abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2007 @ 12:59:25 #251
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_51486383
Eerst de img tags eruit strippen?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 15 juli 2007 @ 13:10:07 #252
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_51486666
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:59 schreef SuperRembo het volgende:
Eerst de img tags eruit strippen?
jup..

t werkt!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_51503325
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:37 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Wat moet dat script nou eigenlijk doen? Een groot bestand met inserts importeren in MySQL? Kan dat niet gewoon met de MySQL query browser of met mysql via de command line? En anders maak je zo een programmaatje in VB.NET die de boel in leest.
Het doel van het script is om een grote SQL file van bv 60MB in stukken van 2.5Mb verdelen. (ongeveer)

That's all.. Zo kun je eventuele fouten ook sneller opzoeken cq verwijderen!
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:45 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Schrijf een scriptje voor Chandler om een MySQL backup van 200mb te importeren zonder dat er timeouts optreden
ja dat zou echt VET zijn!
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:52 schreef fate het volgende:
@chandler: heb je je php.ini al eens gecheckt? Moet je deze dingen eens nakijken en goed instellen:

file_uploads
upload_max_filesize
max_input_time
memory_limit
max_execution_time
post_max_size

Standaard staat het niet erg hoog dus misschien ligt daar de oorzaak?
Maar natuurlijk, deze variabelen zitten snor, omdat ik het bovenstaande script draai met bepaalde commando's

set_time_limit(0) en het geheugen staat op 128MB (beetje veel, maar beter iets dan niets).

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51503575
Hey Chandler, ben je jarig vandaag?
pi_51512228
Nee? 3 Juli , wiezo?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51513534
quote:
Op maandag 16 juli 2007 08:44 schreef Chandler het volgende:
Nee? 3 Juli , wiezo?
Had nou ja gezegd
pi_51514044
Spiet me zeer, maar dan lul ik anders dan dat me profiel zegt
Like trump...
pi_51514745
quote:
Nee? 3 Juli , wiezo?
Je had wel een feestje
Oh wacht, dat was vorige week.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_51514953
True true... dat was dus een week geleden maar je had best langs mogen komen hoor.

Jera & Sr dan
Like trump...
pi_51515621
quote:
Nee? 3 Juli , wiezo?
verkeerd gekeken, zag dit staan op je gfxpoll site dacht dat dat van die dag was.
quote:
Statistieken van 3-juli-07 BirthDAY!
...
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:52 schreef Chandler het volgende:
Jera & Sr dan
Yeah
pi_51517745
haha, 3 juli staat er al vanaf 3 juli op
Like trump...
pi_51519366
vraagje:
ik moet een csv bestand uitlezen en daarna per regel wat uitvoeren
dit csvbestand is tab gescheiden en bevat een header..

nu heb ik het voorelkaar dat ik netjes elke lijn los kan ophalen:
1
2
3
4
5
6
<?php
while($array fgetcsv($f,filesize($config['file']),"\t"))
{

//doe iets met $array
}
?>

nou zit ik met die header in het bestand.. (dit is de eerste regel in het bestand)
omdat alles automatisch moet gaan wil ik dat php hem overslaat.
hoe doe ik dit?
  maandag 16 juli 2007 @ 14:10:41 #263
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_51521085
Ik heb een website gemaakt waarvan de content via txt files geupdate kan worden.
Diegene die de website bijhoudt doet dit nu vanaf een mac, slaat dit op als unicode txt bestanden en opent hem dan op een windows pc in notepad en slaat het dan als een gewoon txt bestand op zodat de linux server waar de website op draait hem normaal in kan lezen.

De bedoeling is dat deze tussenstap er tussenuit gehaald wordt. Ik nam aan dat het enige verschil in txt bestand was dat de endline een andere code is op de mac.

Ik gebruikte eerst de functie file() om het geheel in een array te krijgen per regel, maar deze kan ik niet gebruiken als de endline character anders is.

Ik gebruik nu de volgende code, maar het probleem is dat hij opeens de spaties niet herkend, en aan het begin een þÿ neerzet om een of andere reden.

Mijn vraag is uiteraard of iemand hier ervaring in heeft of een oplossing weet voor dit probleem.

de inlees code, ipv print_r heb ik uiteraard iets anders staan
1
2
3
4
<?php
  $handle 
fopen($textpath[0], "r");

print_r(explode("r"fread($handlefilesize($textpath[0]))));
?>

de uitvoer: dit zijn de eerste twee, rest is precies hetzelfde
1Array ( [0] => þÿIndrukwekkendenieuwbouwinEnter [1] => Colisserichtzichopproductontwikkeling
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_51522394
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:17 schreef mschol het volgende:
nou zit ik met die header in het bestand.. (dit is de eerste regel in het bestand) omdat alles automatisch moet gaan wil ik dat php hem overslaat.
Is je header ALTIJD je eerste regel, of moet je dat ook checken?
Als je altijd je eerste regel overslaat, zou je met een tellertje erdoorheen kunnen lopen, en bij em alleen aan de array toevoegen als $i != 0
pi_51522907
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:49 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Is je header ALTIJD je eerste regel, of moet je dat ook checken?
Als je altijd je eerste regel overslaat, zou je met een tellertje erdoorheen kunnen lopen, en bij em alleen aan de array toevoegen als $i != 0
de header is altijd de eerste regel, heb het nu even opgelost met een check op de eerste waarde (die is altijd 1 en hetzelfde nummer, dus als die niet bestaat, niks mee doen)

-edit--

ander probleem:
--toch niet--

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 16-07-2007 16:44:25 ]
pi_51537545
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:15 schreef MrDoegewoon het volgende:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql 
"SELECT
            `module_action`
        FROM
            `dfms_modules`"
;

$result mysql_query($sql) or die (mysql_error());
$count mysql_num_rows($result);
echo 
'Count: ' $count '<br>';
$valid = array();

$valid mysql_fetch_array($result);
print_r($valid);
?>

Geeft:

Count: 3
Array ( [0] => nieuws [module_action] => nieuws )

Terwijl ik toch echt 3 waardes in de array verwacht.
Iemand die weet wat ik hier fout doe
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_51537635
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:59 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Iemand die weet wat ik hier fout doe
Je krijgt één result terug met twee associatieve waarden (om middels een kolomnummer én kolomnaam de waarde te kunnen achterhalen) omdat je maar één keer mysql_fetch_array() aanroept. Je moet die functie net zolang blijven aanroepen totdat hij FALSE teruggeeft, zodat je zeker weet dat je alle results hebt ingelezen
pi_51539117
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je krijgt één result terug met twee associatieve waarden (om middels een kolomnummer én kolomnaam de waarde te kunnen achterhalen) omdat je maar één keer mysql_fetch_array() aanroept. Je moet die functie net zolang blijven aanroepen totdat hij FALSE teruggeeft, zodat je zeker weet dat je alle results hebt ingelezen
Ik had het al met een fetch_object in een while lusje geprobeerd, maar wss toen iets verkeerd gedaan mss een verkeerde var gebruikt ofzo

Heb nu iig dit

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
while ($object mysql_fetch_object($result)) {

$module_action "$object->module_action";
$valid[] = $module_action;

}
?>

En dat werkt
pi_51539180
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:34 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Ik had het al met een fetch_object in een while lusje geprobeerd, maar wss toen iets verkeerd gedaan mss een verkeerde var gebruikt ofzo

Heb nu iig dit
[ code verwijderd ]

En dat werkt
Waarom gebruik je een aparte variabele $module_action en waarom zet je aanhalingstekens om $object->module_action?
pi_51539348
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:35 schreef JeRa het volgende:

[..]

Waarom gebruik je een aparte variabele $module_action en waarom zet je aanhalingstekens om $object->module_action?
Dit beter:

1
2
3
4
5
6
7
<?php
while ($object mysql_fetch_object($result)) {

$valid[] = $object->module_action;

}
?>

Ben de laatste tijd meer met ksh scripts bezig waar zowat alles tussen quotjes moet, en heb al; een tijd geen php meer gedaan

Maar dacht me te herinneren dat met PHP ook veel tussen " moest
pi_51540040
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:39 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Maar dacht me te herinneren dat met PHP ook veel tussen " moest
Niets moet, je kunt variabelen op verschillende manieren in een string krijgen maar jouw doel (een variabele in een array opslaan) heeft vrij weinig met strings te maken, daarom mijn vraag
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:23:01 #272
12221 Tijn