Dat ze het daar nauwelijks kennen wist ik niet. De vraag startte of het onlogisch was dat Engelsen op gras spelen. Het antwoord is dan op kunstgras neequote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef Norrage het volgende:
Wat zit je dan in godsnaam uit je neus te blaten met de vergelijking met Engeland? Volgens mij kennen ze daar kunstgras nauwelijks en spelen ze voornamelijk gewoon op hardcourt/tapijt banen
Traagheidswet he: Wat massa heeft, heeft traagheidquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is het wel, heb je gezien hoe traag ze is? Eltingh trapte d'r nog een paar keer de grond in om haar ontzettende traagheid. Bovendien is ze vaak buiten adem na een lange rally.
en voor mensen die in de winter buiten willen tennissenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef Norrage het volgende:
kunstgras is geen gras...kunstgras is voor hockeyers en voor atoomproeven.
Ja, ik vind het zeker knap dat je met zo'n gestel zo ver komt. Maar toch denk ik niet dat ze gaat winnen als Janko een tandje bijschakelt (dat zag je al bij die drie games vanaf *5-2).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef Mirri het volgende:
[..]
Traagheidswet he: Wat massa heeft, heeft traagheid![]()
Maar ze heeft weer andere talenten, ze slaat goede ballen. Knap toch, dat je het echt op je talent kan redden terwijl je conditie en voetenwerk minder is? Jeetje, hoe kan ze anders zo ver komen?
Ik citeer: "Zegt wel wat over het damestennis buiten de top 10"quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef Mirri het volgende:
[..]
Traagheidswet he: Wat massa heeft, heeft traagheid![]()
Maar ze heeft weer andere talenten, ze slaat goede ballen. Knap toch, dat je het echt op je talent kan redden terwijl je conditie en voetenwerk minder is? Jeetje, hoe kan ze anders zo ver komen?
Ah kom op, Hingisquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ja maar Hingis is toch niet altijd kreupel? En ze staat toch alweer een tijdje in de top 10 voordat ze kreupel was?![]()
En het lichaam van Bartoli, dat valt natuurlijk best mee, het is gewoon haar bouw waarschijnlijk. Dat zal echt geen spekvet zijn.
Als je het mij vraagt is het maar moeilijk om in de top 30 te komen, en je kan er ook niet met zn allen tegelijk in staan. Petje af dus voor Bartoli.
Daar kan je ook hardcourt voor gebruiken, en dat speelt tenminste nog normaal in tegenstelling totquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
en voor mensen die in de winter buiten willen tennissen.
Dat is een meningquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Norrage het volgende:
Daar kan je ook hardcourt voor gebruiken, en dat speelt tenminste nog normaal in tegenstelling totkunstgras
Federer ruk op gravel?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Toch vreemd dat de toppers (Sampras, Krajicek, Federer) altijd superieur zijn op gras, wat toch de moeilijkste ondergrond is..terwijl ze ruk zijn op gravel wat mij het makkelijkst lijkt.
Dat heeft met hun slagen arsenaal te maken en met je tennismentaliteit. Sampras, Krajicek etc houden van korte punten en daar is gras prima geschikt voor. Spanjaarden, Argentijnen etc houden van lange rally's en kunnen zo lekker in hun spel komen en daar is gravel prima geschikt voor.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Toch vreemd dat de toppers (Sampras, Krajicek, Federer) altijd superieur zijn op gras, wat toch de moeilijkste ondergrond is..terwijl ze ruk zijn op gravel wat mij het makkelijkst lijkt.
Ja maar dat zij zo, dat mannen nu eenmaal wat meer in huis hebben is toch niet meer dan normaal? Het is toch allemaal in balance ?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef BVO het volgende:
[..]
Ah kom op, Hingisspeelt heel aardig hoor, maar sinds haar come-back is ze toch nooit meer echt op haar topnivau geweest? Ook vaak lees ik of hoor ik dat ze weer eens op halve kracht op de baan stond (ook tegen Granville weer). Als je dan ziet hoe ontzettend simpel ze toch weer terug is gekomen aan de top en daar ook blijft... bij de mannen kan dat niet.
Bartoli is een aardige speler, ze heeft goede slagen in huis, net ook weer, het gaat me eralleen om dat haar conditie haar duidelijk in de steek laat. En dát kan dus niet bij de mannen, daar wordt zo'n conditie of een Dementieva achtige opslag (hoewel die nu al beter is, maar toch) zo hard afgestraft dat je die top niet eens in kan.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
uit welke grot kom jij?
Heeft Federer al een Roland Garros gewonnen?
Omdat er welgeteld 1 iemand beter isquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
uit welke grot kom jij?
Zie de signature van TheGeneral. Nee dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
uit welke grot kom jij?
Het was een retorische vraag denk ik. Hij wist het antwoord wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:05 schreef Mirri het volgende:
[..]
Zie de signature van TheGeneral. Nee dus.
Helaas welquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:09 schreef Pronk het volgende:
Liggen de zeilen nog op de courts?
Oh dat vind ik ook wel hoor, maar dan kom je weer op dat prijzengeld terecht... is het dan wel terecht dat die vrouwen, waarbij de toppers veel minder échte concurrentie hebben dan bij de mannen (op Wimbledon en RG na danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ja maar dat zij zo, dat mannen nu eenmaal wat meer in huis hebben is toch niet meer dan normaal? Het is toch allemaal in balance ?![]()
Eerlijk gezegd vind ik het damestennis veel kleurrijker en leuker om te zien dan het mannentennis. Het is veel makkelijker om bij dames te zien waar ze in uitblinken en wat ze niet goed afgaat. De mannen vind ik over het algemeen wat eentoniger, omdat het allemaal zo aankomt op conditie en kracht. Je moet een soort Superman zijn om in de top 10 te komen.
OKquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
reportage maria @ BBC1
naar Mariaquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:13 schreef Mirri het volgende:
Kweenie waar jij naar kijkt
BBC1: docu. BBC2: herhaling.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:13 schreef Mirri het volgende:
[..]
Kweenie waar jij naar kijkt, maar op BBC zijn ze eraf![]()
nee op de BBCstreams die ik kijk. Ik zie alleen onbedekte banen maar nog geen tennissers, dus ze zullen zo wel gaan beginnen.quote:
Draai het eens om. Toch vreemd dat gravelspelers ruk zijn op andere ondergronden. Hoeveel toernooien heeft Nadal gewonnen op andere baansoorten dan gravel. Volgens mij zijn die op één hand te tellen. Dit geldt dus ook voor Ferrero, Muster, Bruguera, Kuerten etc. Allemaal spelers die slecht presteren op andere ondergronden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
BBC2 zendt 't ook uitquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:29 schreef jaspah het volgende:
1-0 bartoli en weer het nieuws dat ik uit men hoofd ken..
Mên, dat was juist een geweldige finale.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef AssyriskaFF het volgende:
Ben sinds dit jaar gravel leuk gaan vinden. Altijd als ik naar Roland Garros kijk moet ik denken aan die finale tussen Bruguera en Berasategui. Saai, eentonig, geen spanning, waardeloos tennis. Dit heb ik bij andere toernooien dus nooit. Ben blij dat Nadal niet zo'n saaie lul is op gravel.
Een en al slagenwisselingen. Het duurde eeuwen. Hele tijd topspin en die lelijke hoge ballen. Smaken verschillen blijkbaar hehequote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Mên, dat was juist een geweldige finale.
Idd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:34 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Een en al slagenwisselingen. Het duurde eeuwen. Hele tijd topspin en die lelijke hoge ballen. Smaken verschillen blijkbaar hehe.
Ok, maar er moet ook een punt gemaakt worden. Die bal alleen over het net krijgen lijkt mij niet voldoende.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is dan ook een beetje het idee achter tennis, zeg maar.
Mwa ze is een heel eind hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:43 schreef Ambrosius het volgende:
Toch service gehouden door Mauresmo, Vaidi is er nog lang niet.
Voor het eerst in zijn carriere QF, knap!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is maar één break, en ze is al vaak gebroken vandaag.
MP JCF.
me tooquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:38 schreef AssyriskaFF het volgende:
Go Nicole! Ik hoop zo dat dat manwijf verliest. Dan is mijn dag weer goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |