 4 juli 2007 @ 18:27 |
mooie auto ![]() bijna net zo mooi als die van mij ![]() | |
-Hahaha- | woensdag 4 juli 2007 @ 20:07 |
quote:Mercedes van tegenwoordig = ![]() Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieėrde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt, of 't interieur van de nieuwe S-klasse die ook exact van de 7-serie gekopieėrd lijkt. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat. | |
blup | woensdag 4 juli 2007 @ 20:08 |
Sma? ![]() | |
Kill_em_all | woensdag 4 juli 2007 @ 20:08 |
quote:Nee. | |
-Hahaha- | woensdag 4 juli 2007 @ 20:19 |
Check die koplampen eens. Overduidelijk ook gejat van BMW. | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 4 juli 2007 @ 20:25 |
Strak ding zeg. Lijkt van zijkant wel beetje hoog op zn poten te staan, had iets lager gemogen. Maar lijkt me echt een genot om in te rijden! | |
dubidub | woensdag 4 juli 2007 @ 20:26 |
Motorkap, nee, rest, ja. | |
Youp | woensdag 4 juli 2007 @ 20:46 |
quote:het tussengas ook | |
wouter37 | woensdag 4 juli 2007 @ 20:51 |
quote:nee ? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 4 juli 2007 @ 20:57 |
quote:Dat hadden andere merken 8 jaar geleden ook al ![]() | |
wouter37 | woensdag 4 juli 2007 @ 21:01 |
quote: ![]() ![]() | |
Neluhz | woensdag 4 juli 2007 @ 21:46 |
quote:Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten. | |
Neluhz | woensdag 4 juli 2007 @ 21:47 |
Mooie wagen trouwens, voor een benz. ![]() ![]() Komt hier ook een Black Series van? | |
Youp | woensdag 4 juli 2007 @ 22:06 |
quote:ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaan ![]() | |
Oosthoek | woensdag 4 juli 2007 @ 22:08 |
quote:Je doet je naam eer aan. | |
Barcaconia | woensdag 4 juli 2007 @ 22:36 |
quote:Het is te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. COMAND is veel laagdrempeliger en daardoor fijner te gebruiken. De gemiddelde (lease)BMW-rijder geeft het leren van het iDrive liever op dan het echt te doen. Daarnaast is het zeggen dat COMAND van iDrive gekopieerd is natuurlijk onzin. De functies die het heeft zijn logischerwijs hetzelfde, omdat dat is wat je nodig hebt in een auto. Het enige dat anders kan zijn is ook anders: De interface. Verder: Mooie auto. De gewone C-klasse W204 ken ik nu van binnen en van buiten en ik heb ervaring met alle motor-types, nu alleen de AMG nog ![]() | |
Kill_em_all | woensdag 4 juli 2007 @ 23:38 |
quote:Nee als in nee hij is niet mooi. | |
-Hahaha- | donderdag 5 juli 2007 @ 02:24 |
quote:De oudere Ford Mondeo, oetlul.. | |
SRD_Don | donderdag 5 juli 2007 @ 07:55 |
voorkant doet me denken aan vervormde oude generatie lexus =| | |
D-Devil | donderdag 5 juli 2007 @ 09:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Wimo. | donderdag 5 juli 2007 @ 12:10 |
Is ie ook leverbaar met angeleyes? Als we dan toch gaan jatten doe het dan goed ![]() | |
dubidub | donderdag 5 juli 2007 @ 12:36 |
quote:Als je dat kopiėren noemt, ben ik de paus. Ze hebben gelijkenis jah, maar jatten, nee. | |
M5 | donderdag 5 juli 2007 @ 12:40 |
Leuk ding. Voor 'n Mercedes. Die achterkant blijft echter gewoon suf. | |
D-Devil | donderdag 5 juli 2007 @ 12:51 |
quote:Wat hij zegt ![]() | |
Mastroianni | donderdag 5 juli 2007 @ 13:03 |
quote:Zo slecht is IDrive ook weer niet hoor, zeker in de huidige 5-serie werkt ie w.m.b. probleemloos. De kritiek betreft vaak nog steeds de 1e generatie IDrive. Die was behoorlijk ingewikkeld, ook door een teveel aan functies. Dat is inmiddels al sterk verbeterd. Overigens vind ik COMAND en IDrive in de verste verte niet op elkaar lijken qua bediening. | |
Barcaconia | donderdag 5 juli 2007 @ 19:08 |
quote:iDrive is ook niet slecht, integendeel zelfs, als je het doorhebt is het goed. Het probleem is echter dat weinig mensen het door willen hebben omdat het gewoon te ingewikkeld is met teveel functies, en dat is nogsteeds zo. COMAND en iDrive lijken ook niet op elkaar, dat was mijn punt ook. | |
Originele_Naam | donderdag 5 juli 2007 @ 19:27 |
hoeveel gaat dat ding kosten | |
Neluhz | donderdag 5 juli 2007 @ 19:35 |
quote:Ik geloof best dat het er op vooruit is gegaan de laatste jaren, en het is natuurlijk ook niet het meest eerlijke vergelijk, een systeem uit 2007 tegen een uit 2001, maar sowiezo, van een auto als de 7 verwacht je gebruikersgemak en dat mis ik gewoon. | |
-Hahaha- | donderdag 5 juli 2007 @ 23:55 |
quote:Vergelijk een MERCEDES S KLASSE vs Ford Mondeo vorige klasse (die voor het nieuwste model) | |
dubidub | vrijdag 6 juli 2007 @ 00:57 |
quote: ![]() ![]() Zelfde verhaal, de koplampen vertonen gelijkenis, maar de motorkap, A-stijl, B-stijl én C-stijl zijn anders. Zoveel auto's vertonen gelijkenis. Oja, de wielkasten van de S zijn gelijk aan die van de Ford. Naar het schijnt. ik ben het er niet mee eens. | |
wouter37 | vrijdag 6 juli 2007 @ 08:22 |
quote:nou sorry hor maar kan dat niet normaal ![]() | |
BlackRhino | vrijdag 6 juli 2007 @ 11:19 |
Voorkant van Opel gejat ![]() | |
fathank | vrijdag 6 juli 2007 @ 11:45 |
Of het nou een AMG is of niet, een Mercedes blijft een bouwvakkers auto...maar wel een hele snelle ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 7 juli 2007 @ 04:00 |
Voor geld wat dit ding gaat kosten ga je toch niet in een C-klasse rijden?! Wat een onzin om zo'n ding te maken. | |
Oosthoek | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:04 |
quote:Genoeg mensen die een kleinere auto nemen omdat ze geen behoefte hebben aan een enorm bakbeest, hoewel ze er wel de pieken voor hebben. | |
Neluhz | zaterdag 7 juli 2007 @ 18:19 |
quote:Misschien een onzin om zo'n ding te kopen, maar zolang er markt voor is (en die is er) is het beslist geen onzin om zo'm ding te maken ![]() | |
StefanP | maandag 9 juli 2007 @ 02:02 |
Je kunt niet eens je eigen olie verversen. Er zit niet eens een peilstok in! Wie koopt dat soort oplichterij nou? | |
M5 | vrijdag 13 juli 2007 @ 23:36 |
quote:meen je dit nu serieus? ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door M5 op 13-07-2007 23:42:09 ] | |
vlad | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:00 |
ster ![]() maar hij kan op LPG ![]() | |
StefanP | zaterdag 14 juli 2007 @ 02:14 |
quote: ![]() | |
M5 | zaterdag 14 juli 2007 @ 11:10 |
quote:Dan kan het heel goed zijn dat die door de boordcomputer wordt gemeten. Zo'n peilstok is eigenlijjk hopeloos ouderwets. Ging het niet toevallig om de motor van de nieuwe M3? Dat is een dry-sump namelijk. Dan heb je (mits een goede electronische sensor aanwezig is bij het oliereservoir) helemaal geen peilstok nodig. | |
Mikkie | zondag 15 juli 2007 @ 13:03 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ] | |
Barcaconia | zondag 15 juli 2007 @ 13:33 |
quote:Een S-klasse heeft al 3 generaties lang geen peilstok meer. Het is ook een hopeloos verouderd ding eigenlijk, waarom zou je je handen nog vuil willen maken als een boordcomputer dat gewoon kan meten? | |
M5 | zondag 15 juli 2007 @ 13:35 |
quote:dat was wel te verwachten.. ze hebben het zelfde met de 5.4 AMG gedaan. | |
Mikkie | zondag 15 juli 2007 @ 13:42 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ] | |
Mikkie | zondag 15 juli 2007 @ 13:44 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ] | |
Athmozz | zondag 15 juli 2007 @ 13:51 |
quote:Alsof iemand die een C AMG van waarschijnlijk dik 60.000¤ heeft (ken de prijs niet) zich bezig gaat houden met olie verversen. Als je C AMG in onderhoud moet neem je gewoon je 2de auto. Zo'n auto kopen en dan gaan klagen over duur onderhoud/het zelf willen doen is pas erg. Ik vervang zelfs geen band als die plat is (gewoon touring laten komen, duurt maar een half uurtje), laat staan dat ik me ga bezighouden met olie ed te vervangen. | |
Barcaconia | zondag 15 juli 2007 @ 14:01 |
quote:Als jij een S-klasse hebt, en de boordcomputer zegt niks, ga jij dan elke week de olie peilen omdat "de boordcomputer wel eens kapot zou kunnen zijn"? | |
Mikkie | zondag 15 juli 2007 @ 15:16 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ] | |
M5 | zondag 15 juli 2007 @ 15:25 |
quote:Ach.. 457 pk in een midden klassertje is meer dan genoeg lijkt mij zo. Die 50 pk's die er in andere modellen extra uit komt zul je niet missen. Er zijn nog zoveel merken die zulk soort grappen uit halen (Audi S6 5.2 V10, Audi S8 5.2 V10 om maar wat te noemen) | |
Athmozz | zondag 15 juli 2007 @ 15:26 |
quote:Jij misschien wel, 99% van de S-rijders niet. Ik ken zelf ook een paar mensen die met een S of gelijkaardige auto's rijden, en geen enkele daarvan controleert zelf ook maar iets aan zijn motor. Die gaan er gewoon van uit dat de boordcomputer zoiets in de haten heeft. Verder is het best wel erg dat je motor kapot kan gaan omdat een dashboardlampje niet meer werkt; als de boordcomputer dergelijke fouten merkt zal hij wel een of andere foutcode geven waardoor hij er vroeger mee stopt. Het grootste deel van de mensen die met dergelijke auto's rijdt kijkt zelfs niet nauw op zijn onderhoudsintervallen, als die auto 15.000km heeft en ze hebben toevallig een drukke week dan gaat hij maar aan 17.000km binnen, "daar kunnen die wel tegen". Mijn nonkel heeft dat ook toegepast bij zijn Volvo XC90, helaas was 70.000km een té groot interval ![]() | |
Mikkie | zondag 15 juli 2007 @ 19:21 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ] | |
Barcaconia | zondag 15 juli 2007 @ 19:58 |
quote:Dat is het probleem helemaal niet. Zo'n auto heeft een onderhoudsinterval, en tussendoor mag er gewoon niks ernstigs gebeuren. Als ik een auto van pakweg 120.000 euro koop, dan ga ik toch niet eens in de week smerige handen krijgen van het oliepeilen ![]() | |
StefanP | zondag 15 juli 2007 @ 20:58 |
Je wordt gedwongen om je auto naar de dealer te brengen, en laten veel autoliefhebbers daar nou een hekel aan hebben omdat dealerships vaak bezaaid zijn met incompetente monteurs. Het feit dat je geen keuze meer hebt om te besluiten het zelf te doen of naar een andere toko te gaan is genoeg. Bovendien werkt die electronica soms niet. Zoek maar eens met google en je vindt verhalen te over van nieuwe BMWs waar die klote computertjes gewoon niet goed werken, o.a. voor het bijhouden van het oliepeil. BMW raadt zelfs aan om niet eens bij te vullen, maar om alles eruit te laten lekken, te meten hoeveel het is en daarna pas terug erin + de extra hoeveelheid erbij... Vul je zelf je olie bij en verniel je de motor omdat die sensor de verkeerde hoeveelheid aangeeft, dan ben je de lul en mag je zelf alles betalen want BMW haalt lekker z'n handen eraf. Ik lees net zelfs dat er zelfs geen motortemperatuur af te lezen valt in die nieuwe BMWs. Ook lees ik een leuk verhaaltje van een BMW eigenaar die tijdens een rit naar een andere stad in de VS (verder weg dan van stad naar stad in NL dus) de melding kreeg dat zijn oliepeil heel laag was. Hij dus van de snelweg af en een tankstation in. Die hadden niet de olie die BMW aanraadt, dus hij belt BMW assist, die aanbieden om de auto naar de dealer te slepen. Dit om 5 uur zaterdagmiddag, dus de rest van het weekend zou hij geen auto hebben omdat de dealers dicht zijn. BMW weigerde om de olie gewoon even via de sleepwagen te brengen. Enz, enz, enz. BMW is op de hoogte van het feit dat sommige M5s problemen hebben met dat Vanoz-olie systeem maar heeft de onderdelen vaak niet eens op voorraad ![]() Sorry hoor, maar dat is toch echt idioot. [ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 15-07-2007 21:03:37 ] | |
M5 | zondag 15 juli 2007 @ 21:05 |
quote:Idoot? Tjsa. met dealers is er altijd wel wat. Het hele verhaal had zich alleen niet voorgedaan als die bmw eigenaar gewoon ff een litertje olie had meegenomen. Is altijd aan te raden bij auto's waarvan bekend is dat ze wat olie kunnen gebruiken. Dat je niet je koelwater temp. af kan lezen is.. tsja dat hebben wel meer merken. Olie temp. kun je wel af lezen en ik denk dat die koelwater temp. wel ergens in de boordcomputer verstopt zit. En anders krijg je daar wel een prima waarchuwing voor, want dat is echt geen ingewikkeld electronisch systeem. | |
StefanP | zondag 15 juli 2007 @ 21:08 |
En als hij het zelf had bijgevuld, dan liep hij het risico dat de motor naar de kloten ging omdat de electronica niet werkte. Weg garantie. Fantastisch systeem toch? Maar goed, BMW roept het over zichzelf af. Het Internet staat inmiddels vol met tirades van BMW eigenaren die zich mateloos ergeren aan die nieuwe auto's dus ik hoop dat BMW de gevolgen zelf wel merkt. | |
Mikkie | maandag 16 juli 2007 @ 01:19 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ] | |
Mikkie | maandag 16 juli 2007 @ 01:21 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ] | |
PlusPlus | maandag 16 juli 2007 @ 01:22 |
stoer uiterlijk... | |
osmo | maandag 16 juli 2007 @ 11:11 |
quote:Zeg dan tenminste Audi A4 van een jaar of 10 geleden ![]() ![]() | |
Athmozz | maandag 16 juli 2007 @ 17:04 |
quote:Klopt, maar als je ziet hoe vaak zoiets gebeurt (bijna nooit dat daardoor de motor kapot gaat), dan betrouw ik genoeg op de techniek dat het niet zal gebeuren. Gebeurt het dan toch zal ik best wel eens vloeken, maar om nu elke maand het oliepijl te meten voor die kleine kans uit te sluiten? No way. De vorige auto had niet eens een oliepijllampje/wijzertje, dus als die daar op was had ik geen enkele mogelijkheid om dat te zien. Het zou er om moeten doen dat er iets aan mijn auto mankeert waardoor de olie op is, én dat de electronica nog eens defect is ook (lampje kan niet, als ik de sleutel draai om te starten gaan alle lampjes ff aan om te checken of die nog werken. Dan zie je het wel als het lampje kapot is). Verder zal ik het nooit tegenkomen, aangezien ik de auto best vaak in de garage dump (ongeveer om de 500km) voor een minicheck. Voor 6¤ controleren ze dan alles, wassen ze ff mijn voorruit, vullen ze het water bij, pompen ze de banden op... Aangezien ik toch weinig km's doe maakt dat voor mij niet uit dat ik om de paar maand ff binnen ga, het duurt toch maar enkele minuutjes. quote:Nieuwe blok erin & gedumpt, hij kwam sowieso nogal duur uit aan benzine (verbruik van dat ding was gewoon immens, hij reed 6km / liter, dus nogal veel). | |
Barcaconia | maandag 16 juli 2007 @ 17:30 |
quote:Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller. Vergeet niet dat we het over auto's van 100.000+ euro hebben. | |
Oosthoek | dinsdag 17 juli 2007 @ 00:22 |
quote:Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn. | |
StefanP | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:52 |
quote:Angezien je je geroepen voelt om offtopic gebash te plaatsen, zal ik je op je eigen niveau van repliek dienen. Wat weet jij nou, jochie? Heb je ooit meer dan een of andere 15-jaar oude Saab ( ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:09 |
quote:Ik ben gewoon een normale discussie aan het houden met hem, daar heb ik jou overduidelijk niet bij nodig ![]() | |
StefanP | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:26 |
quote:In de VS heb je veel gespecialiseerde tuners, iets wat ik in NL niet zag. De horrorverhalen van eigenaren die hun auto bij de dealer achterlieten, zijn op veel fora te vinden. Alles van plezierritjes en het uitlenen aan andere eigenaren tot verkeerde reparaties. Veel mensen gaan dan ook naar die tuners, omdat ze daar aan een (of hooguit een paar) soort auto's werken en ze de kennis in huis hebben die bij veel dealers ontbreekt. Sommige dealers werken misschien een a twee keer per jaar aan een bepaald soort auto, en de rest van het jaar aan de standaard 3-serie. Dat geeft mij niet echt een veilig gevoel als ik hem daar moet achterlaten. Je hoort gewoon een keuze te hebben, en met die electronica, ontbrekende peilstok e.d. maakt dat bedrijf het gewoon zoveel moeilijker om even zelf iets te doen of om op een failsafe manier (peilstok) even iets te checken. Je kunt toch nog terecht bij de tuners, maar zelf doen of naar de beun die aan elk merk werkt, is een stuk moeilijker. Is het trouwens ook niet dat al die nieuwe auto's je rijgedrag bijhouden in een black box? Dat de dealer dus precies kan uitlezen wat jij uitgespookt hebt en indien van toepassing, de garantie ongedaan maken? | |
Pikkebaas | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:37 |
quote:Alsof je je daar met een S-Klasse druk om maakt. Dan wil je gewoon een simpel lampje dat je chauffeur met de auto naar de garage moet. Daar hoeft echt geen stok in, die wordt niet gebruikt ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:29 |
quote:Mijn punt is juist, dat hier in NL (volgens mij is dat in de VS heel anders!) de dealers gewoon goed te boek staan, en 99 van de 100 mensen die een dure auto nieuw bij de dealer koopt, zal de auto ook daar onderhouden. In de VS ben ik nog nooit geweest, maar zoals ik het kan beoordelen op afstand is daar inderdaad de dealertrouw ook veel lager, wat ik mede concludeer uit het aantal auto's dat daar "customized" rondrijdt, ook in de exclusieve klasse. quote:Daar ben ik het niet mee eens. Je hoort bij een auto waar je zoveel geld aan uitgeeft een dealer te hebben (of voor mijn part universele garage) die de controle zelf over jouw voertuig uitvoert. Zelf doen, of naar de beun, is ook totaal niet iets waar een merk als Mercedes of BMW naar streeft, omdat garantieclaims dan helemaal niet meer te overzien zullen zijn. Technologische ontwikkeling heeft hier duidelijk voorrang op. quote:Ik heb ook gehoord dat sommige auto's een deel van je rijgedrag kunnen loggen. Ze slaan schakelgedrag, motortemperatuur i.c.m. toerentallen etc. op als er afwijkende waardes bijzitten. De dealer kan dit uitlezen en bij een defect dat duidelijk door wangedrag is veroorzaakt maatregelen treffen. Ik heb dit gehoord bij de Volvo S80, maar of het echt waar is weet ik niet. | |
Barcaconia | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:29 |
quote:Dat was mijn punt ook ![]() | |
Athmozz | dinsdag 17 juli 2007 @ 23:08 |
quote:Onze Kia houdt in ieder geval ook wat gegevens bij (wat allemaal heb ik geen flauw idee van), want de eerste keer dat ik hem binnen stak (200km op de teller) wist hij me te zeggen dat ik die auto normaal wat kalmer had moeten inrijden. Frequent naar/in de begrenzer & een gemiddelde van 115/u (terwijl ik met 200km nooit naar duitsland & terug kon geraakt zijn ![]() Of alle gegevens systematisch opgeslaan worden, of dat er enkel gemiddelden & verdelingsgrafieken opgeslaan worden weet ik ook niet. | |
Mikkie | woensdag 18 juli 2007 @ 04:12 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ] | |
Barcaconia | woensdag 18 juli 2007 @ 15:49 |
quote:Ja, wat anders? Zoals ik al vaak heb gezegd: Het is bij een auto van die klasse onmogelijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar te noemen, omdat die al zo ongelofelijk veel geld betaald heeft voor die auto, dat er gewoon niks aan mąg gebeuren. Gebeurt dat dus wel, moet de dealer het maar oplossen. | |
Athmozz | woensdag 18 juli 2007 @ 17:00 |
quote:De mensen die zich echt een S kunnen veroorloven (en dus niet iedereen die met een S rijdt, want er rijden veel oude 2dehandse S'jes of S'jes op afbetaling rond) vloeken dan eens, en zijn blij als ze direct een vervangwagen krijgen om mee door te rijden. Dat het hele motorblok aan gort is en dat het hun probleemloos 5ą10.000¤ zal kosten is voor die gasten iets minder erg, ze kunnen er best tegen. Ik ken iemand waarvan haar ouders ook met dergelijke bakken rijden (dan wel van BMW). Ik heb eens met hun M3 cabrio gereden (die ouders vonden mijn hyundai'tje niet veilig genoeg ![]() | |
Barcaconia | woensdag 18 juli 2007 @ 17:03 |
quote:Dat zal bij sommigen inderdaad ook zo zijn, maar zo ver komt het niet eens want ze hebben gewoon binnen korte tijd vervangend vervoer en zo iets wordt gewoon onder garantie gemaakt dus het kost ze ook nog eens niets. | |
Neluhz | woensdag 18 juli 2007 @ 17:12 |
je hebt gewoon recht op garantie/coulance als je motor droog loopt zonder dat het lampje brand, lijkt me duidelijk. Kan me ook niet voorstellen dan Mercedes daar moeilijk over doet, ze zullen heus wel wat veiligheidsvoorzieningen hebben aangebracht om het stukgaan van het lampje te voorkomen, of er gaat een ander lampje branden..:P | |
Athmozz | woensdag 18 juli 2007 @ 17:49 |
quote:Dat lampje op zich moet zelfs niet eens branden, als het systeem dat de olie monitort door heeft dat er iets fout aan het lopen is, dan zal dat systeem logischerwijs gewoon de motor uitschakelen als de kans op mechanische schade gewoon té groot is. Het zou dom zijn om er een heel monitoringssysteem op te zetten, om dan enkel een lampje te doen branden. Dus lampje branden + wat later eventueel gewoon de motor afzetten als het probleem te ernstig zou zijn. | |
Barcaconia | woensdag 18 juli 2007 @ 18:59 |
Overigens is er natuurlijk bij de auto waar we het over hebben (S-klasse) niet eens sprake van een "lampje", maar van een compleet 7" LCD display (monochrome display bij de "oude" S-klasse). Als dat kapot is had je het natuurlijk allang gemerkt. |