van een mug een giraffe maken zekerquote:Op maandag 2 juli 2007 09:52 schreef Slarioux het volgende:
Het probleem is zo groot als je zelf maakt natuurlijk.
Haha ja dat heb ik ook eens gehad. Vorige week moest ik nieuwe ID kaart aanvragen....vroeg die vent aan mij of ik nog steed 2 meter was...ik zeg ja....stilte.....ok.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:49 schreef Noway666 het volgende:
Enige lastige is dat ik in supermarkten altijd wel een vraag krijg om iets van de bovenste schappen te pakken.![]()
In een drukke winkelstraat, bij een concert of in een kroeg zie ik voornamelijk ruggen.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:46 schreef Sweetbeach het volgende:
Ik ben zelf 2.02 en vind dit niet écht fijn. Tuurlijk er zijn ergere dingen en het heeft een paar voordelen, maar:
- je bent vrijwel ALTIJD (school/uitgaan/sport) de langste... (steekt boven iedereen uit)
Niemand zit lekker in een bus of een vliegtuig.quote:- je zit krap in bus/vliegtuig
Ik moet vaak op mijn tenen staan en dan nog kan ik bij veel dingen niet. Lang leve vriendelijke, lange heren in de supermarkt.quote:- je moet vaak bukken bij dingen
Euh, je bent vrijwel altijd langer dan iedereen, dus ook bij het uitgaan, ja. Het zou vrij vreemd zijn als je spontaan kromp als je de kroeg inliep.quote:- bij uitgaan; je bent ALTIJD een stuk langer dan de heren, en nóg een stuk langer dan de dames
Same here.quote:- kleren kopen gaat lastig etc. etc.
Smurf, dwerg, midget, onderdeur, bek op pootjes.quote:- vaak reacties: 'zozo, jij blijft ook maar groeien'... 'zo jij bent ook lang zeg'(goh
)
Gewoon blijven ademhalen.quote:Dus lange mensen; hoe gaan jullie ermee om, zitten sommige misschien bij de 'club van lange mensen'? De wereld vergaat niet, maar het heeft voor mij meer nadelen dan voordelen....
Moeten ze die rekken maar niet zo hoog maken dat schattige kleine mensen er niet bij kunnenquote:Op maandag 2 juli 2007 09:49 schreef Noway666 het volgende:
Enige lastige is dat ik in supermarkten altijd wel een vraag krijg om iets van de bovenste schappen te pakken.![]()
Zeur dan ook niet als ze iets niet meer hebben staan vanwege de beperkte winkelruimte.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moeten ze die rekken maar niet zo hoog maken dat schattige kleine mensen er niet bij kunnen
Tuurlijk wel, moeten ze maar een groter winkeloppervlak inrichten met rekken niet hoger dan 170quote:Op maandag 2 juli 2007 10:12 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Zeur dan ook niet als ze iets niet meer hebben staan vanwege de beperkte winkelruimte.
Hahaha, schrik niet van de huurprijzen dat gaat per vierkante meter.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, moeten ze maar een groter winkeloppervlak inrichten met rekken niet hoger dan 170![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:07 schreef Kreator het volgende:
"goh, is het koud daarboven?"
"Nee, maar het stinkt hier wel naar dwergen."
Jaaa, ik vind t maar niks als je viendin een halve meter kleiner is, dus die moet toch eigenlijk ook wel de 1.80 halen ofzo..quote:Op maandag 2 juli 2007 11:54 schreef l3laster het volgende:
wat ook een nadeel is, ik val niet op meisjes die 15 cm kleiner zijn of meer :S
mensen hebben altijd wel wat te klagenquote:Op maandag 2 juli 2007 11:58 schreef longinus het volgende:
Meestal klagen ze over te dik zijn, lang is weer eens wat anders
Wie lang is moet bukken en zijn benen opvouwen, wie klein is moet continu op de teentjes staan en kan vaak niet met de voeten bij de grond als er op een gemiddelde stoel wordt gezeten... Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:46 schreef Sweetbeach het volgende:
Ik ben zelf 2.02 en vind dit niet écht fijn. Tuurlijk er zijn ergere dingen en het heeft een paar voordelen, maar:
- je bent vrijwel ALTIJD (school/uitgaan/sport) de langste... (steekt boven iedereen uit)
- je zit krap in bus/vliegtuig
- je moet vaak bukken bij dingen
- bij uitgaan; je bent ALTIJD een stuk langer dan de heren, en nóg een stuk langer dan de dames
- kleren kopen gaat lastig etc. etc.
- vaak reacties: 'zozo, jij blijft ook maar groeien'... 'zo jij bent ook lang zeg'(goh
)
Dus lange mensen; hoe gaan jullie ermee om, zitten sommige misschien bij de 'club van lange mensen'? De wereld vergaat niet, maar het heeft voor mij meer nadelen dan voordelen....
JUISTEM!!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:29 schreef WalkingSolo het volgende:
Ik ben 1.97 meter en zou voor geen goud willen ruilen met iemand van in de 1.80 meter. Maar ook niet met iemand die over de 2 meter is. Dat is net zo'n lengte dat 36 lengtemaat te kort is, een stationcar te klein, en schoenen niet (meer) in je maat te krijgen zijn.![]()
Genoeg lange mensen in Nederland, dat valt ook wel weer mee dus.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:46 schreef Sweetbeach het volgende:
In het vliegtuig zijn er genoeg plaatsen met extra beenruimte die je (vaak kosteloos) kan aanvragen.quote:- je zit krap in bus/vliegtuig
Beter dan een krukje pakken omdat je er niet bij kan.quote:- je moet vaak bukken bij dingen
Veel vrouwen vallen op lange mannen en kleine mensen gaan mooi voor je aan de kantquote:- bij uitgaan; je bent ALTIJD een stuk langer dan de heren, en nóg een stuk langer dan de dames
Nooit last van gehad.quote:- kleren kopen gaat lastig etc. etc.
Het is wat.quote:- vaak reacties: 'zozo, jij blijft ook maar groeien'... 'zo jij bent ook lang zeg'(goh
)
Dat is een fabeltje.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:00 schreef PizzaSalami het volgende:
Veel vrouwen vallen op lange mannen en kleine mensen gaan mooi voor je aan de kant.
Nee sorry, ik heb echt nergens last van met mijn 1.99m, ik zie bijna alleen maar voordelen en de nadelen... je kan er over klagen maar daar heb je ook niks aan. Live with itquote:Op maandag 2 juli 2007 09:46 schreef Sweetbeach het volgende:
lekker boeiend
eens, irritant maar zó erg ook weer niet
oh noez, mijn rug
- bij uitgaan; je bent ALTIJD een stuk langer dan de heren, en nóg een stuk langer dan de dames
kijk je mooi overal overheen, geen last van ellebogen in je gezicht, en het bier in de lucht houden om door de drukte te lopen is ook makkelijker
ik koop bijna alles tegenwoordig gewoon bij H&M en WE, nérgens last van
- vaak reacties: 'zozo, jij blijft ook maar groeien'... 'zo jij bent ook lang zeg'(goh
)
jezus, als je dát al niet kan hebben
Dus lange mensen; hoe gaan jullie ermee om, zitten sommige misschien bij de 'club van lange mensen'? De wereld vergaat niet, maar het heeft voor mij meer nadelen dan voordelen....
Helemaal nietquote:Op maandag 2 juli 2007 14:11 schreef LasTeR het volgende:
Ik ben lekker 1.84.Dat is toch wel een goede lengte.
Meestal gaan lange mannen voor mij aan de kant.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:00 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Veel vrouwen vallen op lange mannen en kleine mensen gaan mooi voor je aan de kant.
Dit gaat niet helemaal op, helaas. Lange mensen zullen in een vliegtuig (net als erg kleine mensen, overigens), altijd beroerder zitten dan anderen - zelfs met beenruimte. De zitting is te laag voor hen, de zitting is te kort, de lendensteun duwt tegen hun stuitje in plaats van in de onderrug en de nek/hoofdsteun duwt in hun schouderbladen, waardoor ze in een erg onnatuurlijke bocht terecht komen. Beenruimte is in dit opzicht écht niet het enige...quote:Op maandag 2 juli 2007 14:00 schreef PizzaSalami het volgende:
In het vliegtuig zijn er genoeg plaatsen met extra beenruimte die je (vaak kosteloos) kan aanvragen.
In de bus zijn er altijd wel een aantal plaatsen waar je wat ruimer zit.
Zo heb ik het toch nooit echt ervaren, ben zelf 2 meter. Nu moet ik ook zeggen dat ik nooit langer dan 5,5 uur heb gevlogen aan een stuk door.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:26 schreef innovative het volgende:
[..]
Dit gaat niet helemaal op, helaas. Lange mensen zullen in een vliegtuig (net als erg kleine mensen, overigens), altijd beroerder zitten dan anderen - zelfs met beenruimte. De zitting is te laag voor hen, de zitting is te kort, de lendensteun duwt tegen hun stuitje in plaats van in de onderrug en de nek/hoofdsteun duwt in hun schouderbladen, waardoor ze in een erg onnatuurlijke bocht terecht komen. Beenruimte is in dit opzicht écht niet het enige...
Het comfort-argument is eigenlijk het echt duidelijke nadeel aan lang zijn, imo.
Misschien een handvol lange boerinnen uit het Noorden jah, verder zou ik dit niet als feit willen benoemen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:26 schreef cesareborgia het volgende:
vrouwen zijn gek op lange mannen jonge , zeur niet
volgens mij is iemand hier beneden de 1m80quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Misschien een handvol lange boerinnen uit het Noorden jah, verder zou ik dit niet als feit willen benoemen.
Vast wel iemand ja.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:33 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
volgens mij is iemand hier beneden de 1m80
Niet alleen in het noorden hoor, maar goed dat boeit ook eigenlijk vrij weinig.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Misschien een handvol lange boerinnen uit het Noorden jah, verder zou ik dit niet als feit willen benoemen.
En waarom dan niet?quote:
Nee, boven de 1.80 maar onder de 1.90.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:33 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Heb toevallig het één en ander aan onderzoeken en proefzitten meegemaakt op de faculteit, Vandaar dus. Heb wel meegemaakt dat ik met mijn 1.81 al de grootste "maat" nodig had om goed te zitten. Heb ze toen ook gevraagd of ze wel hadden nagedacht over mensen boven de 1.90. Nee dus.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:30 schreef PizzaSalami het volgende:
Zo heb ik het toch nooit echt ervaren, ben zelf 2 meter. Nu moet ik ook zeggen dat ik nooit langer dan 5,5 uur heb gevlogen aan een stuk door.
Wat wel nadelig was dat ik niet in een oude mini cooper kon rijden, versnellingspook zat ergens onder mijn knieholte.
Ok, op die manier. Opzich is het ook niet vreemd dat vliegtuigen zo worden gebouwd. Nederlanders (en enkele andere Europeanen) behoren tot gemiddeld gezien tot de langste volken ter wereld maar vliegen relatief gezien eigenlijk vrij weinig.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:45 schreef innovative het volgende:
[..]
Heb toevallig het één en ander aan onderzoeken en proefzitten meegemaakt op de faculteit, Vandaar dus. Heb wel meegemaakt dat ik met mijn 1.81 al de grootste "maat" nodig had om goed te zitten. Heb ze toen ook gevraagd of ze wel hadden nagedacht over mensen boven de 1.90. Nee dus.
Heb bij mijn vriend wel problemen gezien met de stoelen, die heeft daar vaak toch redelijk lang last van. Veel bioscopen zijn bijv. hetzelfde verhaal, daar krijg ík al last van mijn rug omdat de rugleuningen voor dwergjes gemaakt zijn.
Laatste keer dat we vlogen, lange-benenplekken gehad (ik ben wel zo lief de mijne af te staan als er een langpoot komt hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 14:51 schreef PizzaSalami het volgende:
Ok, op die manier. Opzich is het ook niet vreemd dat vliegtuigen zo worden gebouwd. Nederlanders (en enkele andere Europeanen) behoren tot gemiddeld gezien tot de langste volken ter wereld maar vliegen relatief gezien eigenlijk vrij weinig.
Amerikanen en Aziaten, die op een veel grotere schaal gebruik maken van de vliegtuigen zijn nu eenmaal niet zo lang (eerder breed).
In de bioscoop heb ik er eigenlijk nooit echt last van, maar misschien zit ik daar ook niet zo ergonomisch verantwoord.
Lengte maakt lui en nuchter. (cq. minder creatief)quote:Op maandag 2 juli 2007 14:51 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ok, op die manier. Opzich is het ook niet vreemd dat vliegtuigen zo worden gebouwd. Nederlanders (en enkele andere Europeanen) behoren tot gemiddeld gezien tot de langste volken ter wereld maar vliegen relatief gezien eigenlijk vrij weinig.
Amerikanen en Aziaten, die op een veel grotere schaal gebruik maken van de vliegtuigen zijn nu eenmaal niet zo lang (eerder breed).
Waar heb je die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Lengte maakt lui en nuchter. (cq. minder creatief)
Noem nog eens een paar van die briljante voorbeelden.quote:Alle goede EN producerende DJ's zijn bijvoorbeeld onder de 1.80 meter.
Tiesto is inderdaad een menneke van 1.50quote:Op maandag 2 juli 2007 14:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Lengte maakt lui en nuchter. (cq. minder creatief)
Alle goede EN producerende DJ's zijn bijvoorbeeld onder de 1.80 meter.
Aziaten zijn klein en werken veel harder dan Europeanen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:01 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Waar heb je die wijsheid vandaan?
[..]
Noem nog eens een paar van die briljante voorbeelden.
Ben jij 190? Ik zag je altijd voor me als een schattig aaibaar klein dingetje.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef Litso het volgende:
[..]
Nee sorry, ik heb echt nergens last van met mijn 1.99m, ik zie bijna alleen maar voordelen en de nadelen... je kan er over klagen maar daar heb je ook niks aan. Live with it
Er is maar 1 antwoord op al die opmerkingen:quote:Op maandag 2 juli 2007 09:46 schreef Sweetbeach het volgende:
)
Ben je dan niet hoofdzakelijk dik?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:25 schreef dreugkleut het volgende:
Ik zelf ben 1.90m , maar ik merk met kleren meestal wel dat het allemaal vrij krap is.
Koop je een xl trui zit ie nog rete strak. Lijkt net of die kleren steeds krapper worden.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je 2m bent dat je dan helemaal problemen hebt met kleren kopen.
Maar afgezien van comfort, is lang zijn alleen maar voordelig.
Je gaat mij niet vertellen dat er niet tientallen kerels groter waren dan jij... Klinkt ook een beetje alsof je issues hebt...quote:Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef Marjan1985 het volgende:
Ik heb al jaren geen last ervan dat ik lang ben....alhoewel...ik val nog gigantisch mee! (1.86) maar voor een meid is het regelijk aan de lange kant...
Afgelopen weekend stappen in Scheveningen, was in een tent waar het erop leek dat echt iedereen kleiner was....maar er werd gewoon naar mij gewezen en van top tot teen bekeken enz...was gewoon abnormaal!
En nee, ik liep er niet naakt rond en leek ook niet op een kermisattractie o.i.d. was gewoon om mijn lengte en omdat ik over iedereen heen keek....
We waren met een groepje van 10 mensen, daarvan waren van de 6 jongens er 3 groter dan mij en ik heb denk 2 a 3 jongens gezien die langer als mij waren in die zaak....quote:Op maandag 2 juli 2007 16:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat er niet tientallen kerels groter waren dan jij... Klinkt ook een beetje alsof je issues hebt...
Het stinkt hier naar dwergenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:11 schreef LasTeR het volgende:
Ik ben lekker 1.84.Dat is toch wel een goede lengte.
Ik ben 2:00 en in de praktijk heb ik er eik nooit zo'n last vanquote:Op maandag 2 juli 2007 09:46 schreef Sweetbeach het volgende:
...
Wat kun jij dom lullen zeg....quote:Op maandag 2 juli 2007 15:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Aziaten zijn klein en werken veel harder dan Europeanen.
Amerikanen zijn gemiddeld kleiner en zijn veel creatiever, maffer en inventiever dan Europeanen.
Ik had het overigens over goede DJ's/Producers/artiesten, dat zijn zelden lange jongens.
Schoenen nooit problemen mee ook maat 47, uitverkoop footlocker/ hugo boss...betaal echt geen 100 euro.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:47 schreef Market_Garden het volgende:
Hoe doen jullie dat met schoenen kopen dan? Ik heb maat 47 en daar kan je bij een schoenreus of scapino niet meer mee terecht, gevolg is dat ik naar duurdere zaken moet en bijna altijd rond de 100 euro zit met m'n schoenen...
Laatst had ik een leuke winkel gevonden met maat 47 voor niet al te hoge prijs. Had ik keuze uit maarliefst 1 paar...
quote:However, my attitude towards heightism changed recently when I read a University of North Carolina study. My consciousness, if not my height, has been raised. It turns out that short people are discriminated against in a way I never knew about — financially.
Statistically speaking, the taller you are, the more money you make. Each inch is worth about $789 more per year. Someone who is six feet tall is expected to earn $5523 more per year than someone who is 5-feet-five. Taken over a 30-year career, the smaller person's height makes him come up hundreds of thousands of dollars short. Tall people get better job evaluations and quicker raises. So, short people don't just have to put up with the good stuff always being on the top shelf or tall people sitting in front of them at the movies. A tall person's earning power is head-and-shoulders above his shorter counterpart. And that is wrong.
Neehoor... Sowieso waren noren geloof ik langer... En daarna nog wat europeese volken...quote:Op maandag 2 juli 2007 18:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat kun jij dom lullen zeg....
En Amerikanen zijn gemiddeld maar een klein stukje kleiner. Ze waren volgens mij altijd na de Nederlanders het langste volk ter wereld.
Gelukkig heb ik dan weer maat 45...quote:Op maandag 2 juli 2007 18:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Schoenen nooit problemen mee ook maat 47, uitverkoop footlocker/ hugo boss...betaal echt geen 100 euro.
Een hele hoop van die dingen kun je best voorkomen of oplossen, zeker in je eigen huis. Schoonouders (schoonpa 2 meter, schoonma 1.70) gaan bijvoorbeeld verhuizen. De twee wc's worden op verschillende hoogtes gehangen, zodat 't voor beiden prettig blijft. Douche is simpelweg een verstelbare douche, niks geen problemen meer. Sterker nog, zelfs in mijn eigen huurhuisje zit een verstelbare douche die tot 2.20 omhoog kan. Bedden hoeven overigens ook niet zo extreem veel duurder te zijn, vriendlief heeft een langer bed en betaalde écht geen 20% extra. Wel iets, maar lang zoveel niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:11 schreef LekkerApart het volgende:
Nou ja, mijn vriend is ook iets over de 2 meter.. Maar ik kan mij dus heel best voorstellen dat het best vervelend kan zijn..
Mijn vriend is niet echt zo'n lange slungel en is qua lengte van zijn broeken echt maat 38/40 nodig, is hier weinig te krijgen of modelletje opa.. Als hij wat krijgt is het a 150 euro per stuk, en dan moet dat ook nog eens tijdens het werk worden gedragen.
Overhemden net zo, hij sjouwt regelmatig een wasmachine dus heeft ook nog enige arm/schouderspieren. De helft van de gevalletjes knapt uit elkaar als hij zijn spieren spant of het worden 3-kwart mouwtjes.
Dan zijn maatje zeilboot, 49/50, weinig te krijgen, en leuke schoenen vallen helemaal tegen. Al enkele jaren modelletje postbode, die gaan tenminste qua zool enzo langer dan 3 maanden mee.. Iedere keer maar een andere bruinvariant ter afwisseling..
Een bed van 2,00 past niet, whoppa prijs + 20%.
Ooit ging hij eens bij mij thuis douchen, waar mijn pa met zijn 1,80 het langste is, dat werd dus op de knieen in de badkuip om het haar uit te spoelen. Later hebben wij een langere doucheslang voor hem aangeschaft zodat ie ook staand kon douchen.
Maar ook dat soort situaties op de camping.
En al ooit eens in diverse douchecabines gestaan? De meeste steekt ie boven de douchekop uit, of zelfs de schermen.
Een auto? Ook niet makkelijk, je moet iets met een hoog dak, klein stuur en veel beenruimte hebben.. Dan de stoel helemaal naar achteren zodat je er nog tussenpast..
Deurkozijnen = bukken of een blauwe plek voor het hoofd.
In vliegtuigen heb je geen garantie op een plek met extra beenruimte, het laatste reisbureau wou ons 150 euro extra laten betalen. En gezien het een vlucht zou worden van 11 uur wil je wel graag naast elkaar zitten.
In een bus past hij uberhaupt niet eens recht op een plaats, het is altijd schuinzitten en een tweede plek in beslag. Gelukkig heeft ie zijn studieperiode afgesloten en hoeft ie niet meer met de bus.
En dan ben ik in vergelijking met hem maar een dwergje van 1,65 meter. Maar ik wou echt niet ruilen..
Hij is er niet depri van, en opent er geen topics over, maar tis wel lastig..
Ben jij 2 meter? Was me nooit opgevallen. Komt omdat je er niet moeilijk over doet denk ik, zoals TSquote:Op maandag 2 juli 2007 18:18 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Ik ben 2:00 en in de praktijk heb ik er eik nooit zo'n last vanAlleen kleding kopen is soms kut.
ja en dat heb je dus mis..quote:Op maandag 2 juli 2007 18:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En Amerikanen zijn gemiddeld maar een klein stukje kleiner. Ze waren volgens mij altijd na de Nederlanders het langste volk ter wereld.
Met winkels voor de "wat grotere maten" wordt iets ander bedoeld hé?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:11 schreef MikeyMan het volgende:
Zijn zelfs hele winkels voor lange lui... In rotterdam en Den Haag ben ik ze al tegengekomen...
Garpjequote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:15 schreef PizzaSalami het volgende:
Staan toch genoeg winkels hier, lijkt me zo.
Was geen reactie op die opmerking, meer op het feit dat mensen het zo lastig vinden om kleren te kopen. Waar ik zelf gelukkig geen last van hebquote:
Haha dat heb ik ook wel es gehad..weet niet meer waar maar toen liep er iemand op straat op de verkeerde helft van de stoep (stoere jongens) en dat ene gastje bleef maar opzij kijken naar zijn matties en lette niet op dus ik dacht: ik zeg niets..ik loop lekker door..een paar cm voor me schrok hij en wilde hij mij wel even aanspreken..toen moest hij ook effe omhoog kijken en weet niet meer wat er uit zijn mond kwam maar hij brabbelde iets omdat hij eerst godv...en daarna kut dacht.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:49 schreef Marjan1985 het volgende:
[..]
We waren met een groepje van 10 mensen, daarvan waren van de 6 jongens er 3 groter dan mij en ik heb denk 2 a 3 jongens gezien die langer als mij waren in die zaak....
Maar het waren voornamelijk vrouwen van circa 1.60-1.70 die zo stonden te kijken.....ook toen ik naar de wc ging botste iemand tegen mij aan die iets te enthousiast aan het dansen was en die wilde gelijk op een agressieve manier mij aankijken van "Kijk lekker uit!" ...tja die keek op tiethoogte en toen ze omhoog keek draaide ze zich vlug om.....
Maar ik heb geen issues hoor, normaal merk ik er niksvan, maar er waren daar echt mega veel mensen die het blijkbaar zeer interessant vonden....ook vooral de opmerking, Jeetje koud daarboven, Goh jij bent lang, Zodan! die is lang! enz enz....
quote:Op maandag 2 juli 2007 15:49 schreef Harajuku. het volgende:
Oh en TS stelt zich aan.
Hoe lang ben je dan?quote:
Zit 't probleem 'm dan in zijn lengte, jouw lengte of het lengteverschil?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:42 schreef LekkerApart het volgende:
In het geval van het vliegtuig moesten we businessclass-kaarten kopen, dus het was geen gratis ruime plaats die ik zou bezetten.
En een ruime plek konden ze in het vliegtuig niet garanderen volgens de dame van het reisbureau, en mijn vriend wilde liever die gok niet nemen bij een dergelijk lange reis.
Tuurlijk is ons huis zelf er ook op aangepast, maar niet alles kan omdat ik dus ongeveer 40 cm kleiner ben.
Amerikanen zijn lange tijd het langste volk ter wereld geweest. 50 jaar geleden zijn ze alleen gestopt met groeien en in de decennia daarna hebben wij ze ingehaald.quote:
Nou tis eik 1,95 + hoge hakken. En TS is zeker een zeikstraal! Je kunt overal wel problemen van maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Ben jij 2 meter? Was me nooit opgevallen. Komt omdat je er niet moeilijk over doet denk ik, zoals TS
Precies mijn oplossingquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:00 schreef OldJeller het volgende:
2.02 m is toch helemaal niet veel te groot, aangezien veel mannen 1.90 m zijn.
Ik zou gewoon (als dit niet het geval is op het moment) naar de sportschool gaan en flink trainen, zodat je enige vorm hebt. Je ziet vaak lange mensen die dun zijn, en juist dun lijken omdat ze zo lang zijn.. en omdat ze dun zijn ook weer langer lijken. Als je lang bent en je bent niet dun maar goed getraind, valt het ook weer minder op.
Hij zal ook wel een kleintje hebbenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:33 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:40 schreef Moart het volgende:
Ik ben 1.85 en voel me soms al veel te lang.
Darn... Das fukkin skinny...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja, dat scheelt al.
Ik ben 1.97 bij 75 kg
dat is een redelijk gewicht hoor, wel aan de lichte kant maar niet 'fukkin skinny'quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:30 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Darn... Das fukkin skinny...
Ik was 105... En nu 95... Das toch wel ongeveer netjes moet ik zeggen...
Van alle mannen tussen de 20 en 60 in Nederland slechts 15%. Dat valt dus nog best vies tegen, dat "veel" boven de 1.90.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:00 schreef OldJeller het volgende:
2.02 m is toch helemaal niet veel te groot, aangezien veel mannen 1.90 m zijn.
Ik zou gewoon (als dit niet het geval is op het moment) naar de sportschool gaan en flink trainen, zodat je enige vorm hebt. Je ziet vaak lange mensen die dun zijn, en juist dun lijken omdat ze zo lang zijn.. en omdat ze dun zijn ook weer langer lijken. Als je lang bent en je bent niet dun maar goed getraind, valt het ook weer minder op.
Laat ik 't zo zeggen: Ik heb 'm met 72 kg meegemaakt, met 105 en nu met 95. Doe mij dit maar. 72 toonde zoals hierboven beschreven (en ontlokte mijn zusje ooit de uitspraak "die gozer is niet goed, die heeft een taille waar ik met mijn handen nog rond kan!"), 105 leverde enigszins een plofkop en een buikje op, 95 is strak.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:00 schreef roburt het volgende:
dat is een redelijk gewicht hoor, wel aan de lichte kant maar niet 'fukkin skinny'
jij bent gewoon veel te zwaar.
Ga eens een paar jaar naar de sportschool zou ik zeggenquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:16 schreef Geerd het volgende:
Ben 1,98 en 95kg moet zeggen dat ik een aardige bierpens begin te krijgen.
Klopt, dan lijkt het gewoon alsof je dichterbij staatquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:00 schreef OldJeller het volgende:
Als je lang bent en je bent niet dun maar goed getraind, valt het ook weer minder op.
Misschien moet je een keer je ogen na laten kijken?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:40 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Klopt, dan lijkt het gewoon alsof je dichterbij staateen vriend van mij is ruim boven de 2 meter en heeft normale verhoudingen, toen ik hem nog niet echt kende dacht ik altijd dat ie al bijna bij me stond en dan moest ie nog een paar meter
![]()
Ik weet wel dat ik slechtziend ben, dat is niet echt het puntquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:31 schreef PizzaSalami het volgende:
Misschien moet je een keer je ogen na laten kijken?
Dat is toch algemeen bekend?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:54 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk toch echt dat mensen steeds langer worden, het gemiddelde wordt denk ik wat omlaag getrokken door de oudere generaties...
@quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef JoPiDo het volgende:
denk er aan:
- lange mensen zijn aantrekkelijker (dat is onderzocht enzo)
- lange mensen zijn succesvoller
- lange mensen hebben betere relaties
Waarschijnlijk is dit verklaarbaar omdat langere mensen meer zien dan kleine mensen. Als je met jouw lengte in een café of de bus staat, kun je iedereen zien die aanwezig is. Iemand met jouw lengte maakt dus meer mee en heeft meer mensenkennis dan iemand die klein is, omdat je simpel weg meer hebt meegemaakt
En dit verzin je zeker?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef JoPiDo het volgende:
denk er aan:
Waarschijnlijk is dit verklaarbaar omdat langere mensen meer zien dan kleine mensen. Als je met jouw lengte in een café of de bus staat, kun je iedereen zien die aanwezig is. Iemand met jouw lengte maakt dus meer mee en heeft meer mensenkennis dan iemand die klein is, omdat je simpel weg meer hebt meegemaakt
Wat een gelul...quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef JoPiDo het volgende:
denk er aan:
nou, dat gaat dus duidelijk niet voor iedereen op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:30 schreef JoPiDo het volgende:
nee, dat is wetenschappelijk onderzocht
als je een lang iemand in een café ziet staan, kijkt hij voortdurend om zich heen
een kort iemand zoekt alleen contact in zijn omgeving
dat heeft wel degelijk invloed op je ontwikkeling
dwergquote:
't Is nou ook niet bepaald exacte wetenschap, he? 't Gaat om de meerderheid....quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:12 schreef poepje3 het volgende:
nou, dat gaat dus duidelijk niet voor iedereen op.
Dat vind ik dus zo'n dikke onzin. Wat als een lang iemand een lelijke kop heeft, is hij dan aantrekkelijker dan iemand die kleiner is maar wel een mooie kop heeft? Volgens mij is het toch een combinatie van zaken die iemand aantrekkelijk maken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef JoPiDo het volgende:
denk er aan:
Weet je, bij onderzoek gaat het meestal over gemiddeldenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:18 schreef XrAiDeN het volgende:
Dat vind ik dus zo'n dikke onzin. Wat als een lang iemand een lelijke kop heeft, is hij dan aantrekkelijker dan iemand die kleiner is maar wel een mooie kop heeft?
kan je (subjectieve) schoonheid meten in cijfers en gemiddelden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:47 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Weet je, bij onderzoek gaat het meestal over gemiddelden![]()
Jup, dat bleek te kunnen. Discovery heeft ooit een uitzending gemaakt over een onderzoek waarbij dit is gemeten. Grote groepen mannelijke en vrouwelijke proefpersonen moesten kijken naar foto's van de andere sekse. Daarbij is hersenactiviteit gemeten. Het bleek dat bij bepaalde personen bij nagenoeg iedereen die gedeeltes oplichten die gaan over de ervaring van schoonheid. Toen de foto's van de "mooi bevonden" personen naast elkaar werden gelegd, kon men inderdaad overeenkomsten ontdekken. Symmetrie is één van de belangrijkste kenmerken, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:57 schreef SlimShady het volgende:
kan je (subjectieve) schoonheid meten in cijfers en gemiddelden?
Daarom,quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:18 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo'n dikke onzin. Wat als een lang iemand een lelijke kop heeft, is hij dan aantrekkelijker dan iemand die kleiner is maar wel een mooie kop heeft? Volgens mij is het toch een combinatie van zaken die iemand aantrekkelijk maken.
Hoiquote:
Je kunt het oordeel van een grote groep respondenten over verschillende mensen hun uiterlijk perfect kwantificeren, ja.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:57 schreef SlimShady het volgende:
kan je (subjectieve) schoonheid meten in cijfers en gemiddelden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |