Dat je atheïst bent, ok, maar ook als atheïst mag je best geloven in respect hebben voor elkaarquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:21 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Wow, wat een aantal reacties. Ik ben een aantal uur niet op FOK!, en gelijk is mijn topic volgepost door gristenhonden.
Goed, ik ga weer verder met mijn leven.Toedeloe.
True. Maar hij zal wel een aantal slechte ervaringen met Christenen hebben ofzo.quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:13 schreef freud het volgende:
[..]
Dat je atheïst bent, ok, maar ook als atheïst mag je best geloven in respect hebben voor elkaar.
Neuh. Ik ga het nu maar eens hebben over opdringerig gedragquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Wat overtuiging? Ik laat alleen buiten beschouwing dat er iets als een hoger systeem bestaat, kneus.![]()
Ik snap gelovigen, of werkelijk mensen niet die claimen dat atheisme, dus het negeren van sprookjes, daadwerkelijk een geloof is. Hoe kom je er op? Maar goed, dan beginnen de taalspelletjes weer.
Ja, de dames in kwestie zijn meestal een grotere lul aan het kruis gewendquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
True. Maar hij zal wel een aantal slechte ervaringen met Christenen hebben ofzo.
Heb je een plaat voor je kop ofzo? Wie loopt er in de wereld juist hun overtuiging op te dringen? Welk groep zorgt ervoor dat je zelfs in je persoonlijke levensfeer te maken krijgen met regels van achterlijke sprookjes? Wees nou even realistisch. Alleen omdat ik een topic in klaagbaak open, ben ik opdringerig? Yeah right, heel logisch.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Neuh. Ik ga het nu maar eens hebben over opdringerig gedrag
Ben je 't met me eens dat het opdringen van een overtuiging aan een ander (dat is gedrag en heeft niets met het soort overtuiging te maken), storend is en ronduit asociaal?
Zo ja, kap daar dan eens mee.
Het is fucking Klaagbaakquote:Op woensdag 4 juli 2007 08:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ten eerste: Ik ben geen christen.
Ten tweede: Das wel erg zwak he? Topic openen en dan de discussie ontlopen. Als je geen discussie wil ga den lekekr bloggen!
Waren christenen maar zo tolerant als atheisten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:13 schreef freud het volgende:
[..]
Dat je atheïst bent, ok, maar ook als atheïst mag je best geloven in respect hebben voor elkaar.
en toch zijn we het slachtoffer van het juk van de christenen ( CDA, CU )quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:16 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik dacht altijd dat Nederland godsdienst vrijheid had....en dat dit in de grondwet staat???? = hint
Of jij bent er gewoon zo eentje die nagenoeg alles als opdringen ziet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:57 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Waren christenen maar zo tolerant als atheisten.Het is lastig om tolerant te blijven tegen een bepaald groep, als ze graag hun overtuiging willen opdringen door misbruik te maken van de democratie. Nou ja, het is dan ook een rotsysteem.
misschien omdat we in een democratie leven en de stem van de meerderheid geld??quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
en toch zijn we het slachtoffer van het juk van de christenen ( CDA, CU )
Nee, Anaxagoras, ik nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:53 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Heb je een plaat voor je kop ofzo?
Och:quote:Wie loopt er in de wereld juist hun overtuiging op te dringen?
quote:Op maandag 2 juli 2007 07:05 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Je moet zwakzinnigen behoeden voor fouten.
quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 08:02 schreef Anaxagoras het volgende:
En verder is het atheisme beter te onderbouwen dan theisme. Atheisme is geen geloof. Goed, gebrek aan educatie, neem ik aan, om zoiets te kunnen beweren.
Als ik een post vind in dit draadje, waar iemand zegt "Je moet God ook toelaten in je leven", "Ook jullie Atheïsten vinden aan het eind van de weg de Heer wel" of "Hoezo? Je vriendin heeft dus eindelijk door waar 't écht om draait!quote:Op maandag 2 juli 2007 11:01 schreef Anaxagoras het volgende:
Omdat 'god' een leuk verzinsel is van zwakzinnigen/onwetenden.
quote:Welk groep zorgt ervoor dat je zelfs in je persoonlijke levensfeer te maken krijgen met regels van achterlijke sprookjes? Wees nou even realistisch. Alleen omdat ik een topic in klaagbaak open, ben ik opdringerig? Yeah right, heel logisch.
zo kun je uitgeluld ook bewoorden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:55 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Het is fucking Klaagbaak, ik heb niet zoals iedereen hier veel tijd om rustig een voor een elk post te gaan beantwoorden.
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:00 schreef outcast_within het volgende:
[..]
zo kun je uitgeluld ook bewoorden.
Ja, dat juk joh... lást! Vanochtend toen ik opstond al, meteen dat juk op m'n schouders... verdomde Christenhonden!quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
en toch zijn we het slachtoffer van het juk van de christenen ( CDA, CU )
L.E.E.R. L.E.Z.E.N.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, deze vergelijking klopt niet. Als 99% van de wereldbevolking postzegels verzamelt, en iemand anders niet, dan zal hij dit kenbaar maken. Maar dan is het geen hobby. Als er net zoveel mensen postzegels zouden verzamelen als dat er gelovigen zijn, dan zou je veel minder over atheïsten horen, aangezien zo'n beetje iedereen dat dan is.
Dat je dat niet wilt snappen is vrij dom. Maarja, dat was je al omdat je gelovig bent.
He, dat zijn de atheistische extremisten!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:05 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik vind het niet erg dat er atheisten bestaan, maar ik snap nooit waarom ze alle religies aanvallen.
Hippie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:05 schreef Spacehamster het volgende:
Wat we uit deze thread kunnen leren is dat het opdringen van je mening aan iemand anders niets met godenverering te maken heeft.
Het heeft gewoon te maken met een rotkarakter die een rothobby heeft.
Reageer dan niet meer....quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Anaxagoras het volgende:
Gasten, zoek nou eens even een leven.
* Spacehamster knuffelt Victor_Eremitaquote:
Jij lijkt me een toffe atheïst!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:40 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
He, dat zijn de atheistische extremisten!
Ik, ook atheist, distantieer me van deze freaks.
Jij moet gewoon lekker agnost worden, bij dat clubje hoor je veel beter thuis :pquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:40 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
He, dat zijn de atheistische extremisten!
Ik, ook atheist, distantieer me van deze freaks.
Is het nog 'vrijheid' als ik op schoolkamp (op een openbare basisschool mind you) een momentje stil moet zijn voor het eten omdat het gros van de leraren dat vindt?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:16 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik dacht altijd dat Nederland godsdienst vrijheid had....en dat dit in de grondwet staat???? = hint
quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:20 schreef DR878 het volgende:
Verkapt "Kijk mij atheist zijn en stoer iedere gelovige uitlachen..."
totdat na je dood blijkt dat god echt bestaat...
En dan kun je gaan branden als kool![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:31 schreef Barachem het volgende:
Ik ben christen, was vroeger atheist.
Atheisme kan twee kanten hebben, de kant van gewoonweg niet in goden of hogere wezens geloven, dat zijn degenen die gewoon atheist zijn, normaal met mensen omgaan en zich niet aan gelovigen storen, maar zich wel storen aan opdringerige mensen, ongeacht geloof of niet geloof.
De andere kant is het extremistisch gelovig atheisme, atheisme waarbij men gelooft in het niet bestaan van goden en hogere wezens, degenen die wellicht zlechte dingen met gelovigen meegemaakt hebben, zelf ooit gelovig waren of gewoon vervelende zeikkanissen zijn, dezen hebben van het atheisme hun geloof gemaakt en maken andersgelovigen en andere geloven zwart.
Nu is het zo dat in deze thread beide soorten atheisten voorkomen, zowel de niet-gelovige atheisten als de gelovige atheisten.
Ironisch is dat de niet-gelovige atheisten atheisme als een geloof/levensbeschouwing zien, terwijl de gelovige atheisten juist beweren dat athisme geen geloof/levensbeschouwing is.
Toegegeven, ik zie het atheisme wel als een levensbeschouwing, maar begrijp dat het voor sommige atheisten een religie is en voor de anderen gewoon een levensbeschouwing.
Triest is dat de extremistishce atheisten hier andere geloven en gelovigen verketteren, zwart maken, slecht praten en bijna oproepen tot actie tegen gelovigen en in zulk opzicht zijn ze net zo erg als de extremistische gelovigen waartegen ze ageren, waarbij ze dit ervaren extremisme projecteren op gelovigen en hun geloven.
En in hun tunnelvisie, welke ze niet door willen hebben, egaeren ze tegen iedereen die het niet met hun eens is en maken ze zelfs mede-atheisten uit voor gelovigen en beledigen ze deze mede-atheisten.
Een enorme parallel met hoe extemistische gelovigen ageren en reageren.
Ik wil deze extremistische atheisten dan ook vragen om eens om zich heen te kijken, na te denken en zich dan te realiseren dat zij net zo intolerant zijn als de extremistische gelovigen waartegen ze ageren en reageren.
Precies, jou bedoel ik dus ook.quote:
Ik doelde meer op de redenatie dan op de gevolgtrekking.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef Barachem het volgende:
[..]
Precies, jou bedoel ik dus ook.
Effe wat minder hypocriet doen graag.
jup jij bent stoer en hebt een levenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Anaxagoras het volgende:
Gasten, zoek nou eens even een leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |