abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 01:00:19 #101
170036 Klit
In medio virtus
pi_51188118
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:50 schreef Arcee het volgende:

Maar een blinde hoort van ontzettend veel mensen dat rood echt bestaat terwijl jij waarschijnlijk niet veel mensen hoort die jouw gevoel delen. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten.
Ten eerste is het van veel mensen horen dat iets bestaat geen bewijs en geen noodzaak om waarheid te zijn. Jezus werd in hetbegin ook niet geloofd tenslotte.
Daarnaast zie ik veel mensen om me heen bij ons in het dorp die hetzelfde voelen voor de aanwezigheid van Onze Vader, dus als de maatstf "veel mensen moeten hetzelfde denken" de waarheid maakt, dan is deze hierbij onbetwist te noemen.
Laedere facile, mederi difficile
pi_51189690
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 01:00 schreef Klit het volgende:

[..]

Ten eerste is het van veel mensen horen dat iets bestaat geen bewijs en geen noodzaak om waarheid te zijn. Jezus werd in hetbegin ook niet geloofd tenslotte.

Daarnaast zie ik veel mensen om me heen bij ons in het dorp die hetzelfde voelen voor de aanwezigheid van Onze Vader, dus als de maatstf "veel mensen moeten hetzelfde denken" de waarheid maakt, dan is deze hierbij onbetwist te noemen.
Dus dat veel mensen iets vinden, is geen bewijs.
En dat veel mensen iets vinden, is wel bewijs.

Je mag van mij geloven wat je wilt en alle redenen aanvoeren die je wilt. Maar wat je hier zegt is onzin.
Overigens vind ik de mening van de meerderheid van de mensen toch al geen bewijs. Democratie en wetenschap zijn geheel verschillende zaken. En geloof is weer heel iets anders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:32:33 #103
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51191183
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:27 schreef Liewec het volgende:

[..]

Door te kijken hoe mijn leven is verlopen, is al genoeg bewijs dat God niet bestaat. Kijk om je heen, dat is meer dan genoeg bewijs.
Waarom zou het leven leuk moeten zijn? Ikzelf heb een rotleven gehad, vol geweld, misbruik, verwaarlozing enzovoorts. Omdat ik dat alles heb overleeft, omdat ik desondanks toch goed terecht ben gekomen geloof ik zeker in de invloed van God in mijn leven.
En inderdaad, de wereld is niet vermaakt, zolang er mensen zijn, zijn we fout bezig. En telkens helpt God ons weer. Lees het oude testement er maar op na. Alleen na de komst van Jezus moeten we het zelf doen . Moeten we zelf bewust de keuze maken. De vergeving is gegeven. Alleen de wil moet uit onszelf komen.
Er is veel ellende in de wereld, die hebben we zelf gecreëerd met het kwaad dat eenmaal, helaas, in de mens zit.

En verder, kijk naar de schoonheid van de natuur... zoals God ons de dingen heeft gegeven. De pracht van bomen en planten. Hoe knap mensen en dieren inelkaar zitten. De dingen die we allemaal kunnen. Je moet alleen over je zelfmedelijden heen stappen en willen kijken. En niet in een hoekje zitten mokken met "god bestaat niet en de wereld en het leven is kut"

Maar het is je eigen keus of je voor het geluk in je leven kiest. En of je open staat voor Jezus en de Hemelse Vader
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:13:38 #104
170036 Klit
In medio virtus
pi_51194165
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 03:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus dat veel mensen iets vinden, is geen bewijs.

Je mag van mij geloven wat je wilt en alle redenen aanvoeren die je wilt. Maar wat je hier zegt is onzin.
Overigens vind ik de mening van de meerderheid van de mensen toch al geen bewijs. Democratie en wetenschap zijn geheel verschillende zaken. En geloof is weer heel iets anders.
Het is dus geen onzin wat ik hier zeg, in jouw beleving is dit onzin, dat is wat anders, voor mij dus niet.
En aangezien jij of ik niet de norm zijn, maar slechts onze eigen gedachtegoed hier neer zetten, is het geen onzin.

en nee, voor mij is het feit dat veel mensen een zelfde gedachte of mening hebben dus geen bewijs, maar voor het geval dat betreffende Arcee vindt dat dat wel zo is, heb ik nog even vermeld dat ik niet de enige ben die zo denkt, maar voor mij is dat dus geen issue, maar het is dus ook geen steekhoudend argument.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:05:01 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_51197690
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:13 schreef Triggershot het volgende:
Op sarcasmetoer of pillen niet ingeslikt?
Sarcastisch is mijn default setting
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:25:34 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_51198405
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 08:32 schreef boekenworm het volgende:
Maar het is je eigen keus of je voor het geluk in je leven kiest. En of je open staat voor Jezus en de Hemelse Vader
Ah ja, want je kunt natuurlijk nooit gelukkig worden als je niet in Jezus of Uber-papa gelooft
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:31:29 #107
69211 koffiegast
langzinnig
pi_51198581
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ah ja, want je kunt natuurlijk nooit gelukkig worden als je niet in Jezus of Uber-papa gelooft
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:55:55 #108
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51199494
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 08:32 schreef boekenworm het volgende:
Waarom zou het leven leuk moeten zijn? Ikzelf heb een rotleven gehad, vol geweld, misbruik, verwaarlozing enzovoorts. Omdat ik dat alles heb overleeft, omdat ik desondanks toch goed terecht ben gekomen geloof ik zeker in de invloed van God in mijn leven.
En inderdaad, de wereld is niet vermaakt, zolang er mensen zijn, zijn we fout bezig. En telkens helpt God ons weer. Lees het oude testement er maar op na. Alleen na de komst van Jezus moeten we het zelf doen . Moeten we zelf bewust de keuze maken. De vergeving is gegeven. Alleen de wil moet uit onszelf komen.
Er is veel ellende in de wereld, die hebben we zelf gecreëerd met het kwaad dat eenmaal, helaas, in de mens zit.
ondanks mijn standpunten vind ik het erg fijn om te horen dat het geloof jou je
goed en beter laat voelen...
quote:
En verder, kijk naar de schoonheid van de natuur... zoals God ons de dingen heeft gegeven. De pracht van bomen en planten. Hoe knap mensen en dieren inelkaar zitten. De dingen die we allemaal kunnen. Je moet alleen over je zelfmedelijden heen stappen en willen kijken. En niet in een hoekje zitten mokken met "god bestaat niet en de wereld en het leven is kut"
In de veronderstelling dat jij God als een God-persoon ziet vraag ik me altijd af hoe mensen tegen
de creaties van God aankijken... God heeft een boel dingen gemaakt, waaronder drugs, welke in
de ogen van veel gelovigen (niet in mijn ogen) fout zijn, met welke reden zijn deze dingen hier
aanwezig op aarde? God als God-persoon zou de duivel gemaakt hebben (ook zoiets onlogisch)...
Er zou een hemel en een hel zijn (voor mij spreekt geen van beiden me aan)... Ik vind overigens
de wereld (met al zijn schoonheden en gruwelijkheden) prachtig...
quote:
Jezus was wellicht een bijzonder persoon die heel dicht verbonden was met de
universele energie, maar hem bijzonder vinden omdat ie de zoon van God was
vind ik raar, omdat in dezelfde theorie iedereen een kind van God is... En de
hemelse vader is naar mijn mening nogmaals geen persoon maar een energie,
en als je daar niet voor open staat (niet voor het idee, maar de energie) sta je in
mijn beleving niet open voor jezelf of een ander...

[ Bericht 1% gewijzigd door B-FliP op 06-07-2007 14:01:43 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_51199777
Mensen denken dat god aanwezig is in hun, het is echter andersom.
En dat geeft ondanks dat het sowieso een illusie is, blijkbaar voor degenen die 'het' antwoord op 'de' vraag willen hebben, een goed gevoel.
Het geeft een goed gevoel omdat ze antwoord DENKEN te hebben op de naar hun mening belangrijkste vraag die er bestaat.

Mijn mening is simpel, de belangrijkste vraag die bijna iedereen bezig houdt, is niet de belangrijkste vraag.
Waarom? Omdat je het antwoord erop niet KAN krijgen, het ontstijgd onze intelligentie (by far most likely).

Is een vraag die niet beantwoordbaar is eigenlijk nog wel een vraag?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:36:13 #110
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_51200862
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:03 schreef Dani-L het volgende:
Mensen denken dat god aanwezig is in hun, het is echter andersom.
En dat geeft ondanks dat het sowieso een illusie is, blijkbaar voor degenen die 'het' antwoord op 'de' vraag willen hebben, een goed gevoel.
Het geeft een goed gevoel omdat ze antwoord DENKEN te hebben op de naar hun mening belangrijkste vraag die er bestaat.

Mijn mening is simpel, de belangrijkste vraag die bijna iedereen bezig houdt, is niet de belangrijkste vraag.
Waarom? Omdat je het antwoord erop niet KAN krijgen, het ontstijgd onze intelligentie (by far most likely).

Is een vraag die niet beantwoordbaar is eigenlijk nog wel een vraag?
Dit slappe gewauwel onstijgt al bijna ieders intelligentie, maar das meer omdat het echt vreselijk onduidelijk is opgeschreven.

Een vraag waarop je geen antwoord verwacht noemen wij een rethorische vraag btw.
Volgens mij is het ook trouwens een menselijk euvel dat wij altijd overal een diepere betekenis achter zoeken.

Om maar even Douglas Adams te quoten: "Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

[ Bericht 16% gewijzigd door DustPuppy op 06-07-2007 14:41:46 ]
pi_51201939
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit slappe gewauwel onstijgt al bijna ieders intelligentie, maar das meer omdat het echt vreselijk onduidelijk is opgeschreven.
Geef de punten waar je moeite hebt dan even aan, ik leg het graag in andere taal uit die wellicht wel duidelijk is (voor jou)..
quote:
Een vraag waarop je geen antwoord verwacht noemen wij een rethorische vraag btw.
Volgens mij is het ook trouwens een menselijk euvel dat wij altijd overal een diepere betekenis achter zoeken.
Ah ok.
Ja, zouden we er dan niet mee moeten stoppen? Dit kun je ook zien als onderdeel van evolutie?
Voordat je kan pakken zul je eerst los moeten laten
quote:
Om maar even Douglas Adams te quoten: "Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Dat is niet wat ik bedoel though.
Bij mij gaat het erom dat we ons niet af moeten vragen wie die tuin gemaakt heeft of hoe die ontstaan is of waarom die er is, we moeten ons afvragen hoe we optimaal van die inderdaad zeer mooie tuin kunnen genieten.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:18:47 #112
146230 Liewec
70's movies rule
pi_51202413
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:07 schreef Dani-L het volgende:

Dat is niet wat ik bedoel though.
Bij mij gaat het erom dat we ons niet af moeten vragen wie die tuin gemaakt heeft of hoe die ontstaan is of waarom die er is, we moeten ons afvragen hoe we optimaal van die inderdaad zeer mooie tuin kunnen genieten.
Als de mens nooit hoe/wat/waar/waarom had afgevraagd dan hadden we nooit op dit forum berichten kunnen posten, omdat we waarschijnlijk nooit verder waren gekomen dan de uitvinding van het wiel.

Om gelukkig te zijn in het leven is het inderdaad waarschijnlijk verstandig om simpelweg optimaal van de mooie tuin te genieten, alhoewel ik direct de kanttekening kan plaatsen dat ik me afvraag of iedereen daadwerkelijk gelukkig wordt van een dergelijke aanname zonder vragen. Afgezien denk ik dat 'de mens' het niet kan, en juist omdat de mens geneigd is vragen te stellen en antwoorden te zoeken zij zo ontzettend ver is doorgeevolueerd.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_51203047
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:18 schreef Liewec het volgende:

[..]

Als de mens nooit hoe/wat/waar/waarom had afgevraagd dan hadden we nooit op dit forum berichten kunnen posten, omdat we waarschijnlijk nooit verder waren gekomen dan de uitvinding van het wiel.

Om gelukkig te zijn in het leven is het inderdaad waarschijnlijk verstandig om simpelweg optimaal van de mooie tuin te genieten, alhoewel ik direct de kanttekening kan plaatsen dat ik me afvraag of iedereen daadwerkelijk gelukkig wordt van een dergelijke aanname zonder vragen. Afgezien denk ik dat 'de mens' het niet kan, en juist omdat de mens geneigd is vragen te stellen en antwoorden te zoeken zij zo ontzettend ver is doorgeevolueerd.
Als de mens nooit hoe/wat/waar/waarom had afgevraagd dan hadden we dit zeker niet gehad nee.
Ik vind wel dat je het niet zo zwart/wit moet bekijken want juist doordat we het hoe/wat/waar/waarom zo diep in ons hebben is er zoveel leed in de wereld, want hetgeen wij nu hebben, dat is uiteindelijk over mensen en dierenlevens bereikt.
En als we zo doorgaan, zal ook de aarde eraan toe moeten geven..
Dan vraag ik mij niet af of we goed bezig zijn, dan weet ik genoeg om te beseffen dat we niet goed bezig zijn.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:42:57 #114
146230 Liewec
70's movies rule
pi_51203367
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:34 schreef Dani-L het volgende:

[..]

Als de mens nooit hoe/wat/waar/waarom had afgevraagd dan hadden we dit zeker niet gehad nee.
Ik vind wel dat je het niet zo zwart/wit moet bekijken want juist doordat we het hoe/wat/waar/waarom zo diep in ons hebben is er zoveel leed in de wereld, want hetgeen wij nu hebben, dat is uiteindelijk over mensen en dierenlevens bereikt.
En als we zo doorgaan, zal ook de aarde eraan toe moeten geven..
Dan vraag ik mij niet af of we goed bezig zijn, dan weet ik genoeg om te beseffen dat we niet goed bezig zijn.
Evolutionair zijn we tot dit moment zeer goed bezig: We heersen over de planeet die ons heeft voortgebracht en we heersen de meeste andere levensvormen op die planeet. We zijn met 6 miljard, een onwaarschijnlijk groot aantal voor een zoogdier van die afmetingen. Het leed in de wereld komt ook voort uit de biologie van de mens, helaas. Je kunt je afvragen of een soort overleeft met alleen vredelievende kenmerken. Zelfs van planteneters kun je zeggen dat ze parasiteren op ander leven. Het lijkt uit te komen op: Of je accepteert dat de zoogdieren zijn zoals ze zijn, bloeddorstig en parasiterend; Of je had nooit bestaan.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet moeten proberen het bloedvergieten zo klein mogelijk te houden, en lange-termijn bezig moeten zijn met de overleving van de soort..
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_51204298
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:42 schreef Liewec het volgende:

[..]

Evolutionair zijn we tot dit moment zeer goed bezig: We heersen over de planeet die ons heeft voortgebracht en we heersen de meeste andere levensvormen op die planeet. We zijn met 6 miljard, een onwaarschijnlijk groot aantal voor een zoogdier van die afmetingen. Het leed in de wereld komt ook voort uit de biologie van de mens, helaas. Je kunt je afvragen of een soort overleeft met alleen vredelievende kenmerken. Zelfs van planteneters kun je zeggen dat ze parasiteren op ander leven. Het lijkt uit te komen op: Of je accepteert dat de zoogdieren zijn zoals ze zijn, bloeddorstig en parasiterend; Of je had nooit bestaan.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet moeten proberen het bloedvergieten zo klein mogelijk te houden, en lange-termijn bezig moeten zijn met de overleving van de soort..
We heersen omdat wij de sterkste zijn.
Wat ongelovelijk schaamteloos is dat zeg. Waarom zouden we moeten heersen? De ENIGE goeie reden om te heersen is om orde te handhaven maar dat doen we niet want we heersen voor onze eigen gewin.

Ons egoische staat BOVEN onze intelligentie, laten we dat nou eens veranderen.

Juist omdat we zo slim zijn zouden we in moeten zien dat we onze eigen handelingen keihard tegen spreken. toch maken we deze handelingen omdat we ons nog altijd laten leiden door ons instinct en of door ons ego.
pi_51205000
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:13 schreef Klit het volgende:

[..]

Het is dus geen onzin wat ik hier zeg, in jouw beleving is dit onzin, dat is wat anders, voor mij dus niet.
En aangezien jij of ik niet de norm zijn, maar slechts onze eigen gedachtegoed hier neer zetten, is het geen onzin.

en nee, voor mij is het feit dat veel mensen een zelfde gedachte of mening hebben dus geen bewijs, maar voor het geval dat betreffende Arcee vindt dat dat wel zo is, heb ik nog even vermeld dat ik niet de enige ben die zo denkt, maar voor mij is dat dus geen issue, maar het is dus ook geen steekhoudend argument.
Je zei, kort samengevat:
Dat veel mensen iets vinden, is geen bewijs.
Nog korter:
A is waar, dus B is onwaar.
en tegelijk: A is waar, dus B is waar.
Dat is geen logica, dat is onzin.

Wat ik verder wel best vind, maar toch even geconstateerd wil hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 juli 2007 @ 18:23:56 #117
862 Arcee
Look closer
pi_51208715
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:13 schreef Klit het volgende:
Nee hoor, dat vind ik niet. Er zijn 2 miljard Christenen op de wereld, maar wat mij betreft hebben ze allemaal ongelijk. Hun aantal zegt me dus niks.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 juli 2007 @ 18:30:23 #118
862 Arcee
Look closer
pi_51208874
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:36 schreef DustPuppy het volgende:
Dit slappe gewauwel onstijgt al bijna ieders intelligentie
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:31:51 #119
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_51208911
De enige echte God zou het toch wel voor elkaar krijgen om al haar enig echte gelovigen in haar te doen geloven? Gezien de verschillen tussen allen die het enige echte geloof aanhangen denk ik dat die enige echte God niet echt slaagt in het kweken van aanhang (en existentie).
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:26:30 #120
170036 Klit
In medio virtus
pi_51214811
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je zei, kort samengevat:
Dat veel mensen iets vinden, is geen bewijs.
Nog korter:
A is waar, dus B is onwaar.
en tegelijk: A is waar, dus B is waar.
Dat is geen logica, dat is onzin.

Wat ik verder wel best vind, maar toch even geconstateerd wil hebben.
quote:
dus als de maatstf "veel mensen moeten hetzelfde denken" de waarheid maakt, dan is deze hierbij onbetwist te noemen.

Ik had het hier dus over de maatstaf van Acree en niet over die van mijzelf, maar dat heb je vast al gelezen in mijn andere posts.
Het gaat er voor mij om wat ik denk en voel en niet wat anderen denken en niet voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')