nee hoor, puur eigen belang .. als ik het namelijk wel overleef maar mijn kinderen niet, wie moet er dan voor me zorgen als ik het zelf niet meer kan ?quote:Op zondag 8 juli 2007 17:46 schreef Dani-L het volgende:
[..]
En waar ben jij dan eigenlijk echt voor aan het knielen? Liefde ja![]()
Wie, o wie weet waar de draad is? Ik ben hem kwijt...quote:Op zondag 8 juli 2007 16:57 schreef Dani-L het volgende:
[..]
Ja... maar als a, b is dan hoeft b nog geen a te zijn.
En dat is nu dus ook niet het geval, lees mijn stelling dus nog eens.
[..]
Niet voor jou nee, wel voor de mensheid.
op jou edit;
Ik weet dat jij dat wilt. Velen willen dit.
Wat het probleem echter is is dat het over het leven van anderen gebeurd.
We offeren niet alleen ons eigen leven er voor op, we nemen dat van diegene naast ons mee.
En dan vraag ik mij af, waar haalt men deze ongelovelijke brutaliteit vandaan?
(behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden)
Daar heb ik over nagedacht;
Ben tot de conclusie gekomen dat we ons gedragen als dieren, en dat moeten we niet meer doen.
Waarom? Juist omdat we de brein capaciteit daartoe hebben.
Je kan wel meteen "het probleem" proberen op te lossen, je zou echter eerst goed moeten kijken voordat je accuraat te werk kan gaan.
Daarbij kan het ook nog zo zijn dat doordat je er goed naar hebt gekeken en het logischer wijs dus beter begrijp als eerst, je tot de conclusie komt dat het helemaal geen probleem is.
ghehe .. ik kom niet voor niets met mijn antwoord op de basis vraagquote:Op zondag 8 juli 2007 18:19 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wie, o wie weet waar de draad is? Ik ben hem kwijt...
Dat zeg ik.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:17 schreef moussie het volgende:
[..]
nee hoor, puur eigen belang .. als ik het namelijk wel overleef maar mijn kinderen niet, wie moet er dan voor me zorgen als ik het zelf niet meer kan ?
/edit .. daarnaast ben ik te oud om het voortbestaan van het ras te verzekeren, kids maken daar toch een betere kans
Dan bevestig je mijn punt.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:19 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wie, o wie weet waar de draad is? Ik ben hem kwijt...
Als je punt is dat je nogal moeite hebt met coherente to the point posts dan onderschrijf ik dat van harte.quote:
Juist niet.quote:
Nee dat is mijn punt zeker nietquote:Op zondag 8 juli 2007 19:14 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Als je punt is dat je nogal moeite hebt met coherente to the point posts dan onderschrijf ik dat van harte.
baay .. je zit te zwammen . ik zeg net dat god gelijk is aan mij alleen met meer kennis, en dat ik voor zoiets nooit en te nimmer mijn knie zal gaan buigen tenzij mijn- of het voorbestaan van mijn ras in het geding isquote:Op zondag 8 juli 2007 19:25 schreef Dani-L het volgende:
[..]
Juist niet.
Bij jou wel, omdat je een ander niet als gelijkwaardig ziet. Daar kun jij weinig aan doen dus ik kan het je wel vergeven. -> http://nl.wikipedia.org/w(...)llegorie_van_de_grot
Ik weet dat je dat zegt..quote:Op zondag 8 juli 2007 19:35 schreef moussie het volgende:
[..]
baay .. je zit te zwammen . ik zeg net dat god gelijk is aan mij alleen met meer kennis, en dat ik voor zoiets nooit en te nimmer mijn knie zal gaan buigen tenzij mijn- of het voorbestaan van mijn ras in het geding is
alleen voor diegene die mij het pistool op de slaap zet en dan nog alleen maar als er imo iets is wat ik zou moeten reddenquote:Op zondag 8 juli 2007 19:45 schreef Dani-L het volgende:
[..]
Ik weet dat je dat zegt..
Ik heb het over de reden waarom je uiteindelijk toch voor "iets" knield.
Boeken die ze schrijven over feitenquote:Op zondag 8 juli 2007 18:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze? De mensen die die boeken bedacht hebben, bedoel je?
Geloof je niet dat Jezus echt bestaan heeft? Dat is vrij dom hoor.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze? De mensen die die boeken bedacht hebben, bedoel je?
Hoi,quote:Op zondag 8 juli 2007 21:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft bestaan.
Alleen voor de 1 is hij de zoon van god, maar voor de ander een profeet.
En dan heb je nog meer denkwijzen.
Maar zijn bestaan ontkennen dat kan je gewoon niet
Zijn bestaan in de gedachten van mensen niet, nee.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft bestaan.
Alleen voor de 1 is hij de zoon van god, maar voor de ander een profeet.
En dan heb je nog meer denkwijzen.
Maar zijn bestaan ontkennen dat kan je gewoon niet
Begrijp ik je nou helemaal verkeerd of wil jij serieus beweren dat Jezus nooit bestaan heeft?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zijn bestaan in de gedachten van mensen niet, nee.
Oh dat jezus heeft bestaan kan best.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Begrijp ik je nou helemaal verkeerd of wil jij serieus beweren dat Jezus nooit bestaan heeft?![]()
Ze waren verloofd schat. En in die tijd was wachten met seks tot de huwelijksnacht erg gebruikelijk. Aannemelijk is het dus dat Maria maagd was. Of Jezus verwekt is door een andere man of God (niet door seks, zo schrijft de bijbel) is dan de vraag.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:10 schreef BasOne het volgende:
Jozef was met er getrouwd, en je dacht dat Maria nog maagd was?
Nee, die zal heus wel bestaan hebben. Er waren toen zoveel mensen die beweerden dat ze de messias waren en daar was hij er dan gewoon ook een van.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:35 schreef koningdavid het volgende:
Begrijp ik je nou helemaal verkeerd of wil jij serieus beweren dat Jezus nooit bestaan heeft?![]()
Hij maakte wel veel meer impact dan al die anderen bij elkaar, en werd er ook voor gekruisigd, maar goed.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, die zal heus wel bestaan hebben. Er waren toen zoveel mensen die beweerden dat ze de messias waren en daar was hij er dan gewoon ook een van.
Je acht het aannemelijker dat, omdat ze verloofd waren Maria of seks heeft gehad met een andere man of dat Jezus door god verwekt is in plaats van dat Jozef en Maria in het geniep seks hebben gehad??quote:Op zondag 8 juli 2007 22:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ze waren verloofd schat. En in die tijd was wachten met seks tot de huwelijksnacht erg gebruikelijk. Aannemelijk is het dus dat Maria maagd was. Of Jezus verwekt is door een andere man of God (niet door seks, zo schrijft de bijbel) is dan de vraag.
Maar ik ben i.i.g. blij dat je het met me eens bent dat Jezus echt bestaan heeft.
Mwah, dat zou ook nog kunnen natuurlijk, al geloof ik het niet. Opvallend is wel dat de 2e-eeuwse Griekse geschiedenisschrijver genaamd Celsus, die erg kritisch op de christenen (zoals alle Griekse/Romeinse geschiedenisschrijvers eigenlijk), Jezus ook een buitenechtelijk kind noemt.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je acht het aannemelijker dat, omdat ze verloofd waren Maria of seks heeft gehad met een andere man of dat Jezus door god verwekt is in plaats van dat Jozef en Maria in het geniep seks hebben gehad??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |