abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2007 @ 09:13:56 #251
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51119960
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:21 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Wow, wat een aantal reacties. Ik ben een aantal uur niet op FOK!, en gelijk is mijn topic volgepost door gristenhonden.

Goed, ik ga weer verder met mijn leven. Toedeloe.
Dat je atheïst bent, ok, maar ook als atheïst mag je best geloven in respect hebben voor elkaar .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51121128
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:13 schreef freud het volgende:

[..]

Dat je atheïst bent, ok, maar ook als atheïst mag je best geloven in respect hebben voor elkaar .
True. Maar hij zal wel een aantal slechte ervaringen met Christenen hebben ofzo.
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:19:47 #253
176916 Karrs
2007-2017
pi_51121446
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Wat overtuiging? Ik laat alleen buiten beschouwing dat er iets als een hoger systeem bestaat, kneus.

Ik snap gelovigen, of werkelijk mensen niet die claimen dat atheisme, dus het negeren van sprookjes, daadwerkelijk een geloof is. Hoe kom je er op? Maar goed, dan beginnen de taalspelletjes weer.
Neuh. Ik ga het nu maar eens hebben over opdringerig gedrag

Ben je 't met me eens dat het opdringen van een overtuiging aan een ander (dat is gedrag en heeft niets met het soort overtuiging te maken), storend is en ronduit asociaal?

Zo ja, kap daar dan eens mee.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2007 @ 10:23:35 #254
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51121564
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

True. Maar hij zal wel een aantal slechte ervaringen met Christenen hebben ofzo.
Ja, de dames in kwestie zijn meestal een grotere lul aan het kruis gewend
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51124510
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:19 schreef Karrs het volgende:

[..]

Neuh. Ik ga het nu maar eens hebben over opdringerig gedrag

Ben je 't met me eens dat het opdringen van een overtuiging aan een ander (dat is gedrag en heeft niets met het soort overtuiging te maken), storend is en ronduit asociaal?

Zo ja, kap daar dan eens mee.
Heb je een plaat voor je kop ofzo? Wie loopt er in de wereld juist hun overtuiging op te dringen? Welk groep zorgt ervoor dat je zelfs in je persoonlijke levensfeer te maken krijgen met regels van achterlijke sprookjes? Wees nou even realistisch. Alleen omdat ik een topic in klaagbaak open, ben ik opdringerig? Yeah right, heel logisch.
pi_51124578
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 08:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Ten eerste: Ik ben geen christen.
Ten tweede: Das wel erg zwak he? Topic openen en dan de discussie ontlopen. Als je geen discussie wil ga den lekekr bloggen!
Het is fucking Klaagbaak , ik heb niet zoals iedereen hier veel tijd om rustig een voor een elk post te gaan beantwoorden.
pi_51124644
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:13 schreef freud het volgende:

[..]

Waren christenen maar zo tolerant als atheisten. Het is lastig om tolerant te blijven tegen een bepaald groep, als ze graag hun overtuiging willen opdringen door misbruik te maken van de democratie. Nou ja, het is dan ook een rotsysteem.
pi_51125321
ik dacht altijd dat Nederland godsdienst vrijheid had....en dat dit in de grondwet staat???? = hint
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:19:42 #259
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_51125429
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:16 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik dacht altijd dat Nederland godsdienst vrijheid had....en dat dit in de grondwet staat???? = hint
en toch zijn we het slachtoffer van het juk van de christenen ( CDA, CU )
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:33:26 #260
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_51125913
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:57 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Waren christenen maar zo tolerant als atheisten. Het is lastig om tolerant te blijven tegen een bepaald groep, als ze graag hun overtuiging willen opdringen door misbruik te maken van de democratie. Nou ja, het is dan ook een rotsysteem.
Of jij bent er gewoon zo eentje die nagenoeg alles als opdringen ziet.

En nee, ik ben niet religieus aangelegd, want jij schijnt ook te denken dat iedereen die het niet met je eens is per definitie religieus is .
Krekker is de bom!
pi_51126106
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:19 schreef RickoKun het volgende:

[..]

misschien omdat we in een democratie leven en de stem van de meerderheid geld??

Noord-Korea heeft vast nog wel een plaatsje vrij,
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:56:19 #262
176916 Karrs
2007-2017
pi_51126769
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:53 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Heb je een plaat voor je kop ofzo?
Nee, Anaxagoras, ik niet
quote:
Wie loopt er in de wereld juist hun overtuiging op te dringen?
Och:
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:05 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Je moet zwakzinnigen behoeden voor fouten.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:40 schreef Anaxagoras het volgende:

(Islam en Crhistendom) zijn even .
quote:
Op maandag 2 juli 2007 08:02 schreef Anaxagoras het volgende:

En verder is het atheisme beter te onderbouwen dan theisme. Atheisme is geen geloof. Goed, gebrek aan educatie, neem ik aan, om zoiets te kunnen beweren.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:01 schreef Anaxagoras het volgende:

Omdat 'god' een leuk verzinsel is van zwakzinnigen/onwetenden.
Als ik een post vind in dit draadje, waar iemand zegt "Je moet God ook toelaten in je leven", "Ook jullie Atheïsten vinden aan het eind van de weg de Heer wel" of "Hoezo? Je vriendin heeft dus eindelijk door waar 't écht om draait! " tegenkom, laat ik 't je wel even weten. Voorlopig heb ik alleen preken en overtuigingen van atheïsten gezien.
quote:
Welk groep zorgt ervoor dat je zelfs in je persoonlijke levensfeer te maken krijgen met regels van achterlijke sprookjes? Wees nou even realistisch. Alleen omdat ik een topic in klaagbaak open, ben ik opdringerig? Yeah right, heel logisch.

Ik heb nu mijn punten wel aangetoond. Deze discussie is wat mij betreft afgelopen.
pi_51126932
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:55 schreef Anaxagoras het volgende:

[..]

Het is fucking Klaagbaak , ik heb niet zoals iedereen hier veel tijd om rustig een voor een elk post te gaan beantwoorden.
zo kun je uitgeluld ook bewoorden.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:05:20 #264
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51127142
De meeste christenen die ik ken doen altijd heel terughoudend over hun geloof, maar atheïsten kunnen echt zóóó irritant en opdringerig zijn. Op een hele arrogante manier ook.
Waar een christen hooguit medelijden heeft met iemand die 'het ware geloof' nog niet heeft gevonden, kijken atheïsten echt neer op gelovigen. Naar volk.

Ben zelf trouwens niet gelovig.
...as always
pi_51127581
ik vind dat ook met atheisten....ze voeden zich echt met het onderuit halen van godsdienst....heb ik al eerder gezegd in deze thread
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:17:04 #266
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_51127643
Jezus, zeiken jullie nou nog over dit . big diel dat zijn exvrfiendin christen is geworden. moet ze zelf weten.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:19:46 #267
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_51127740
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:00 schreef outcast_within het volgende:

[..]

zo kun je uitgeluld ook bewoorden.
Inderdaad.
Als je niets beters te melden hebt zeg dan liever helemaal niets. Maar aangezien alles moet gaan zoals ano het wil hebben zullen we ano maar in die waan laten.

Adios ...
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:25:30 #268
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51127970
Anaxagoras je bent een zielepiet, maar gelukkig heb jij nog wel een leven en maakt het je allemaal niet uit.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:34:44 #269
176916 Karrs
2007-2017
pi_51128395
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:19 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja, dat juk joh... lást! Vanochtend toen ik opstond al, meteen dat juk op m'n schouders... verdomde Christenhonden!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:29:51 #270
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_51130709
Lekker nutteloze discussie dit. Als iemand christen wilt zijn, laat hem/haar dit dan lekker zelf weten

Ik geloof ook niet in al die bullshit, en vind dat andere mensen dit ook moeten accepteren. Ik accepteer toch ook dat zij christen willen zijn? Daar zit ik toch niet mee.
Tics van je petten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:51:50 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_51131703
Waarom vind TS het zo logisch dat je voor je atheist wordt agnost bent?
Life is what you make it.
pi_51132786
Gasten, zoek nou eens even een leven.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:36:09 #273
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51133453
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, deze vergelijking klopt niet. Als 99% van de wereldbevolking postzegels verzamelt, en iemand anders niet, dan zal hij dit kenbaar maken. Maar dan is het geen hobby. Als er net zoveel mensen postzegels zouden verzamelen als dat er gelovigen zijn, dan zou je veel minder over atheïsten horen, aangezien zo'n beetje iedereen dat dan is.

Dat je dat niet wilt snappen is vrij dom. Maarja, dat was je al omdat je gelovig bent.
L.E.E.R. L.E.Z.E.N.
Alles wat je daar hebt geschreven slaat nergens op.

Ik ben niet gelovig.
Waar trek je die conclusie uit?

Ik ben atheist, maar het kan mij niets boeien wat een ander gelooft zolang diegene het mij maar niet opdringt.
De TS vindt wel dat ze het anderen mag opdringen en gelooft heilig in de superioriteit van het atheist zijn.
Daar is waar atheisme een geloof wordt.
Als iemand zich actief bezighoudt met het niet verzamelen van postzegels dan heeft diegene een bezigheid, kortom een hobby.

Als jij nou vind dat ik een christen ben omdat ik niet zo hardcore atheist ben om te vinden dat je anderen hun geloof in hun waarde moet laten maakt van jou ook iemand die de evangelie van het atheisme verkondigd.
Dan geloof je in atheisme en heb je daar een bezigheid aan.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:40:03 #274
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51133577
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:05 schreef iamthezenmaster het volgende:
ik vind het niet erg dat er atheisten bestaan, maar ik snap nooit waarom ze alle religies aanvallen.
He, dat zijn de atheistische extremisten!
Ik, ook atheist, distantieer me van deze freaks.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:42:20 #275
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51133668
Alsof het actief verkondigen van je levensbeschouwing betekent dat je levensbeschouwing ook een geloof is. De hobby is dan natuurlijk levensbeschouwingen vergelijken en bediscussieren.
Zyggie.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:42:59 #276
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_51133690
De doelloosheid van deze discussie.
Christenen die zelfs op internet de discussie aangaan zijn zo gehersenspoeld en geïndoctrineerd dat ze toch nooit overtuigd zullen worden door ratio. Laatst had ik een discussie op de FP met iemand die serieus geloofde dat Noach een stel dino's op zijn ark had meegenomen. Zo trachtte hij de evolutie onderuit te halen.

