Ik heb het ook nagevraagd. Er was niemand met een allergie, wel een jongetje dat geen varkensvlees mag.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef Anitra het volgende:
Ik vin al die traktaties mooi enzo, maar is er ooit wel eens iemand di vraagt aan de juf of er kindjes zijn met allergie? Ik heb in totaal 1 moeder gehad die rekening heft gehouden met Djulian en verder alleen maa koekjes en dingetjes die hij niet mag, met als gevolg dat de de hele klas zit te snoepen en meneer totaal overstuur is omdat hij niks krijgtnu heeft de juf dingen gekregen van ons die hij wel mag hebben, maar vroeg het me zo ineens af
Pinda's!!! Op een peuterspeelzaalquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wij hebben het hier op de peuterspeelzaal mee gemaakt dat er een moeder was die een zak pinda's had mee genomen en die op tafel had gelegd zodat alle kinderen er van konden pakken. Terwijl we op Morgaine der broodtrommel een sticker hebben staan dat ze allergisch is voor noten, op het inscrhrijfformulier en aan de juf hebben gemeld dat ze geen noten mocht. Heb je zo een moeder die leuk denkt te zijn. We zijn echt flink uit ons dak gegaan tegen die moeder en ook tegen de juf.
Sjoeg, wat een domper zegquote:* Pinda's
Vraag advies aan je huisarts of het consultatiebureau als pinda-allergie voorkomt in je familie. Geef in dat geval je kind geen pinda's tot hij drie jaar oud is, en dan alleen nog onder scherp toezicht. Is er geen pinda-allergie in de familie, dan kun je je kind zeer fijngemalen amandelen of hazelnoten geven vanaf negen maanden, en pinda's vanaf twaalf maanden. Geef kinderen geen hele noten tot ze vijf jaar oud zijn.
Wat Sjeen zegt, ik vindt het zo ie zo niet verantwoord kinderen pinda's of ander klein spul te geven waar in ze kunnen stikken. Mijn kind kreeg nooit nootjes maar door een patatje pindasaus kwamen we er achter dat ze allergisch was. En ik vindt dat als een ouder mee draait op de peuterspeelzaal dat ze evt traktaties behoort te overleggen met de leidinggevende. Die zijn namelijk wel op de hoogte van allergieen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Jore het volgende:
Erg lullig, Sugar. En inderdaad heel onzorgvuldig van de leidsters. Dat zo'n tas er nog onaangeroerd staat vind ik haast niet te geloven.
En Faja-Lobi, wíst die moeder dat Morgaine allergisch is? Ik ben het ermee eens dat de leidsters het hadden moeten zien en dat ze hadden moeten ingrijpen, maar een moeder kan er toch niet zoveel aan doen dat ze niet volledig op de hoogte is van de eventuele allergieën van de kindjes op de groep?
Niet dat ik je niet geloof, maar WTF is de logica daarachter?!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:08 schreef E.T. het volgende:
Trucje voor het kind zelf of het al nootjes (pinda's) mag eten (uitgezonder allergieen dan).
Laat het kind proberen over z'n hoofd z'n oor te pakken; met de linkerarm over het hoofd het rechteroor aanraken. Als het lelleltje bereikt kan worden zijn ze groot genoeg voor nootjes (en een jaar of 5 a 6).
Helaas, er zijn wel kinderen die laatdunkend reageren op 'mindere' traktaties. Ze zijn zich er vaak nog niet van bewust dat dat voor de gever heel naar is. En sommige kinderen zijn zich daar juist wel van bewust. Het is vaak een minderheid maar bij de gever komt het hard aan. (Ik ben leerkracht en loop hier vaak tegenaan.)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat vooral aan de ouders dan, en niet aan de kids. Die vinden een plakje leverworst net zo tof als een bellenblaasding. Ik vind het allemaal maar aanstellerij en jaloers gedrag. "Kom, er steekt iemand boven het maaiveld, laten we vlug iets verbieden!" Erg Nederlands tegenwoordig, helaas.
hier op school wordt dat niet gedaan bij een 4e verjaardag, die eerste periode op school is al indrukwekkend genoeg, ze kennen de kindjes en het uitdeelsysteem etc allemaal nog niet, ze missen er niets aan als het niet gedaan wordt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:15 schreef bixister het volgende:
ik zat me af te vragen of Piet in z'n nieuwe klas ook meteen nog eens moest gaan trakteren voor z'n verjaardag maar doe 't maar niet. lijkt me allemaal zo al heftig genoeg voor 'm.
Dat ga ik onthoudenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:15 schreef Lois het volgende:
Voor de leidsters heb ik vanmiddag een zakje bloembollen gekocht, als ze die planten hebben ze volgend jaar allemaal Irissen in de tuin
Dit, dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:17 schreef Sjeen het volgende:
Volgens mij zitten je twee verschillende dingen dwars Anitra... Het feit dat er niet tot in den treure rekening gehouden wordt met het feit dat er kinderen zijn met een allergie. En dat er hier mensen zijn die hun best doen iets leuks van een traktatie te maken (in jouw ogen blijkbaar aftroeven en duur doen...)
Het spijt me, maar ik ga in beide gevallen niet met je mee. Wat allergie betreft, ik wil heus rekening houden met een allergie. Maar ik zie niet in waarom ik met alles wat Isa mee krijgt rekening te houden met een eventuele allergie. Het is ook jouw taak Djulian aan te leren dat hij niets moet aannemen van anderen... En wat betreft de traktaties, als ik zin heb om een week bezig te zijn met het inelkaar knutselen van een traktatie, dan doe ik dat... Omdat ik het leuk vind! En het zal me werkelijk worst wezen wat andere ouders daarvan vinden, als Isa het verder maar leuk vind.
My two cents...
heb j ooit ene kindvan 3 geprobeerd te leren wat hij wel en niet mag? Dat is niet te doen met wat je tegenwoordig in de rekken heb liggen. En hij snapt het nog niet, we zijn er ontiegelijk veel mee bzig en we proberen hem zoveel mogelijk te laten zien wat hij mag en wat hij niet mag, maar ene kind van 3 pakt alles aan van een ander kind want dat kindje mag het toch ook? zo denkn kinderen nu eenmaal.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:17 schreef Sjeen het volgende:
Volgens mij zitten je twee verschillende dingen dwars Anitra... Het feit dat er niet tot in den treure rekening gehouden wordt met het feit dat er kinderen zijn met een allergie. En dat er hier mensen zijn die hun best doen iets leuks van een traktatie te maken (in jouw ogen blijkbaar aftroeven en duur doen...)
Het spijt me, maar ik ga in beide gevallen niet met je mee. Wat allergie betreft, ik wil heus rekening houden met een allergie. Maar ik zie niet in waarom ik met alles wat Isa mee krijgt rekening te houden met een eventuele allergie. Het is ook jouw taak Djulian aan te leren dat hij niets moet aannemen van anderen... En wat betreft de traktaties, als ik zin heb om een week bezig te zijn met het inelkaar knutselen van een traktatie, dan doe ik dat... Omdat ik het leuk vind! En het zal me werkelijk worst wezen wat andere ouders daarvan vinden, als Isa het verder maar leuk vind.
My two cents...
Ik snap serieus niet waar je je druk overmaaktquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:08 schreef Anitra het volgende:
ja maar tussen een bellenblaas en een complete set kleurplotloden en toebehoren zit nogal een groot verschil. het moet steeds groter en meer.
Ik zie het verband eigenlijk niet Anitra.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:29 schreef Anitra het volgende:
Ik kan echt naar worden van het betre en mooier moeten. het altijd elkaa af moet troven, kijk eens hoe goed ik ben en vervolgens stom staan te kijken als er kindje ziek word van een traktate want dat is toch niet mogelijk die va mij is zo mooi en zo goed
Maar is het niet zo dat ook een kind van drie snapt dat als je een keer ziek bent geworden van bijvoorbeeld een banaan en een tweede keer ook, dat ie dan de derde keer die banaan niet opeet? Of komt dat besef pas later? Als je er zeker van wilt zijn dat een kind niets binnenkrijgt, op welke manier dan ook, is een muilkorf volgens mij de enige oplossing. Je kan nooit verwachten dat een kind 100% in de gaten gehouden wordt, of dat iedereen de dupe raakt van het feit dat er een kindje erg allergisch is. Er zijn nou eenmaal ouders die er wel rekening mee houden dat er allergische kindjes zijn, maar sommige ouders denken daar niet bij na. Maar ook met sinterklaas en kerst enzo is het gewoon handig dat er een trommeltje op school is waar dingen inzitten die een kindje met een allergie wel mag hebben. Erg lullig misschien dat het kind zijn andere snoepjes dan moet inleveren, maar dat is voor zijn eigen bestwil, net zoals een heleboel andere niet leuke dingen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:00 schreef Anitra het volgende:
[..]
heb j ooit ene kindvan 3 geprobeerd te leren wat hij wel en niet mag? Dat is niet te doen met wat je tegenwoordig in de rekken heb liggen. En hij snapt het nog niet, we zijn er ontiegelijk veel mee bzig en we proberen hem zoveel mogelijk te laten zien wat hij mag en wat hij niet mag, maar ene kind van 3 pakt alles aan van een ander kind want dat kindje mag het toch ook? zo denkn kinderen nu eenmaal.
en het knutselen en szo dat je dat leuk vind prima, geweldig zelfs! Zelf dinge maken is juist leuk, maa die kdootjes erbij dat hoeft niet van mij. Die kadootjes worden steeds groter dat zie ik hier in ht topic ook.
nee dat kan niet want mijn toetsenbord is naar zo'n klote en als ik dan op elk lettertje moet lezen ben ik een half uur bezig e zijn we 30 reacties verderquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik zie het verband eigenlijk niet Anitra.
Kan je btw een beetje op je typen letten want dit leest wel heel erg vervelend
En hypo-allergeen eten meegeven aan je kinderen!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:25 schreef Sjeen het volgende:
Ik is mij nu nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu verwacht Anitra... Geen traktaties meer - Traktaties die niet eetbaar zijn - Traktaties die niet te veel kosten... Ik weet het even niet meer hoor.
heel simpel sjeen: het is gewoon nooit goed.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:25 schreef Sjeen het volgende:
Mij is nu nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu verwacht Anitra... Geen traktaties meer - Traktaties die niet eetbaar zijn - Traktaties die niet te veel kosten... Ik weet het even niet meer hoor.
bovendien : hoe ouder de kinderen worden, hoe minder het ze boeit of er iets van geknutseld is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heel simpel sjeen: het is gewoon nooit goed.
geen traktatie - wel traktatie
geen kadootje - wel kadootje
geen snoep - wel snoep
ik denk dat het beste advies is: kinderloos blijven
Maar wat jij verwacht is dat andere mensen zich gedragen alsof hun kind zwaar allergisch is, opdat het jouwe niks verkeerds binnenkrijgt. Da's toch helemaal niet reëel? En naar mijn idee kun je een kind, wanneer hij slim genoeg is om te liegen dat hij moet plassen en stiekem zijn koekje gaat staan eten, ook wel uitleggen dat hij heel erg ziek wordt van dat koekje.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:10 schreef Anitra het volgende:
Ik weet dat het niet te bergijpen is wat het is om een kind met 1 of meerdere allergie-en te hebben, maar dat wil ik juist duidelijk maken! Je moet werkelijk overal op letten enzo dus ook met die traktaties, want de juffen kunnen het in het trommeltje doen (ja wij geven ook fruit enzo mee hier), maar een kind hoeft maar tegen de juf te zeggen dat hij naar de wc gat en staat stiekem bij zijn tas in de gang te peuzelen. Een juf heeft ook geen 1000 ogen, net zoals ik ze niet heb en jullie ook niet en wil daarom aandacht eraan besteden om er eens bij stil te staan dat er werkelijk kinderen in het ziekenhuis belanden of erger door een traktatie op school.
Denk dat het maar net is, wat iemand ervoor uit wilt geven, beter gezegd wat iemand er voor uit kan geven.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:08 schreef Anitra het volgende:
ja maar tussen een bellenblaas en een complete set kleurplotloden en toebehoren zit nogal een groot verschil. het moet steeds groter en meer.
Dat dacht ik ook!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
En naar mijn idee kun je een kind, wanneer hij slim genoeg is om te liegen dat hij moet plassen en stiekem zijn koekje gaat staan eten, ook wel uitleggen dat hij heel erg ziek wordt van dat koekje.
Maar het is ook niet hetzelfde. Maar dat geeft verder niks, want we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Of wou je dat afdwingen...?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:
En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Denk dat je het misschien wel "verkeerd"ziet, vergeef me als ik er nu helemaal naast zit.quote:[b]Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52
Ik doe ook wat ik wil Bar, het enige wat ik vraag is of er wel eens rekening mee word gehouden met andere kinderen in de groep en gelijk ben ik de onverantwoordelijke zeiknde ouder terwijl anderen niet schijnen te willen begrijpen dat zo'n koekje waar ei in zit mijn kind z ziek kan maken e da er zulke grote gevogen aan kunnen zitten.
en ja je kan wel zeggen dat men uitgeeft wat men uit kan geven aan zo'n kadootje, maar als ik bjstandsmoeders met een rooie kop binne zie komen met een zakje chips van de Lidl en andere moeders zie kijken van is dat alles dan kan ik me daar kwaad om maken, wat hier zegt men wel o leuk ik kan het betale dus ik doe maar op het school plein word iemand die het niet kan betalen stom aa gekeken en word er gezegd: is dat alles wat je voor je kind over hebt? En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Ik weet dat hij drie is, maar volgens mij kun je een driejarige makkelijk uitleggen dat hij geen koekjes mag, tenzij moeder, vader of juf het aan hem geeft. Dat wil niet zeggen dat hij het leuk vindt of dat het leuk is, maar als er een risico is van met een leugen de gang op om stiekem een koekje uit het tasje te halen, is er blijkbaar wel enig besef van 'niet mogen'.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:
Miss-D je kan het niet uitleggen waarom het ene koekje wel mag en het andere niet. Ja je kan zeggen dat het pijn doe, dat hij ziek word, dat hij zijn medicijnen en puf nodig heeft dan,da hij naar het ziekenhuis moet enz, maar dat snap hij pas als hij het gegetene heeft en de reacties er zijn. Hij is 3, hij is geen puber.
Ik weet niet hoe jij het daar vraagt, maar wat ik je hier heb zien posten vind ik meer dan 'rekening houden': in feite moet zoals je het hier brengt een kerngezond kind leven als een zwaar allergisch kind, opdat het zieke kind a. niet ziek wordt van het eten van het gezonde kind en b. niet jaloers wordt op het gezonde kind dat wel een vrolijk koekje mag. Voor mij persoonlijk zou hier toch wel de grens zitten aan mijn empathisch vermogen.quote:Ik doe ook wat ik wil Bar, het enige wat ik vraag is of er wel eens rekening mee word gehouden met andere kinderen in de groep en gelijk ben ik de onverantwoordelijke zeiknde ouder terwijl anderen niet schijnen te willen begrijpen dat zo'n koekje waar ei in zit mijn kind z ziek kan maken e da er zulke grote gevogen aan kunnen zitten.
net nieuw en nu al een verneukt toetsenbord? dat lijkt me toch een gevalletje garantiequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:
[quote]
ET toetsenbordop laptop vervangen gaat niet zo makkelijk en nee ik ga geen nieuwe laptop kopen want hij is net nieuw
dat zegt dan meer over die moeders op die school van jou dan over de knutselende moeders hier, denk je ook niet?quote:en ja je kan wel zeggen dat men uitgeeft wat men uit kan geven aan zo'n kadootje, maar als ik bjstandsmoeders met een rooie kop binne zie komen met een zakje chips van de Lidl en andere moeders zie kijken van is dat alles dan kan ik me daar kwaad om maken, wat hier zegt men wel o leuk ik kan het betale dus ik doe maar op het school plein word iemand die het niet kan betalen stom aa gekeken en word er gezegd: is dat alles wat je voor je kind over hebt? En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Mag ik zeggen dat ik dit een vrij onaardige opmerking vindt. Uiteraard zullen de ouders en de leiding ervoor proberen te zorgen dat kinderen niet iets eten waar ze ziek van worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:58 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders en van de leiding om ervoor te zorgen dat allergische kindjes niets eten wat ze niet mogen.
ik vind de toon van het berichtje van anitra eerlijk gezegd meer tenenkrommend dan het berichtje van sugar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:16 schreef loezzie het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik dit een vrij onaardige opmerking vindt. Uiteraard zullen de ouders en de leiding ervoor proberen te zorgen dat kinderen niet iets eten waar ze ziek van worden.
Het is toch ook een kleine moeite om te vragen of er allergische kindjes zijn? Dan had je, bijv bij de traktie van Maria een mandarijn ipv een Maria-biskwietje erbij kunnen doen? (ik pak even die leuke traktatie van Maria eruit) (ok, niet helemaal goed voorbeeld, want de biskwietjes zaten apart verpakt)
Ik kan, helaas uit ervariung, zeggen dat het NIET leuk is als alle kinderen in de klas een traktatie krijgen en jij niet omdat "je zo'n lastig dieet hebt' of "als je het niet mag, dan kan je het maar aan de juf/ je broertje geven" Mijn moeder heeft altijd ervoor geprobeerd te zorgen dat er iets aanwezig was wat ik wèl mocht eten. Maar soms lukte dat niet.
Maar niets is zo leuk als iemand die spontaan zegt: "ik heb voor jou ook wat meegenomen"of niets zegt en het uitdeelt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Verder wil ik zeggen dat ik het leuk vind om te zoen hoe creatief iedereen bezig is!
Dat weet ik, maar je kan dan toch niet verwachten dat die kinderen geen gluten of weet ik het eten op school omdat jouw kind het mogelijk aanpakt? Da's toch een veel te zware belasting voor een gezond kind en zijn ouders?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:20 schreef Anitra het volgende:
Ja maar MissD kinderen pakke dingen van elkaar aan
Maar hoe kan je dan van ouders verwachten dat ze daar rekening mee houden? Niet alleen mag hij een hoop niet, maar blijkbaar verandert ook regelmatig wat hij wel of niet mag. Met alle respect, maar dat kan je toch niet van een ander verwachten?quote:De mijne snapt het niet meer omdat hij nu weer wel gluten moet eten omdat anders de onderzoeken over 4 weken niet uitgevoerd kunnen worden, dus nu mag hij wel brood (maar dan niet de gene die afsmeerd zijn met ei), maar waarschijnlijk na de onderzoeken niet meer.
voor een ind is een koekje een koekje welke vorm het ook heeft en an de buitenkant zie je niet of er dingen inzitten de hij niet mag.
jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Kun je eigenlijk allergisch zijn voor rozijntjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |