abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:57:57 #276
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_51596560
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef WyriHaximus het volgende:
Staat er niks in je error log?
Ik weet niet waar ik die kan vinden
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:45:01 #277
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_51597926
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ik die kan vinden
Probeer het eens in je admin panel bij je hosting. Of anders zoek eens op error_log .
phluphy for president!
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:52:04 #278
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51598194
Is er een makkelijke manier om "als record met bepaalde waarden al bestaat, update, anders insert" te doen of wordt dat gewoon eerst een select met if num_rows!='0' ?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51598758
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:52 schreef wonderer het volgende:
Is er een makkelijke manier om "als record met bepaalde waarden al bestaat, update, anders insert" te doen of wordt dat gewoon eerst een select met if num_rows!='0' ?
Is http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert-on-duplicate.html iets?
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:17:29 #280
71919 wonderer
pi_51598991
quote:
Hm, de columns die ik als argument wil gebruiken, kunnen niet unique zijn (n-n relatie). Het is een "inventarislijst", waarbij een gebruiker meerdere dingen kan hebben, en een ding meerdere gebruikers die het gekocht hebben. Als ze echter nog iets kopen van hetzelfde type, moet het aantal worden opgevoerd en niet een nieuw record worden aangemaakt. De combinatie van twee kolommen is dus wel uniek, maar niet de kolommen apart. En uit die tekst kan ik zo gauw niet halen of dat mogelijk is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  Admin woensdag 18 juli 2007 @ 17:37:40 #281
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51599558
Als de in te voeren waarde niet al bekend is, maar eerst uitgelezen dient te worden, moet je eerst een select doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:59:25 #282
71919 wonderer
pi_51600145
Yeah, dat dacht ik al. Oh well, was het proberen waard. En zo'n ramp is het nou ook weer niet. Ben alleen bang dat ik onnodig veel queries uitvoer dus ik denk, ik vraag het even
pi_51600955
http://nl3.php.net/manual/en/function.ftp-nlist.php

iemand die een linux vervanging, of omweg weet voor die functie:
ik moet een lijst van bestandsnamen hebben in de huidige directory...

onder windows krijg ik met bovenstaande functie netjes een lijst met bestandnamen (identiek aan een dir /b)
alleen linux vind het nodig het hele pad er aan toe te voegen waardoor me script onderuit gaat..
pi_51601318
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:31 schreef mschol het volgende:

onder windows krijg ik met bovenstaande functie netjes een lijst met bestandnamen (identiek aan een dir /b)
alleen linux vind het nodig het hele pad er aan toe te voegen waardoor me script onderuit gaat..
Ik weet niet hoe je script onderuit gaat, maar als het om de layout oid gaat kun je basename() gebruiken om het path te verwijderen.
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_51602377
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:31 schreef mschol het volgende:

readdir
pi_51602525
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hm, de columns die ik als argument wil gebruiken, kunnen niet unique zijn (n-n relatie). Het is een "inventarislijst", waarbij een gebruiker meerdere dingen kan hebben, en een ding meerdere gebruikers die het gekocht hebben. Als ze echter nog iets kopen van hetzelfde type, moet het aantal worden opgevoerd en niet een nieuw record worden aangemaakt. De combinatie van twee kolommen is dus wel uniek, maar niet de kolommen apart. En uit die tekst kan ik zo gauw niet halen of dat mogelijk is.
Ja hoor, als de combinatie van die 2 kolommen uniek is (of primary) dan werkt dat. En dan doe je als update iets van c=c+1, dus de oude waarde hoef je ook niet te weten.
pi_51605294
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:22 schreef DorentuZ het volgende:

[..]

readdir
werkt, lijkt mij, niet omdat ik op een ftp server zit, basename is wel een goeie functie, die zou het probleem moeten kunnen oplossen
pi_51614026
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:37 schreef Breuls het volgende:
Als de in te voeren waarde niet al bekend is, maar eerst uitgelezen dient te worden, moet je eerst een select doen.
Daar moet je dus mee uitkijken, als je dat niet met een subquery doet is je geheel niet meer atomic en kunnen er dus andere queries tussendoor kruipen en verder is een UNIQUE constraint op meerdere kolommen tegelijk goed mogelijk (en ook te gebruiken met INSERT ... ON DUPLICATE ...) ja.
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:23:47 #289
71919 wonderer
pi_51614199
Oh. Hoe dan?
pi_51618048
Is iemand bekend met het Nested Set model, om een hierarchische structuur in een database op te slaan? Wat uitleg alhier: http://dev.mysql.com/tech(...)erarchical-data.html

Ik ben bezig een systeem te maken op basis van dit principe, waarbij ik verschillende categorieën kan maken met dezelfde naam. Op zich niet zo lastig, als ze maar een andere id hebben natuurlijk, maar ik wil ze op naam kunnen selecteren (naam komt uit de URL: /categorie/subcategorie). Op zich werkt dit, maar het gaat nog stuk als ik een categorie heb met de zelfde naam als één van z'n parents.

Oplossing: check op welke diepte in de structuur ze zitten, en verwerk dat in de logica. En daar kom ik dus niet uit. Ik heb de volgende query (zie ook het artikel) om m'n pad te bepalen:

1
2
3
4
5
6
SELECT parent.name
FROM nested_category AS node,
nested_category AS parent
WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt
AND node.name = 'FLASH'
ORDER BY parent.lft;

Maar daar zit de diepte niet in. Ik heb ook een query om de diepte te bepalen, maar daarin krijg je de diepte van alle categorieën, en niet alleen van je pad zoals hierboven.

1
2
3
4
5
6
SELECT node.name, (COUNT(parent.name) - 1) AS depth
FROM nested_category AS node,
nested_category AS parent
WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt
GROUP BY node.name
ORDER BY node.lft;

Wat ik dus zoek is een soort combinatie van bovenstaande queries, die dus het pad + de diepte van iedere node oplevert. Ik krijg het echter niet voor elkaar, ik krijg óf alleen de root, óf alle categorieën, óf junk

Iemand? :-)
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:28:45 #291
51748 H4ze
wait...what?
pi_51623345
Verdomme ik snap er geen kut van :( Ik heb een script waar ik een cookie set, werkt perfect in IE en FF..maar Safari laat het afweten.

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$time 
time()+86400;

if(
setcookie("order"'cookietest'$time"/")){
    echo 
'cookieset is set!';
}
else echo 
'cookie not set :('
?>

Zoals ik al zei, in IE en FF wordt de cookie keurig netjes geplaatst. In Safari krijg ik wel de 'cookie is set' message, maar als ik preferences -> cookies tonen check, staat ie er niet tussen...

Het ligt aan die expiration date...want als ik die weg laat zet ie 'm wel. In de Safari settings staat trouwens gewoon dat cookies geaccepteerd moeten worden. Het gaat trouwens om Safari 2.0.4 op de Mac.

Kheb een testscriptje waar een cookie in wordt gezet hier draaien: http://net-base.nl/jordi/dev/cookietest.php

HELP :P
*BURP*
pi_51633901
Bij mij doet ie het op zowel IE6 / WinXP als Safari 2.0.4 op de Mac?
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:55:11 #293
84926 WyriHaximus
pi_51634607
Je moet het domain er ook ff bij zetten, scheelt nog al eens . http://php.net/setcookie -> eerste comment is ook goeie om ff te lezen .
phluphy for president!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:27:56 #294
51748 H4ze
wait...what?
pi_51663454
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:30 schreef Xcalibur het volgende:
Bij mij doet ie het op zowel IE6 / WinXP als Safari 2.0.4 op de Mac?
Vaag..hier werkt 't nog steeds niet op m'n Mac. Als je bij preferences -> cookies kijkt enzo, dan zie je 'm er ook echt tussen staan?
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:55 schreef WyriHaximus het volgende:
Je moet het domain er ook ff bij zetten, scheelt nog al eens . http://php.net/setcookie -> eerste comment is ook goeie om ff te lezen .
Geprobeerd, maar dat is het niet. Het ligt echt aan het expiration argument. Als ik die weg laat, dan zet ie 'm in Safari ook.
*BURP*
pi_51663602
Witte computers hebben het gewoon niet op koekkruimels.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:53:41 #296
51748 H4ze
wait...what?
pi_51664422
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:31 schreef Geqxon het volgende:
Haha kennelijk

Bij deze dan ook de eerste keer dat ik boos ben op mijn Mac:D
*BURP*
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:37:32 #297
84926 WyriHaximus
pi_51666119
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:27 schreef H4ze het volgende:

[..]

Vaag..hier werkt 't nog steeds niet op m'n Mac. Als je bij preferences -> cookies kijkt enzo, dan zie je 'm er ook echt tussen staan?
[..]

Geprobeerd, maar dat is het niet. Het ligt echt aan het expiration argument. Als ik die weg laat, dan zet ie 'm in Safari ook.
Zet de tijd anders een een jaar of 20 voor uit. Misschien dat de tijd van de server maf staat en het tijds verschil tussen je mac en serveer te groot is. (Ja of je draait lokaal dan zit ik er zwaar naast .)
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:31 schreef Geqxon het volgende:
Weet niet wat jij wit aan een G5 Mac Pro vindt?

phluphy for president!
pi_51666926
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:27 schreef H4ze het volgende:
Weet ik niet, en dat kan ik nu ook niet checken
Hij zei in ieder geval dat ie gezet was, dus ik geloof dat dan gewoon...
pi_51667856
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:37 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Zet de tijd anders een een jaar of 20 voor uit. Misschien dat de tijd van de server maf staat en het tijds verschil tussen je mac en serveer te groot is. (Ja of je draait lokaal dan zit ik er zwaar naast .)
[..]

Weet niet wat jij wit aan een G5 Mac Pro vindt?

[afbeelding]
Je powercable.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:28:37 #300
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_51667925
vol?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: