abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:11:23 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_51080296
Ik ben dus single en actief opzoek. En wat mij de laatste tijd opvalt is dat ik dames uit m'n leven aan het wegwerken ben die me steeds aan het lijntje houden of steeds (subtiel) aangeven dat ze slechts vrienden willen zijn. Een soort van "no-friendship policy" dus.

Ik vind voor mezelf dat vriendschap met een meisje waar je je tot aangetrokken voelt nogal moeizaam gaat. Je hebt altijd toch bepaalde verwachtingen en je blijft dus te veel hangen bij 1 persoon in de hoop dat ooit eens geen bot gaat vangen.

Dus ik heb er deze week twee, waarvan bij eentje in echt het gevoel had dat ze de liefde van m'n leven zou worden 2 jaar geleden, gewoon permanent uit gesodeflikkert. Wil ik gewoon niks meer mee te maken hebben.

Maar dan ga je toch twijfelen aan je manier van doen. Is het realistisch om de dating-game in te gaan met een meisje met de volle intentie dat het alles of niets wordt? Dus dat de gehele omgang met elkaar af gaat hangen van het feit of zij na bijvoorbeeld 2 weken oid iig der benen heeft gespreid? Heeft dit niet een negatief effect op de manier waarop een relatie hoort te groeien misschien?

Zijn er hier wel eens mensen die vanuit een vriendschap waarbij een van de 2 eigenlijk dus een beetje aan het wachten is op de ander toch nog bij elkaar zijn gekomen als stelletje? Of zijn er mensen die op dezelfde manier als ik de vuilnis buiten zetten zodra het maar een beetje duidelijk wordt dat het of te lang gaat duren of het uitzichtloos is?

Graag jullie ervaringen dus
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_51080504
Heel verstandig, dat geouwehoer heb je niks aan. Relaties die uit vriendschappen ontstaan krijg je alleen maar gezeik mee.
pi_51080539
tvp
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 juli 2007 @ 00:23:41 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51080658
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:18 schreef thabit het volgende:
Heel verstandig, dat geouwehoer heb je niks aan. Relaties die uit vriendschappen ontstaan krijg je alleen maar gezeik mee.
Wat een onzin...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_51080679
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:11 schreef SpecialK het volgende:
Maar dan ga je toch twijfelen aan je manier van doen. Is het realistisch om de dating-game in te gaan met een meisje met de volle intentie dat het alles of niets wordt? Dus dat de gehele omgang met elkaar af gaat hangen van het feit of zij na bijvoorbeeld 2 weken oid iig der benen heeft gespreid? Heeft dit niet een negatief effect op de manier waarop een relatie hoort te groeien misschien?
Nee heeft geen negatief effect, een "alles of niets"-instelling is juist het enige dat wel werkt. Prinsen op witte paarden en zo bestaan niet.
pi_51080732
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:18 schreef thabit het volgende:
Precies. Lijkt me een gevalletje wortel uit -1.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:43:50 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_51081109
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat een onzin...
Ben je het niet eens met z'n hele standpunt of alleen het gedeelte van de relaties die dus toevallig wel zijn ontstaan vanuit vriendschap?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:47:34 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51081193
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat een onzin...
Hij heeft wel gelijk, maar alleen als de relatie af loopt.
Dan is het idd vaak een groot gevecht.
Maar anders dan dat is het idd onzin. De relatie zelf is juist weer in eerste instantie hechter omdat je elkaar al zo goed kent.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:50:07 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51081252
Ennuh de TT is fout.
Jij bedoelt No Sex policy.

Anders zou het betekenen dat ze alleen maar sex willen en geen vrienden willen zijn.
En daar kan ik het probleem niet in vinden.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:51:09 #10
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_51081278
In den beginne alles een eerlijke kans geven en als je op een gegeven moment merkt dat de ander niet wil enz enz, dan maar lekker laten verwateren of de contactfrequentie verlagen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:55:19 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_51081362
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Ennuh de TT is fout.
Jij bedoelt No Sex policy.

Anders zou het betekenen dat ze alleen maar sex willen en geen vrienden willen zijn.
En daar kan ik het probleem niet in vinden.
Het is ook niet "hun" policy maar die de mijne. No friendships.

Dus kiezen tussen:
- Heftig en plat neuken
- Zoenen en verliefd zijn, het stelletje
- Of daar is de deur want ik wil geen verhalen horen over hoe verdrietig je wel niet bent over je ex en dat het leven je zo ontiegelijk tegen zit. Voor praatpalen moet je maar eens panne gaan krijgen langs de A10.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:58:23 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_51081425
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:51 schreef Kreupelhout het volgende:
In den beginne alles een eerlijke kans geven en als je op een gegeven moment merkt dat de ander niet wil enz enz, dan maar lekker laten verwateren of de contactfrequentie verlagen.
Uiteraard een eerlijke kans. Ik heb trouwens dus wel eens geprobeerd gewoon het ultimatum te stellen om te kijken hoe dat ging. Gewoon letterlijk verteld dat ik er geen zin in had om hij klankbord te worden en dat ik hele andere intresses heb.

Mja ik moet nog steeds een beetje op het resultaat wachten daarvan het is inmiddels een dag geleden
pi_51082240
beetje offtopic maar ik kan dit topic niet bookmarken
iemand anders die ook dit probleem heeft?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 05:28:49 #14
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_51082984
Interessant topic....Ben eens benieuwd hoe dit voor je gaat werken. M.a.w.: of je nu wel resultaat gaat krijgen..Ik ben bang dat dit plan (wat ik overigens best een goed plan vind) backfired. Als je zo overtuigd bent in je bedoelingen denk ik dat je dit ook gaat uitstralen. En dat is nou juist waar vrouwen op afknappen..

Maar goed, desalniettemin zeker een topic dat ik in de gaten ga houden, dus hou ons svp op de hoogte van je bevindingen

Succes!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 07:55:27 #15
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_51083354
Interessant topic! Ik had het geschreven kunnen hebben, ware het niet dat ik nog vlak VOOR de fase zit van het "uitsodeflikkeren". Ik denk dat je de right thing heb gedaan.

In my humble opinion bestaat het (verliefdheid, liefde, whatever) of het bestaat niet. De success-stories dat zoiets "moet groeien maar dat het uiteindelijk wel wat wordt" zijn zoveel minder dan de verhalen van liefde-van-1-kant waarbij alleen veel pijn bestaat...

Ik heb 't idee dat ik nog wel wat van je kan leren... (derhalve, een tvp)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_51083521
Ik denk dat je het helemaal bij het rechte eind hebt. Als je op zoek bent naar een relatie, heb je geen mensen nodig die je tijd opslokken ter ere en meerdere glorie van zichzelf. Sorry dames, maar veel van jullie hebben die neiging.
Je krijgt een douche over je heen vant afgunst, onverteerde gevoelens en onzekerheid van die dame, mijn god. Wat heb ik dat vaak mee gemaakt. BAH BAH BAH! En dan maar mekkeren als je het onderwerp naar iets luchtigers wil tillen. Ja hallo, als ik zuur over me heen wil hebben, ga ik wel accu's bijvullen.
En het probleem is, je krijgt later, na het gesprek pas het gevoel van: "Kut, nu laat ik weer me gebruiken als praatpaal." Nee ik denk dat je op het juiste spoor zit met deze aanpak. Ik kan me ook wel zo voorstellen dat veel vrouwen niet zitten te wachten op een jongen/man die door verschillende vrouwen als praatpaal gebruikt wordt.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51083543
Beetje lastig parket

Mannen zijn door hun biologische drive meer op 'jacht' dan vrouwen.
Dat betekent dat mannen in de meeste gevallen uit zijn op een relatie en geen vriendschap.
Die 'klacht' hoor je ook weleens bij vrouwen, dat de meeste mannen veelal gelijk een relatie willen.
Gemiddeld genomen als we een vrouw leuk vinden, hebben we geen zin om eerst een bepaalde periode gewoon vrienden te zijn. Dat werkt gewoon niet.
Ook wel logisch, want als we actief op zoek zijn, ligt de focus bewust of onbewust op het fyiseke. (ook wel bekend onder het eufemismen 'chemie' of 'vonk' )

Het is natuurlijk een ander verhaal als je een vriendschap hebt en dat je pas in die vriendschap iets voor elkaar bent gaan voelen. Dan ligt de focus gemiddeld veel minder op het fysieke, maar ook meer op de geestelijke band. Daarom zeggen ze ook dat relaties op basis van een vriendschap meer kans van slagen hebben - de fysieke verliefdheid gaat er na een tijdje vanaf - maar de geestelijke band is niet gebonden aan 'hormonale verveeldheid'.

Gemiddeld genomen voor mannen: een vriendschap is prima, zolang je niet actief op zoek bent en je hebt geen gevoelens voor die persoon. Gelukkig is er natuurlijk ook nog de friendship with benefits constructie, maar daar moet je ook het persoon voor zijn natuurlijk
pi_51083580
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:24 schreef thabit het volgende:

[..]

Nee heeft geen negatief effect, een "alles of niets"-instelling is juist het enige dat wel werkt. Prinsen op witte paarden en zo bestaan niet.
pi_51083591
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:23 schreef STING het volgende:
Beetje lastig parket

Mannen zijn door hun biologische drive meer op 'jacht' dan vrouwen.
Dat betekent dat mannen in de meeste gevallen uit zijn op een relatie en geen vriendschap.
Die 'klacht' hoor je ook weleens bij vrouwen, dat de meeste mannen veelal gelijk een relatie willen.
Gemiddeld genomen als we een vrouw leuk vinden, hebben we geen zin om eerst een bepaalde periode gewoon vrienden te zijn. Dat werkt gewoon niet.
Ook wel logisch, want als we actief op zoek zijn, ligt de focus bewust of onbewust op het fyiseke. (ook wel bekend onder het eufemismen 'chemie' of 'vonk' )

Het is natuurlijk een ander verhaal als je een vriendschap hebt en dat je pas in die vriendschap iets voor elkaar bent gaan voelen. Dan ligt de focus gemiddeld veel minder op het fysieke, maar ook meer op de geestelijke band. Daarom zeggen ze ook dat relaties op basis van een vriendschap meer kans van slagen hebben - de fysieke verliefdheid gaat er na een tijdje vanaf - maar de geestelijke band is niet gebonden aan 'hormonale verveeldheid'.
Gemiddeld genomen voor mannen: een vriendschap is prima, zolang je niet actief op zoek bent en je hebt geen gevoelens voor die persoon. Gelukkig is er natuurlijk ook nog de friendship with benefits constructie, maar daar moet je ook het persoon voor zijn natuurlijk
Dat klopt wel, maar ik vind het zeg maar niet zo je van het om eerst een half jaar lang alle veroveringen van haar te mogen aanschouwen. En dan zegt ze van: Nou zijn mijn hormonen uitgewerkt, nu mag jij.
Ja ik ben een egoistische klootzak waarschijnlijk, net zoals 99,9% van de vrouwen.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51083633
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:28 schreef dyslexie_man het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar ik vind het zeg maar niet zo je van het om eerst een half jaar lang alle veroveringen van haar te mogen aanschouwen. En dan zegt ze van: Nou zijn mijn hormonen uitgewerkt, nu mag jij.
Ja ik ben een egoistische klootzak waarschijnlijk, net zoals 99,9% van de vrouwen.
Als je het hebt over het aanschouwen van veroveringen, dan heb je het al over het "verplicht uitzitten" van een vriendschap, wat dus inderdaad niet werkt.
Alleen als je een vriendschap hebt en je totaal de intentie niet hebt om iets te krijgen met die persoon, gaat dat werken.
Relaties die dan later in die vriendschap ontstaan, hebben gemiddeld meer kans van slagen.
pi_51083641
nogal een geluk dat er mannen zijn die anders denken, of ik was nooit van straat geraakt .

het duurt voor mij minstens weken en meestal maanden voor ik verliefd wordt op iemand, als iemand mij die tijd niet gunt, tja, dan niet , waarom dat gehaaste gevoel, jouw zoektocht naar een vriendin lijkt me wel een heel geforceerde jachtige bedoening
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:40:02 #22
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51084629
Begrijp ik het goed dat je vriendinnen zo maar aan de kant schuift omdat ze geen relatie met je willen/niet willen neuken? Lekkere vriend ben jij.

Iets dergelijks is mij recentelijk en in het verleden een paar keer overkomen - ik dacht dat iemand geinteresseerd was in mij als persoon en het bleek alleen daarom te gaan. Zo'n tegenvaller in die persoon was dat. En het voelde ook behoorlijk kwetsend. Denk anders ook eens na over de gevoelens van die andere persoon. Vrouwen zijn niet alleen relatie- of neukobjecten - het zijn net mensen. Die ook wel eens gewoon met een man omgaan omdat ze hem aardig vinden en niet per se omdat ze er wat mee willen. Eikel.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:39:58 #23
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_51085986
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:40 schreef Ripley het volgende:
Begrijp ik het goed dat je vriendinnen zo maar aan de kant schuift omdat ze geen relatie met je willen/niet willen neuken? Lekkere vriend ben jij.

Iets dergelijks is mij recentelijk en in het verleden een paar keer overkomen - ik dacht dat iemand geinteresseerd was in mij als persoon en het bleek alleen daarom te gaan. Zo'n tegenvaller in die persoon was dat. En het voelde ook behoorlijk kwetsend. Denk anders ook eens na over de gevoelens van die andere persoon. Vrouwen zijn niet alleen relatie- of neukobjecten - het zijn net mensen. Die ook wel eens gewoon met een man omgaan omdat ze hem aardig vinden en niet per se omdat ze er wat mee willen. Eikel.
Ik ben het met TS eens. En wel om de volgende punten:

- Mannen zijn VEEL leuker om vriendschappelijk mee om te gaan dan vrouwen. En andersom ook, vrouwen gaan liever met vrouwen om, als't om vriendschap gaat dan met mannen.

Vrouwen kijken samen jankfilms, met een doos chocola en een doos tissues, mannen gaan met z'n allen zaalvoetballen....daarna elkaar effe meppen met de handoeken in de douches...en daarna nog een paar pilsjes drinken in de cantine terwijl studio sport opostaat.

- Ts is blijkbaar niet op zoek naar extra vrienden, aangezien z'n vriendenkring groot genoet zal zijn. Hij zoekt een vriendschap met een grotere diepgang. Dus geen oppervlakkige platonische vriendschap.
Als hij een leuk meisje ziet en zij beantwoord niet z'n bedoelingen, dan zoekt ie verder.
Dat doe ik ook. Soms heb je gewoon niet NOG meer vrienden nodig.

- Plus voor een man kan het ook ontzettend frustrerend zijn om vrienden te zijn met een meisje waar je diepgaandere gevoelens hebt (m.a.w. je wil haar neuken).
Daarom moeten vrouwen niet verontwaardigd doen, maar ons een beetje begrijpen....moeten we gewoon blijven rondhangen bij je terwijl je je door 3 andere kerels laat palen over tijd.....

ik ben het 100% met TS eens. Als man vriendjes zijn met een vrouw werkt gewoon niet. Tenzij ze een lelijk dik wijf is waar je nooit over heen zou willen gaan. Ik heb weinig vrouwen als 'vriendin' en ik zoek ook alleen naar relaties.....geen geouwehoer, dat doe ik wel met m'n mannelijke vrienden.
pi_51086499
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:40 schreef Ripley het volgende:

Nee je schuift je vriendinnen niet 'zomaar' aan de kant. Dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen. Hoe denk je dat het voelt voor een man om constant te horen van een vrouw waar hij meer dan gewone gevoelens voor heeft hoe fantastisch haar nieuwe vriend is?
Of dat ze die "vriend" gewoon als praatpaal gebruikt? Wel zelf haar gevoelens constant ter sprake brengt maar niet in staat is zelf te luisteren zonder de problemen van een man af te doen als gezeur?
Persoonlijk heb ik best een paar vriendinnen waar ik echt niet "op" hoef (nee het zijn geen gedrochten) maar die ik waardeer als persoon, en die ook mij mijn woord laten doen. Het constant aan het woord zijn wil voor een man nog wel eens snel als een richtingsverkeer overkomen. Daar moet een vrouw gewoon rekening mee houden, sommige kunnen dat, sommige niet. (Ja, ook een man moet rekening houden met een vrouw)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:07:04 #25
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51086785
In mijn omgeving is het gros van de relaties die uit vriendschap zijn ontstaan, ontstaan uit een vriendschap waarbij de een niet meer voelde dan de ander. De vonk sloeg zeg maar gewoon later over. Als je vrienden wordt terwijl jij op haar verliefd bent, vraag jezelf dan eens af of je wel echt een 'vriend' voor haar bent. Nee! Je bent iemand die hoopt dat de ander jou leuk gaat vinden en je kunt daarom niet zijn zoals vrienden zijn: eerlijk.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')