abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:54:37 #76
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_51136282
Ik steek altijd mijn hand uit !

Op rotondes dan he gek
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:55:49 #77
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_51136327
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:38 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Oh wat ben jij stoer...van achter je veilige toetsenbordje.
Ehrm..wat heeft dat nou weer met stoer te maken jij opent een topic en ik reageer d'r op.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je er niet teveel bij stil moet staan.

* Grimm mompelt iets over lange tenen
pi_51136391
Ik steek altijd netjes mijn hand uit

En het gaat in de meeste gevallen zelfs niet eens om veiligheid, maar om het respect voor je medeweggebruikers. Waarom zou je mensen onnodig in de weg zitten als je het met een simpel gebaar kunt voorkomen ?

Tuurlijk redt het je in de meeste gevallen niet van levensgevaar, maar het zorgt er wél voor dat auto's weten waar je naartoe gaat zodat ze kunnen voortrijden in gevallen waar ze normaal onnodig zouden stoppen, of zodat ze op tijd kunnen stoppen, en verrast op de rem moeten drukken.

Tuurlijk kun je het niet doen omdat de basischoolkinderen het niet cool vinden, maar het is iets kleins dat het wegverkeer voor andere mensen wat aangenamer kan maken.
pi_51136428
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:50 schreef SolidasRock het volgende:
Hoe krom is dit wel niet... Wie moet nou gvd voor wie uitkijken als de 1 zich niet aan verkeersregels houdt en de ander wel?
Je moet altijd rekening houden met situaties die je niet verwacht. Een ongeluk is altijd het gevolg van twee partijen die niet goed (genoeg) opletten. Als je die fietser wel had aangereden komt dat van haar kant omdat zij niet goed uitkijkt voordat ze afslaat, maar net zo goed omdat jij niet goed inspeelt op onverwachte zaken.
Het had namelijk ook best zo kunnen zijn dat ze door een spijker die op de weg ligt rijdt, een klapband krijgt en omvalt. Dan moet jij ook kunnen inspelen op die gebeurtenis. Voor jou zou het dus geen verschil moeten maken of ze ineens afslaat zonder hand uit te steken of dat ze door een ongelukkige gebeurtenis ten val komt voor je auto.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_51136489
700MB: je lult. Als niemand richting aan zou geven, dan zou het echt een puinhoop zijn op de weg, en iedereen zou dan op elkaar moeten wachten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:00:58 #81
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51136503
Het gaat hier ook niet eens om wel of niet conformeren.
Feit is dat hand uitsteken voor bijna alle gevallen volledig overbodig is.
Iedereen moet maar gewoon leren uitkijken in plaats van verwachten dat iedereen aldoor precies aankondigd wat te doen.
Rechts door de bocht gaan is hardstikke veilig.
Die automobilist was gewoon een huilie dat ie moest kijken ipv info voorgekauwd krijgen.

Vreemd dat het niet uitsteken van de hand hier zo gebashed wordt terwijl in de praktijk netzogoed niemand diens hand uitsteekt.
Ga eens de straat op en kijk goed....
Alleen hele oude mensen en hele kleine kinderen doen het.

Maargoed...de bashers hebben hier weer lekker lol.
Lekker aannames uit de lucht grijpen en schijnheilig doen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_51136573
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:59 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je moet altijd rekening houden met situaties die je niet verwacht. Een ongeluk is altijd het gevolg van twee partijen die niet goed (genoeg) opletten. Als je die fietser wel had aangereden komt dat van haar kant omdat zij niet goed uitkijkt voordat ze afslaat, maar net zo goed omdat jij niet goed inspeelt op onverwachte zaken.
Het had namelijk ook best zo kunnen zijn dat ze door een spijker die op de weg ligt rijdt, een klapband krijgt en omvalt. Dan moet jij ook kunnen inspelen op die gebeurtenis. Voor jou zou het dus geen verschil moeten maken of ze ineens afslaat zonder hand uit te steken of dat ze door een ongelukkige gebeurtenis ten val komt voor je auto.
Blablabla, hoe lul ik iets dat krom is weer recht a la 700MB.

TS slaat zomaar af zonder hand uit te steken, dan moet je niet gaan roepen dat de tegenparty hier maar voor had moeten uitkijken want "stel je nou voor dat ie klapband had gekregen".

Dom gelul maar ja, het is wel 700MB he....
pi_51136626
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:15 schreef Spacehamster het volgende:
Na rechts door de bocht te zijn gegaan en niemand in de weg te hebben gezeten...hoor ik ineens een stem "Voortaan je hand uitsteken he!". Blijkt een eng boos kijkende ouwe skinhead in een auto te zijn met zijn vrouw die stug recht vooruit kijkt.
Ik antwoord verbaasd doch kalm: "Flikker op."

Wie steekt er tegenwoordig nog de hand uit? Alleen fossielen doen dat nog.
Alle andere mensen, of nou ja de meerderheid, kijkt gewoon goed uit en dan is dat rare gedoe helemaal niet nodig.
En wat voor manieren zijn dat om belerend te doen naar andere mensen?

Wat zielig voor die automobilist dat hij geen leven heeft.
Wat zielig dat jij geen omgangsvormen hebt geleerd.
Hand uitsteken op de fiets is daar gewoon een van. Dat jij niet de beleefdheid hebt om duidelijk te maken welke kant je opgaat, geeft mij volgens mij het recht om 50 bonuspunten te claimen als ik je de volgende keer op mijn motorkap heb liggen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_51136635
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:00 schreef Spacehamster het volgende:
Iedereen moet maar gewoon leren uitkijken in plaats van verwachten dat iedereen aldoor precies aankondigd wat te doen.
Waar koop ik deze hersenimplant die mij de toekomstige acties van iemand die 2 of meer richtingen heeft om uit te gaan voorspelt ?
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:07:11 #85
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_51136706
quote:
Die automobilist was gewoon een huilie dat ie moest kijken ipv info voorgekauwd krijgen.
Voorgekauwd krijgen . Als weggebruiker is het wel handig als je weet wat degene naast/voor je gaat doen zodat je daar rekening mee kan houden.
pi_51136741
Okidokie, weer open.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:14:57 #87
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_51136957
Mijn steun aan Spacehamster wordt niet op waarde geschat en wordt bruut verwijderd.
Ik vind mezelf erg slim.
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:17:38 #88
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51137056
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:43 schreef spoorrails het volgende:
* had vanmorgen bijna moeder en kind op motor kap, mama steekt dr klauwen niet uit en kind dus ook niet...

steek jij je klauwtjes maar niet uit, niet huilen als je omver gereden en het overleefd he....
anderhalve maand geleden, moeder en kind reden voor me op de fiets.
moeder schiet ineens zonder kijken en hand uitsteken naar links, voor een auto langs.
dochter lief erachter volgt het ontzéttend goede voorbeeld van moeders, en belandt ónder de auto.
moeder hysterisch gillen, kind onder de auto, fiets in de kreukels.
way to go, mom!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:20:15 #89
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51137132
quote:
Het gaat hier ook niet eens om wel of niet conformeren.
Rechts door de bocht gaan is hardstikke veilig.

[..]
ja daar zit iets in, als je rechts gaat ben je in principe altijd veilig..

Ik denk dat de automobilist ook rechts moest, en geen geduld had om te wachten om te kijken wat TS deed.. denk ik..

maar ik was er niet bij

het is inderdaad zo dat iedereen in het verkeer denkt die ander moet maar uitkijken.. en daardoor krijg je dus ongelukken denk ik

...
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:20:53 #90
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51137155
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:17 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

anderhalve maand geleden, moeder en kind reden voor me op de fiets.
moeder schiet ineens zonder kijken en hand uitsteken naar links, voor een auto langs.
dochter lief erachter volgt het ontzéttend goede voorbeeld van moeders, en belandt ónder de auto.
moeder hysterisch gillen, kind onder de auto, fiets in de kreukels.
way to go, mom!
ja onder het mom van ik steek mijn hand uit waarom zou ik kijken.. die heb ik ook eens op mijn motorkap gehad...
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:21:23 #91
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51137169
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Swiffer het volgende:

[..]

ja onder het mom van ik steek mijn hand uit waarom zou ik kijken.. die heb ik ook eens op mijn motorkap gehad...
ze stak niet eens haar hand uit.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:22:32 #92
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51137202
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:21 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ze stak niet eens haar hand uit.
ik las het verkeerd..

zonde van dat kind... goed van die moeder!!! het type wat bij mij erop belandde gaf aan dat ik betere remmen had dan die persoon.. k kon nog betalen ook zeg kl**tviool...

OT:
pi_51137395
Ts is best wel zelf-destructief. Hand uitsteken is voor je eigen veiligheid. Of denk je dat je een match bent voor zo'n auto?
Don't judge a duck by its brother
pi_51137432
Ben je zo lui dat je niet eens je hand uit kan steken?
Zoveel moeite is dat toch niet.
pi_51137583
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Ben je zo lui dat je niet eens je hand uit kan steken?
Zoveel moeite is dat toch niet.
Niet lui, gewoon een asociale remy.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:41:04 #96
3297 RAGE
Format C: lost alles op
pi_51137711
Enkele maanden terug had ik samen met wat collega's een rijvaardigheids-cursus in Lelystad/Harderwijk.
Toen we door het centrum van Harderwijk reden viel me op hoeveel (brom-) fietsers daar hun hand *wel* uitsteken, in tegenstelling tot de lui in mijn eigen regio's (Venlo / Arnhem).

Het levert gewoon een veel relaxter rijgedrag op voor automobilisten (en het is een kleine moeite voor fietsers). Kortom: die 'skinhead' had gewoon gelijk, steek gewoon je poot uit als je ergens afslaat.
Carpe Diem, baby...
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:43:51 #97
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_51137792
Dat had ik vroeger nou ook.
Alleen als ik naar rechts ging dan. Want als ik mijn hand uitstak tiefte ik om.
Kaleidoscopiklimax
pi_51138003
Hopelijk wordt je een keer aangereden, en dan op zo'n manier dat je een reden hebt om je handen niet meer uit te steken.

Ongelooflijk. En dan nog beledigt zijn als je word aangesproken op je aso gedrag. Ze moeten echt de fietsers eens flink aanpakken. Bekeuring van een paar honderd euro voor het niet uitsteken van je klauwen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51141582
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat zielig dat jij geen omgangsvormen hebt geleerd.
Hand uitsteken op de fiets is daar gewoon een van.
pi_51141651
Mensen zoals jij zouden bijna een aanrijding verdienen om te laten zien hoe belangrijk het is om jezelf als fietser duidelijk te maken in het verkeer.,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')