Als echte wetenschapper vraag ik me dan af: wordt deze opvatting ondersteund door valide bewijs?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik denk daar ook nooit aan, ik ga er ook van uit dat de man niet verliefd zal worden. Ik heb vriendinnen die denken dat elke vent verliefd op hen zal worden, en daarom ook geen man/vrouw-vriendschappen aangaan. Ik kan dat ok niet begrijpen, en ik vind het zeer arrogant
Dit klinkt ook behoorlijk zuurquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:20 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik denk dat je het helemaal bij het rechte eind hebt. Als je op zoek bent naar een relatie, heb je geen mensen nodig die je tijd opslokken ter ere en meerdere glorie van zichzelf. Sorry dames, maar veel van jullie hebben die neiging.
Je krijgt een douche over je heen vant afgunst, onverteerde gevoelens en onzekerheid van die dame, mijn god. Wat heb ik dat vaak mee gemaakt. BAH BAH BAH! En dan maar mekkeren als je het onderwerp naar iets luchtigers wil tillen. Ja hallo, als ik zuur over me heen wil hebben, ga ik wel accu's bijvullen.
En het probleem is, je krijgt later, na het gesprek pas het gevoel van: "Kut, nu laat ik weer me gebruiken als praatpaal." Nee ik denk dat je op het juiste spoor zit met deze aanpak. Ik kan me ook wel zo voorstellen dat veel vrouwen niet zitten te wachten op een jongen/man die door verschillende vrouwen als praatpaal gebruikt wordt.
Preach it, sistah (waarom is er geen neger-smiley?)!quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:02 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dit klinkt ook behoorlijk zuur![]()
Verder vind ik best wat te zeggen voor de instelling van de TS. Beter dat dan zo eentje die zich als een broertje-vriend gedraagt (en zelf de hele tijd tegen je aan jammert over zijn tegenvallers in de liefde) en dan opeens allemaal gezeik over je heenstort omdat hij eigenlijk toch geen vriendschap wil (zoals hij voordeed), maar wat anders. Liever duidelijkheid vanaf het begin![]()
Ik probeer het zo te verwoorden dat jij je niet aangevallen voelt... laat ik dit stukkie er ff uitpikken:quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind dit absoluut geen signalen dat ik iets zou willen. Al die dingen zou ik ookdoen bij een goede vriendin, dus ook bij een goede vriend. Voor mij is geslacht daarbij van geen belang. En ik benook neit van plan dat te wijzigen, daarvoor moet ik mezelf geweld aandoen in wie ik ben, en dat wil ik helemaal niet.
Ja... maar die ontvanger kiest daar niet voor, dat moet je goed beseffen.quote:Ja, een persoonlijk compliment dat ik me prettig voel bij die persoon. Niet dat ik er ook maar iets mee zou willenDat is toch echt aan de ontvanger om dat niet als zodanig te interpreteren!
... krijg jij ook eens wat verrassingen. Leukquote:Tja, dan komen we weer uit op het punt dat ik nooit denk dat een jongen een oogje op me heeft, dus dat wordt knap lastig
Dat soort types ken ik, daar moet je met een grote boog omheenlopen. Die zijn op andere vlakken ook niet gespeend van dat soort zwart-wit opvattingen waarin zijzelf altijd als de meest geweldige partij uit de bus komen.quote:Ik heb vriendinnen die denken dat elke vent verliefd op hen zal worden, en daarom ook geen man/vrouw-vriendschappen aangaan.
Klopt jaquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:33 schreef katerwater het volgende:
Ik was ook zo: ofwel liefde, ofwel vriendschap, ofwel niets. Maar ik ben ervan afgestapt!
Voor mannen is het doorgaans erg duidelijk of hij iemand wil of niet. Vele vrouwen worden echter verteerd door twijfel. Hoe die twijfel ontstaat, doet er niet toe. Elke vrouw moet een periode van onzekerheid doorgaan om zeker te zijn of deze ene kerel wel de moeite is om verder mee te gaan. Dat kan weken, zoniet maanden duren.
Maar je moet ook niet passief gaan afwachten tot een meisje verder wil. Dan kan zij weer gaan denken dat je niet meer geinteresseerd bentquote:Als ze me op een zijspoor zet, word ik niet meer kwaad of gefrustreerd. Ik denk dan altijd, ik date ondertussen met andere vrouwen. Wordt het iets met haar, dan ga ik ervoor (ik weet namelijk dat ze me ergens leuk vindt, maar twijfelt).
Als je natuurlijk maar met 1 meisje date, en zij de enige is die je wilt, kan ik best begrijpen dat je erg gefrustreerd raakt![]()
Ik denk dat als er al iets is dat je kan benoemen als een 'werkende'-theorie om de aandacht van een vrouw te trekken, dat het dan toch inderdaad wel de no-friends policy is. Tuurlijk zijn er uitzonderingen en gaan ook heel veel vrouwen voor zekerheid en no-games-policy'squote:Op donderdag 5 juli 2007 10:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Bij mij is het alles of niets, ik heb ook een 'no friends-policy'. Toch kun je best leuk met elkaar vriendschappelijk klikken, dat is dan direct duidelijk. In dat geval sta ik er wel voor open, in alle andere gevallen...![]()
Naja, kom op, welke man dit topic herkent dit niet, ook al is het maar een beetje?quote:We can only pursue what runs away from us. A man who is devoted to something else besides the woman is autmatically more attractive. Any intellectual whore who has ever listened to a girl complain about how her boyfriend-ran-off-with-a-slut or how her boyfriend-is-really-not-dumb-he's-just-streetsmart-and-he- has-to-sell-weed-to-support-his-baby's-mama or he's-really-nice-even-though-he-ignores-me-and-hits-me-sometimes-but-you-don't- know-what-he's-like-when-we're-alone or he's-not-emotionally-available-that's-why-I-like-talk-to-you-until-it's-time-to-go-fuck-him while he himself is sitting right there and would like nothing better than to be with her but of course is sitting solidly on the friends ladder knows this intuitively. Ultimately, almost all guys learn this truth for themselves: The best way to never score with a woman is to show too much interest in her.
Women seem to especially like it if you are more devoted to your bad music, biker gang, forearm tattoo or marijuana. These all seem to work wonders.
"Talloze malen" zelfs. Stoer!quote:Op zondag 8 juli 2007 16:12 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik vind de nadruk hier wel erg liggen op mannen die altijd maar meer willen dan vriendschap. In mijn omgeving zie ik dat inderdaad ook, maar ook in vele gevallen precies andersom. Er zijn ook zat vrouwen die meer willen van hun beste vriend en ikzelf heb het al talloze malen meegemaakt dat vriendinnen verliefd op me werden.
Onzin. Mannen zijn direct, en zullen in de meeste gevallen vrij snel laten weten dat ze haar meer dan leuk vinden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:59 schreef Cutebutpsycho het volgende:
{disclaimer: Voor de teddybeertjes in de zaal: We doen het niet express.. Vaak hebben vrouwen volgens mij niet eens door dat ze leuk gevonden worden en eigenlijk een goede vriend ontzettend kwetsen...)
Ik doe dus ook niet aan friendship with benefits, daar krijg je scheve gezichten van in 9/10 gevallen. Ik heb daar mijn les wel in geleerd. Er zijn nog zat meiden die niet in mijn friend-zone zitten.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:29 schreef JeOma het volgende:
[..]
"Talloze malen" zelfs. Stoer!Jij bent echt de goeiste zeg...
![]()
Maar ontopic, je hebt wel gelijk natuurlijk. Dit soort dingen zie je van 2 kanten.
Ik vind trouwens (als ik ook even een plas mag doen over dit topic) dat er ook niet zoveel nadruk ligt op het onderdeel "sexualiteit". Niet omdat ik het tot een SEX-topic wil maken (zeker niet, I love R&P)maar in mijn ervaring (nee, niet "talloze malen", zo gaaf ben ik dan weer niet, maar toch wel een paar keer) is er soms toch wel sprake van friendship with benefits, maar dan weer niet echt "relatie-materiaal".
Onzin. Teddybeertjes (of hoe ze nu ook weer genoemd wordenquote:Op zondag 8 juli 2007 16:41 schreef dawg het volgende:
[..]
Onzin. Mannen zijn direct, en zullen in de meeste gevallen vrij snel laten weten dat ze haar meer dan leuk vinden.
En nu lees je m'n signature nog maar eens.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:59 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Naja, kom op, welke man dit topic herkent dit niet, ook al is het maar een beetje?
Ja, klinkt heel verstandig. Alleen... (ik herken mezelf heel erg in jouw omschrijving, een vriendschap met een dame waar ik het -op verschillende manieren- heel goed mee kan vinden, maar ik voel meer voor haar dan zij voor mij, een echte relatie zit er niet in waarschijnlijk)... DOE HET MAAR EENS!! Als je echt verliefde gevoelens voor zo'n meid hebt en zij "vindt het wel prima zo". Tja... IK kies er nog maar even voor om de virendschap aan te houden. Tegen beter weten in wellicht.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:48 schreef CvB het volgende:
Heb alleen de OP gelezen, maar hier mijn visie op het geheel:
Vrienden worden/blijven met vrouwen waar je je eerder op seksuele danwel romantische wijze toe aangetrokken voelde is zwaar zinloos.
Zelf heb ik heel lang zo'n vriendin gehad. Ik was verliefd op haar geworden, zij niet op mij, we zijn daarna vrienden gebleven en vier jaar lang hoopte ik stiekem dat t nog wat zou worden!Sinds begin dit jaar heb ik er pas echt vrede mee dat we gewoon vrienden zijn en verdomd; de laatste keer dat we afspraken kreeg ik een smsje met de strekking: weet niet waardoor t komt, maar vond t echt leuk vandaag, heb me nog nooit zo op m'n gemak gevoeld bij je"
Dat wil dus zeggen dat als je vrienden blijft met zo'n meisje, je eigenlijk alleen jezelf loopt te kwellen en je toch gespannen blijft in de omgang met haar. Allebei heb je er uiteindelijk dus niets aan. Daarom heb ik al een lange tijd besloten alleen vrienden te zijn met meisjes waarvan ik zeker weet dat ik niets méér van ze wil. Heel verstandig dus om die meisjes waar je dates mee hebt niet als vriendinnen te houden (tenzij t van jouw kant niet klikt...dan kan je t nog overwegen (voor als je n keer eenzaam bent op een avond!!)).
Helemaal met je eens. Echt. Ik WEET ook dat je gelijk hebt. Maar nogmaals: als je gevoelens voor de betreffende persoon hebt is het een verdomd lastig besluit.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:05 schreef CvB het volgende:
Optie 2 is erg leuk tot ze een vriendje krijgt ja...mag je elke keer aan gaan horen hoe fijne n leuk ze 't met hem heeft. Maar je moet t zelf weten...als ik jou was zou ik het contact met haar op een laag pitje zetten en me eens op leuke dames gaan richten die wel helemaal voor je willen gaan.
Ik heb een beter plan: geef me haar nummer en ik zorg dat ze een leuke kerel tegenkomtquote:Op donderdag 12 juli 2007 00:14 schreef JeOma het volgende:
[..]
(ik heb iemand nodig die me een geladen pistool onder m'n neus duwt en me dwingt het contact te verbreken ofzo...)![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |