abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52782935
bevat
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:03:18 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52783107
Hier wordt het gewoon gezegd als iemand ergens allergisch voor is, op het moment dat het kind in de klas komt. Overigens lijkt het me niet meer dan logisch dat je als ouder van een kind dat veel dingen niet mag zelf een oplossing bedenkt.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:05:30 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52783164
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef Anitra het volgende:
Ik vin al die traktaties mooi enzo, maar is er ooit wel eens iemand di vraagt aan de juf of er kindjes zijn met allergie? Ik heb in totaal 1 moeder gehad die rekening heft gehouden met Djulian en verder alleen maa koekjes en dingetjes die hij niet mag, met als gevolg dat de de hele klas zit te snoepen en meneer totaal overstuur is omdat hij niks krijgtnu heeft de juf dingen gekregen van ons die hij wel mag hebben, maar vroeg het me zo ineens af
Ik heb het ook nagevraagd. Er was niemand met een allergie, wel een jongetje dat geen varkensvlees mag.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:23:57 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52783624
Als je niet bekend met allergieen is het sowieso erg moeilijk om iets te bedenken wat dat kindje dan wel zou mogen hebben. Zeker als het niet zo algemeen bekend is als KMA of als er meerdere allergieen in het spel zijn.
Ik vind dat er bij zulke kindjes dan een apart trommeltje zou moeten zijn ofzo zodat het betreffende kind ook wat krijgt als er niets voor hem/haar bij zit.

Je kunt niet van iedere moeder verlangen dat die ineens allergie-deskundige is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 augustus 2007 @ 16:51:00 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52784319
Geen idee of er bij ons op het kdv kindjes zijn met allergie, maar het is hier sowieso standaard dat de traktatie in het bakje gaat voor thuis...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52786223
Bij ons hebben de kinderen met een allergie vaak een bakje waar dingen in zitten die ze in elk geval mogen hebben.
Overigens heb ik op het moment geen enkel kindje met een allergie op de groep.
Fake it till you make it...
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:19:58 #107
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52786538
We hadden vanmorgen buiten alle traktaties ook een fototoestel meegegeven en opgeschreven dat we het leuk zouden vinden als er van Storm en Maria een paar foto's gemaakt zouden worden (van het trakteren dus).
Ik ging deze keer mee de kinderen ophalen en Storm's tas vol traktaties stond er onaangeroerd. De invalkracht die er was, die zei: "nee, er was niemand van de vaste krachten, dus ze zeiden: dan moeten ze dat morgen maar doen, dat trakteren." Maar Storm is er deze week niet meer, zeiden we. Ze had wel een paar foto's gemaakt, zei ze nog. Ja, van wat? Van Storm gewoon? "En is de camera ook naar Maria gegaan?" "Nee, dat zei ik tegen iemand, maar daar hadden ze allemaal geen tijd voor, zeiden ze." Ik heb gezegd dat ik het heel erg onzorgvuldig vind.

Bij Maria was er natuurlijk wél getrakteerd! Alleen daar zei de leidster nauwelijks iets op onze vraag of het leuk was geweest vandaag. "Ja, goed gegaan, ze heeft een kroon."

Yeah.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52786556
Wij hebben het hier op de peuterspeelzaal mee gemaakt dat er een moeder was die een zak pinda's had mee genomen en die op tafel had gelegd zodat alle kinderen er van konden pakken. Terwijl we op Morgaine der broodtrommel een sticker hebben staan dat ze allergisch is voor noten, op het inscrhrijfformulier en aan de juf hebben gemeld dat ze geen noten mocht. Heb je zo een moeder die leuk denkt te zijn. We zijn echt flink uit ons dak gegaan tegen die moeder en ook tegen de juf.
pi_52787160
Erg lullig, Sugar. En inderdaad heel onzorgvuldig van de leidsters. Dat zo'n tas er nog onaangeroerd staat vind ik haast niet te geloven.

En Faja-Lobi, wíst die moeder dat Morgaine allergisch is? Ik ben het ermee eens dat de leidsters het hadden moeten zien en dat ze hadden moeten ingrijpen, maar een moeder kan er toch niet zoveel aan doen dat ze niet volledig op de hoogte is van de eventuele allergieën van de kindjes op de groep?
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 augustus 2007 @ 18:50:48 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52787256
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wij hebben het hier op de peuterspeelzaal mee gemaakt dat er een moeder was die een zak pinda's had mee genomen en die op tafel had gelegd zodat alle kinderen er van konden pakken. Terwijl we op Morgaine der broodtrommel een sticker hebben staan dat ze allergisch is voor noten, op het inscrhrijfformulier en aan de juf hebben gemeld dat ze geen noten mocht. Heb je zo een moeder die leuk denkt te zijn. We zijn echt flink uit ons dak gegaan tegen die moeder en ook tegen de juf.
Pinda's!!! Op een peuterspeelzaal Ik was er van overtuigd dat je kinderen onder de 3 sowieso geen pinda's mag geven (hele)...
quote:
* Pinda's
Vraag advies aan je huisarts of het consultatiebureau als pinda-allergie voorkomt in je familie. Geef in dat geval je kind geen pinda's tot hij drie jaar oud is, en dan alleen nog onder scherp toezicht. Is er geen pinda-allergie in de familie, dan kun je je kind zeer fijngemalen amandelen of hazelnoten geven vanaf negen maanden, en pinda's vanaf twaalf maanden. Geef kinderen geen hele noten tot ze vijf jaar oud zijn.
Sjoeg, wat een domper zeg
pi_52787324
Ah. Dan geldt wat ik hierboven heb neergezet dus niet helemaal, sorry. Dat krijg je ervan als je nog geen kinderen hebt
pi_52788148
Nijna, ik gaf het zelf vaak aan als ouders om raad vroegen voor een traktatie. Ik hou rekening met het voedingsbeleid van het kdv, dus geen suiker. Andere ouders doen dat soms wat minder
Met Emma haar 1e verjaardag heb ik geen rekening gehouden met een eventueel allergisch kindje maar wel dat ze op een babygroep zat, dus speeltje én rozijntjes.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52788246
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Jore het volgende:
Erg lullig, Sugar. En inderdaad heel onzorgvuldig van de leidsters. Dat zo'n tas er nog onaangeroerd staat vind ik haast niet te geloven.

En Faja-Lobi, wíst die moeder dat Morgaine allergisch is? Ik ben het ermee eens dat de leidsters het hadden moeten zien en dat ze hadden moeten ingrijpen, maar een moeder kan er toch niet zoveel aan doen dat ze niet volledig op de hoogte is van de eventuele allergieën van de kindjes op de groep?
Wat Sjeen zegt, ik vindt het zo ie zo niet verantwoord kinderen pinda's of ander klein spul te geven waar in ze kunnen stikken. Mijn kind kreeg nooit nootjes maar door een patatje pindasaus kwamen we er achter dat ze allergisch was. En ik vindt dat als een ouder mee draait op de peuterspeelzaal dat ze evt traktaties behoort te overleggen met de leidinggevende. Die zijn namelijk wel op de hoogte van allergieen.

Op de creche heb ik overigens nergens last van, daar wordt echt gelet op wat welk kind mag en wat niet.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:08:09 #114
3011 E.T.
pi_52789228
Trucje voor het kind zelf of het al nootjes (pinda's) mag eten (uitgezonder allergieen dan).
Laat het kind proberen over z'n hoofd z'n oor te pakken; met de linkerarm over het hoofd het rechteroor aanraken. Als het lelleltje bereikt kan worden zijn ze groot genoeg voor nootjes (en een jaar of 5 a 6).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52789246
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:08 schreef E.T. het volgende:
Trucje voor het kind zelf of het al nootjes (pinda's) mag eten (uitgezonder allergieen dan).
Laat het kind proberen over z'n hoofd z'n oor te pakken; met de linkerarm over het hoofd het rechteroor aanraken. Als het lelleltje bereikt kan worden zijn ze groot genoeg voor nootjes (en een jaar of 5 a 6).
Niet dat ik je niet geloof, maar WTF is de logica daarachter?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:11:17 #116
3011 E.T.
pi_52789307
nootjes worden niet zacht als ze in de luchtpijp schieten en blokkeren op die manier de boel.
Als een kind groter is (een jaar of 5/6) dan is de luchtpijp groot genoeg om lucht langs een pinda te kunnen krijgen waardoor de kans op stikken een stuk afneemt.

Vandaar ook in de quote hierboven ergens 'geen hele noten tot het kind 5 jaar is'.
Dat van mij is alleen een trucje waarmee je dat inzichtelijk kan maken voor je kind
pi_52789326
Ahkay.
  Jubileum moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 20:15:18 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52789420
Ach Sugar dat is toch wel heel erg treurig zeg! Wat ontzettend jammer voor de kinderen en voor de foto's dat het zo is gegaan.

Ik vraag altijd wel naar allergien, dat is mijn 2e vraag na " hoeveel kindjes zitten er bij Iris komende maandag". As maandag gaat Iris afscheid nemen van het kdv, en ik ben druk bezig met de traktaties rond te krijgen.
Ik heb nu voor de kindjes allemaal een klein badeendje, en doe daar nog een doosje rozijntjes bij.
Voor de leidsters heb ik vanmiddag een zakje bloembollen gekocht, als ze die planten hebben ze volgend jaar allemaal Irissen in de tuin
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:03:50 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52793717
leuk lois

Ik vind dat je als ouder best wel kan vragen naar bijv allergie in die zin kip ei noot. mooi te zien dat veel mensen dat hier wel doen.
Vaak wordt idd gesteld ja dat jou kind allergisch is hebben wij niks mee van doen, MAAR als oude rvan een kind zonder iets wil je ook niet dat je kind alles eet/doet , kleine moeite om gewoon hoe dan ook rekening te houden met elkaar allergie of niet.

Als ik even kijk naar arwen daar ligt het heel complex dan snap ik wel dat het wat ingewikkelder is.

Wat ik op een ander forum zag en een goed idee vind, en de juf/meester bij de deur in de klas kan hangen is :

Hallo allemaal,

Jullie kennen me allemaal pas,
Ik ben nieuw hier in de klas.
Er is iets wat jullie van me moeten weten,
Ik mag namelijk niet alles eten.
Met een verjaardag of een feest,
Merk ik dat het meest.
Als er wordt overlegd wat ik mag,
Heb ik ook een fijne dag.

Daar onder kunnen ze dan naam van kind bij zetten en wat zij/hij wel mag hebben bijv.
En noodtrommeltje vind ik sowieso wel belangrijk.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52794067
bah sugar, da's echt niet leuk. bij Piets eerste verjaardag ging 't ook ongeveer zo. geen tijd gehad voor foto's, en het volgens mij helemaal niet gevierd ook. geen kroon. niet dat dat allemaal per se zo uitgebreid moet, een kind van 1 snapt er toch nog de ballen van maar ik vond 't wel een teken van desinteresse. pijnlijk en stom! we zijn over ons huidige kinderdagverblijf sowieso veel positiever.

over die pinda's: het grootste gevaar schijnt 'm in de hoeveelheid olie te zitten die ze bevatten. als ze zich verslikken en een hele kleine hoeveelheid van die olie in de longen komt dan geldt voor zowel volwassen als kinderen dat dit levensgevaarlijk is. ook levensgevaarlijk: olielampen. als een kind aan de lont zuigt en hij/zij verslikt zich dan is dit zeer gevaarlijk.
ook gevaarlijk: benzine overhevelen en dan eerst even op die slang zuigen. doen kinderen weliswaar niet zo vaak, maar er vallen ieder jaar onder volwassenen doden door.
pi_52794232
en dat regeltje van oorlel aanraken over 't hoofd heen, dat geldt dacht ik ook voor het bepalen of een kind 'schoolklaar' is? (doelend op de huidige groep 3 volgens mij). dus wat betreft de pinda's/nootjes: wellicht hebben ze dan in 't algemeen ook wat meer controle over (niet) verslikken ofzo? blijft maar een vrij willekeurige grens misschien.
pi_52794350
ik zat me af te vragen of Piet in z'n nieuwe klas ook meteen nog eens moest gaan trakteren voor z'n verjaardag maar doe 't maar niet. lijkt me allemaal zo al heftig genoeg voor 'm.
pi_52794493
Oh Sugar, wat een tegenvaller zeg! Gewoon dan maar niet trakteren omdat er geen vaste krachten waren... . Stom excuus...

Faja, pinda's op een peuterspeelzaal... . Enge dingen zijn dat. En dan ook nog met een kindje met een noten-allergie (zou juf op moeten letten).

Leuk idee Lois!
pi_52794853
Dat is erg Sugar. Ik zou helemaal perplex staan als dat zou gebeuren.

Bij Anna hebben ze zelfs op eigen initiatief foto's gemaakt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52798524
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat vooral aan de ouders dan, en niet aan de kids. Die vinden een plakje leverworst net zo tof als een bellenblaasding. Ik vind het allemaal maar aanstellerij en jaloers gedrag. "Kom, er steekt iemand boven het maaiveld, laten we vlug iets verbieden!" Erg Nederlands tegenwoordig, helaas.
Helaas, er zijn wel kinderen die laatdunkend reageren op 'mindere' traktaties. Ze zijn zich er vaak nog niet van bewust dat dat voor de gever heel naar is. En sommige kinderen zijn zich daar juist wel van bewust. Het is vaak een minderheid maar bij de gever komt het hard aan. (Ik ben leerkracht en loop hier vaak tegenaan.)

[ Bericht 2% gewijzigd door sombie op 30-08-2007 07:18:34 ]
pi_52798885
Wat vervelend Sugar.

Over dat olie-verhaal van Bix: als zoiets toch gebeurt en er komt olie bij de longen (of die kans bestaat) dan krijg je van de huisarts een preventieve antibiotica-kuur. Ken iemand die dat in de vakantie heeft opgelopen omdat er lampolie in een drinkfles zat.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:38:00 #127
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52810688
Ik vind het ook lullig voor jullie, Sugar.

Jolie mocht vandaag trakteren. Kleine bruine bolletjes, met twee worstjes en konijntjes van kaas. 'Dit vind ik mooi,' zei een jongen en Jolie werd een beetje rood

pi_52810981
Ow Sugar wat onwijs lullig zeg. Ik zou echt compleet uit mijn panty gaan..... die meiden kunnen zich echt niet inleven in een moeder of vader zeg! Althans dat idee krijg ik soms van ons KDV....
pi_52811212
Jeej Sugar, wat sneu zeg voor jullie, en triest van die meiden dat het tracteren niet gedaan is ...
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 22:15 schreef bixister het volgende:
ik zat me af te vragen of Piet in z'n nieuwe klas ook meteen nog eens moest gaan trakteren voor z'n verjaardag maar doe 't maar niet. lijkt me allemaal zo al heftig genoeg voor 'm.
hier op school wordt dat niet gedaan bij een 4e verjaardag, die eerste periode op school is al indrukwekkend genoeg, ze kennen de kindjes en het uitdeelsysteem etc allemaal nog niet, ze missen er niets aan als het niet gedaan wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door melonovy op 30-08-2007 21:14:25 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:44:52 #130
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52812639
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:15 schreef Lois het volgende:

Voor de leidsters heb ik vanmiddag een zakje bloembollen gekocht, als ze die planten hebben ze volgend jaar allemaal Irissen in de tuin
Dat ga ik onthouden Wat een leuk idee. zeg!!!

Sugar, wat ontzettend balen, zeg Ik zou daar echt boos van zijn. Ik wil altijd overal foto's van, tot in het overdrevene aan toe , dus ik zou het echt niet leuk vinden dat daar dan géén foto's van zijn
pi_52812712
wat mooi geworden, luchtbel & jolie!

melonovy, lijkt me inderdaad ook beter van niet nee.
  Jubileum moderator donderdag 30 augustus 2007 @ 15:56:05 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52812953
Ik wilde je het nog mailen LadyS, dat idee, maar je hebt het al gezien

Luchtbel wat ontzettend leuk geworden! Heb je die konijntjes ook zelf gemaakt van kaas?
Ik vind het een hele fleurige, gezonde traktatie.

Bix, bij Iris op school doen ze het ook niet, om de redenen die Mel ook al noemde.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:01:30 #133
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52813118
Ja Lois, met een koekvormpje. Wij hebben de komende maand dus ook zeer opvallend broodbeleg
pi_52814968
Gewoon dichtsmeren met mosterd. Of mayonaise.
Hardloper.
IG @webkim
pi_52816277
Sugar dat is prut.
Luchtbel ziet e leuk uit!

Nog even over de allrgie, het is niet alleen mijn verantwordlijkheid en niet allee van de leidsters dat mijn kind iets niet kan hebben. Kinderen geven elkaar onderling vaak dingen door, hier jij ok een hapje en hup daar gaan we weer naar het ziekenhuis en is het weer kantje boord.
Ik kan wel roepen dat mijn kind allergisc is, ik kan stickers plakken, ik kan de juffen waaschuwen, de moeders, maar he is gewoon eenv feit dat weinig mensen er op letten terwijl het voor sommige kinderen als ze zo alergisch zijn zulke hetige reacties kan geven en ja ook kansop overijden van het kind en is dat het waard voor een stom koekje omdat die beter is en mooier is dan dat die andere mipe uit degeeld heeft?
De enige andere mogelijkheid is mkijn kindniet naar een PSZ sturen, niet school straks of elke dag mee gaan en constant op zijn neus gaan zitten om te kijken hoe of wat.
pi_52816762
Ik begrijp wel wat je bedoelt Anitra, maar ik vind het nogal wat om andere ouders mede verantwoordelijk te stellen voor zoiets. Of lees ik nu je stukje verkeerd?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:22:55 #137
3011 E.T.
pi_52816880
Dus als het ene kind allergisch is voor gluten, de volgende voor koemelk, weer een ander voor kip en nr. 4 voor ei, we hebben er nog een paar met notenallergie...
De overige kindjes mogen dan dus ook niks meer krijgen wat lekker is, want stel je voor... Een aparte traktatie voor de allergische kindjes voldoet dus niet volgens jouw post.

Nee sorry, zover kan en wil ik daar niet in mee gaan. Zulke dingen kan en mag je imo niet van anderen verlangen. Als je dat zou willen dat zie ik idd alleen nog maar de oplossing om je kind in een glazen kooi te stoppen.
pi_52816891
Ja maar zo moeilijk i het toch niet om te vraen of er iemand met een allergie is?
Dat ene koekje wat een kindje heft gekregen en stiekem aan mijn zoon geeft omdat die maar een raar klein koekje heeft en dat e dan naar het ziekenhui kunnen, wie zijn vernatwoordlijkheid isdat dan?
Als het de mijne is prima, dan sluit ik hem op tot hij snapt wat hij wel en niet kan eten.
pi_52817092
waar het mij om gaat is dat idereen elkaar moet aftroeven met die stomme traktaties waarbij ze een aantal dingen uit het oog verliezen, want alles moet beter en mooier zijn dan die en die.
Als je toch zoveel centjes uitgeeft om alles zo mooi en goed te doen dan kan je toch ook zoals hier 1 moeder gedaan heeft een zakje waar snoepjes inzaten die ze niet wist of hij moch hebben opgemaakt sopejes erin gedaan die hij zeker weten wel mocht en zo leek het alsof hij psies hetzelfde had.

Ik kan echt naar worden van het betre en mooier moeten. het altijd elkaa af moet troven, kijk eens hoe goed ik ben en vervolgens stom staan te kijken als er kindje ziek word van een traktate want dat is toch niet mogelijk die va mij is zo mooi en zo goed
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:38:01 #140
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52817375
Mensen denken volgens jou dat een kind niet ziek kan worden van een traktatie omdat het zo mooi en zo goed is? Wat een onzin.

Daarnaast, ik weet niet hoe de kindjes bij Djulian op de peuterspeelzaal eten hoor maar hier nemen ze allemaal brood en fruit van huis mee. Dat kunnen ze elkaar net zo goed gaan voeren.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:54:27 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52817859
Maar dit geldt toch niet alleen voor traktaties? Dat geldt toch net zo goed voor de koekjes, snoepjes, tussendoortjes, boterhammen-met-beleg die kinderen mee naar school krijgen? Daar wordt vast ook wel het eea van gedeeld...

Oh wacht, dat zeg jij al LB.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 augustus 2007 @ 19:17:30 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52818562
Volgens mij zitten je twee verschillende dingen dwars Anitra... Het feit dat er niet tot in den treure rekening gehouden wordt met het feit dat er kinderen zijn met een allergie. En dat er hier mensen zijn die hun best doen iets leuks van een traktatie te maken (in jouw ogen blijkbaar aftroeven en duur doen...)

Het spijt me, maar ik ga in beide gevallen niet met je mee. Wat allergie betreft, ik wil heus rekening houden met een allergie. Maar ik zie niet in waarom ik met alles wat Isa mee krijgt rekening te houden met een eventuele allergie. Het is ook jouw taak Djulian aan te leren dat hij niets moet aannemen van anderen... En wat betreft de traktaties, als ik zin heb om een week bezig te zijn met het inelkaar knutselen van een traktatie, dan doe ik dat... Omdat ik het leuk vind! En het zal me werkelijk worst wezen wat andere ouders daarvan vinden, als Isa het verder maar leuk vind.

My two cents...
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:48:41 #143
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52821219
Bij het KDV waar mijn dochter op zit (en bij de PSZ waar mijn moeder werkt) hebben de allergische kinderen inderdaad een trommeltje waarin spul zit wat zij mogen.

Ik ben niet zo heel creatief in traktaties (ik ben meer van het zakdoekje met daarin een doosje yoghurtrozijntjes enzo ), maar ik vind het telkens zo leuk om te zien wat iedereen in dit topic maakt!

En Sugar, wat een domper, hoe het trakteren op het KDV ging! (of eigenlijk NIET ging...)

Mijn dochter is helemaal lyrisch van de roze taart van Jamin die in de traktatiebijlage van Margriet (en Groter Groeien) zat . Mooi niet dat ze die krijgt, 20 euro voor een paar spekkies . Gelukkig is ze pas in april weer jarig, dan is ze het wel vergeten .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_52821504
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:17 schreef Sjeen het volgende:
Volgens mij zitten je twee verschillende dingen dwars Anitra... Het feit dat er niet tot in den treure rekening gehouden wordt met het feit dat er kinderen zijn met een allergie. En dat er hier mensen zijn die hun best doen iets leuks van een traktatie te maken (in jouw ogen blijkbaar aftroeven en duur doen...)

Het spijt me, maar ik ga in beide gevallen niet met je mee. Wat allergie betreft, ik wil heus rekening houden met een allergie. Maar ik zie niet in waarom ik met alles wat Isa mee krijgt rekening te houden met een eventuele allergie. Het is ook jouw taak Djulian aan te leren dat hij niets moet aannemen van anderen... En wat betreft de traktaties, als ik zin heb om een week bezig te zijn met het inelkaar knutselen van een traktatie, dan doe ik dat... Omdat ik het leuk vind! En het zal me werkelijk worst wezen wat andere ouders daarvan vinden, als Isa het verder maar leuk vind.

My two cents...
Dit, dus.
pi_52823121
ik heb een aantal keren voor het trakteren gevraagd of er allergische kinderen in de groep zaten, en dat was niet het geval. verder is bij ons kdv het beleid dat snoep of andere traktatie-inhoud dat de leidsters niet zo verstandig vinden of waarvan ze niet zeker weten of de kinderen het mogen hebben, dat gaat het bakje van 't kind in, zodat de ouders thuis zelf kunnen bepalen wat ze daarvan aan hun kind geven en wat niet. daardoor had ik eerst juist de indruk dat er ALLEEN maar op ongezonde dingen getrakteerd werd, want dat waren de dingen die ik in 't bakje aantrof. maar later bleek dat ze de gezondere dingen meteen met z'n allen opeten. logisch ook wel.

en dat aftroef-verhaal: er zit vast wel een kern van waarheid in maar bij ons kdv wordt over het algemeen maar weinig speciaals van de traktaties gemaakt. ik schaam me soms juist tegenover die andere ouders een beetje dat ik van die overdreven dingen steeds meegeef, maar ik vind 't zelf gewoon te leuk om te doen.
pi_52823839
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:17 schreef Sjeen het volgende:

My two cents...
heb j ooit ene kindvan 3 geprobeerd te leren wat hij wel en niet mag? Dat is niet te doen met wat je tegenwoordig in de rekken heb liggen. En hij snapt het nog niet, we zijn er ontiegelijk veel mee bzig en we proberen hem zoveel mogelijk te laten zien wat hij mag en wat hij niet mag, maar ene kind van 3 pakt alles aan van een ander kind want dat kindje mag het toch ook? zo denkn kinderen nu eenmaal.

en het knutselen en szo dat je dat leuk vind prima, geweldig zelfs! Zelf dinge maken is juist leuk, maa die kdootjes erbij dat hoeft niet van mij. Die kadootjes worden steeds groter dat zie ik hier in ht topic ook.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:04:09 #147
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52823997
Aan de andere kant, zijn die kadootjes misschien juist wel een uitkomst voor allergische kinderen, Anitra
Maar het hoeven niet van die grote dingen te zijn, een busje bellenblaas of een doosje kleurpotloodjes lijkt me prima
pi_52824061
Maar Anitra, een kadootje is toch juist veel fijner als er kindjes met allergieen zijn
Niet dat ik vind dat er hele dure dingen uitgedeeld moeten worden hoor, maar er zijn best veel betaalbare dingetjes te vinden. En dat mag echt iedereen hebben.
Ik zie hier in het topic overigens ook niet zo heel veel overdreven gedoe, al kies ik er zelf niet voor om avonden lang te knutselen. Eén avond vind ik meer dan zat
pi_52824172
ja maar tussen een bellenblaas en een complete set kleurplotloden en toebehoren zit nogal een groot verschil. het moet steeds groter en meer.
pi_52824460
Gelukkig valt dat bij ons op de psz heel erg mee. Ik had zelf een ideetje voor Lucas z'n verjaardag met autootjes (a 20 cent per stuk bij de Zeeman ), maar realiseerde me dat Lucas het afgelopen jaar amper thuis was gekomen met een 'kado-traktatie'. Misschien maar 2 keer, terwijl er bijna wekelijks getrakteerd wordt, en dan echt iets heel goedkoops (tolletje of rietje ofzo). Ik heb dus iets anders verzonnen en als het leuk geworden is kom ik het resultaat wel showen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:16:07 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52824461
Een bellenblaas kost 25 tot 30 cent, volgens mij. Mijn cadeautjes waren per stuk 28 cent (brilletje) en 40 cent (windmolentje). Dat valt toch wel mee?
Ik heb trouwens verder net als Bixister eerder een soort beschaamd gevoel over mijn traktatiegeweld, dan dat ik er trots op ben. Dat ben ik dan gewoon lekker hier, hihi.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52824529
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:08 schreef Anitra het volgende:
ja maar tussen een bellenblaas en een complete set kleurplotloden en toebehoren zit nogal een groot verschil. het moet steeds groter en meer.
Ik snap serieus niet waar je je druk overmaakt

potloodjes

bellenblaas
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:19:02 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52824586
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:29 schreef Anitra het volgende:

Ik kan echt naar worden van het betre en mooier moeten. het altijd elkaa af moet troven, kijk eens hoe goed ik ben en vervolgens stom staan te kijken als er kindje ziek word van een traktate want dat is toch niet mogelijk die va mij is zo mooi en zo goed
Ik zie het verband eigenlijk niet Anitra.
Kan je btw een beetje op je typen letten want dit leest wel heel erg vervelend
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52824626
Waar heb je die leuke goedkope brilletjes eigenlijk vandaag Sugar?
NB jammer dat het trakteren uiteindelijk zo verlopen is zeg
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:21:00 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52824679
Lobbes, piglet!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:21:38 #156
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52824706
Sugar, ik vind het erg stom van die leidster, wat een muts zeg
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52824710
Bij lobbes heb ik de bellenblaas ook gehaald. Geniale site. Ik had ook een puzzel waarvan het ijzer verroest was, toen hebben ze netjes een nieuwe gestuurd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52824742
Thanx! Ik zie net dat ze veel leuk en goedkoop spul hebben. Dat ga ik onthouden voor een volgende keer, nu ben ik al voorzien
pi_52824836
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:00 schreef Anitra het volgende:

[..]

heb j ooit ene kindvan 3 geprobeerd te leren wat hij wel en niet mag? Dat is niet te doen met wat je tegenwoordig in de rekken heb liggen. En hij snapt het nog niet, we zijn er ontiegelijk veel mee bzig en we proberen hem zoveel mogelijk te laten zien wat hij mag en wat hij niet mag, maar ene kind van 3 pakt alles aan van een ander kind want dat kindje mag het toch ook? zo denkn kinderen nu eenmaal.

en het knutselen en szo dat je dat leuk vind prima, geweldig zelfs! Zelf dinge maken is juist leuk, maa die kdootjes erbij dat hoeft niet van mij. Die kadootjes worden steeds groter dat zie ik hier in ht topic ook.
Maar is het niet zo dat ook een kind van drie snapt dat als je een keer ziek bent geworden van bijvoorbeeld een banaan en een tweede keer ook, dat ie dan de derde keer die banaan niet opeet? Of komt dat besef pas later? Als je er zeker van wilt zijn dat een kind niets binnenkrijgt, op welke manier dan ook, is een muilkorf volgens mij de enige oplossing. Je kan nooit verwachten dat een kind 100% in de gaten gehouden wordt, of dat iedereen de dupe raakt van het feit dat er een kindje erg allergisch is. Er zijn nou eenmaal ouders die er wel rekening mee houden dat er allergische kindjes zijn, maar sommige ouders denken daar niet bij na. Maar ook met sinterklaas en kerst enzo is het gewoon handig dat er een trommeltje op school is waar dingen inzitten die een kindje met een allergie wel mag hebben. Erg lullig misschien dat het kind zijn andere snoepjes dan moet inleveren, maar dat is voor zijn eigen bestwil, net zoals een heleboel andere niet leuke dingen.

De kadootjes hier kosten volgens mij nagenoeg niets en als je ze in de juiste tijd van het jaar koopt nog minder. Ik vind het wel gaaf om te zien wat er gebrouwen wordt en vind het eigenlijk juist wel meevallen hoeveel geld er besteed wordt aan de traktaties. Ik heb het vele malen erger gezien en dan naast kadootjes idiote hoeveelheden snoep erbij.
pi_52825078
haha lobbes was hier ook al de leverancier van de traktatiekadootjes: deze ballonnen had ik in de taartpuntjes gedaan. naast wat minder verantwoord snoepgoed overigens.
pi_52825649
Ik vind cadeautjes juist erg leuk én heel verantwoord. Natuurlijk is het wat anders als een moeder denkt te moeten uitpakken met een enorm cadeau, maar dat ben ik hier nog geen enkele keer tegengekomen. En wat dat elkaar aftroeven betreft: daar ben je toch zelf bij? Als jij geen cadeautje wilt geven doe je dat niet, klaar. Niemand die zich daar druk om maakt, lijkt mij.

En nog even een extra opsteker voor alle moeders hier die er zoveel werk van maken: ik vind het er altijd geweldig uitzien, heel leuk en origineel (Sugar!) vaak!
pi_52829492
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zie het verband eigenlijk niet Anitra.
Kan je btw een beetje op je typen letten want dit leest wel heel erg vervelend
nee dat kan niet want mijn toetsenbord is naar zo'n klote en als ik dan op elk lettertje moet lezen ben ik een half uur bezig e zijn we 30 reacties verder

pruk de ene dag mag die banaan, vindhij het lekker, de 2e dag neemt hij er weer 1 en boem het is foute boel, de 3e dag il meneer weer en banaan omdat het zo leker is, leer ht an nog maar eens af. Allergie bij kinderen onder de ong. 4 jaar (kan ook 5 of 6 zijn) kunnen per dag verschillen.
En een koekje is een koekje in de oge van een kind, tuurlijk is de ene lekkerder dan de andere, maar he blijft het een koekje en dat ene koekje mag hij wel, waarom dat andere dan niet.
Die pijn die hij heeft als hij iets verkeerds eet (dan heb ik het over de allergichien die niet meteen een AS opleveren) is hij "gewend". Hij weet niet beter dan dat hij vanaf dag 1pijn in zijn buik heeft, de ne e dag erger dan de andere dag.
Om maar iets stoms te zeggen: ik heb gisteren zitten janken van blijdschap omdat hij vaste poep heeft gehad een hele dag lang, dat is nog noit in zijn leven gebeurt.
Ik weet dat het niet te bergijpen is wat het is om een kind met 1 of meerdere allergie-en te hebben, maar dat wil ik juist duidelijk maken! Je moet werkelijk overal op letten enzo dus ook met die traktaties, want de juffen kunnen het in het trommeltje doen (ja wij geven ook fruit enzo mee hier), maar een kind hoeft maar tegen de juf te zeggen dat hij naar de wc gat en staat stiekem bij zijn tas in de gang te peuzelen. Een juf heeft ook geen 1000 ogen, net zoals ik ze niet heb en jullie ook niet en wil daarom aandacht eraan besteden om er eens bij stil te staan dat er werkelijk kinderen in het ziekenhuis belanden of erger door een traktatie op school.

Ohja ik heb nog geen idee wat ik donderdag Djulian uit laat delen, maar ig geen badeendjes want daar hebben we hele verzameling van ondertussen
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:21:36 #163
3011 E.T.
pi_52832789
nieuwe toetsenborden kosten geen drol meer tegenwoordig, dus koop maar snel een nieuwe

Verder vind ik nog steeds dat je niet de hele klas de dupe mag laten worden van het kind met de meeste allergieen.
Ik kan toch onmogelijk voor mijn kind glutenvrij brood gaan kopen omdat er toevallig een kindje in een groep zit dat allergisch is voor gluten?????
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:51 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52832865
Mij is nu nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu verwacht Anitra... Geen traktaties meer - Traktaties die niet eetbaar zijn - Traktaties die niet te veel kosten... Ik weet het even niet meer hoor.
pi_52832869
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:25 schreef Sjeen het volgende:
Ik is mij nu nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu verwacht Anitra... Geen traktaties meer - Traktaties die niet eetbaar zijn - Traktaties die niet te veel kosten... Ik weet het even niet meer hoor.
En hypo-allergeen eten meegeven aan je kinderen!
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:30:49 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52832946
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:25 schreef Sjeen het volgende:
Mij is nu nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu verwacht Anitra... Geen traktaties meer - Traktaties die niet eetbaar zijn - Traktaties die niet te veel kosten... Ik weet het even niet meer hoor.
heel simpel sjeen: het is gewoon nooit goed.
geen traktatie - wel traktatie
geen kadootje - wel kadootje
geen snoep - wel snoep

ik denk dat het beste advies is: kinderloos blijven
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:32:42 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52832975
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

heel simpel sjeen: het is gewoon nooit goed.
geen traktatie - wel traktatie
geen kadootje - wel kadootje
geen snoep - wel snoep

ik denk dat het beste advies is: kinderloos blijven
bovendien : hoe ouder de kinderen worden, hoe minder het ze boeit of er iets van geknutseld is.
het wordt steeds vaker zakjes chips. en daar valt weinig van te knutselen.
pi_52833075
Nou was er bij jonsgte op de psz een kindje wat zo allergisch voor pinda`s was, dat kindjes die erbij in de klas zaten zelfs niet mochten ontbijten met pindakaas op hun brood omdat dat anders exit kindjes kon betekenen. In zo`n geval kan ik me erg goed voorstellen dat men er steeds en overal op attent gemaakt wordt. De ouders zorgden ervoor dat er altijd iets 'in huis' was zodat dat kindje ook mee kon doen als er getracteerd werd.

Heel veel kindjes hebben tegenwoordig wel ergens een allergie voor en het is bijna niet te doen om met ze allemaal rekening te houden. Ik vind het wel goed om er iets bij te hebben zitten wat niet eetbaar is, daar kan het iig niet mee fout gaan.
Dat er dan moeders zijn die dure springtouwen uit gaan delen, of petjes van jetix dat moeten ze maar zelf weten. Zolang kinderen nog blij zijn met een bellenblaas van 20 cent krijgen ze die lekker van mij.
Mijn ¤0.02
Saartje
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:54:44 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52833460
mij boeit het absoluut niet wat er getrakteerd wordt.
of het nou kaartjes voor de bioscoop zijn of een bellenblaas zal me absoluut een worst wezen (ja hoor stukje worst is ook prima).
moet ieder voor zich weten.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:22:27 #170
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52834102
Ik dacht me hier in te kunnen lezen in het traktatie-gebeuren, maar nee, ik ben weer in een reltopic beland

Ik moet er ook aan geloven!

Sugar wat rot dat het zo ging! Ik vroeg het vorige week op het kdv en toen zeiden de leidsters dat de ouders er niet bij mochten zijn, maar wel een camera mochten afgeven. Ik vond dit erg vervelend en heb gisteren de directrice gebeld. Die gaf aan dat ze het niet gebruikelijk vinden, maar wel toestaan, met de opmerking dat het voor het kind lastig kan zijn, omdat je voor de tweede keer weggaat. (ik breng hem gewoon later denk ik)

Belana's linkje in de OP doet het helaas niet, de 10 minuten bekers ! Ik wil namelijk niet dagen knutselen...
Daarbij, het is een horizontale baby/dreumes groep, dus in hoeverre de kinderen het idee waarderen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:29:48 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52834292
PM-girl, ik had dit jaar geen tijd om lang te knutselen... Dus is dit het geworden:

Een plastic beker van de Hema met een serpentine erin voor de opvulling. Een doosje rozijntjes, een toeterje en een mini Dip en Dap boekje. Voor de leidsters een zeepje en een mon cherie ipv de rozijntjes en het boekje. En voor allemaal een 'Joepie, Ik ben drie' fotootje van Isa
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:33:31 #172
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52834421
Leuk Sjeen! Zoiets wordt het hier waarschijnlijk ook!

Ik vond trouwens de kleurplaat met jarige erin ook ERG leuk, maar dat is meer iets voor wat oudere kindjes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:51:28 #173
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52834974
Leuk toch Sjeen . Ik had bijna hetzelfde toen Femke 3 werd: een kartonnen bekertje, met een roltoeter, een ballon, een koekmobieltje en yoghurtrozijntjes.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:27:48 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52837831
Dit topic is voor mij echt een inspiratiebron. En dan vergaap ik me gewoon aan de hele mooie kunstwerken, maar ik weet dat dit niet haalbaar is voor mij en gelukkig staan er ook dingen bij die goed te doen zijn.
Wij hadden voor Katja op de BSO van die luchtballonnen gemaakt (bekertjes met ballonnen eraan geplakt met rietjes). Best veel werk, hoewel niet moeilijk en heel lastig mee te nemen, daar hadden we niet goed over nagedacht. Toen kregen we een paar weken later de BSO-krant en daar stond een foto voorop waarbij alle kindjes op de tafel zaten en hun luchtballon omhoog staken met Katja met kroon in het midden. Dat vond ik wel heel erg leuk om te zien en maakte de moeite ook wel heel erg waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:34:50 #175
37150 livelink
pi_52838017
Oh, en wat betreft allergische kindjes. Het is natuurlijk een kleine moeite om er in je traktatie rekening mee te houden, maar het lijkt me niet te doen dat ik rekening moet houden met het eten wat ik mijn kinderen meegeef. Geen pindakaas is nog wel goed te doen, maar als ik met fruit rekening moet houden met het feit dat andere kinderen misschien wel allergisch zijn voor het fruit dat ik mijn kinderen meegeef, dan wordt het voor mij onmogelijk om mijn kinderen fruit mee te geven.
Daar houdt mijn verantwoordelijkheid als ouder toch echt wel bij op, hoe moeilijk het ook is voor ouders van allergische kindjes.
pi_52838534
Die ballonnen met rietjes wilde ik juist niet doen, want dat leek met te lastig. De taart vond ik wel makkelijk.
*OUD heilige*
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:58:10 #177
37150 livelink
pi_52838641
Het is wel lastig, maar niet ingewikkeld. Die taart leek me juist ingewikkeld, hoewel zo ontzettend leuk dat ik er misschien toch wel voor ga. Ik vind het wel lastig dat de klassen tegenwoordig zo groot zijn. Katja zit in een klas van ruim 30 kindjes, daar maak je niet meer zo'n taart voor.

Maar op de BSO zit ze met maximaal 15 kindjes in een groep, dus daar kan ik dit soort dingen nog wel voor maken.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:58:25 #178
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52838652
En zelfs vragen of er allergische kindjes in de groep zitten, heb ik niet gedaan. Ik kom bijna nooit op het kdv en S denkt ook niet uit zichzelf aan zulke dingen. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders en van de leiding om ervoor te zorgen dat allergische kindjes niets eten wat ze niet mogen. Als ik er de volgende keer aan denk, zal ik het misschien best even vragen, maar ik vind het gewoon niet per se mijn verantwoordelijkheid. En gelukkig maar dat ik dan cadeautjes heb getrakteerd, he?
pi_52838826
Die taart vond ik makkelijk, omdat je het in delen kunt doen. Het knippen is simpel en het vouwen ook. Daarna wat lijmen. Het is wel veel werk, maar moeilijk vond ik het niet.
Dat is zo, 30 kindjes zijn veel taarten, nu hoefde ik er maar 12 en 4 leidsters.

Ik heb wel naar allergieen gevraagd, maar daar had ik niet mijn hele tractatie op aangepast, ik had dan wat anders gehaald voor de ene kindje. Als het in de taart zit, zie je dat toch niet.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:29:06 #180
43556 miss_dynastie
pi_52839766
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:10 schreef Anitra het volgende:
Ik weet dat het niet te bergijpen is wat het is om een kind met 1 of meerdere allergie-en te hebben, maar dat wil ik juist duidelijk maken! Je moet werkelijk overal op letten enzo dus ook met die traktaties, want de juffen kunnen het in het trommeltje doen (ja wij geven ook fruit enzo mee hier), maar een kind hoeft maar tegen de juf te zeggen dat hij naar de wc gat en staat stiekem bij zijn tas in de gang te peuzelen. Een juf heeft ook geen 1000 ogen, net zoals ik ze niet heb en jullie ook niet en wil daarom aandacht eraan besteden om er eens bij stil te staan dat er werkelijk kinderen in het ziekenhuis belanden of erger door een traktatie op school.
Maar wat jij verwacht is dat andere mensen zich gedragen alsof hun kind zwaar allergisch is, opdat het jouwe niks verkeerds binnenkrijgt. Da's toch helemaal niet reëel? En naar mijn idee kun je een kind, wanneer hij slim genoeg is om te liegen dat hij moet plassen en stiekem zijn koekje gaat staan eten, ook wel uitleggen dat hij heel erg ziek wordt van dat koekje.

Bovendien snap ik er echt helemaal niks van dat uitgerekend jij zo anti cadeau bent, juist voor kinderen als die van jou is het een uitkomst!
pi_52840565
yppy, ik heb toevallig allebei een keer gemaakt en ik vond de ballonnen minder werk dan de taarten eerlijk gezegd. meenemen is wel wat lastig ja, zeker als je op de fiets moet. maar dat geldt voor die taarten ook.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:58:19 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52840721
mijn optiek een eerlijke oplossing voor iedereen:

ongeacht allergie neem het pinda gebeuren van faja al was ze niet allergisch het is te zot voor woorden en allemaal er over eens dat dit gewoon onverantwoord was en ze best rekening mogen houden daarmee.
Want ook al kan het kind van die moder pinda's eten niet iedereen kan dat.
Misschien vanuit dat punt beter te bedenken dat het voor allergiemoeders niet meer als logisch is dat er verwacht mag worden dat er ook wat verantwoordelijkheids besef is voor hun kindje.
Dat je allerlei ommewegen moet maken vind ik niet dat je dat kunt verwachten. hoe jammer ook, maar het is niet re-eel vooral bij extremere gevallen.
Maar ik vind wel dat de gene die de traktatie maakt dus gewoon kan vragen goh zijn er allergie-en( of de leidster hangt een lijstje in de klas waar de ouders op kunnen kijken)
De leidster kan dan een zakje met snoepjes/koekjes wat het kind dan wel mag hebben meegeven zodat de ouder die in een traktatie kan verwerken.
Kleine moeite die 2 zinnen vragen, maar wel alle kindjes blij en de ouders van de kindjes ook
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:17:51 #183
37150 livelink
pi_52841300
Ik denk dat jij gelijk hebt, Evenstar. Ik moet mezelf dat nog wel aan zien te leren, om dat consequent na te vragen voor een traktatie, maar ik denk sowieso dat ik overstap naar cadeautjes. Lijkt me toch het gemakkelijkst voor alle partijen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:23:03 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52841467
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:08 schreef Anitra het volgende:
Denk dat het maar net is, wat iemand ervoor uit wilt geven, beter gezegd wat iemand er voor uit kan geven.

Ik zou niet teveel naar de anderen kijken Anitra, maar gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt,en kijkend naar je zoon
Wat vind hij leuk, wat ziet hij graag enz enz

Het gaat om jou zoon, niet om de kinderen van de psz...

Kadootjes of geen kadootjes, ingewikkelde traktaties of een simpele traktaties.

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt, en kijk vooral niet naar anderen, blijf vooral je zelf
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:30:51 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52841731
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
En naar mijn idee kun je een kind, wanneer hij slim genoeg is om te liegen dat hij moet plassen en stiekem zijn koekje gaat staan eten, ook wel uitleggen dat hij heel erg ziek wordt van dat koekje.
Dat dacht ik ook!

Ik heb met verbazing deze discussie gelezen zeg.
Hoe rot ook voor allergische kinderen en hun ouders (en eerlijk is eerlijk, ik kan me er geen voorstelling van maken, dus ja, ik heb makkelijk praten), het is niet de verantwoordelijkheid van andere ouders. Natuurlijk is het aardig en attent als ze het even navragen, maar zelfs dát vind ik niet vanzelfsprekend. Om over het aanpassen van gewoon fruit/brood/koekjes maar helemaal te zwijgen.
Ik heb een kind in de klas gehad dat hemofilie heeft. Bij elke stoot- valpartij moest hij zo'n beetje naar het zkh. Om dergelijke situaties te vermijden kun je toch ook niet de hele klas maar binnen laten, braaf op hun stoel de hele dag? betrokken ouders en kind moeten daar imo zélf mee (leren) omgaan.

En Sugar, wat lómp zeg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:31:00 #186
37150 livelink
pi_52841739
Een heel goed advies, Bar. Bij dat advies hoort natuurlijk dan ook dat Anitra ook andere mensen met hun trakties in hun waarde laat, want die doen gewoon ook hetgeen waar zij zich goed bij voelen en ze zelf zin in hebben.
pi_52842477
Miss-D je kan het niet uitleggen waarom het ene koekje wel mag en het andere niet. Ja je kan zeggen dat het pijn doe, dat hij ziek word, dat hij zijn medicijnen en puf nodig heeft dan,da hij naar het ziekenhuis moet enz, maar dat snap hij pas als hij het gegetene heeft en de reacties er zijn. Hij is 3, hij is geen puber.

ET toetsenbordop laptop vervangen gaat niet zo makkelijk en nee ik ga geen nieuwe laptop kopen want hij is net nieuw

Ik doe ook wat ik wil Bar, het enige wat ik vraag is of er wel eens rekening mee word gehouden met andere kinderen in de groep en gelijk ben ik de onverantwoordelijke zeiknde ouder terwijl anderen niet schijnen te willen begrijpen dat zo'n koekje waar ei in zit mijn kind z ziek kan maken e da er zulke grote gevogen aan kunnen zitten.
en ja je kan wel zeggen dat men uitgeeft wat men uit kan geven aan zo'n kadootje, maar als ik bjstandsmoeders met een rooie kop binne zie komen met een zakje chips van de Lidl en andere moeders zie kijken van is dat alles dan kan ik me daar kwaad om maken, wat hier zegt men wel o leuk ik kan het betale dus ik doe maar op het school plein word iemand die het niet kan betalen stom aa gekeken en word er gezegd: is dat alles wat je voor je kind over hebt? En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
pi_52842515
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:

En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Maar het is ook niet hetzelfde. Maar dat geeft verder niks, want we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Of wou je dat afdwingen...?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:01:48 #189
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_52842747
quote:
[b]Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52

Ik doe ook wat ik wil Bar, het enige wat ik vraag is of er wel eens rekening mee word gehouden met andere kinderen in de groep en gelijk ben ik de onverantwoordelijke zeiknde ouder terwijl anderen niet schijnen te willen begrijpen dat zo'n koekje waar ei in zit mijn kind z ziek kan maken e da er zulke grote gevogen aan kunnen zitten.
en ja je kan wel zeggen dat men uitgeeft wat men uit kan geven aan zo'n kadootje, maar als ik bjstandsmoeders met een rooie kop binne zie komen met een zakje chips van de Lidl en andere moeders zie kijken van is dat alles dan kan ik me daar kwaad om maken, wat hier zegt men wel o leuk ik kan het betale dus ik doe maar op het school plein word iemand die het niet kan betalen stom aa gekeken en word er gezegd: is dat alles wat je voor je kind over hebt? En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Denk dat je het misschien wel "verkeerd"ziet, vergeef me als ik er nu helemaal naast zit.

Kan het niet gewoon te maken hebben, mensen zijn het niet gewend, mensen staan er niet bij stil.
Maar zou je ze dat gelijk "kwalijk"moeten nemen.
Tuurlijk is voor Djulian moeilijk hij is nog jong die pakt gemakkelijk dingen aan, trouwens dat doe ik ook
Maar is het geen optie/mogelijkheid om bv een traktatie waarbij het onduidelijk is of djulian er wel of niet tegen kan, gewoon in zijn mandje te leggen, en dat hij in plaats daarvan even iets te eten krijgt wat hij wel hebben mag, desnoods leggen jullie daar iets neer wat hij wel mag hebben...

En dat jullie kunnen beoordelen of djullian het wel of niet hebben mag, maar dan lekker thuis

Snap dat je je boos kunt maken om zulke dingen, maar waarom zou je dat doen, iedereen doet op zijn eigen mannier zijn best voor een traktatie.
Ik zou er boven proberen te staan.
Zo is het overal wel wat, bij de een krijgt mijn kind op zijn verjaardag een complete dag naar euro disney,en de ander doet niks en mag het kindje blij zijn met een leuke voetbal
Een kind geniet zoiezo wel van zijn kadoo, of het nu duur is of niet.
Een kind is niet van geld, een kind speelt graag, die weten totaal niet wat iets kost, waarom zou je daar dan als ouder druk over maken.
Zolang je kind maar gelukkig is, daar draait het toch om
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:08:02 #190
43556 miss_dynastie
pi_52842893
quote:
Miss-D je kan het niet uitleggen waarom het ene koekje wel mag en het andere niet. Ja je kan zeggen dat het pijn doe, dat hij ziek word, dat hij zijn medicijnen en puf nodig heeft dan,da hij naar het ziekenhuis moet enz, maar dat snap hij pas als hij het gegetene heeft en de reacties er zijn. Hij is 3, hij is geen puber.
Ik weet dat hij drie is, maar volgens mij kun je een driejarige makkelijk uitleggen dat hij geen koekjes mag, tenzij moeder, vader of juf het aan hem geeft. Dat wil niet zeggen dat hij het leuk vindt of dat het leuk is, maar als er een risico is van met een leugen de gang op om stiekem een koekje uit het tasje te halen, is er blijkbaar wel enig besef van 'niet mogen'.
quote:
Ik weet niet hoe jij het daar vraagt, maar wat ik je hier heb zien posten vind ik meer dan 'rekening houden': in feite moet zoals je het hier brengt een kerngezond kind leven als een zwaar allergisch kind, opdat het zieke kind a. niet ziek wordt van het eten van het gezonde kind en b. niet jaloers wordt op het gezonde kind dat wel een vrolijk koekje mag. Voor mij persoonlijk zou hier toch wel de grens zitten aan mijn empathisch vermogen.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:11:39 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52843002
quote:

[quote]
ET toetsenbordop laptop vervangen gaat niet zo makkelijk en nee ik ga geen nieuwe laptop kopen want hij is net nieuw
net nieuw en nu al een verneukt toetsenbord? dat lijkt me toch een gevalletje garantie
quote:
dat zegt dan meer over die moeders op die school van jou dan over de knutselende moeders hier, denk je ook niet?
wat een stelletje ondankbare honden.
pi_52843148
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:58 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders en van de leiding om ervoor te zorgen dat allergische kindjes niets eten wat ze niet mogen.
Mag ik zeggen dat ik dit een vrij onaardige opmerking vindt. Uiteraard zullen de ouders en de leiding ervoor proberen te zorgen dat kinderen niet iets eten waar ze ziek van worden.
Het is toch ook een kleine moeite om te vragen of er allergische kindjes zijn? Dan had je, bijv bij de traktie van Maria een mandarijn ipv een Maria-biskwietje erbij kunnen doen? (ik pak even die leuke traktatie van Maria eruit) (ok, niet helemaal goed voorbeeld, want de biskwietjes zaten apart verpakt)

Ik kan, helaas uit ervariung, zeggen dat het NIET leuk is als alle kinderen in de klas een traktatie krijgen en jij niet omdat "je zo'n lastig dieet hebt' of "als je het niet mag, dan kan je het maar aan de juf/ je broertje geven" Mijn moeder heeft altijd ervoor geprobeerd te zorgen dat er iets aanwezig was wat ik wèl mocht eten. Maar soms lukte dat niet.
Maar niets is zo leuk als iemand die spontaan zegt: "ik heb voor jou ook wat meegenomen"of niets zegt en het uitdeelt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Verder wil ik zeggen dat ik het leuk vind om te zoen hoe creatief iedereen bezig is!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_52843257
Ja maar MissD kinderen pakke dingen van elkaar aan en het wc voorbeeld was van een ander kindje (de mijne heeft zijn luier nog om ) De mijne snapt het niet meer omdat hij nu weer wel gluten moet eten omdat anders de onderzoeken over 4 weken niet uitgevoerd kunnen worden, dus nu mag hij wel brood (maar dan niet de gene die afsmeerd zijn met ei), maar waarschijnlijk na de onderzoeken niet meer.
voor een ind is een koekje een koekje welke vorm het ook heeft en an de buitenkant zie je niet of er dingen inzitten de hij niet mag.

Ladywrb dat bedoel ik dus dat he ondankbare honden zijn, maar tegenwoordg moet alles zo materialistisch. Kijk eens wat ik heb, heb jij lekkr niet he? daar ben ik allergisch voor

en over de garantie yep, mar heb je wel eens een helpdesk proberen te bereiken? en dat de goede nummers dus nergens te vinden zijn omdat al die telnummer veranderd zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:28:43 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52843515
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:16 schreef loezzie het volgende:

[..]

Mag ik zeggen dat ik dit een vrij onaardige opmerking vindt. Uiteraard zullen de ouders en de leiding ervoor proberen te zorgen dat kinderen niet iets eten waar ze ziek van worden.
Het is toch ook een kleine moeite om te vragen of er allergische kindjes zijn? Dan had je, bijv bij de traktie van Maria een mandarijn ipv een Maria-biskwietje erbij kunnen doen? (ik pak even die leuke traktatie van Maria eruit) (ok, niet helemaal goed voorbeeld, want de biskwietjes zaten apart verpakt)

Ik kan, helaas uit ervariung, zeggen dat het NIET leuk is als alle kinderen in de klas een traktatie krijgen en jij niet omdat "je zo'n lastig dieet hebt' of "als je het niet mag, dan kan je het maar aan de juf/ je broertje geven" Mijn moeder heeft altijd ervoor geprobeerd te zorgen dat er iets aanwezig was wat ik wèl mocht eten. Maar soms lukte dat niet.
Maar niets is zo leuk als iemand die spontaan zegt: "ik heb voor jou ook wat meegenomen"of niets zegt en het uitdeelt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Verder wil ik zeggen dat ik het leuk vind om te zoen hoe creatief iedereen bezig is!
ik vind de toon van het berichtje van anitra eerlijk gezegd meer tenenkrommend dan het berichtje van sugar.
misschien is het helemaal niet zo bedoeld, maar dan komt het toch behoorlijk rot het toetsenbord uit.

wat allergie betreft blijf je aan de gang, denk ik. zitten er geen gluten in de mariakaakjes, zit er wel weer een allergeen in een banaan.
je zal maar de pech hebben dat je meerdere kinderen met verschillende allergiën in de klas hebt zitten. dan is het eind toch ook zoek? vooral als er dan ook nog eens wordt gevallen over het geven van kadootjes ipv eetbare zaken.

ik had het me dit jaar makkelijk gemaakt van die pennen die met onzichtbare inkt schrijven met ingebouwd lampje waardoor je het weer kon zien, ingepakt. ballonnetje dr op en een mini chupa chup ter decoratie.
avondje werk, niet duur en de kids vonden de pennen heeeeeeeel spannend.
en ik heb ook al een paar keer gewoon op een zakje knikkers laten trakteren. (verjaardag viel tijdens knikkertijd)
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:30:29 #195
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52843565
ik vind het een sport om een leuke traktatie te vinden die EN leuk is EN leuk voor de portemonnee.
pi_52843589
Anitra, het lijkt me voor Djulian verwarrend dat hij nu dus wel brood mag, maar straks misschien niet. Eerder had je het ook over de ene dag wel banaan, maar de andere dag niet.
Als het zo wisselend is dan is het ook heel lastig om er rekening mee te houden

Overigens is mijn ervaring bij de peuters dat als er een kind met een allergie een ander koekje krijgt en je dat erbij verteld (wij eten altijd een koekje bij het drinken) dat ze het gewoon aannemen als iets wat zo is en waar helemaal niet raar of moeilijk over gedaan wordt.
Zo ook met traktaties. Wij hebben voor kinderen die bepaalde dingen niet mogen vaak een bakje met wat dingetjes die ze sowieso mogen. Soms weten ze zelf wel of ze iets wel of niet mogen, als ik ook maar enige twijfel heb krijgen ze iets uit het eigen bakje.

Als we een feest hebben op de psz dan vragen we de ouders van kinderen met een allegie altijd of ze de dingen die we van plan zijn te halen mogen hebben. Dat is niet altijd het geval, maar dan overleggen we met de ouders of ze zelf dan iets anders meebrengen of dat wij zorgen voor iets wat het kind wel mag.

Als ze groter worden dan gaan ze traktaties vast meer vergelijken enzo, maar dan kan je ze ook beter uitleggen wat ze wel en niet mogen en waarom dan wel of niet.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:33:58 #197
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52843662
Maar bestaan er dan geen kinderen die allergisch zijn voor mandarijn?
Ik snap echt niet wat je onaardig vindt aan mijn opmerking dat ik het de verantwoordelijkheid van de ouders en de leiding vind.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:36:20 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52843740
Kun je eigenlijk allergisch zijn voor rozijntjes?
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:36:25 #199
43556 miss_dynastie
pi_52843745
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:20 schreef Anitra het volgende:
Ja maar MissD kinderen pakke dingen van elkaar aan
Dat weet ik, maar je kan dan toch niet verwachten dat die kinderen geen gluten of weet ik het eten op school omdat jouw kind het mogelijk aanpakt? Da's toch een veel te zware belasting voor een gezond kind en zijn ouders?
quote:
De mijne snapt het niet meer omdat hij nu weer wel gluten moet eten omdat anders de onderzoeken over 4 weken niet uitgevoerd kunnen worden, dus nu mag hij wel brood (maar dan niet de gene die afsmeerd zijn met ei), maar waarschijnlijk na de onderzoeken niet meer.
voor een ind is een koekje een koekje welke vorm het ook heeft en an de buitenkant zie je niet of er dingen inzitten de hij niet mag.
Maar hoe kan je dan van ouders verwachten dat ze daar rekening mee houden? Niet alleen mag hij een hoop niet, maar blijkbaar verandert ook regelmatig wat hij wel of niet mag. Met alle respect, maar dat kan je toch niet van een ander verwachten?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:40:48 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52843865
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Kun je eigenlijk allergisch zijn voor rozijntjes?
ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')