Bronquote:De griezelige bemoeizucht van een christelijk kabinet
Minister Rouvoet is doortastend in zijn opdringerige bemoeienis met de opvoeding van kinderen, maar vergeet iets te doen aan de chaos in de jeugdzorg
Opvoedcursussen voor ouders die het moeilijk hebben, gedragsregels voor jongeren met een strafblad, en nu een blaastest voor jongeren onder de zestien, om te controleren of ze niet dronken zijn.
En, toppunt van griezelige bemoeizucht, er zijn plannen om consultatiebureaus een risico-analyse te laten maken van mogelijke opvoedproblemen: het Elektronisch Kinddossier. Ouders die helemaal niet vinden dat er problemen zijn, kunnen worden gedwongen om hulp te aanvaarden.
We hebben christenen in het kabinet en dat zullen we merken ook, want die weten altijd alles beter. Je vraagt je af wat ons nog te wachten staat: een maagdelijkheidstest voor alle ongetrouwde Nederlandse vrouwen? Razzia’s op zoek naar wiet? Er is immers genoeg te doen!
Op zich is de onrust van het kabinet – en dan vooral van de minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) - wel te begrijpen. Vooral op het gebied van alcohol maakt de Nederlandse jeugd een losgeslagen indruk: het alcoholmisbruik is hier het hoogst van Europa.
De vraag is alleen of de overheidsbemoeienis niet veel te groot wordt. Die zou toch werkelijk niet verder moeten gaan dan tot de voordeur en niet, zoals nu, ver, ver daarachter.
De kans is groot dat ook normaal functionerende gezinnen met betweterige opvoedexperts te maken krijgen. En hoe zit het ook alweer met de eigen verantwoordelijkheid waar CDA-premier Jan Peter Balkenende jarenlang mee schermde? We horen hem er niet meer over.
Ten slotte kun je je afvragen waarom de minister voor Jeugd en Gezin niet al zijn energie besteedt aan het op orde brengen van Jeugdzorg, waar het al jaren een grote bende is en waar duizenden zielige kinderen wachten op hulp.
Maar dat is misschien moeilijker dan wat te roepen over vergaande staatsbemoeienis.
heb je het verder wel gelezen?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:18 schreef -skippybal- het volgende:
Goh, Elsevier is de bron...
Een stevig law-and-order standpunt & tegen verregaande staatsbemoeienis zijn bijt elkaar niet hoor?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Heb je boter op je hoofd?
Elke keer als er zwaarder gestraft wordt en de regels aangescherpt wordt open je een nieuw topic waarin je dit aanmoedigt.
Wat een dubbele moraal.
nuff said.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:18 schreef -skippybal- het volgende:
De weerzin van het VVD wint het overduidelijk van de realiteit.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
nuff said.
Dat VVD/CDA kabinet dat gewoon deed wat ze wilden ondanks dat het halve land het belachelijk vond, nee dat was lekker. Met zo'n van Aartsen als woordvoerder die het volk als gepeupel beschouwt dat zn waffel moet houden
.
Dan liever wat lieve christenhonden.
Dat is meestal met een kabinet.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:00 schreef ExTec het volgende:
Ik vermoed niet dat jij zit te wachten op iemand die je verteld hoe jij moet leven.
Goh, knap speurwerk.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:18 schreef -skippybal- het volgende:
Eigenlijk ook een zwaar zielig argument, dit. Het kabinet was keurig gekozen door het volk, of het je nmou beviel of niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:54 schreef Posdnous het volgende:
Dat VVD/CDA kabinet dat gewoon deed wat ze wilden ondanks dat het halve land het belachelijk vond, nee dat was lekker![]()
Dit kabinet toch ook? wat zitten jullie dan te miepen?quote:Op maandag 2 juli 2007 20:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eigenlijk ook een zwaar zielig argument, dit. Het kabinet was keurig gekozen door het volk, of het je nmou beviel of niet.
Nee nee, dan geef je aan dat je niet weet waar de materie over gaat.quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 20:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dit kabinet toch ook? wat zitten jullie dan te miepen?
Ik snap het, dat zou zo moeten zijn, maar denken dat een VVD wars is van staatsbemoeienis is gewoon naieve brorrelpraat waar nog steeds een hele generatie VVD stemmers in gelooft. De partij die de meeste regeltjes voor ondernemers heeft ingevoerd in de laatste decennia van alle partijen.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee nee, dan geef je aan dat je niet weet waar de materie over gaat.
Je moet je eens in gaan lezen, gewoon je huiswerk doen, en dan terugkomen.
Overheidsbeleid an-sich is in de huidge context niet hetzelfde als staatsbemoeienis. En dat probeer jij er nu van te maken.
We weten dus al dat jij niet echt snapt wat er in de huidge context precies met staatsbemoeienis bedoeld wordt, want de 2 dingen waar je mee komt zijn daar geen voorbeelden vanquote:Op maandag 2 juli 2007 20:08 schreef Posdnous het volgende:
....... meeste regeltjes voor ondernemers....
ZIJ zijn bewust naar Afghanistan gegaan hoor....
Nee, dat lijkt maar zoquote:Op maandag 2 juli 2007 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
We weten dus al dat jij niet echt snapt wat er in de huidge context precies met staatsbemoeienis bedoeld wordt, want de 2 dingen waar je mee komt zijn daar geen voorbeelden van
Steeds hilarischerquote:Op maandag 2 juli 2007 20:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt maar zo, dat jij staatsbemoeienis nu alleen maar ziet uit het nauwe en simplistische economische oogpunt waar de VVD op hamert is mijn probleem niet
.
En vertel me eens waar ik dat dan heb gezegd? (let op hey, niet waar *jij denkt* dat ik dat zeg)quote:Op maandag 2 juli 2007 20:20 schreef Posdnous het volgende:
Oke, jij vindt overheidsbemoeienis iets waar de VVD helemaal niet aan doet.
prima, klaar.
Dit is het meest godsdienstwaanzinnige kabinet dat we ooit gehad hebbenquote:Op maandag 2 juli 2007 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Een kabinet zonder de VVD maar met CU en PvdA is een zegen voor het land. Gelukkig weer beleid dat weer op de mens is gericht ipv alleen maar op geld en economie (lees het slopersbal en ander harteloos boekerhoudersbeleid van de VVD. )
De VVD is de meest kille en harteloze politieke partij dat ons land ooit heeft gehad.
Een beleid dat zich niet op de economie richt heeft binnen een paar jaar geen knaken meer om aan mensen uit te geven.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Een kabinet zonder de VVD maar met CU en PvdA is een zegen voor het land. Gelukkig weer beleid dat weer op de mens is gericht ipv alleen maar op geld en economie (lees het slopersbal en ander harteloos boekerhoudersbeleid van de VVD. )
De VVD is de meest kille en harteloze politieke partij dat ons land ooit heeft gehad.
Aan het eind van de column stelt Liesbeth Wytzes de vraag waarom minister Rouvoet niet al zijn energie besteedt aan het op orde brengen van Jeugdzorg. Als je de plannen van Rouvoet leest, blijkt dat een behoorlijk deel van de inspanningen gericht op de aanpak van de problemen in de organisatie van de jeugdzorg. Het programma Jeugd- en Gezin bespreekt de tekortkomingen in het beleid en de aanpassingen hiervan die dit op moeten lossen. Nee, dit gedeelte is er niet uitgelicht door de media en je kunt er als nietbetrokkene ook weinig mee. Maar het is onzin om te doen alsof hier niets aan gedaan wordt.quote:Er is nog een koerswijziging te zien in het beleidsprogramma die niet altijd aan de PvdA wordt toegeschreven, maar het juist wel is. Dit kabinet durft in te grijpen achter de voordeur, bij de opvoeding vóórdat het fout gaan, en bij jongeren die overlast in hun buurt veroorzaken. Dit kabinet stelt eisen aan integratie en waardeert sociale samenhang. Dit gaat niet om conservatief paternalisme. Dit gaat om een samenleving waarin we werken aan de vrijheid van iedereen. Waarbij we de zaken niet op het beloop laten, wetende dat velen het slachtoffer zullen worden, maar het lef hebben om in te grijpen in de wetenschap dat we daar veel mensen mee helpen weer richting aan hun eigen leven te geven.
Typisch dat veel mensen alleen fan zijn van democratie als ze bij de meerderheid horen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
nuff said.
Dat VVD/CDA kabinet dat gewoon deed wat ze wilden ondanks dat het halve land het belachelijk vond, nee dat was lekker. Met zo'n van Aartsen als woordvoerder die het volk als gepeupel beschouwt dat zn waffel moet houden
.
Weg met dat tuig.quote:Dan liever wat lieve christenhonden.
Drogreden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 02:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Typisch dat veel mensen alleen fan zijn van democratie als ze bij de meerderheid horen.
Loze kreet (je hebt wel gelijk).quote:Weg met dat tuig.
Volgens mij maak ik gewoon een goed punt. Hij loopt te miepen dat er zoveel mensen tegen waren, maar er is gewoon gestemd voor een parlement, en alles is met een meerderheid uitgevoerd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:17 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Drogreden.
[..]
Loze kreet (je hebt wel gelijk).
Post dan niks. Geldt ook voor mij op zich.
Een kabinet dat heel erg naar 1 kant nijgt is een perversie van de democratie. Het is waarschijnlijk dat een meerderheid van de stemmers tegen dat kabinet zou zijn geweest aangezien een kabinet PvdA-CDA voor de hand lag en meer recht deed aan de uitslag. Het CDA wilde dit niet. Het CDA geeft immers geen ene fuck om Nederland. Ze willen gewoon pluche onder hun aars.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik gewoon een goed punt. Hij loopt te miepen dat er zoveel mensen tegen waren, maar er is gewoon gestemd voor een parlement, en alles is met een meerderheid uitgevoerd.
Ik ben het principieel met je oneens, maar het vlees is zwak en die christenhonden moeten opflikkeren.quote:Ik ben tenminste consequent anti-democratie. Verder ben ik van mening dat je niet vaak genoeg kunt uitspreken hoe irritant bemoeizuchtige christenen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |