abonnement Unibet Coolblue
pi_51573317
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik krijg plots een angstig idee over die remasters: 50 jaar ná de eerste single, Love Me Do, 2012 dus. Dat zal toch niet???
Nou, laten we het hopen!
2012, da's al over een goeie 4 jaar. Veel eerder verwacht ik ze niet.
pi_51592488
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik krijg plots een angstig idee over die remasters: 50 jaar ná de eerste single, Love Me Do, 2012 dus. Dat zal toch niet???
Dat idee had ik ook al eens geopperd, ja . Maar ik dacht ook aan 45 jaar ná de eerste single, herfst 2007.
Quote van het jaar :
quote:
"I think we're a little bit behind," (Olivia) Harrison said, noting that it was "ridiculous" that properly remastered CDs of the band's catalog were not yet available.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:10:21 #103
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_51592896
De remasters moeten toch enigszins snel uitkomen? Na 50 jaar vervalt het copyright, en komen de Beatlesboxen voor een tientje bij het Kruidvat te liggen. Kan Apple er niks meer aan cashen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_51593136
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Rasing het volgende:
De remasters moeten toch enigszins snel uitkomen? Na 50 jaar vervalt het copyright, en komen de Beatlesboxen voor een tientje bij het Kruidvat te liggen. Kan Apple er niks meer aan cashen.
Volgens mij is 't niet zo simpel:
quote:
De termijn voor verjaring verschilt van land tot land, maar is onder de Berner Conventie minimaal het leven van de auteur plus 50 jaar. In de Europese Unie geldt bijvoorbeeld een termijn van 70 jaren na het overlijden van de auteur.
(bron: wikipedia)

Daarnaast lijkt 't me raar als de Beatlescatalogus, die nu miljoenen waard is, straks ineens waardeloos wordt. Iemand die meer weet van dit soort zaken?
pi_51596756
Zo simpel is het inderdaad niet. Er zijn zo veel verschillende rechten op het gebied van muziek, en zo veel regels op het gebied van het uitgeven en uitzenden van muziek. In ieder geval verloopt de copyright pas altijd aan het eind van een kalenderjaar.

Als voorbeeld, The Quarrymen. De opnames van de dag dat John Paul ontmoette, uit 1957. Nooit uitgezonden, wel op bootleg. Vast wel geregistreerd, maar nooit uitgebracht. Omdat die opnames 2 weken geleden door de BBC zijn uitgezonden (inclusief nieuwe opnames), en dus opnieuw geregistreerd staan, verloopt de copyright pas over 50 jaar na de uitzenddatum. Maar dit is een uitzonderlijk geval van muziek die nooit eerder is uitgebracht en dat gaat dus alleen over uitzendrecht...

In Engeland, gelden deze regels voor opnames die na 1 juli 1957 (toeval?) zijn uitgebracht. Copyright over opnames vervalt aan het eind van het kalenderjaar, 50 jaar na de opnames. Maar als de opnames binnen die 50 jaar zijn uitgebracht, vervalt de copyright vanaf die datum. Maar wélk copyright vervalt dan?? Kan iedereen het vrij uitbrengen? En alle 80 eigenaren van de Beatles-muziek, hoe denken die daar over?? En de componisten die nog geen 70 jaar dood zijn? Ik ga even verder zoeken....

Wel weet ik dat The Beatles de zaakjes goed in orde hebben. Voorbeeld: Yoko heeft elke demo/outtake van Lennon laten registreren, al in begin jaren '80. Zodat als iemand een mooie Lennon-demo op bootleg heeft, en daar geld aan denkt te verdienen door het uit te brengen of op te nemen onder eigen naam, de credits/het geld altijd naar de Lennon-familie gaat.

Check ook dit artikel.
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:03:05 #106
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_51598526
Ik las een tijd terug in een interview met Olivia Harrison, dat de remasters al lang klaar op de schappen liggen, maar dat er verder niets mee gedaan wordt. Het hoe en waarom was haar ook een raadsel. Zij (Paul, Ringo, en de nabestaanden van John en George) deden iig nergens moeilijk over, en hadden in deze geen onderlinge geschillen of wat dan ook.

Wat ik me trouwens ook bedacht....
Is het niet zo dat Michael Jackson op de eerste 2 albums na, nog steeds alle rechten bezit van de Lennon/McCartney composities? En dat hij deze dreigde kwijt te raken om 1 of andere reden?
Misschien dat daar "stiekem" op gewacht wordt. Kan me voorstellen dat Paul en Yoko liever zelf de royalties vangen van deze remasters, in plaats van ze weer naar Jackson zien gaan.

Slechts wat geredeneer in de ruimte.
pi_51600551
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Rasing het volgende:
De remasters moeten toch enigszins snel uitkomen? Na 50 jaar vervalt het copyright, en komen de Beatlesboxen voor een tientje bij het Kruidvat te liggen. Kan Apple er niks meer aan cashen.
Ik denk dat je hier op doelt: http://tweakers.net/nieuw(...)-niet-verlengen.html

Echter is, zoals hierboven al gezegd, dit slechts een klein gedeelte van de auteursrechten. De (orginele) muziek zelf valt dan onder het publieke domein (alleen in het VK), maar de composities nog lang niet. Voor de nummers van George is dat pas over ruim 63 jaar (70 jaar na zijn dood), voor de overige nummers zal het meer dan 70 jaar duren aangezien Paul en Ringo nog steeds leven.

Dat van die 50 jaar geldt trouwens ook alleen voor de orginele uitgaves van 50 jaar geleden. De muziek van de LP's valt dan in het publieke domein. De cd's zijn in 1988 uitgegeven, de auteursrechten voor de cd's gelden dan ook voor die datum en mogen pas in 2038 (of 2039?) vrijelijk gekopieerd worden in het VK. Als Apple in 2020 de remasters uitbrengt, dan geldt dat als een nieuwe uitgave waarop de auteursrechten pas in 2070 verlopen.

Owja, de cd's die je dan bij de Kruidvat koopt mogen ook niet de orginele hoesjes gebruiken en ook niet zomaar andere foto's van de Beatles, daarop zitten namelijk nog wel auteursrechten (tot 70 jaar na de dood van de fotograaf/ontwerper in kwestie). Ook de naam 'The Beatles' is beschermd, dus daar moeten ze ook een oplossing voor vinden

Apple kan dus nog vele jaren cashen
pi_51600687
Ja, precies! Dat probeerde ik te zeggen, dat er nog zo veel haken en ogen aan zitten dat Kruidvat echt niet zo 1-2-3 een budget-versie van bijvoorbeeld 'With The Beatles' mag uitbrengen. Bedankt voor de extra info! Goed dat jij het wel precies kon uitleggen. Vandaar dat The Quarrymen ook had gehoopt dat EMI in ieder geval vóór juli 2007 iets van ze zou uitbrengen, nu is de copyright gewoon echt verlopen, omdat het niet binnen die 50 jaar is uitgebracht.

En over Michael Jackson, die bezit 1/3153 van 1/325232 van de rechten van Lennon/McCartney over nummers van een bepaalde periode, bla bla bla... Ik heb hier ooit gepost hoe de vork daadwerkelijk in zijn steel zit, maar ik weet het niet uit mijn hoofd.
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 18:22:26 #109
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51600727
Goed, verder over de muziek stel ik voor.

Wie draait MAF nu nog? Ik niet meer moet ik eerlijk bekennen...de liefde is een beetje over. Vind Chaos dus toch wat beter, want die vind ik regelmatig terug in mijn player (geen Marokkaan die me achter het raam wil krijgen trouwens).
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51600855
Maar los van het hele auteursrechtengedoe moeten ze natuurlijk opschieten met die remasters. Ze hebben goud in handen, maar schijnbaar willen ze eerst de oude cd's nog uitmelken.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goed, verder over de muziek stel ik voor.

Wie draait MAF nu nog? Ik niet meer moet ik eerlijk bekennen...de liefde is een beetje over. Vind Chaos dus toch wat beter, want die vind ik regelmatig terug in mijn player (geen Marokkaan die me achter het raam wil krijgen trouwens).
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Chaos, maar luister af en toe nog wel naar MAF. Chaos heb ik al een tijdje niet meer beluistert, ga ik binnenkort denk ik maar weer eens doen
pi_51601017
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goed, verder over de muziek stel ik voor.
Grappig, daar was ik net mee bezig. Ik was namelijk op zoek naar de herkomst van de bekende quote van Lennon over muziekrechten. Toepasselijk, ja ! "Music is everybody's possession. It's only publishers who think that people own it." Ik vroeg mij af in welk jaar, en in welk interview hij dit gezegd heeft. Maar vooral, hééft hij dit wel daadwerkelijk gezegd. Welnu, ik kwam er deze week achter dat hij het daadwerkelijk gezegd heeft in een post-Walls & Bridges-interview. Ik weet alsnog niet wanneer precies en in welk interview, maar goed.

Het leuke aan het verhaal is dat hij verteld over zijn nummer 'Scared'. Een engineer had gezegd dat het een gegarendeerde hit zou zijn als hij het sneller zou spelen. Daarna zegt John dat dat ook gebeurd is, maar dat iemand anders dat voor hem heeft gedaan. Namelijk, Mick Jagger/The Rolling Stones met 'Miss You' ! Maar hij vind dat helemaal niet erg, omdat muziek van iedereen is. En dan dus de bekende quote. Vergelijk en oordeel zelf . Scared vs. Miss You. Rip-off, of niet? En zo ja, is 'Happy X-Mas (War Is Over)' dan ook een rip-off van van traditional folk-song 'Stewball' ?
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 18:39:34 #112
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601176
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:33 schreef mindgames het volgende:

[..]

Grappig, daar was ik net mee bezig. Ik was namelijk op zoek naar de herkomst van de bekende quote van Lennon over muziekrechten. Toepasselijk, ja ! "Music is everybody's possession. It's only publishers who think that people own it." Ik vroeg mij af in welk jaar, en in welk interview hij dit gezegd heeft. Maar vooral, hééft hij dit wel daadwerkelijk gezegd. Welnu, ik kwam er deze week achter dat hij het daadwerkelijk gezegd heeft in een post-Walls & Bridges-interview. Ik weet alsnog niet wanneer precies en in welk interview, maar goed.

Het leuke aan het verhaal is dat hij verteld over zijn nummer 'Scared'. Een engineer had gezegd dat het een gegarendeerde hit zou zijn als hij het sneller zou spelen. Daarna zegt John dat dat ook gebeurd is, maar dat iemand anders dat voor hem heeft gedaan. Namelijk, Mick Jagger/The Rolling Stones met 'Miss You' ! Maar hij vind dat helemaal niet erg, omdat muziek van iedereen is. En dan dus de bekende quote. Vergelijk en oordeel zelf . Scared vs. Miss You. Rip-off, of niet? En zo ja, is 'Happy X-Mas (War Is Over)' dan ook een rip-off van van traditional folk-song 'Stewball' ?
Mwa...zo klinken alle draken. Das net zoiets als: alle nummers van Zangeres zonder naam lijken op levensliederen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51601211
Dat was ik ook al van mening, ja.
Grappig is dat op elke nieuwe mix van dat nummer Yoko's stem harder in de mix staat .
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 18:41:45 #114
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601241
Hahaha, ja inderdaad. Maar goed, ik vind dat prima want volgens mij ben ik de enige hier die niets tegen Yoko heeft en haar zelfs bij tijd en wijlen kan aanhoren

Kiss kiss kiss vind ik bijvoorbeeld geweldig. Uberhaupt al haar songs op double fantasy.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51601317
Het was ook meer om aan te geven dat The Beatles/solo zelf ook iets meer dan inspiratie van nummers vandaan hebben gehaald. Natuurlijk 'Watch Your Step', maar ook wat kleinere/subtiele stukjes. En dat gaven ze dan ook rijkelijk toe. Dit stukje video van 'Watch Your Step komt uit de docu over Lennon's Jukebox, die om de zo veel tijd weer te zien is op Ned. 3. In het radio-interview wat je in het begin hoort (1974) laat hij nog veel meer platen horen die hem hebben geinspireerd om een nummer te schrijven. Een hele leuke uitzending .
pi_51601395
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hahaha, ja inderdaad. Maar goed, ik vind dat prima want volgens mij ben ik de enige hier die niets tegen Yoko heeft en haar zelfs bij tijd en wijlen kan aanhoren

Kiss kiss kiss vind ik bijvoorbeeld geweldig. Uberhaupt al haar songs op double fantasy.
Toen ik het typte dacht ik nog: Mijn eerste opmerking die een beetje anti-Yoko kan overkomen. Maar zo ben ik helemaal niet. Ik heb een lange tijd geleden hier een preek gehouden over wat Yoko allemaal voor een goede dingen heeft gedaan, op alle gebieden, voor John. Ik zie de standaard Yoko-hater ook voor me als een 60-er die het nog steeds niet kan verkroppen dat Yoko The Beatles uit elkaar heeft laten gaan . Laatst ook weer, op een ander forum. Larry King was nog niet afgelopen of ik las deze post: "Ik weet waarom Yoko haar brilletje zo laag op haar neus heeft. Ze laat ons allemaal denken: "Ik kijk op jullie neer!!"." En dan allemaal mensen die het eens zijn met die theorie... Kom op, zeg.
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 18:49:54 #117
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601478
Yoko hoorde gewoon bij Lennon, klaar. Ze is gewoon een beetje mal, meer is het niet.

Zo nu zet ik Two Virgins eens lekker hard op...

(No...lets dont)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51601498
Oh ja, het mooiste Yoko-album vind ik misschien nog wel 'Approximately Infinite Universe'. En met dat album heeft John helemaal niets te maken, hij was niet bij haar in die tijd. Haar mooiste nummer vind ik dan weer 'Nobody Sees Me Like You Do', en dan vooral de bootleg waarop John een mooie gitaarpartij speelt. Haar album waar Sean Lennon op meespeelt, 'Rising' uit 1995, vind ik ook wel goed. Had ik al verteld dat het optreden van Sean, vorige week, wederom geweldig was? Jullie hebben wat gemist ! Alleen jammer dat het publiek deze keer weer in het meerendeel bestond uit mensen die na afloop zeiden: "Wat slecht dat hij geeneens een nummer van zijn vader heeft gespeeld. Ik had 'Imagine' toch wel verwacht..."
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 18:53:12 #119
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601557
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:50 schreef mindgames het volgende:
Oh ja, het mooiste Yoko-album vind ik misschien nog wel 'Approximately Infinite Universe'. En met dat album heeft John helemaal niets te maken, hij was niet bij haar in die tijd. Haar mooiste nummer vind ik dan weer 'Nobody Sees Me Like You Do', en dan vooral de bootleg waarop John een mooie gitaarpartij speelt. Haar album waar Sean Lennon op meespeelt, 'Rising' uit 1995, vind ik ook wel goed. Had ik al verteld dat het optreden van Sean, vorige week, wederom geweldig was? Jullie hebben wat gemist ! Alleen jammer dat het publiek deze keer weer in het meerendeel bestond uit mensen die na afloop zeiden: "Wat slecht dat hij geeneens een nummer van zijn vader heeft gespeeld. Ik had 'Imagine' toch wel verwacht..."
Dat is erg treurig inderdaad.

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig met Sean heb helaas. Julian daarentegen vind ik geweldig. Die is ook weer bezig met een nieuwe plaat te maken hoorde ik laatst.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 18:53:41 #120
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601565
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:50 schreef mindgames het volgende:
Oh ja, het mooiste Yoko-album vind ik misschien nog wel 'Approximately Infinite Universe'. En met dat album heeft John helemaal niets te maken, hij was niet bij haar in die tijd. Haar mooiste nummer vind ik dan weer 'Nobody Sees Me Like You Do', en dan vooral de bootleg waarop John een mooie gitaarpartij speelt. Haar album waar Sean Lennon op meespeelt, 'Rising' uit 1995, vind ik ook wel goed. Had ik al verteld dat het optreden van Sean, vorige week, wederom geweldig was? Jullie hebben wat gemist ! Alleen jammer dat het publiek deze keer weer in het meerendeel bestond uit mensen die na afloop zeiden: "Wat slecht dat hij geeneens een nummer van zijn vader heeft gespeeld. Ik had 'Imagine' toch wel verwacht..."
Opgenomen tijdens het lost weekend?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51601618
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Yoko hoorde gewoon bij Lennon, klaar. Ze is gewoon een beetje mal, meer is het niet.
Yes .
quote:
PLAYBOY: How do you feel about all the negative press that's been directed through the years at Yoko, your "dragon lady," as you put it?

LENNON: We are both sensitive people and we were hurt a lot by it. I mean, we couldn't understand it. When you're in love, when somebody says something like, "How can you be with that woman?" you say, "What do you mean? I am with this goddess of love, the fulfillment of my whole life. Why are you saying this? Why do you want to throw a rock at her or punish me for being in love with her?" Our love helped us survive it, but some of it was pretty violent. There were a few times when we nearly went under, but we managed to survive and here we are. [Looks upward] Thank you, thank you, thank you.

PLAYBOY: But what about the charge that John Lennon is under Yoko's spell, under her control?

LENNON: Well that's rubbish, you know. Nobody controls me. I'm uncontrollable. The only one who controls me is me, and that's just barely possible.

PLAYBOY: Still, many people believe it.

LENNON: Listen, if somebody's gonna impress me, whether it be a Maharishi or a Yoko Ono, there comes a point when the emperor has no clothes. There comes a point when I will see. So for all you folks out there who think that I'm having the wool pulled over my eyes, well, that's an insult to me. Not that you think less of Yoko, because that's your problem. What I think of her is what counts! Because -- fuck you, brother and sister -- you don't know what's happening. I'm not here for you. I'm here for me and her and the baby!

ONO: Of course, it's a total insult to me----

LENNON: Well, you're always insulted, my dear wife. It's natural----

ONO: Why should I bother to control anybody?

LENNON: She doesn't need me.

ONO: I have my own life, you know.

LENNON: She doesn't need a Beatle. Who needs a Beatle?

ONO: Do people think I'm that much of a con? John lasted two months with the Maharishi. Two months. I must be the biggest con in the world, because I've been with him 13 years.

LENNON: But people do say that.

PLAYBOY: That's our point. Why?

LENNON: They want to hold on to something they never had in the first place. Anybody who claims to have some interest in me as an individual artist or even as part of the Beatles has absolutely misunderstood everything I ever said if they can't see why I'm with Yoko. And if they can't see that, they don't see anything. They're just jacking off to -- it could be anybody. Mick Jagger or somebody else. Let them go jack off to Mick Jagger, OK? I don't need it.

PLAYBOY: He'll appreciate that.

LENNON: I absolutely don't need it. Let them chase Wings. Just forget about me. If that's what you want, go after Paul or Mick. I ain't here for that. If that's not apparent in my past, I'm saying it in black and green, next to all the tits and asses on page 196. Go play with the other boys. Don't bother me. Go play with the Rolling Wings.

PLAYBOY: Do you----

LENNON: No, wait a minute. Let's stay with this a second; sometimes I can't let go of it. [He is on his feet, climbing up the refrigerator] Nobody ever said anything about Paul's having a spell on me or my having one on Paul! They never thought that was abnormal in those days, two guys together, or four guys together! Why didn't they ever say, "How come those guys don't split up? I mean, what's going on backstage? What is this Paul and John business? How can they be together so long?" We spent more time together in the early days than John and Yoko: the four of us sleeping in the same room, practically in the same bed, in the same truck, living together night and day, eating, shitting and pissing together! All right? Doing everything together! Nobody said a damn thing about being under a spell. Maybe they said we were under the spell of Brian Epstein or George Martin [the Beatles' first manager and producer, respectively]. There's always somebody who has to be doing something to you.

You know, they're congratulating the Stones on being together 112 years. Whoooopee! At least Charlie and Bill still got their families. In the Eighties, they'll be asking, "Why are those guys still together? Can't they hack it on their own? Why do they have to be surrounded by a gang? Is the little leader scared somebody's gonna knife him in the back?" That's gonna be the question. That's-a-gonna be the question! They're gonna look back at the Beatles and the Stones and all those guys are relics. The days when those bands were just all men will be on the newsreels, you know. They will be showing pictures of the guy with lipstick wriggling his ass and the four guys with the evil black make-up on their eyes trying to look raunchy. That's gonna be the joke in the future, not a couple singing together or living and working together. It's all right when you're 16, 17, 18 to have male companions and idols, OK? It's tribal and it's gang and it's fine. But when it continues and you're still doing it when you're 40, that means you're still 16 in the head.
Aldus Lennon zelf al, in de Playboy eind 1980. "You know, they're congratulating the Stones on being together 112 years. Whoooopee!" LoL, al in 1980 .
pi_51601729
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat is erg treurig inderdaad.

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig met Sean heb helaas. Julian daarentegen vind ik geweldig. Die is ook weer bezig met een nieuwe plaat te maken hoorde ik laatst.
Heb je alledrie zijn platen beluisterd, hè ? Heb je hem een eerlijke kans gegeven, hè ? Grapje, smaken verschillen. Ik vind Julian dan juist weer heel erg fout, maar met vlagen toch ook wel weer goed. Zijn nieuwe nummers (inclusief een nieuwe versie van 'Saltwater') op zijn MySpace klinken veelbelovend. Toch moet je dit filmpje van Sean toch even zien .

Would I Be The One, de gitaar-solo

En dat hij Beach Boys' Surfer Girl met Martha Wainwraight speelde was ook een leuke verrassing. Hier nog wat meer filmpjes.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Opgenomen tijdens het lost weekend?
1973, toen-ie net vertrokken was inderdaad. En Yoko een affaire had met haar gitarist ?
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:04:34 #123
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601823
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:00 schreef mindgames het volgende:

[..]

Heb je alledrie zijn platen beluisterd, hè ? Heb je hem een eerlijke kans gegeven, hè ? Grapje, smaken verschillen. Ik vind Julian dan juist weer heel erg fout, maar met vlagen toch ook wel weer goed. Zijn nieuwe nummers (inclusief een nieuwe versie van 'Saltwater') op zijn MySpace klinken veelbelovend. Toch moet je dit filmpje van Sean toch even zien .

Would I Be The One, de gitaar-solo

En dat hij Beach Boys' Surfer Girl met Martha Wainwraight speelde was ook een leuke verrassing. Hier nog wat meer filmpjes.
[..]

1973, toen-ie net vertrokken was inderdaad. En Yoko een affaire had met haar gitarist ?
Hier in de parkstad noemen ze dat...ZEIK.

Nee ik heb een eerlijke kans gegeven maar ik vind het nergens naar toe gaan. Julian is natuurlijk mega fout met Too late maar ik krijg toch steeds kippenvel als ik hoor

Maar goed, ik heb dan ook iets met Duran Duran. Ik ben dus in de regel fout.

Is Yoko vrijgezel?

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:06:49 #124
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51601886
O btw, wie vind Press to play ook zo waanzinnig onderschat?!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51601956
Hahaha, dan mag het. Toch...ik vind dat zijn platen zo erg goed. Zijn laatste album is een stuk rustiger, maar op de twee platen die hij in 1998 heeft uitgebracht heeft-ie echt leuke freaky elektronische liedjes. En die gast kan alle instrumenten zelf bespelen. Op de plaat van Strokes-gitarist Albert Hammond Jr. - Ja, ja. Rijke 'zoon van'-jochies bij elkaar - bast hij het hele album. De filmpjes zijn misschien niet al te representatief, maar goed !
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Is Yoko vrijgezel?

Yoko heeft in de jaren '80 een nieuwe relatie aangeknoopt. Zag hoe ze de opmerking van Larry King probeerde te ontwijken . "Jullie hebben nooit een andere man gehad, Olivia en Yoko, dat is omdat ze onvervangbaar waren, ofzo." En daarna zegt ze iets totaal anders .

edit: Even de quote opgezocht, ik heb twee vragen van Larry door elkaar gegooid in gedachte, maar what the fuck. Zo ging het écht:
quote:
KING: Do you feel their presence?

You never remarried, right?

ONO: Well, we were talking about that.

Yes, we feel so strongly about our husbands that sometimes it's hard for us, isn't it?
pi_51602045
Larry King: "The Beatles are back together!!! Here on CNN! They are all here!"
pi_51602086
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
O btw, wie vind Press to play ook zo waanzinnig onderschat?!
Me me me, hebben we het een tijdje geleden over gehad. Helemaal niet zo slecht als de pers toendertijd zei.
Als we het dan toch over onderschatte albums hebben...'Mind Games' van Lennon. Maar goed, ik ben vast weer de enige die die plaat van A t/m Z goed vind ...
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:14:14 #128
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602124
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:11 schreef mindgames het volgende:
Larry King: "The Beatles are back together!!! Here on CNN! They are all here!"
All of them

*regie* (Erhm...mister King, we know you are a big shadows fan but...)

O, SORRY! HERE THEY ARE! THE SHADOWS!

*regie* (no mister King...the point is...two of the beatles are not here anymore)

Good...god...are they gone? They should not go out for a drink before the show, I told them!

*regie* (A FUCK IT MISTER KING...)

Welcome, Mick Jagger to our programme.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:15:25 #130
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602165
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:13 schreef mindgames het volgende:

[..]

Me me me, hebben we het een tijdje geleden over gehad. Helemaal niet zo slecht als de pers toendertijd zei.
Als we het dan toch over onderschatte albums hebben...'Mind Games' van Lennon. Maar goed, ik ben vast weer de enige die die plaat van A t/m Z goed vind ...
Hier ook! Oke, 1 skip moment...one day at the time. Hiermee stelde hij me echt op de proef. Of het moet een grap zijn...in dat geval is ie geslaagd. Maar de rest van het album draai ik regelmatig. Intuition is bijvoorbeeld waanzinnig...Out the blue...pffff...super gewoon.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51602216
Heujjjjj!!!! Toch niet de enige! Ik luister de Anthology-versie van 'One Day (At The Time)' vaker, die is stukken beter. Zonder dat cheesy koor enzo.
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:19:57 #132
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602307
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:17 schreef mindgames het volgende:
Heujjjjj!!!! Toch niet de enige! Ik luister de Anthology-versie van 'One Day (At The Time)' vaker, die is stukken beter. Zonder dat cheesy koor enzo.
Het gaat me vooral om de tekst. Dat is echt niet om aan te horen! Maar echt, dat is het enige minpuntje van de hele plaat.

Overigens heb ik deze week weer eens Wild Life beluisterd...ook een beetje vergeten hoe goed die is.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51602323
Vind je 'Press To Play' beter mét of of zónder bonus-tracks? 'Spies Like Us' en 'Once Upon A Long Ago'?
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:22:47 #134
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602411
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:20 schreef mindgames het volgende:
Vind je 'Press To Play' beter mét of of zónder bonus-tracks? 'Spies Like Us' en 'Once Upon A Long Ago'?
Heel stom maar ik zie die albums altijd zonder bonusdrek. De plaat is zonder al dat extra's gemaakt en zie het zo als een geheel. Daarom vind ik het ook fijn dat er een pauze van 20 sec tussen de plaat en bonusdrek zit. Spies like us vind ik toch al niet zo geweldig. Once upon echter een van de mooiste nummers die Macca ooit gemaakt heeft.

However Absurd is een stuk waarvan ik simpelweg niet snap waarom Macca dat niet meer speelt. Oke, uit commercieel oogpunt snap ik dat wel en hij heeft ook niks met het album zelf maar toch...zulk een mooi nummer!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51602538
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het gaat me vooral om de tekst. Dat is echt niet om aan te horen! Maar echt, dat is het enige minpuntje van de hele plaat.

Overigens heb ik deze week weer eens Wild Life beluisterd...ook een beetje vergeten hoe goed die is.
Ja, tekst is erg cliché. Eens kijken wat de man er zelf over te zeggen had:
quote:
Playboy: "Mind Games?"

Lennon: It was originally called "Make Love Not War," but it was such a cliche
that you couldn't say it anymore, so I wrote it obscurely, but it's all the
same story. How many times can you say the same thing over and over? When
this came out, in the early Seventies, everybody was starting to say the
Sixties was a joke, it didn't mean anything, those love-and-peacenicks were
idiots. [Sarcastically] "We all have to face the reality of being nasty human
beings who are born evil and everything's gonna be lousy and rotten so
boo-hoo-hoo..." "We had fun in the Sixties," they said, "but the others took
it away from us and spoiled it all for us." And I was trying to say: "No, just
keep doin' it."

Playboy: "Tight A$?"

Lennon: Just a throwaway track. I felt like doing that kind of a song. It's
a Tex-Mex sound which actually you could play now and it would be au courant,
but I don't think many people were doing it then.

Playboy: "One Day at a Time?"

Lennon: Well, that's just a concept of life, you know. How to live life. It
was Yoko's idea for me to sing it all falsetto.

Playboy: What about "I'm the Greatest?"

Lennon: "I'm the Greatest?" It's the Muhammed Ali line, you know. I couldn't
sing it, but it was perfect for Ringo. He could say "I'm the greatest," and
people wouldn't get upset. Whereas if I said, "I'm the greatest," they'd all
take it SO seriously.

Playboy: That was the song all four Beatles - plus Billy Preston - worked on,
though Paul recorded his tracks in London, right? Did you enjoy working with
Ringo and George again?

Lennon: Well yeah, except when George and Billy Preston started saying, "Let's
form a group." I was embarrassed when George kept asking me. He was just
enjoying the session, and the spirit was very good, but I was with Yoko, you
know. We took time out from what we were doing to help out. The very fact
that they would imagine I would form a male group without Yoko! It was still
in their minds....

Playboy: You did it out of friendship?

Lennon: Yeah! I wouldn't have done it otherwise.

Playboy: Did you ever ask Ringo to play for your albums?

Lennon: Well, he played on Imagine and he played on Plastic Ono Band.

Playboy: The same reason?

Lennon: Friendship. And I know how he drums! He drums good, so when I want
that kinda drumming, he's the one to ask.

Playboy: "Out of the Blue."

Lennon: Well, that's just another kinda love song. Nothin' special.

Playboy: "Only People"?

Lennon: That was a failure as a song. It was a good lick, but I couldn't ever
get the words to make sense.

Playboy: "I Know, I Know" ?

Lennon: Just a piece of nothing.

Playboy: "You Are Here" ?

Lennon: I sort of attempted a Latinesque song in a ballad tradition.
Ja joh, 'I Know (I Know) een 'piece of nothing' noemen en 'Out Of The Blue' is 'nothing special'. Hoe durft-ie?!
pi_51602626
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Heel stom maar ik zie die albums altijd zonder bonusdrek. De plaat is zonder al dat extra's gemaakt en zie het zo als een geheel. Daarom vind ik het ook fijn dat er een pauze van 20 sec tussen de plaat en bonusdrek zit. Spies like us vind ik toch al niet zo geweldig. Once upon echter een van de mooiste nummers die Macca ooit gemaakt heeft.
Ja, dat heb ik ook met bonus-tracks. Ik heb ze op mijn MP3-speler gewoon als singles gerangschikt, inclusief de 4 versies van 'Once Upon' en 10 versies van 'Spies Like Us' . Maar ik wilde dus eigenlijk vragen wat je van die nummers vond, en je hebt wederom dezelfde mening als ik heb. 'Once Upon' is zó mooi. De langere lange (ja, echt) versie waarin Paul na het tussenstuk weer terugkomt. "Oooooh, playing guitar on an empty stage..." Enzovoort. Mooi .
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:31:44 #137
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602745
Ik heb ooit eens een flink stuk geschreven over McCartney 2. Zal eens kijken of ik het nog heb. Om de zoveel tijd pen ik wat over onderschatte wings/macca platen. Zal ze ook eens hier posten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51602832
Dat is inderdaad een goed idee om ze weer onder de aandacht te brengen. Paul zelf denkt trouwens dat 'Bip Bop' zijn slechtste nummer is. Het ging er om dat 'Wild Life' zulke vernietigende recensies had gekregen. Paul antwoordde dat het grappige is dat 'jongere' mensen tegenwoordig juist naar hem toekomen om te zeggen dat ze dat een goede plaat vinden. Wel vertelde hij dat hij niet zo trots is op 'Bip Bop' .
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:34:49 #139
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602860
Pleidooi voor McCartney 2

Oke, ik geef toe. Het was voor mij niet gemakkelijk deze plaat door te worstelen. Ten eerste maakte ik een (onterechte) vergelijking met McCartney 1. Doch, McCartney 1 is onder hele andere omstandigheden opgenomen. Het betrof vooral veel left-overs uit de Let it be periode.

McCartney 2 is opgenomen in Juli 1979. Hij had net een serie concerten met Wings gegeven en Back to Egg opgenomen. In Schotland nam hij voor zichzelf enkele nummers op (in totaal 1. Daarbij gebruikte hij een opname machine waarin hij alles direct inplugde. Puurder kan haast niet.

In eerste instantie was het helemaal niet de bedoeling om al deze nummers uit te brengen. Het was voor Paul met name bedoelt voor wat ontspanning. Het eerste experiment was; Check my machine.

Laten we de nummers er eens één voor één bij pakken.

1 - Coming Up.

Persoonlijke favoriet sinds jaren. Een waanzinnig optimistisch nummer over de liefde. Met als boodschap; liefde kun je niet dwingen, liefde komt en gaat. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden (zeker tegen mannen). De track heeft een geweldige opbouw en het is maf om te beseffen dat McCartney dit allemaal in z'n eentje heeft gedaan! Het hele arrangement en instrumentatie. En bovendien erg funky.

2 - Temporary Secretary

Een grapje richting Marks and Spencer. De tekst kan wat vrouwonvriendelijk overkomen maar is feitelijk erg komisch en bovendien (naar mijn idee) een verlangen naar een (sorry dames) tussendoortje. De zinsnede: Now Mister Marks When I Send Her Back
Will You Please Make Sure She Stays On The Right Track, is bijna aandoenlijk. Het beschrijft ook een beetje de macho-cultuur in zulke 'mannen businnes. Voorbeeld: hoe vaak worden vrouwen niet ontslagen wanneer ze zwanger geraken? Begrijp me goed, het is mijn interpretatie van dit alles!

3 - On the way

Weer een hoogtepunt! Je hoort McCartney inpluggen en wat rommelen met micro. Dan telt hij af en krijgen we iets te horen wat we niet van hem gewend zijn. Een straf blues nummertje vol twijfel. Hij beschrijft een man die in al zijn verwardheid dingen zegt die hij totaal niet meent. Met de flinke echo op zijn stem maakt hij het nummer dan ook nog eens dromerig. Doet me denken aan het thema van het nummer; Oh woman oh why. Zit overigens ook een geweldige gitaarsolo in. Je wordt er bijna bang van.

4 - Waterfalls

Weer een favoriet van mij. Van twijfel naar angst en pijn. De hoofdpersoon is zijn vriendinnetje kwijt en ziet het al voor zich hoe zij zich stort op het vrijgezellen leven. De hoofdpersoon maakt zich zorgen om haar. Don't Go Chasing Polar Bears.In The Great Unknown.Some Big Friendly Polar Bear, Might Want To Take You Home. Geloof me, zo'n zin is voor een man enorm herkenbaar De instrumentatie van dit nummer is erg interessant. Het is ergens erg vrij maar tegelijkertijd ook behoorlijk bedreigend. Met name op het laatst voelt dat wat ongemakkelijk aan.

Tot zover kant 1. Waarbij de emoties; optimisme, macho-cultuur, verwardheid, twijfel, angst en pijn bij elkaar komt. Op een zeer lo-fi en directe manier.

Het gekke van kant twee is dat deze vol staat met totale onzin!
Was kant één tekstueel en muzikaal erg serieus, kant twee laat weer de immer luchtige Paul horen.

Te beginnen met;

1- Nobody knows

Wat mij betreft het minste nummer van de plaat. Een simpele rocker waarvan hij er wel meer heeft gemaakt. Het is één en al flauwekul als je deze rijmpjes tot je neemt: Samson And Delilah Would Have Made A Crazy Pair.If The Silly Woman Hadn't Shaven Off His Hair. Jaja, juist ja...

2 - Front Parlour

Tja, met dit nummer kun je anno 2007 niet meer aankomen. De techniek is inmiddels wel wat innovatiever geworden. Toch kan ik hier weer erg van genieten. We moeten ons immers wel even verplaatsen in 1980 toen de rythem boxen net ín kwamen. Het nummer heeft instrumentaal misschien niet veel om het lijf maar is waanzinnig psychedelisch! Ik word er in elk geval erg dromerig en vrolijk van.

3 - Summer day song

Een hyme. Absoluut. Vergeet het kerkbezoek op zondagochtend, dit is alles wat je nodig hebt. Het werkt na Front Parlour enorm rustgevend en is perfect om jezelf weer even te aarden. Bovendien zijn het wijze woorden op een prachtige electronisch bedje. Na Waterfalls en Coming up, beste song van de plaat. Vooral als de tweede stem erbij komt...brrr...

4 - Frozen Jap.

Tja, ik hoef natuurlijk niet uit te leggen waarom hij voor deze titel heeft gekozen Prima idee om twee instrumentale stukken te plaatsen tussen Summer day song. Van een droom naar een rustpunt om vervolgens weer met deze japanse klanken te ontwaken. Perfecte evenwicht!

5 - Bogey Music

Alweer een onzin nummer over een onzin boek dat Paul had gelezen. Het leuke aan dit nummer vind ik weer de dubbele vocalen die Paul gebruikt. Het is ook écht een flauw geintje. Heel puur en direct, alsof je in zijn garage staat. Rauwe onzin.

6 - Dark room

Vaak gedacht dat het om Linda's fotoruimte zou gaan, maar dat blijkt niet waar te zijn. Zou McCartney dan tóch een latente nicht (jeneatte) zijn? Zich ophouden in clubs als de It? Het is in elk geval een kort en haast erotisch nummer. Althans, ik krijg er wel een bepaalde kick van

7 - One of these days

Prachtige sluiter van het album. Het enige nummer dat zonder keyboards of rythem boxen tot stand is gekomen. McCartney zoals we hem eigenlijk kennen. En dat mag ook wel na al die verwarring waar hij ons deze lp kant ons heeft gebracht! See What's Right And See What's There
And Breathe Fresh Air, Ever After, Ever After. Alsof hij na deze nare, verwarrende en gestoorde droom wil zeggen; het is goed mensen. Welkom terug.

De tweede plaatkant brengt ons dus een soort droom waarin we ons niet erg gemakkelijk voelen. Aan de ene kant is ie grappig en belachelijk, aan de andere kant ook heel serieus.

Ik vind vooral de samenstelling van de plaat zeer zorgvuldig gekozen. Het laat namelijk een zeer persoonlijke kant van McCartney zien zónder dat hij daar veel woorden aan vuil maakt! En dat brengt hem heel dicht bij de persoon zelf die voor ons altijd een mysterie zou blijven!

Nogmaals, het is mijn visie en interpretatie maar zo heb ik de plaat weer leren herwaarderen
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 19:35:44 #140
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51602889
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:34 schreef mindgames het volgende:
Dat is inderdaad een goed idee om ze weer onder de aandacht te brengen. Paul zelf denkt trouwens dat 'Bip Bop' zijn slechtste nummer is. Het ging er om dat 'Wild Life' zulke vernietigende recensies had gekregen. Paul antwoordde dat het grappige is dat 'jongere' mensen tegenwoordig juist naar hem toekomen om te zeggen dat ze dat een goede plaat vinden. Wel vertelde hij dat hij niet zo trots is op 'Bip Bop' .
Kun je het geloven dat ik Bip Bop 10 leuker vind dat Obladi? Serieus
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51603182
Yeah, goed geschreven!
Ik wil nog even kwijt dat ik de Twin Freaks-remixen van 'Darkroom' en 'Temporary Secretary' ook echt geweldig vind. Als ze die hadden uitgebracht als single ofzo: club-hit! Hoe veel LP's zijn daar (Twin Freaks) ook elkaar van wereldwijd? 2000 stuks ofzo? Hij is in ieder geval niet op CD. Ik ben trots op mijn LP-exemplaar . In ieder geval maar 500 stuks van de 12" single. Ja, dat ik daar ook een exemplaar van heb ik ook trots op .
pi_51603249
'Coming Up' is ook nog eens een flexibel nummer . Hij speelt elke tour weer een totaal andere versie van het nummer. Hij heeft 'em in zijn 2002/2003-tour goed aangepast aan zijn 'nieuwe' stem, erg mooi. En het goede nieuws is dat hij hem op zijn nieuwste setlist heeft toegevoegd. 'Coming Up' als opener van de gig in Londen.
pi_51603564
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:50 schreef mindgames het volgende:
Had ik al verteld dat het optreden van Sean, vorige week, wederom geweldig was? Jullie hebben wat gemist ! Alleen jammer dat het publiek deze keer weer in het meerendeel bestond uit mensen die na afloop zeiden: "Wat slecht dat hij geeneens een nummer van zijn vader heeft gespeeld. Ik had 'Imagine' toch wel verwacht..."
Bedoel je zaterdag (14 juli) op de Gentse Feesten?
Daar was ik ook
pi_51603615
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:54 schreef warpozio het volgende:

[..]

Bedoel je zaterdag (14 juli) op de Gentse Feesten?
Daar was ik ook
Nee, 11 juli in Den Haag. Ben vorig jaar wel ook in Gent geweest in de Handelsbeurs voor Sean. Jij ook, toch? Scheen niet zo druk te zijn geweest deze keer in Gent, klopt dat?
pi_51603706
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:00 schreef mindgames het volgende:
Heb je alledrie zijn platen beluisterd
Friendly Fire en Into the Sun... heeft hij nog een derde plaat?
pi_51603981
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:59 schreef warpozio het volgende:

[..]

Friendly Fire en Into the Sun... heeft hij nog een derde plaat?
Nee, niet echt. Een EP. 'Half Horse Half Musician', ook uit 1998. Maar omdat er toch 5 (geweldige!) nieuwe nummers op staan + 3 betere mixen van nummers van 'Into The Sun', beschouw ik het als een album. 'Out of print', onvindbaar in de winkels, voor 50 euro op eBay. Ik ben wederom trots op mijn exemplaar
pi_51604077
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:56 schreef mindgames het volgende:

[..]

Nee, 11 juli in Den Haag. Ben vorig jaar wel ook in Gent geweest in de Handelsbeurs voor Sean. Jij ook, toch? Scheen niet zo druk te zijn geweest deze keer in Gent, klopt dat?
In de Handelsbeurs was ik er ook bij.
Zaterdag was het inderdaad kalmpjes, maar op de oude beestenmarkt spelen normaal de hippere groepjes (ala Absynth Minded, Fixkes, Gorky enzo). Had dat wel een beetje verwacht...
pi_51604466
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:09 schreef warpozio het volgende:

[..]

In de Handelsbeurs was ik er ook bij.
Zaterdag was het inderdaad kalmpjes, maar op de oude beestenmarkt spelen normaal de hippere groepjes (ala Absynth Minded, Fixkes, Gorky enzo). Had dat wel een beetje verwacht...
Hmmm. Redelijk off-topic, maar hoe zit het: Absynthe Minded heb ik in 2004 voor het eerst gezien in Nederland, door de jaren heen zo'n 6 keer. Steeds was het voor veel mensen in het (Nederlandse) publiek een ontdekking. Zijn ze in België echt al doorgebroken? Klopt het dat 'My Heroics (Part One)' een grote hit is geweest? Hier in NL wil het niet echt vlotten met de band, helaas helaas...
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 20:22:30 #149
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51604553
Dan ga ik ook heel effe off topic door te melden dat ik erg gelukkig ben met de nieuwe tanden van Shaun Ryder. Staat hem een stuk beter zo.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51604615
Naja, één vraagje over de band en dan weer verder. Zo erg is dat toch niet? Dan ga ik even wat voorbeelden zoeken om deze post van mij kracht bij te zetten:
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:44 schreef mindgames het volgende:
Het was ook meer om aan te geven dat The Beatles/solo zelf ook iets meer dan inspiratie van nummers vandaan hebben gehaald. Natuurlijk 'Watch Your Step', maar ook wat kleinere/subtiele stukjes. En dat gaven ze dan ook rijkelijk toe. [...]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')