jup..quote:Op zondag 15 juli 2007 12:59 schreef SuperRembo het volgende:
Eerst de img tags eruit strippen?
Het doel van het script is om een grote SQL file van bv 60MB in stukken van 2.5Mb verdelen. (ongeveer)quote:Op zondag 15 juli 2007 11:37 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Wat moet dat script nou eigenlijk doen? Een groot bestand met inserts importeren in MySQL? Kan dat niet gewoon met de MySQL query browser of met mysql via de command line? En anders maak je zo een programmaatje in VB.NET die de boel in leest.
quote:Op zondag 15 juli 2007 11:45 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Schrijf een scriptje voor Chandler om een MySQL backup van 200mb te importeren zonder dat er timeouts optreden
Maar natuurlijk, deze variabelen zitten snor, omdat ik het bovenstaande script draai met bepaalde commando'squote:Op zondag 15 juli 2007 11:52 schreef fate het volgende:
@chandler: heb je je php.ini al eens gecheckt? Moet je deze dingen eens nakijken en goed instellen:
file_uploads
upload_max_filesize
max_input_time
memory_limit
max_execution_time
post_max_size
Standaard staat het niet erg hoog dus misschien ligt daar de oorzaak?
quote:
quote:Statistieken van 3-juli-07 BirthDAY!
...
Yeahquote:
| 1 2 3 4 | $handle = fopen($textpath[0], "r"); print_r(explode("r", fread($handle, filesize($textpath[0])))); ?> |
| 1 |
Is je header ALTIJD je eerste regel, of moet je dat ook checken?quote:Op maandag 16 juli 2007 13:17 schreef mschol het volgende:
nou zit ik met die header in het bestand.. (dit is de eerste regel in het bestand) omdat alles automatisch moet gaan wil ik dat php hem overslaat.
de header is altijd de eerste regel, heb het nu even opgelost met een check op de eerste waarde (die is altijd 1 en hetzelfde nummer, dus als die niet bestaat, niks mee doen)quote:Op maandag 16 juli 2007 14:49 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Is je header ALTIJD je eerste regel, of moet je dat ook checken?
Als je altijd je eerste regel overslaat, zou je met een tellertje erdoorheen kunnen lopen, en bij em alleen aan de array toevoegen als $i != 0
Iemand die weet wat ik hier fout doequote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:15 schreef MrDoegewoon het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16<?php
$sql = "SELECT
`module_action`
FROM
`dfms_modules`";
$result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
$count = mysql_num_rows($result);
echo 'Count: ' . $count . '<br>';
$valid = array();
$valid = mysql_fetch_array($result);
print_r($valid);
?>
Geeft:
Count: 3
Array ( [0] => nieuws [module_action] => nieuws )
Terwijl ik toch echt 3 waardes in de array verwacht.
Je krijgt één result terug met twee associatieve waarden (om middels een kolomnummer én kolomnaam de waarde te kunnen achterhalen) omdat je maar één keer mysql_fetch_array() aanroept. Je moet die functie net zolang blijven aanroepen totdat hij FALSE teruggeeft, zodat je zeker weet dat je alle results hebt ingelezenquote:Op maandag 16 juli 2007 21:59 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Iemand die weet wat ik hier fout doe
Ik had het al met een fetch_object in een while lusje geprobeerd, maar wss toen iets verkeerd gedaan mss een verkeerde var gebruikt ofzoquote:Op maandag 16 juli 2007 22:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je krijgt één result terug met twee associatieve waarden (om middels een kolomnummer én kolomnaam de waarde te kunnen achterhalen) omdat je maar één keer mysql_fetch_array() aanroept. Je moet die functie net zolang blijven aanroepen totdat hij FALSE teruggeeft, zodat je zeker weet dat je alle results hebt ingelezen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | while ($object = mysql_fetch_object($result)) { $module_action = "$object->module_action"; $valid[] = $module_action; } ?> |
Waarom gebruik je een aparte variabele $module_action en waarom zet je aanhalingstekens om $object->module_action?quote:Op maandag 16 juli 2007 22:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik had het al met een fetch_object in een while lusje geprobeerd, maar wss toen iets verkeerd gedaan mss een verkeerde var gebruikt ofzo
Heb nu iig dit
[ code verwijderd ]
En dat werkt
Dit beter:quote:Op maandag 16 juli 2007 22:35 schreef JeRa het volgende:
[..]
Waarom gebruik je een aparte variabele $module_action en waarom zet je aanhalingstekens om $object->module_action?
| 1 2 3 4 5 6 7 | while ($object = mysql_fetch_object($result)) { $valid[] = $object->module_action; } ?> |
Niets moet, je kunt variabelen op verschillende manieren in een string krijgenquote:Op maandag 16 juli 2007 22:39 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Maar dacht me te herinneren dat met PHP ook veel tussen " moest
| 1 |
misschien mag je die instelling niet aanpassen met een htacces en geeft hij daarom een error 500 terug?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:23 schreef Tijn het volgende:
Heeft iemand ervaring met webhosting bij XS4ALL? Ik heb een probleempje met het veranderen van instellingen van PHP met een .htaccess bestandje.
Standaard staat bij die lui namelijk register_globals aan. Ik weet niet waarom, maar zelfs bij hun PHP5 installatie (waarbij het toch standaard uitstaat), hebben zij het weer aangezet.
Ik wil dat niet. Dus ik dacht, ik maak een .htaccess file met daarin het volgende:
[ code verwijderd ]
Bij een andere host werkt dat prima, maar nu resulteert dit in een Error 500, Internal Server Error waardoor de hele website het niet meer doet![]()
![]()
Ik heb hierover al een bericht gestuurd naar de helpdesk van XS4ALL, maar ik hoop dat iemand hier er ook ervaring mee heeft en me kan vertellen waarom dit gebeurt en hoe ik het oplos
Maar hoe krijg ik het dan uit? Je kunt volgens php.net het ook niet met ini_set() oplossenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:35 schreef mschol het volgende:
[..]
misschien mag je die instelling niet aanpassen met een htacces en geeft hij daarom een error 500 terug?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |