Maar wat jij verwacht is dat andere mensen zich gedragen alsof hun kind zwaar allergisch is, opdat het jouwe niks verkeerds binnenkrijgt. Da's toch helemaal niet reëel? En naar mijn idee kun je een kind, wanneer hij slim genoeg is om te liegen dat hij moet plassen en stiekem zijn koekje gaat staan eten, ook wel uitleggen dat hij heel erg ziek wordt van dat koekje.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:10 schreef Anitra het volgende:
Ik weet dat het niet te bergijpen is wat het is om een kind met 1 of meerdere allergie-en te hebben, maar dat wil ik juist duidelijk maken! Je moet werkelijk overal op letten enzo dus ook met die traktaties, want de juffen kunnen het in het trommeltje doen (ja wij geven ook fruit enzo mee hier), maar een kind hoeft maar tegen de juf te zeggen dat hij naar de wc gat en staat stiekem bij zijn tas in de gang te peuzelen. Een juf heeft ook geen 1000 ogen, net zoals ik ze niet heb en jullie ook niet en wil daarom aandacht eraan besteden om er eens bij stil te staan dat er werkelijk kinderen in het ziekenhuis belanden of erger door een traktatie op school.
Denk dat het maar net is, wat iemand ervoor uit wilt geven, beter gezegd wat iemand er voor uit kan geven.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:08 schreef Anitra het volgende:
ja maar tussen een bellenblaas en een complete set kleurplotloden en toebehoren zit nogal een groot verschil. het moet steeds groter en meer.
Dat dacht ik ook!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
En naar mijn idee kun je een kind, wanneer hij slim genoeg is om te liegen dat hij moet plassen en stiekem zijn koekje gaat staan eten, ook wel uitleggen dat hij heel erg ziek wordt van dat koekje.
Maar het is ook niet hetzelfde. Maar dat geeft verder niks, want we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Of wou je dat afdwingen...?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:
En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Denk dat je het misschien wel "verkeerd"ziet, vergeef me als ik er nu helemaal naast zit.quote:[b]Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52
Ik doe ook wat ik wil Bar, het enige wat ik vraag is of er wel eens rekening mee word gehouden met andere kinderen in de groep en gelijk ben ik de onverantwoordelijke zeiknde ouder terwijl anderen niet schijnen te willen begrijpen dat zo'n koekje waar ei in zit mijn kind z ziek kan maken e da er zulke grote gevogen aan kunnen zitten.
en ja je kan wel zeggen dat men uitgeeft wat men uit kan geven aan zo'n kadootje, maar als ik bjstandsmoeders met een rooie kop binne zie komen met een zakje chips van de Lidl en andere moeders zie kijken van is dat alles dan kan ik me daar kwaad om maken, wat hier zegt men wel o leuk ik kan het betale dus ik doe maar op het school plein word iemand die het niet kan betalen stom aa gekeken en word er gezegd: is dat alles wat je voor je kind over hebt? En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Ik weet dat hij drie is, maar volgens mij kun je een driejarige makkelijk uitleggen dat hij geen koekjes mag, tenzij moeder, vader of juf het aan hem geeft. Dat wil niet zeggen dat hij het leuk vindt of dat het leuk is, maar als er een risico is van met een leugen de gang op om stiekem een koekje uit het tasje te halen, is er blijkbaar wel enig besef van 'niet mogen'.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:
Miss-D je kan het niet uitleggen waarom het ene koekje wel mag en het andere niet. Ja je kan zeggen dat het pijn doe, dat hij ziek word, dat hij zijn medicijnen en puf nodig heeft dan,da hij naar het ziekenhuis moet enz, maar dat snap hij pas als hij het gegetene heeft en de reacties er zijn. Hij is 3, hij is geen puber.
Ik weet niet hoe jij het daar vraagt, maar wat ik je hier heb zien posten vind ik meer dan 'rekening houden': in feite moet zoals je het hier brengt een kerngezond kind leven als een zwaar allergisch kind, opdat het zieke kind a. niet ziek wordt van het eten van het gezonde kind en b. niet jaloers wordt op het gezonde kind dat wel een vrolijk koekje mag. Voor mij persoonlijk zou hier toch wel de grens zitten aan mijn empathisch vermogen.quote:Ik doe ook wat ik wil Bar, het enige wat ik vraag is of er wel eens rekening mee word gehouden met andere kinderen in de groep en gelijk ben ik de onverantwoordelijke zeiknde ouder terwijl anderen niet schijnen te willen begrijpen dat zo'n koekje waar ei in zit mijn kind z ziek kan maken e da er zulke grote gevogen aan kunnen zitten.
net nieuw en nu al een verneukt toetsenbord? dat lijkt me toch een gevalletje garantiequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Anitra het volgende:
[quote]
ET toetsenbordop laptop vervangen gaat niet zo makkelijk en nee ik ga geen nieuwe laptop kopen want hij is net nieuw
dat zegt dan meer over die moeders op die school van jou dan over de knutselende moeders hier, denk je ook niet?quote:en ja je kan wel zeggen dat men uitgeeft wat men uit kan geven aan zo'n kadootje, maar als ik bjstandsmoeders met een rooie kop binne zie komen met een zakje chips van de Lidl en andere moeders zie kijken van is dat alles dan kan ik me daar kwaad om maken, wat hier zegt men wel o leuk ik kan het betale dus ik doe maar op het school plein word iemand die het niet kan betalen stom aa gekeken en word er gezegd: is dat alles wat je voor je kind over hebt? En dat maakt mij kwaad, want een zakje chips is echt niet minder dan 5 avonden knutselen.
Mag ik zeggen dat ik dit een vrij onaardige opmerking vindt. Uiteraard zullen de ouders en de leiding ervoor proberen te zorgen dat kinderen niet iets eten waar ze ziek van worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:58 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders en van de leiding om ervoor te zorgen dat allergische kindjes niets eten wat ze niet mogen.
ik vind de toon van het berichtje van anitra eerlijk gezegd meer tenenkrommend dan het berichtje van sugar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:16 schreef loezzie het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik dit een vrij onaardige opmerking vindt. Uiteraard zullen de ouders en de leiding ervoor proberen te zorgen dat kinderen niet iets eten waar ze ziek van worden.
Het is toch ook een kleine moeite om te vragen of er allergische kindjes zijn? Dan had je, bijv bij de traktie van Maria een mandarijn ipv een Maria-biskwietje erbij kunnen doen? (ik pak even die leuke traktatie van Maria eruit) (ok, niet helemaal goed voorbeeld, want de biskwietjes zaten apart verpakt)
Ik kan, helaas uit ervariung, zeggen dat het NIET leuk is als alle kinderen in de klas een traktatie krijgen en jij niet omdat "je zo'n lastig dieet hebt' of "als je het niet mag, dan kan je het maar aan de juf/ je broertje geven" Mijn moeder heeft altijd ervoor geprobeerd te zorgen dat er iets aanwezig was wat ik wèl mocht eten. Maar soms lukte dat niet.
Maar niets is zo leuk als iemand die spontaan zegt: "ik heb voor jou ook wat meegenomen"of niets zegt en het uitdeelt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Verder wil ik zeggen dat ik het leuk vind om te zoen hoe creatief iedereen bezig is!
Dat weet ik, maar je kan dan toch niet verwachten dat die kinderen geen gluten of weet ik het eten op school omdat jouw kind het mogelijk aanpakt? Da's toch een veel te zware belasting voor een gezond kind en zijn ouders?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:20 schreef Anitra het volgende:
Ja maar MissD kinderen pakke dingen van elkaar aan
Maar hoe kan je dan van ouders verwachten dat ze daar rekening mee houden? Niet alleen mag hij een hoop niet, maar blijkbaar verandert ook regelmatig wat hij wel of niet mag. Met alle respect, maar dat kan je toch niet van een ander verwachten?quote:De mijne snapt het niet meer omdat hij nu weer wel gluten moet eten omdat anders de onderzoeken over 4 weken niet uitgevoerd kunnen worden, dus nu mag hij wel brood (maar dan niet de gene die afsmeerd zijn met ei), maar waarschijnlijk na de onderzoeken niet meer.
voor een ind is een koekje een koekje welke vorm het ook heeft en an de buitenkant zie je niet of er dingen inzitten de hij niet mag.
jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Kun je eigenlijk allergisch zijn voor rozijntjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |