Niets moet, je kunt variabelen op verschillende manieren in een string krijgenquote:Op maandag 16 juli 2007 22:39 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Maar dacht me te herinneren dat met PHP ook veel tussen " moest
| 1 |
misschien mag je die instelling niet aanpassen met een htacces en geeft hij daarom een error 500 terug?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:23 schreef Tijn het volgende:
Heeft iemand ervaring met webhosting bij XS4ALL? Ik heb een probleempje met het veranderen van instellingen van PHP met een .htaccess bestandje.
Standaard staat bij die lui namelijk register_globals aan. Ik weet niet waarom, maar zelfs bij hun PHP5 installatie (waarbij het toch standaard uitstaat), hebben zij het weer aangezet.
Ik wil dat niet. Dus ik dacht, ik maak een .htaccess file met daarin het volgende:
[ code verwijderd ]
Bij een andere host werkt dat prima, maar nu resulteert dit in een Error 500, Internal Server Error waardoor de hele website het niet meer doet![]()
![]()
Ik heb hierover al een bericht gestuurd naar de helpdesk van XS4ALL, maar ik hoop dat iemand hier er ook ervaring mee heeft en me kan vertellen waarom dit gebeurt en hoe ik het oplos
Maar hoe krijg ik het dan uit? Je kunt volgens php.net het ook niet met ini_set() oplossenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:35 schreef mschol het volgende:
[..]
misschien mag je die instelling niet aanpassen met een htacces en geeft hij daarom een error 500 terug?
Ik weet niet waar ik die kan vindenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef WyriHaximus het volgende:
Staat er niks in je error log?
Probeer het eens in je admin panel bij je hosting. Of anders zoek eens op error_logquote:
Is http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert-on-duplicate.html iets?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef wonderer het volgende:
Is er een makkelijke manier om "als record met bepaalde waarden al bestaat, update, anders insert" te doen of wordt dat gewoon eerst een select met if num_rows!='0' ?
Hm, de columns die ik als argument wil gebruiken, kunnen niet unique zijn (n-n relatie). Het is een "inventarislijst", waarbij een gebruiker meerdere dingen kan hebben, en een ding meerdere gebruikers die het gekocht hebben. Als ze echter nog iets kopen van hetzelfde type, moet het aantal worden opgevoerd en niet een nieuw record worden aangemaakt. De combinatie van twee kolommen is dus wel uniek, maar niet de kolommen apart. En uit die tekst kan ik zo gauw niet halen of dat mogelijk is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:10 schreef Light het volgende:
[..]
Is http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert-on-duplicate.html iets?
Ik weet niet hoe je script onderuit gaat, maar als het om de layout oid gaat kun je basename() gebruiken om het path te verwijderen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:31 schreef mschol het volgende:
http://nl3.php.net/manual/en/function.ftp-nlist.php
iemand die een linux vervanging, of omweg weet voor die functie:
ik moet een lijst van bestandsnamen hebben in de huidige directory...
onder windows krijg ik met bovenstaande functie netjes een lijst met bestandnamen (identiek aan een dir /b)
alleen linux vind het nodig het hele pad er aan toe te voegen waardoor me script onderuit gaat..
readdirquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:31 schreef mschol het volgende:
http://nl3.php.net/manual/en/function.ftp-nlist.php
iemand die een linux vervanging, of omweg weet voor die functie:
ik moet een lijst van bestandsnamen hebben in de huidige directory...
onder windows krijg ik met bovenstaande functie netjes een lijst met bestandnamen (identiek aan een dir /b)
alleen linux vind het nodig het hele pad er aan toe te voegen waardoor me script onderuit gaat..
Ja hoor, als de combinatie van die 2 kolommen uniek is (of primary) dan werkt dat. En dan doe je als update iets van c=c+1, dus de oude waarde hoef je ook niet te weten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hm, de columns die ik als argument wil gebruiken, kunnen niet unique zijn (n-n relatie). Het is een "inventarislijst", waarbij een gebruiker meerdere dingen kan hebben, en een ding meerdere gebruikers die het gekocht hebben. Als ze echter nog iets kopen van hetzelfde type, moet het aantal worden opgevoerd en niet een nieuw record worden aangemaakt. De combinatie van twee kolommen is dus wel uniek, maar niet de kolommen apart. En uit die tekst kan ik zo gauw niet halen of dat mogelijk is.
werkt, lijkt mij, niet omdat ik op een ftp server zit, basename is wel een goeie functie, die zou het probleem moeten kunnen oplossenquote:
Daar moet je dus mee uitkijken, als je dat niet met een subquery doet is je geheel niet meer atomic en kunnen er dus andere queries tussendoor kruipenquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:37 schreef Breuls het volgende:
Als de in te voeren waarde niet al bekend is, maar eerst uitgelezen dient te worden, moet je eerst een select doen.
| 1 2 3 4 5 6 | FROM nested_category AS node, nested_category AS parent WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt AND node.name = 'FLASH' ORDER BY parent.lft; |
| 1 2 3 4 5 6 | FROM nested_category AS node, nested_category AS parent WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.name ORDER BY node.lft; |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | $time = time()+86400; if(setcookie("order", 'cookietest', $time, "/")){ echo 'cookieset is set!'; } else echo 'cookie not set :('; ?> |
Vaag..hier werkt 't nog steeds niet op m'n Mac. Als je bij preferences -> cookies kijkt enzo, dan zie je 'm er ook echt tussen staan?quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:30 schreef Xcalibur het volgende:
Bij mij doet ie het op zowel IE6 / WinXP als Safari 2.0.4 op de Mac?
Geprobeerd, maar dat is het niet. Het ligt echt aan het expiration argument. Als ik die weg laat, dan zet ie 'm in Safari ook.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:55 schreef WyriHaximus het volgende:
Je moet het domain er ook ff bij zetten, scheelt nog al eens. http://php.net/setcookie -> eerste comment is ook goeie om ff te lezen
.
Haha kennelijkquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:31 schreef Geqxon het volgende:
Witte computers hebben het gewoon niet op koekkruimels.
Zet de tijd anders een een jaar of 20 voor uit. Misschien dat de tijd van de server maf staat en het tijds verschil tussen je mac en serveer te groot is. (Ja of je draait lokaal dan zit ik er zwaar naastquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:27 schreef H4ze het volgende:
[..]
Vaag..hier werkt 't nog steeds niet op m'n Mac. Als je bij preferences -> cookies kijkt enzo, dan zie je 'm er ook echt tussen staan?
[..]
Geprobeerd, maar dat is het niet. Het ligt echt aan het expiration argument. Als ik die weg laat, dan zet ie 'm in Safari ook.
Weet niet wat jij wit aan een G5 Mac Pro vindt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:31 schreef Geqxon het volgende:
Witte computers hebben het gewoon niet op koekkruimels.
Weet ik niet, en dat kan ik nu ook niet checkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:27 schreef H4ze het volgende:
Vaag..hier werkt 't nog steeds niet op m'n Mac. Als je bij preferences -> cookies kijkt enzo, dan zie je 'm er ook echt tussen staan?
Je powercable.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:37 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Zet de tijd anders een een jaar of 20 voor uit. Misschien dat de tijd van de server maf staat en het tijds verschil tussen je mac en serveer te groot is. (Ja of je draait lokaal dan zit ik er zwaar naast.)
[..]
Weet niet wat jij wit aan een G5 Mac Pro vindt?![]()
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |