| Maanvis | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:41 |
| Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs en opgekeken naar piloten van verkeersvliegtuigen, terwijl ze eigenlijk hetzelfde werk doen ; Mensen van punt A in de wereld naar punt B in de wereld brengen...? | |
| murp | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:43 |
| ik noem het maar de ladder | |
| BossFight | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:44 |
| Omdat je voor buschauffeur alleen een groot rijbewijs nodig hebt, en ik geloof dat dat toch wel iets makkelijker te krijgen is dan een vliegbrevet. | |
| Principessa.Farfalla | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:47 |
| Omdat iedere debiel buschauffeur mag worden.. maarrr... ik vind een piloot ook wel een semi buschauffeur | |
| bijdehand | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:51 |
| Dan kan je je ook afvragen waarom ze niet hetzelfde verdienen per uur. | |
| Pakspul | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:51 |
| Het is vergelijkbaar met: http://en.wikipedia.org/wiki/Mcjob | |
| sungaMsunitraM | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:55 |
| Omdat vliegen tot de verbeelding spreekt. | |
| MouseOver | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:56 |
| Omdat buschauffeurs geen stewardesjes te nueqen hebben | |
| Oproerkraaier | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:04 |
| Omdat buschauffeurs altijd staken. | |
| Skinkie | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:07 |
| Kijk jij neer op een buschauffeur dan? Ik kijk alleen neer op mensen zonder sociale vaardigheden en die mensen zijn op een hand te tellen als ik dagelijks met de bus ga. | |
| Oproerkraaier | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:09 |
quote:Waarom kijk je neer op mensen zonder sociale vaardigheden? Kunnen zij toch niets aan doen? | |
| Papierversnipperaar | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:09 |
| Omdat vliegtuigen harder gaan. | |
| Koentje3 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:25 |
| omdat buschauffeurs staken | |
| I.R.Baboon | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:26 |
| Omdat ze altijd van die lelijke pakjes moeten dragen en piloten niet. | |
| Dvons | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:29 |
| En hoe zit t met een zogenaamde Airbus dan? | |
| Rekkie | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:43 |
| Omdat chauffeurs asociale klapdeurjosti's met kleine pikkies | |
| The_stranger | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:47 |
| Omdat een busschauffeur alleen de vluchtstrook hoeft te vinden bij een motorstoring en een piloot wat meer werk heeft? Dat een busschauffeur bij mist 60km/h gaat rijden en een piloot met 300km/h op een stukje asfalt moet mikken van 45m bij 300m om weer bij zijn bestemming te komen? plus dat het pilotenimago nog stevig hangt op het gevaar wat er vroeger wel was, maar nu steeds minder wordt quote:Oh, en dat.... | |
| Skinkie | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:59 |
quote:Als je niet normaal kunt reageren op een vriendelijke 'hallo', ga je maar met je handen werken. Knijpers maken ofzo. | |
| zatoichi | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:38 |
| Waarom zou je opkijken tegen piloten? Het enige wat ze doen is een beetje buschauffeur uithangen. Sterker nog, dat vliegen gaat vanzelf, net zoals het landen en opstijgen; dus eigenlijk is het nog makkeljiker. Het enige is dat ze minsten vijf keer zoveel verdienen als de gemiddelde passagier, maar dat geld ook voor buschauffeurs als je kijkt wat voor een volk daar vaak zit.... | |
| RobKel | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:49 |
quote:Dus jij beweert dat vliegen vanzelf gaat. Dus ik kan ook morgen een Boeing naar Jakarta vliegen. Durf jij dan bij me in te stappen? Vind je het dan niet eng als we door een vulkanische wolk vliegen of er ernstige turbulentie optreedt. Gaat toch allemaal automatisch, niet nodig om zorgen te maken. Met piloot RobKel komt u er wel! | |
| MatiCe | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:10 |
| Omdat bussen relatief vaker crashen dan vliegtuigen. | |
| Brembo | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:02 |
quote:Weet niet hoor, ik denk opzich de bus in Nederland zeer veilig is. De kans is groter dat je onder de bus ligt dan in de bus dood gaat. | |
| Maanvis | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:15 |
| Naja, piloten besturen toch ook gewoon een bus met vleugels? Alleen dan met een vet beter salaris, alleen het opstijgen en landen is ff moeilijk maar met de huidige technologie allang geen obstakel meer. Bovendien heb je toch overal van die mennekes in van die torens die de piloten vertellen wat ze moeten doen? | |
| FloggingMolly | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:36 |
| Vliegen is niet zo moeilijk, tot er wat misgaat. Bij een bus kan er weinig misgaan. | |
| 700MB | woensdag 4 juli 2007 @ 02:10 |
quote:Nee, dat zijn de piloten. | |
| Maanvis | woensdag 4 juli 2007 @ 02:11 |
quote:Is neerstorten moeilijk dan? | |
| bof | woensdag 4 juli 2007 @ 02:27 |
| Buschauffeurs zijn de piloten van de grond | |
| Flashwin | woensdag 4 juli 2007 @ 02:34 |
quote: | |
| Flashwin | woensdag 4 juli 2007 @ 02:35 |
| De reden is opleiding btw. | |
| Zweefvliegje | woensdag 4 juli 2007 @ 07:56 |
quote:Natuurlijk omdat buschauffeurs op de grond staan en piloten in de lucht vliegen.. anders kun je ze niet zien! Weet je trouwens wel hoeveel het kost om piloot te worden? Ik heb het net even voor je uitgezocht.. Bij de KLS betaal je 117.500 euro Bij de EPST betaal je Bij Stella Aviation betaal je 98.500 euro Verder duurt de opleiding uiteraard langer en moet je een tig aantal procedures leren en blokken voordat je eindelijk écht mag gaan vliegen. Wat dat bedreft kan je "zo" buschauffeur worden. [ Bericht 1% gewijzigd door Zweefvliegje op 04-07-2007 08:01:57 (prijsfoutje..) ] | |
| mcDavid | woensdag 4 juli 2007 @ 10:49 |
| Sinds wanneer wordt er opgekeken naar verkeersvliegers? | |
| Koploperkopper | woensdag 4 juli 2007 @ 10:59 |
quote:Sinds TS z'n moeder een stewardess was en met een piloot neukte, eigenlijk kijkt hij dus gewoon op tegen z'n vader. | |
| _Led_ | woensdag 4 juli 2007 @ 11:00 |
| Meestal omdat buschauffeurs zo'n 1 meter 65 zijn. | |
| ChillyWilly | woensdag 4 juli 2007 @ 11:01 |
quote:Ooit was dat zo. Het romantische van vroeger is er nu echter wel af helaas. Vliegen wordt steeds zakelijker. Over 15 jaar vliegt de meerderheid voor een hongerloontje bij een EasyJet of Ryanair. | |
| Alternate | woensdag 4 juli 2007 @ 11:08 |
| Ja het werk is precies hetzelfde, alleen het gaspedaal zit ergens anders en piloten verdienen 10x meer. Toch gek dat al die buschauffeurs niet gewoon piloot worden dan | |
| mcDavid | woensdag 4 juli 2007 @ 11:10 |
| Sinds de neuswielkisten, hoef je écht niet meer op te kijken naar piloten hoor Ja ze krijgen een dik salaris. Omdat ze anders verhongeren met die gigalening. De wereld zien is er niet meer bij. Je mag één nachtje slapen in een goedkoop hotelletje en de volgende dag er weer vroeg uit om terug te vliegen. Als je een stewardes neukt wordt je ontslagen. En het vliegen is ook lang niet zo spannend meer op die grote kisten. Het is alleen maar de hele vlucht een beetje procedures oefenen, voor het geval er een keer iets fout gaat. Zolang dat niet gebeurt is het moeilijkste wat je moet doen die aardappel in je keel stoppen voor als je iets over de radio wilt zeggen. | |
| mcDavid | woensdag 4 juli 2007 @ 11:11 |
quote:De humor is ook precies het zelfde! Ik heb een paar keer bij Connexxion in de kantine gezeten de afgelopen tijd, voor een project... Het enige verschil in praten is dat ze een iets platter accent hebben | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 11:19 |
| Ik zie geen verschil tussen een piloot van een bus of een vliegtuig, behalve het handboek (hoe bestuur ik dit ding) bij de één iets dikker is dan de ander. Het zogenaamde "stoere imago" van de vliegtuigpiloot is mijn inziens nergens op gebaseerd. | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 11:24 |
quote: | |
| mcDavid | woensdag 4 juli 2007 @ 11:24 |
quote:En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur". Maargoed. Vrouwen heh | |
| The_stranger | woensdag 4 juli 2007 @ 11:26 |
quote:Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot? | |
| _Led_ | woensdag 4 juli 2007 @ 11:28 |
| IK WEET 'EM IK WEET 'M !!!!!! OMDAT ZE ZITTEN TERWIJL ZE STEMPELEN TERWIJL WIJ STAAN ! | |
| Koploperkopper | woensdag 4 juli 2007 @ 11:28 |
| Mojave is mijn grote voorbeeld, ik kijk naar hem op. | |
| The_stranger | woensdag 4 juli 2007 @ 11:41 |
quote:Wie niet? | |
| Originele_Naam | woensdag 4 juli 2007 @ 12:02 |
quote: | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 12:07 |
quote:Wat ik al zei, het handboek is een stuk dikker. Dus ik kies voor degene die dat handboek beheerst en vooral weet toe te passen in de praktijk. | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 12:09 |
quote:Komt vanwege de exclusiviteit (veel minder piloten ten opzichte van buschauffeurs), mensen vinden het redelijk "bijzonder" wanneer iemand een piloot is. En het salaris speelt natuurlijk ook parten. | |
| The_stranger | woensdag 4 juli 2007 @ 12:13 |
quote:Tsja, hoeveel jaarlijkse examens moet een buschauffeur ondergaan i.v.m. een piloot? | |
| BlaZ | woensdag 4 juli 2007 @ 12:53 |
quote:Denk dat de meeste mensen bij zware storm zowieso liever in een bus zitten. | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 13:23 |
quote:Fuckerz | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 13:24 |
| Overigens is het wel een typisch nederlands iets om piloten met buschauffeurs te vergelijken. Maar goed, dat is hetzelfde als mangers lui vinden omdat ze niet mee werken op de werkvloer Zoals we ook weer in dit topic zien wordt er veroordeeld terwijl blijkt dat ze totaal niet weten wat het bepaalde beroep inhoudt. Dan vraag ik me af: waarom?! | |
| Mastertje | woensdag 4 juli 2007 @ 13:26 |
quote:Hahahahaha!! | |
| mcDavid | woensdag 4 juli 2007 @ 13:28 |
quote:Als jij die piloot bent... liever op de fiets. | |
| Alternate | woensdag 4 juli 2007 @ 13:44 |
quote:We hebben het over echte piloten he, niet over zweefvliegers die een overland vluchtje doen. Toen ik nog ICA vloog was mijn favoriet de 6 daagse Kuala Lumpur, hoewel de 4 daagse Curacao ook niet verkeerd is. Wel jammer dat LA maar een 3 daagse was. Met de crew op safari tijdens de 5 daagse Johannesburg was ook wel vet, slapen in een tent op de savanne. Alleen wel zonde van het hotel al betaalde 5 sterren resort van $300 per nacht. | |
| The_stranger | woensdag 4 juli 2007 @ 13:54 |
quote:The_stranger naam van mcDavid noteert... The_stranger pakt hoofdstuk betreffende het weigeren van passagiers er weer eens bij.. The_stranger smiles... The_stranger maakt een notitie.... | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 14:23 |
quote:Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel. | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 15:03 |
quote:Ik zeg niet dat het gek is maar wel dat het typisch nederlands is. | |
| Alternate | woensdag 4 juli 2007 @ 15:13 |
| Ik denk dat het ook komt omdat iedereen als kind op een gegeven moment wel piloot wil worden. Het zijn dus eigenlijk allemaal weggedrukte kinder frustraties. | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 15:17 |
quote:verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactie | |
| TheChemeng | woensdag 4 juli 2007 @ 15:22 |
quote:Kolenstokers en kernfysici wekken ook allebei energie op (95% hetzelfde...) dus | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 15:27 |
quote:Wat een vergelijking weer Zal het even op een rijtje zetten. 1. Zij vervoeren mensen/goederen van punt A naar punt B 2. Zij maken hierbij gebruik van een vervoersmiddel dat zij zelf besturen. 3. Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoersmiddel en de veiligheid van de passagiers. [ Bericht 22% gewijzigd door LENUS op 04-07-2007 15:35:49 ] | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 15:39 |
quote:Dus de voorzitter van de sportclub om de hoek kun je vergelijk met een president van een bepaald land? | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 15:40 |
quote:Ehhrrr ') | |
| LENUS | woensdag 4 juli 2007 @ 15:50 |
quote:Neen, daarvoor is het verschil niet groot genoeg voor. In dit geval is de buschauffeur een burgemeester van een kleine stad en de piloot gouverneur van een grote staat. | |
| Alternate | woensdag 4 juli 2007 @ 16:05 |
| En trein machinisten dan? | |
| _Led_ | woensdag 4 juli 2007 @ 16:08 |
| Maar een piloot heeft geen toeter ! | |
| Alternate | woensdag 4 juli 2007 @ 16:14 |
| Echtwel! Hij is bedoeld om de aandacht te trekken van de ground engineer, die als het goed is gehoorbeschermers opheeft, dus het is een flinke toeter | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 16:16 |
| TheChemeng | woensdag 4 juli 2007 @ 16:54 |
quote: | |
| cheukert | woensdag 4 juli 2007 @ 17:59 |
| Waarom zou je buschauffeur worden? Er zijn geen eens geile stessen | |
| Maanvis | woensdag 4 juli 2007 @ 18:36 |
quote:Het heeft helemaal niets met weggedrukte frustraties te maken, de vergelijking doemde gewoon opeens in me op en daar wilde ik een discussie over houden. En inderdaad, de discussie laait mooi op hier. Verongelijkte pilootjes die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op buschauffeurs. GEWELDIG! Anyway, volgens mij is de kans groter dat je als buschauffeur dingen doet die het leven van je passagiers in gevaar brengt, dan als piloot. Kijk maar eens naar het grote verschil in ongelukken tussen vliegtuigen en bussen.. toch? Met vliegtuigen gebeurt bijna nooit wat maar met bussen is altijd wel wat! Bovendien; Als je als buschauffeur in slaap valt is er niemand die de bus op de weg houdt, terwijl je als je piloot bent er zowat altijd nog een menneke naast hebt zitten die de boel overneemt ;-). | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 19:19 |
quote:Goh... hoe zou het toch komen dat er vrij weinig fataals met vliegtuigen gebeurd?? | |
| Koploperkopper | woensdag 4 juli 2007 @ 19:21 |
quote:Hadden we het al gehad over wie er nu eigenlijk daadwerkelijk piloot is in dit topic? | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 19:21 |
quote: Handtekening!! | |
| Koploperkopper | woensdag 4 juli 2007 @ 19:23 |
quote:Een putdekselmonteur, eigenlijk! | |
| The_stranger | woensdag 4 juli 2007 @ 19:27 |
quote:Dacht buschauffeur... | |
| Maanvis | woensdag 4 juli 2007 @ 19:30 |
quote:Vanwege de voortschrijdende techniek van vliegtuigen, de geweldige support van verkeerstorentjesmensen die precies weten waar welk vliegtuig zich bevindt, de technische vaardigheden van de technische groundcrew die je vliegtuig inspecteren voor elke vlucht, en vanwege het feit dat het luchtruim nou eenmaal best groot is en je dus minder kans hebt op botsingen gedurende het grootste deel van de vlucht. De piloot is in het grote 'mechaniek' dat nodig is om een vliegtuig veilig en draaiende te houden slechts een heel klein en wel onmisbaar 'radertje', dus dat is iig absoluut geen reden om er naar op te kijken. | |
| E- | woensdag 4 juli 2007 @ 19:41 |
quote:Wie kijkt erop neer dan? Anyway, ik snap niet dat je het verschil niet snapt. | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 19:48 |
quote: Je vergeet overigens de vliegtuigpoetsers die er voor zorgen dat een vliegtuig lekker glimt en dat ze daarom goed te zien zijn. | |
| ChillyWilly | woensdag 4 juli 2007 @ 20:16 |
| Ach, vliegen is ontzettend vet, maar het enige wat piloten dag in dag uit doen is een aantal standaard handelingen verrichten. Ik heb nog meer respect voor de mensen die die geweldige machines ontwerpen en bouwen, en voor de mensen die de hele logisitieke operatie om het vliegen mogeljik te maken draaiend weten te houden. Begrijp me niet verkeerd hoor, piloten staan zeker wel hoger op de ladder dan buschauffeurs | |
| Maanvis | woensdag 4 juli 2007 @ 20:21 |
quote:Overdrijf niet zo. De dingen die ik opgenoemd heb zijn weldegelijk van belang voor het niet crashen van het vliegtuig, daar is de piloot maar een kleine deelgenoot in. En dan moet je niet ineens met kulargumenten aankomen | |
| Koploperkopper | woensdag 4 juli 2007 @ 20:28 |
quote:Je vergeet de spotters te bedanken voor hun tomeloze inzet tot verspreiding van foutieve informatie. | |
| Koploperkopper | woensdag 4 juli 2007 @ 20:30 |
| Maareh, bestuurders van privevliegtuigen zijn dus taxi-chaffeurs? SEP's joyriders, en zweefvliegers, zondagsrijders? | |
| Mojave | woensdag 4 juli 2007 @ 21:32 |
quote:Oke, tja heb er ook geen verstand van... | |
| Alternate | donderdag 5 juli 2007 @ 00:13 |
| Nee jij weet echt niet waar je het over hebt. Vliegtuigspotters die weten waar ze over praten, want die luisteren op de scanner naar al het gepraat van de piloten! | |
| Mojave | donderdag 5 juli 2007 @ 00:14 |
quote:exact! | |
| Koploperkopper | donderdag 5 juli 2007 @ 00:19 |
quote: | |
| cheukert | donderdag 5 juli 2007 @ 12:51 |
quote:insecten en vogels zijn dus koploperkoppers! | |
| Schrikbeest | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:33 |
quote:Dat is het dus niet he! Niet elke boerenluul kan een bus besturen daar is echt wel iets meer voor nodig dan hamburgers flippen | |
| RealZeus | dinsdag 10 juli 2007 @ 16:29 |
quote:Dat is een eis bij de sollicitatie: je moet minimaal 1.65 en je mag maximaal 1.95 m zijn als je buschauffeur wilt worden. | |
| Mojave | dinsdag 10 juli 2007 @ 16:33 |
| aha |