Och, Darwin had daar wel een redelijk uitgesproken mening over.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Punt is dat je gewoon een onwaarschijnlijke loser bent als je omver gereden wordt omdat je te lam bent om je hand uit te steken.
Precies, daarom dus.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Rasing het volgende:
Misschien meende hij dat je rechtdoor ging, en moest hij dus tergend lang wachten. Ziet hij dan dat je, ondanks het feit dat je niet je hand uitstak, tóch rechtsaf gaat, dan heeft hij voor niets gewacht.
Voortaan dus je hand uitsteken!
Over de hedendaagse verkeersproblematiek? Boeiend, vertel meerquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och, Darwin had daar wel een redelijk uitgesproken mening over.
Dat dus inderdaad...quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Rasing het volgende:
Misschien meende hij dat je rechtdoor ging, en moest hij dus tergend lang wachten. Ziet hij dan dat je, ondanks het feit dat je niet je hand uitstak, tóch rechtsaf gaat, dan heeft hij voor niets gewacht.
Met de bocht naar rechts, altijd de stoep aan je rechterhand. Door wat zou TS dan overreden moeten worden, een stepje?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Punt is dat je gewoon een onwaarschijnlijke loser bent als je omver gereden wordt omdat je te lam bent om je hand uit te steken.
Ja.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Rasing het volgende:
Een fietser die hem rechts in wil halenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Met de bocht naar rechts, altijd de stoep aan je rechterhand. Door wat zou TS dan overreden moeten worden, een stepje?.
[..]
Ja.
Pfffquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
je gaat even voorbij aan het feit dat je ten alle tijde je klauw dient uit te steken.
Kijk eens verder dan je neus lang is: een auto die die fietser ziet komen zal stoppen. Zonder reden, want die fietser slaat af. Het gaat hier niet om de fietser, het gaat a) om het principe en b) ook anderen in het verkeer respecteren!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:35 schreef Yildiz het volgende:
Met de bocht naar rechts, altijd de stoep aan je rechterhand. Door wat zou TS dan overreden moeten worden, een stepje?.
Ja, goed hoor, maar TS wordt dus niet overreden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef Rhodos het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan je neus lang is: een auto die die fietser ziet komen zal stoppen. Zonder reden, want die fietser slaat af. Het gaat hier niet om de fietser, het gaat a) om het principe en b) ook anderen in het verkeer respecteren!
Ik ben lui en stoer, want ik steek nooit mijn hand uit.quote:
Het laatste zinnetje van je sig doet toch anders vermoedenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik ben lui en stoer, want ik steek nooit mijn hand uit.![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef MouseOver het volgende:
Richting aangeven is nu net een van de verkeersregels die wel nuttig is. Maar dat zie je pas in als je je rijbewijs hebt.
niks irritanter dan mensen die gewoon té lui zijn om zo'n kleine handeling te verrichten, waarmee een heleboel irritatie voorkomen kan worden.quote:
Teveel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef CasB het volgende:
Gewoon netjes je hand uitsteken (als dat nodig is) is toch niet zoveel moeite?
Waarom doen zoveel mensen op een rotonde dat dan niet?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef MouseOver het volgende:
Richting aangeven is nu net een van de verkeersregels die wel nuttig is. Maar dat zie je pas in als je je rijbewijs hebt.
Daar moet je zoveel doen dat je het volgens mij wel eens kan vergeten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom doen zoveel mensen op een rotonde dat dan niet?
luie krengen, dat zijn het.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom doen zoveel mensen op een rotonde dat dan niet?
ow he! wat knap zeg, dat je in eenmaal adolf daarin herkende. en je weet ook nog te vermelden dat het maar 4 dagen tot de capitulatie duurde!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:49 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
...dan was jouw opa ofwel geen Nederlander, of heeft het niet geholpen ondanks 4 dagen gepruts, in ieder geval wordt het plaatsen van een foto van Hitler daardoor iig des te belachelijker.
Waarom zou ik al die andere mensen die ik toch niet ken een plezier willen doen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
kleine handeling, groot plezier voor de rest
Je stuurt naar rechts, je steekt je pink of ringvinger uit zodat je je richtingaangeverpalletje aantikt en klaar.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:51 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Daar moet je zoveel doen dat je het volgens mij wel eens kan vergeten.
misschien omdat je dan wat minder klootzakkerig overkomt (?), en anders kan je het ook nog uit eigenbelang (veiligheid) doen, dat laatste zal je ongetwijfeld meer aanspreken...quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef 700MB het volgende:
[..]
Waarom zou ik al die andere mensen die ik toch niet ken een plezier willen doen?
Dat is verder niet interessant.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef TeChNo2 het volgende:
misschien omdat je dan wat minder klootzakkerig overkomt (?)
Op mijn veiligheid heeft het verder geen invloed. Dat heeft het op de fiets niet, en in de auto ook niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef TeChNo2 het volgende:
en anders kan je het ook nog uit eigenbelang (veiligheid) doen, dat laatste zal je ongewtijfeld meer aanspreken...
en dat is nou precies het probleem van de maatschappij tegenwoordig, de ene geest nog meer bekrompen dan de ander.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef 700MB het volgende:
[..]
Waarom zou ik al die andere mensen die ik toch niet ken een plezier willen doen?
jij kunt beter eens een afspraak bij de psycholoog maken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Spacehamster het volgende:
Ergens op de basisschool heb ik afgeleerd om mijn hand uit te steken omdat ik er voor uitgelachen werd.
Sindsdien:
- Is er nooit iets verschrikkelijks gebeurd omdat ik mijn hand niet uit stak
- Fiets ik niet voor lul door als een opoe mijn handje uit te steken.
Ik ben vaak genoeg gepest om niet nog langer gepest te willen worden door me als mama's kindje te gedragen met opoegedrag.
Dan kun je netzogoed met een speentje in je mond gaan fietsen, dat staat nog minder dom.
Ik vraag me gewoon af waarom types als jij bij iets simpels als het hand uitsteken in het verkeer (voor je eigen veiligheid) de 2e wereldoorlog er bij moeten halen... laat staan zo'n foto plaatsen, hang die op op je toiletals je fan bent, maar val de rest van fok er niet mee lastig. Je opa zal wel trots op je zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
ow he! wat knap zeg, dat je in eenmaal adolf daarin herkende. en je weet ook nog te vermelden dat het maar 4 dagen tot de capitulatie duurde!
dikke pluim![]()
steek em ergens in zou ik zeggen![]()
Laat me eens raden: jij was vroeger een pester.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
jij kunt beter eens een afspraak bij de psycholoog maken.
nee, ik behoorde netjes aan de andere kant, maar ga er niet zo raar mee om als jij?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:00 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Laat me eens raden: jij was vroeger een pester.
Dat zal ik zeker doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
en dat is nou precies het probleem van de maatschappij tegenwoordig, de ene geest nog meer bekrompen dan de ander.
ga zo door!
Jij komt echt héééél snel op deze onzin terug als jij je rijbewijs gehaald hebt over 6 jaar.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Spacehamster het volgende:
Vooral gewoon zo doorgaan dan. Laat iedereen maar opflikkeren. Vroeg of laat zeg je het net tegen de verkeerde en word je lekker in elkaar geramd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Spacehamster het volgende:
Ergens op de basisschool heb ik afgeleerd om mijn hand uit te steken omdat ik er voor uitgelachen werd.
Sindsdien:
- Is er nooit iets verschrikkelijks gebeurd omdat ik mijn hand niet uit stak
Ik ben vaak genoeg gepest om niet nog langer gepest te willen worden door me als mama's kindje te gedragen met opoegedrag.
Dan kun je netzogoed met een speentje in je mond gaan fietsen, dat staat nog minder dom.
lol, dat heb ik ook zo vaak!quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:02 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb het idee dat automobilisten het niet eens meer verwachten. Als ik rechtsaf sla en er staat daar rechts een auto te wachten om over te steken, steek ik mn hand uit. Maar vaak kijkt de automobilist langs me heen/ niet begrijpend, en wacht nog steeds met oversteken tot ik echt afgeslagen ben.
Je logica is pure bullshit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef Blood_Money het volgende:
Iemand die zich zo laat sturen door pestgedrag is het makkelijkste (en aantrekkelijkste) doelwit voor pesters.
Oh wat ben jij stoer...van achter je veilige toetsenbordje.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:14 schreef Grimm het volgende:
Het zou mij echt niks kunnen schelen haha zoiets glijdt toch van je af? dat jij erbij stil staat en een topic opent!
Klopt, gewoon je handen aan het stuur houden: er is toch nog nooit iets misgegaanquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Boeie hoor al die zedenpreken.
Ik fiets al zeker 20 jaar zonder mijn hand uit te steken en het is veel veiliger dan met hand uitsteken.
Niet vaak genoeg blijkbaar.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Ik heb me altijd afgezet tegen conformeren aan peerpressure tot ik te vaak in elkaar geramd was
euh voetgangers in buik of rug - gas terugquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Cheiron het volgende:
Ik vind het (in drukke omgevingen) wel handig om mijn hand uit te steken. Al is het alleen maar om een [..]
Wat IK irritant vind zijn mensen die zonder te kijken oversteken, van mij schrikken omdat ik aan kom fietsen en verontwaardigd reageren ("Jezus kijk uit man"). Gisteren ook weer zo een ouwe trut...
Wel of niet gepest of in elkaar geslagen worden vrij weinig met al dan niet conformeren aan de rest te maken. Het heeft alles te maken met je houding ten opzichte van de anderen. Als jij op een opstandige manier heel onzeker om je heen kijkt na elke keuze die je maakt, dan straal je dat enorm uit en trek je mensen die je gaan lastigvallen aan. Als je heel zelfverzekerd een keuze maakt en achter je keuze staat kom je pas in een confrontatie terecht als je dat echt wil. Of die keuze bestaat uit het volledig doen wat de rest verwacht of er juist volledig tegenin gaan heeft daar weinig tot niets mee te maken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Spacehamster het volgende:
Je logica is pure bullshit.
Ik heb me altijd afgezet tegen conformeren aan peerpressure tot ik te vaak in elkaar geramd was juist omdat ik me niets aantrok van pestgedrag.
Toen ik besloot een lowprofile te houden werd mijn leven een stuk makkelijker.
Jij kan natuurlijk ook overwegen om daadwerkelijk uit te kijken als je de weg opgaat.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:43 schreef spoorrails het volgende:
* had vanmorgen bijna moeder en kind op motor kap, mama steekt dr klauwen niet uit en kind dus ook niet...
steek jij je klauwtjes maar niet uit, niet huilen als je omver gereden en het overleefd he....
Hoe krom is dit wel niet... Wie moet nou gvd voor wie uitkijken als de 1 zich niet aan verkeersregels houdt en de ander wel?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:48 schreef 700MB het volgende:
[..]
Jij kan natuurlijk ook overwegen om daadwerkelijk uit te kijken als je de weg opgaat.
Met al die aannames zet je jezelf voor lul. Ik ben ook (meer dan gemiddeld) gepest. Ik speelde ook buiten, en ben ook meerdere malen in elkaar geslagen. Dus claim nou niet het alleenrecht op zielig zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Je logica is pure bullshit.
Ik heb me altijd afgezet tegen conformeren aan peerpressure tot ik te vaak in elkaar geramd was juist omdat ik me niets aantrok van pestgedrag.
Toen ik besloot een lowprofile te houden werd mijn leven een stuk makkelijker.
Waar blijft die mooie logica van je dan?
Jij speelde zeker nooit buiten en zat opvoedende programma's te kijken waar je onzin geleerd wordt dat braaf zijn loont en dat eerlijkheid altijd goed is en dat als je je niet conformeert je zogenaamd nog steed cool bent.
Wake up. Je bent alleen cool in je eigen mind maar dat is de wereld niet.
De troetelbeertjes bestaan niet echt.
Boeie hoor al die zedenpreken.
Ik fiets al zeker 20 jaar zonder mijn hand uit te steken en het is veel veiliger dan met hand uitsteken.
Ehrm..wat heeft dat nou weer met stoer te makenquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:38 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Oh wat ben jij stoer...van achter je veilige toetsenbordje.![]()
Je moet altijd rekening houden met situaties die je niet verwacht. Een ongeluk is altijd het gevolg van twee partijen die niet goed (genoeg) opletten. Als je die fietser wel had aangereden komt dat van haar kant omdat zij niet goed uitkijkt voordat ze afslaat, maar net zo goed omdat jij niet goed inspeelt op onverwachte zaken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:50 schreef SolidasRock het volgende:
Hoe krom is dit wel niet... Wie moet nou gvd voor wie uitkijken als de 1 zich niet aan verkeersregels houdt en de ander wel?![]()
Blablabla, hoe lul ik iets dat krom is weer recht a la 700MB.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:59 schreef 700MB het volgende:
[..]
Je moet altijd rekening houden met situaties die je niet verwacht. Een ongeluk is altijd het gevolg van twee partijen die niet goed (genoeg) opletten. Als je die fietser wel had aangereden komt dat van haar kant omdat zij niet goed uitkijkt voordat ze afslaat, maar net zo goed omdat jij niet goed inspeelt op onverwachte zaken.
Het had namelijk ook best zo kunnen zijn dat ze door een spijker die op de weg ligt rijdt, een klapband krijgt en omvalt. Dan moet jij ook kunnen inspelen op die gebeurtenis. Voor jou zou het dus geen verschil moeten maken of ze ineens afslaat zonder hand uit te steken of dat ze door een ongelukkige gebeurtenis ten val komt voor je auto.
Wat zielig dat jij geen omgangsvormen hebt geleerd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:15 schreef Spacehamster het volgende:
Na rechts door de bocht te zijn gegaan en niemand in de weg te hebben gezeten...hoor ik ineens een stem "Voortaan je hand uitsteken he!". Blijkt een eng boos kijkende ouwe skinhead in een auto te zijn met zijn vrouw die stug recht vooruit kijkt.
Ik antwoord verbaasd doch kalm: "Flikker op."
Wie steekt er tegenwoordig nog de hand uit? Alleen fossielen doen dat nog.
Alle andere mensen, of nou ja de meerderheid, kijkt gewoon goed uit en dan is dat rare gedoe helemaal niet nodig.
En wat voor manieren zijn dat om belerend te doen naar andere mensen?
Wat zielig voor die automobilist dat hij geen leven heeft.
Waar koop ik deze hersenimplant die mij de toekomstige acties van iemand die 2 of meer richtingen heeft om uit te gaan voorspelt ?quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:00 schreef Spacehamster het volgende:
Feit is dat hand uitsteken voor bijna alle gevallen volledig overbodig is.
Iedereen moet maar gewoon leren uitkijken in plaats van verwachten dat iedereen aldoor precies aankondigd wat te doen.
Voorgekauwd krijgenquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:00 schreef Spacehamster het volgende:
Die automobilist was gewoon een huilie dat ie moest kijken ipv info voorgekauwd krijgen.
anderhalve maand geleden, moeder en kind reden voor me op de fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:43 schreef spoorrails het volgende:
* had vanmorgen bijna moeder en kind op motor kap, mama steekt dr klauwen niet uit en kind dus ook niet...
steek jij je klauwtjes maar niet uit, niet huilen als je omver gereden en het overleefd he....
ja daar zit iets in, als je rechts gaat ben je in principe altijd veilig..quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:00 schreef Spacehamster het volgende:
Het gaat hier ook niet eens om wel of niet conformeren.
Feit is dat hand uitsteken voor bijna alle gevallen volledig overbodig is.
Iedereen moet maar gewoon leren uitkijken in plaats van verwachten dat iedereen aldoor precies aankondigd wat te doen.
Rechts door de bocht gaan is hardstikke veilig.
Die automobilist was gewoon een huilie dat ie moest kijken ipv info voorgekauwd krijgen.
[..]
ja onder het mom van ik steek mijn hand uit waarom zou ik kijken.. die heb ik ook eens op mijn motorkap gehad...quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
anderhalve maand geleden, moeder en kind reden voor me op de fiets.
moeder schiet ineens zonder kijken en hand uitsteken naar links, voor een auto langs.
dochter lief erachter volgt het ontzéttend goede voorbeeld van moeders, en belandt ónder de auto.
moeder hysterisch gillen, kind onder de auto, fiets in de kreukels.
way to go, mom!
ze stak niet eens haar hand uit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Swiffer het volgende:
[..]
ja onder het mom van ik steek mijn hand uit waarom zou ik kijken.. die heb ik ook eens op mijn motorkap gehad...
ik las het verkeerd..quote:
Niet lui, gewoon een asociale remy.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Ben je zo lui dat je niet eens je hand uit kan steken?
Zoveel moeite is dat toch niet.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zielig dat jij geen omgangsvormen hebt geleerd.
Hand uitsteken op de fiets is daar gewoon een van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |