Hoezo? Ik weet niet waar jij woont, maar binnen een kilometer van waar ik nu ben liggen gewoon akkers. Waarom die aardappelen eerst helemaal naar 1 centraal punt slepen en vervolgens weer naar de supermarkt?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:56 schreef duckes het volgende:
Met andere wooen, doodgaan van de honger
Met al je koffers en je campinggerei op je achterrekje gestapeld zodat je fiets begint te steigeren, en je kind van 4 noodgedwongen op zijn fietsje 40 kilometer moet fietsenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waarom met de auto op vakantie?
Als je alleen een fiets hebt, is je dagelijkse actieradius een kilometertje of 40. Als je op vakantie wilt, hoef je dus maar 100 kilometer te fietsen en je bent in een omgeving waar je anders nóóit komt
Ok dus jij wilt het zo:quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
1 Dat zeg ik dus absoluut niet, je moet beter lezenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:59 schreef M42 het volgende:
Ok dus jij wilt het zo:
- Iedereen moet nog centraler gaan wonen, nog meer mensen op 1 klein oppervlakte
2 Ook dat is dus absoluut niet nodigquote:- Hongersnood
3 Nee, want meer lokale werkgelegenheid, zie punt 6quote:- Vele miljoenen mensen die zonder baan komen te zitten
4 De economie zoals we die nu kennen wel jaquote:- Economie die in elkaar stort
5 Jawel hoorquote:- Geen mogelijkheden meer om op vakantie te gaan of dagjes uit
6 Jawel hoor, lokaal produceren dus, zie ook punt 3quote:- Geen mogelijkheid meer om spullen te kopen
Het aantalvoertuigkilometers stijgt een stuk harden dan de welvaart. Blijkbaar remt het de economische groei dus gewoonquote:- Economie die in elkaar stort
quote:
Goed partijprogramma en een consequent gedachtengoed!quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
Dank je. Feitelijk is er ook geen speld tussen te krijgen. De mensen die tegensputteren doen dat alleen maar omdat ze mijn plannen niet volledig snappen, en ze dus proberen te projecteren op de economie zoals die nu in elkaar zit. Ja en dán werkt het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Goed partijprogramma en een consequent gedachtengoed!
Partij Nederland Autovrij zou een verfrissend geluid laten horen in de Tweede Kamer.
Ik geloof het niet neequote:Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
Ik zou het graag in stand houden als dat zou betekenen dat heel die rotzooi van Brussel naar Strasburg zouden moeten verhuizen op de fiets. Dan beseffen ze misschien hoeveel onzin ze meezeulen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Sorry, maar je snapt het echt niet. Wat je zelf schrijft en bedoelt is niet moeilijk te begrijpen... dat kan een kind van 4 nog. Helaas heb je echt totaal geen notie van de gevolgen op korte en lange termijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
En het asielbeleid en ander grensbeleid wordt ook makkelijker. Probeer maar eens 40 Chinezen of 100 lawinepijlen vanuit België te smokkelen, in je fietstas.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Het veranderen van het huidige systeem naar mijn utopie zal ff lastig zijn ja.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef M42 het volgende:
Veranderingen zijn altijd mogelijk, maar dit zal wel gepaard gaan met vele miljoenen doden.... maar daar heb jij geen probleem mee.
Die Noordpool die over een paar jaar gesmolten is, dankzij die asocialen in hun Hummers. Nee bedankt. Ga jij maar lekker met je auto naar de Noordpool, ondervind je tenminste meteen de consequenties ervan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef M42 het volgende:
Als je het allemaal zo fijn en gezellig vindt, verhuis dan lekker naar de Noordpool... daar rijden ook geen auto's. Kan je vast wennen aan jouw utopie
Dit is al net zo wereldvreemd al de OPquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Zuinige brandstoffen ontwikkelen en weg is je milieuprobleem.
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.
Welvaartsgroei en een kleinere wereldquote:Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar?
Stellingen deponeren zonder onderbouwing (onderstaand stukje is namelijk geen onderbouwing) is wel makkelijk. Enig idee hoe de economie werkte voordat we echt mobiel werden?quote:Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Vrij genoeg dus om de keuze te kunnen maken om in de file te gaan staan of om een alternatief te gebruiken. Nederland staat overigens op de 15e plek wat betref autodichtheidquote:Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld?
Waar is de onderbouwing van deze onzin? Enig idee wat de gemiddelde afstand is die afgelegd wordt om naar je werk te gaan? Ik rij gemiddeld 350/400 km per dag maar dat is natuurlijk niet representatief, overigens heb ik maar weinig last van files en leveren al die km mij ook nog eens extra inkomsten op.quote:En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!
Zeg maar dag tegen de welvaartquote:-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
Waar is dat voor nodig op zondag heb je per definitie geen last van een volgelopen verkeersnet.quote:-Per direct iedere zondag autovrij
En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?quote:-Per direct alle binnensteden autovrij
Waarmee je dus nieuwkomers op de arbeidsmarkt op een gigantische achterstand zet (tot 2047 in iedergevalquote:-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
En als daar geen werk is?quote:-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
Hoe gaan we het transport dan regelen?quote:-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.
Je kunt ook op Schiermonikoog gaan wonen, dan hoef je de rest van Nederland niet lastig te vallen met deze onzin.quote:Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemdquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit is al net zo wereldvreemd al de OP![]()
![]()
Ach er zijn topics volgeluld over het deporteren van alle buitenlanders of over het libertarisme. Het is maar POL op Fok hoor dat moet je niet te serieus nemen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |