abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51265326
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:46 schreef Dani-L het volgende:

[..]

En waar ben jij dan eigenlijk echt voor aan het knielen? Liefde ja
nee hoor, puur eigen belang .. als ik het namelijk wel overleef maar mijn kinderen niet, wie moet er dan voor me zorgen als ik het zelf niet meer kan ?

/edit .. daarnaast ben ik te oud om het voortbestaan van het ras te verzekeren, kids maken daar toch een betere kans
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2007 @ 18:19:21 #202
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_51265407
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:57 schreef Dani-L het volgende:

[..]

Ja... maar als a, b is dan hoeft b nog geen a te zijn.
En dat is nu dus ook niet het geval, lees mijn stelling dus nog eens.
[..]

Niet voor jou nee, wel voor de mensheid.

op jou edit;
Ik weet dat jij dat wilt. Velen willen dit.
Wat het probleem echter is is dat het over het leven van anderen gebeurd.
We offeren niet alleen ons eigen leven er voor op, we nemen dat van diegene naast ons mee.
En dan vraag ik mij af, waar haalt men deze ongelovelijke brutaliteit vandaan?
(behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden)

Daar heb ik over nagedacht;
Ben tot de conclusie gekomen dat we ons gedragen als dieren, en dat moeten we niet meer doen.
Waarom? Juist omdat we de brein capaciteit daartoe hebben.

Je kan wel meteen "het probleem" proberen op te lossen, je zou echter eerst goed moeten kijken voordat je accuraat te werk kan gaan.
Daarbij kan het ook nog zo zijn dat doordat je er goed naar hebt gekeken en het logischer wijs dus beter begrijp als eerst, je tot de conclusie komt dat het helemaal geen probleem is.
Wie, o wie weet waar de draad is? Ik ben hem kwijt...
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_51265447
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:19 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

ghehe .. ik kom niet voor niets met mijn antwoord op de basis vraag
pleased to meet you
pi_51265639
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:17 schreef moussie het volgende:

[..]

nee hoor, puur eigen belang .. als ik het namelijk wel overleef maar mijn kinderen niet, wie moet er dan voor me zorgen als ik het zelf niet meer kan ?

/edit .. daarnaast ben ik te oud om het voortbestaan van het ras te verzekeren, kids maken daar toch een betere kans
Dat zeg ik.
pi_51265682
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:19 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dan bevestig je mijn punt.
pi_51265885
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:26 schreef Dani-L het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
liefde=eigen belang dus ?
pleased to meet you
  zondag 8 juli 2007 @ 19:14:07 #207
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_51266973
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:28 schreef Dani-L het volgende:

[..]

Dan bevestig je mijn punt.
Als je punt is dat je nogal moeite hebt met coherente to the point posts dan onderschrijf ik dat van harte.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_51267232
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

liefde=eigen belang dus ?
Juist niet.
Bij jou wel, omdat je een ander niet als gelijkwaardig ziet. Daar kun jij weinig aan doen dus ik kan het je wel vergeven. -> http://nl.wikipedia.org/w(...)llegorie_van_de_grot

Dat is trouwens wel het punt, even veel liefde te hebben voor jezelf als voor ieder ander. Als je dit bereikt weet je waarom ik je zeg dat je het moet bereiken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dani-L op 08-07-2007 19:33:08 ]
pi_51267377
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:14 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Als je punt is dat je nogal moeite hebt met coherente to the point posts dan onderschrijf ik dat van harte.
Nee dat is mijn punt zeker niet
Lees ook jij eens de link in mij bovenstaande post.
pi_51267483
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:25 schreef Dani-L het volgende:

[..]

Juist niet.
Bij jou wel, omdat je een ander niet als gelijkwaardig ziet. Daar kun jij weinig aan doen dus ik kan het je wel vergeven. -> http://nl.wikipedia.org/w(...)llegorie_van_de_grot
baay .. je zit te zwammen . ik zeg net dat god gelijk is aan mij alleen met meer kennis, en dat ik voor zoiets nooit en te nimmer mijn knie zal gaan buigen tenzij mijn- of het voorbestaan van mijn ras in het geding is
pleased to meet you
pi_51267727
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:35 schreef moussie het volgende:

[..]

baay .. je zit te zwammen . ik zeg net dat god gelijk is aan mij alleen met meer kennis, en dat ik voor zoiets nooit en te nimmer mijn knie zal gaan buigen tenzij mijn- of het voorbestaan van mijn ras in het geding is
Ik weet dat je dat zegt..

Ik heb het over de reden waarom je uiteindelijk toch voor "iets" knield.
pi_51268450
hij is voor mij een god als hij alle gedaantes aankan nemen en tot me kan spreken in wat voor vorm dan ook zolang ik maar weetdat het een vorm is waar geen zenders of luidsprekers in kunnen zitten
Redacted
pi_51268829
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:45 schreef Dani-L het volgende:

[..]

Ik weet dat je dat zegt..

Ik heb het over de reden waarom je uiteindelijk toch voor "iets" knield.
alleen voor diegene die mij het pistool op de slaap zet en dan nog alleen maar als er imo iets is wat ik zou moeten redden
pleased to meet you
pi_51269629
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze? De mensen die die boeken bedacht hebben, bedoel je?
Boeken die ze schrijven over feiten
pi_51269776
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze? De mensen die die boeken bedacht hebben, bedoel je?
Geloof je niet dat Jezus echt bestaan heeft? Dat is vrij dom hoor.
Bijna elke historicus is het daar wel over eens.

Naast de bijbel hebben ook verschillende Romeinse (zoals Plinius, Seatonius) en Joodse geschiedschrijvers (Josephus) uit die tijd het over een Christus en Jezus.

Dan kan je deze conclusies trekken:
- Jezus was een anti-Romeinse rebel en werd daarom ter dood veroordeeld en aanbeden door zijn volgelingen, waarvan ook beschreven wordt door niet-bijbelse geschiedschrijvers dat ze vervolgd werden.
- Jezus was gestoord en fantasierijk, zijn volgelingen ook
- Jezus was wie hij volgens de Bijbel is: de Zoon van God. Zijn volgelingen waren daarvan zo overtuigd dat ze bereid waren zich te laten executeren door Keizer Nero om maar niet voor hem te hoeven buigen. (o.a. beschreven door Romeinse geschiedenisschrijver Plinius).

Ik vind de laatste het meest geloofwaardig. Jij waarschijnlijk niet... maar geloven dat Jezus niet bestaan heeft, dat kan echt niet meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door koningdavid op 08-07-2007 21:16:16 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51269957
Hij heeft bestaan.

Alleen voor de 1 is hij de zoon van god, maar voor de ander een profeet.
En dan heb je nog meer denkwijzen.

Maar zijn bestaan ontkennen dat kan je gewoon niet
pi_51270806
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft bestaan.

Hoi,

*Entering atheisme.

Groetjes.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 juli 2007 @ 21:30:19 #218
862 Arcee
Look closer
pi_51271016
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft bestaan.

Zijn bestaan in de gedachten van mensen niet, nee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51271208
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zijn bestaan in de gedachten van mensen niet, nee.
Begrijp ik je nou helemaal verkeerd of wil jij serieus beweren dat Jezus nooit bestaan heeft?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  zondag 8 juli 2007 @ 22:10:15 #220
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51272504
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:35 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Begrijp ik je nou helemaal verkeerd of wil jij serieus beweren dat Jezus nooit bestaan heeft?
Oh dat jezus heeft bestaan kan best.
De zoon van maria en jozef, en is ie niet van jozef dan is maria flink van bil gegaan met een ander.
Geloof je nu zelf dat 'De Maagd Maria' de zoon van God heeft voortgebracht?
Hell
Jozef was met er getrouwd, en je dacht dat Maria nog maagd was?

Het ging waarschijnlijk meer zo
"Jozef, ik ben zwanger"
"Maar maria, we hebben nog nooit met elkaar geslapen, hoe kan dat?"
"Ehm... << >>, het moet God zijn geweest... ehm, ja, God heeft mij zwanger gemaakt, het Was God, en niet Mathias de smid... << >>"

Fok off.
Een getrouwd echtpaar waarvan de vrouw nog maagd is.... in je dromen... en in de bijbel...
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_51272924
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:10 schreef BasOne het volgende:
Jozef was met er getrouwd, en je dacht dat Maria nog maagd was?
Ze waren verloofd schat. En in die tijd was wachten met seks tot de huwelijksnacht erg gebruikelijk. Aannemelijk is het dus dat Maria maagd was. Of Jezus verwekt is door een andere man of God (niet door seks, zo schrijft de bijbel) is dan de vraag.

Maar ik ben i.i.g. blij dat je het met me eens bent dat Jezus echt bestaan heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 juli 2007 @ 22:22:45 #222
862 Arcee
Look closer
pi_51272949
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:35 schreef koningdavid het volgende:
Nee, die zal heus wel bestaan hebben. Er waren toen zoveel mensen die beweerden dat ze de messias waren en daar was hij er dan gewoon ook een van.

Maar dat hij de zoon van God is, dat zit in de gedachten van mensen. Net als God zelf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51273162
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, die zal heus wel bestaan hebben. Er waren toen zoveel mensen die beweerden dat ze de messias waren en daar was hij er dan gewoon ook een van.
Hij maakte wel veel meer impact dan al die anderen bij elkaar, en werd er ook voor gekruisigd, maar goed.

Ik ben blij dat je i.i.g. gelooft dat hij heeft bestaan. Ik schrok al.
  zondag 8 juli 2007 @ 22:28:05 #224
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51273187
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:22 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ze waren verloofd schat. En in die tijd was wachten met seks tot de huwelijksnacht erg gebruikelijk. Aannemelijk is het dus dat Maria maagd was. Of Jezus verwekt is door een andere man of God (niet door seks, zo schrijft de bijbel) is dan de vraag.

Maar ik ben i.i.g. blij dat je het met me eens bent dat Jezus echt bestaan heeft.
Je acht het aannemelijker dat, omdat ze verloofd waren Maria of seks heeft gehad met een andere man of dat Jezus door god verwekt is in plaats van dat Jozef en Maria in het geniep seks hebben gehad??
pi_51273471
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je acht het aannemelijker dat, omdat ze verloofd waren Maria of seks heeft gehad met een andere man of dat Jezus door god verwekt is in plaats van dat Jozef en Maria in het geniep seks hebben gehad??
Mwah, dat zou ook nog kunnen natuurlijk, al geloof ik het niet. Opvallend is wel dat de 2e-eeuwse Griekse geschiedenisschrijver genaamd Celsus, die erg kritisch op de christenen (zoals alle Griekse/Romeinse geschiedenisschrijvers eigenlijk), Jezus ook een buitenechtelijk kind noemt.

Je kan dus twee niet-christelijke theoriën kiezen: Jezus is toch verwekt door Jozef of door een andere (onbekende) man.
Of je kan de theologische/ religieuze theorie kiezen: Jezus is bovennatuurlijk verwekt door God, wat theologisch van enorme waarde is voor het christelijke geloof. Want als Jezus niet 'verwekt' zou zijn door God zou hij 100% menselijk zijn, en dus niet de Zoon van God.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')