We zullen ze maar als verloren moeten beschouwen en ze met rust laten zolang ze gewone mensen geen kwaad doen.
Ik vind mezelf erg slim.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:48:14 #277
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51133864
Christen en andere gelovigen moeten dan ook niet dit domein, de discussie, domineren met hun valse praatjes, om zo zwevenden tot zich te nemen.
Zyggie.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:05:19 #278
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51134499
Wat we uit deze thread kunnen leren is dat het opdringen van je mening aan iemand anders niets met godenverering te maken heeft.
Het heeft gewoon te maken met een rotkarakter die een rothobby heeft.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:09:02 #279
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_51134652
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:05 schreef Spacehamster het volgende:
Wat we uit deze thread kunnen leren is dat het opdringen van je mening aan iemand anders niets met godenverering te maken heeft.
Het heeft gewoon te maken met een rotkarakter die een rothobby heeft.
Hippie. .
Ik vind mezelf erg slim.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:10:17 #280
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51134709
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Anaxagoras het volgende:
Reageer dan niet meer....
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:13:39 #281
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51134864
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:09 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Hippie. .
* Spacehamster knuffelt Victor_Eremita
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:05:02 #282
14827 Kogando
Modelprutser
pi_51142988
Halleluja!
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_51143226
Godsdienst
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:22:52 #284
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51143647
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:40 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Jij lijkt me een toffe atheïst!
...as always
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:24:14 #285
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_51143708
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:40 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Jij moet gewoon lekker agnost worden, bij dat clubje hoor je veel beter thuis :p
Life is what you make it.
pi_51145071
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:16 schreef iamthezenmaster het volgende:
Is het nog 'vrijheid' als ik op schoolkamp (op een openbare basisschool mind you) een momentje stil moet zijn voor het eten omdat het gros van de leraren dat vindt?

IK ZEG NEEN

Deze kostbare tijd die ik verspil aan christenen die zonodig een of andere leipo moeten bedanken voor hun eten en ik er uit ""respect"" op moet wachten kost godverredomme als je het optelt over mijn hele leven belachelijk veel tijd.

Niks vrijheid
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:20:18 #287
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_51146171
Verkapt "Kijk mij atheist zijn en stoer iedere gelovige uitlachen..."

totdat na je dood blijkt dat god echt bestaat...

En dan kun je gaan branden als kool
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_51146468
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:20 schreef DR878 het volgende:
Verkapt "Kijk mij atheist zijn en stoer iedere gelovige uitlachen..."

totdat na je dood blijkt dat god echt bestaat...

En dan kun je gaan branden als kool
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:31:28 #289
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_51146648
Ik ben christen, was vroeger atheist.

Atheisme kan twee kanten hebben, de kant van gewoonweg niet in goden of hogere wezens geloven, dat zijn degenen die gewoon atheist zijn, normaal met mensen omgaan en zich niet aan gelovigen storen, maar zich wel storen aan opdringerige mensen, ongeacht geloof of niet geloof.
De andere kant is het extremistisch gelovig atheisme, atheisme waarbij men gelooft in het niet bestaan van goden en hogere wezens, degenen die wellicht zlechte dingen met gelovigen meegemaakt hebben, zelf ooit gelovig waren of gewoon vervelende zeikkanissen zijn, dezen hebben van het atheisme hun geloof gemaakt en maken andersgelovigen en andere geloven zwart.

Nu is het zo dat in deze thread beide soorten atheisten voorkomen, zowel de niet-gelovige atheisten als de gelovige atheisten.
Ironisch is dat de niet-gelovige atheisten atheisme als een geloof/levensbeschouwing zien, terwijl de gelovige atheisten juist beweren dat athisme geen geloof/levensbeschouwing is.
Toegegeven, ik zie het atheisme wel als een levensbeschouwing, maar begrijp dat het voor sommige atheisten een religie is en voor de anderen gewoon een levensbeschouwing.

Triest is dat de extremistishce atheisten hier andere geloven en gelovigen verketteren, zwart maken, slecht praten en bijna oproepen tot actie tegen gelovigen en in zulk opzicht zijn ze net zo erg als de extremistische gelovigen waartegen ze ageren, waarbij ze dit ervaren extremisme projecteren op gelovigen en hun geloven.
En in hun tunnelvisie, welke ze niet door willen hebben, egaeren ze tegen iedereen die het niet met hun eens is en maken ze zelfs mede-atheisten uit voor gelovigen en beledigen ze deze mede-atheisten.
Een enorme parallel met hoe extemistische gelovigen ageren en reageren.

Ik wil deze extremistische atheisten dan ook vragen om eens om zich heen te kijken, na te denken en zich dan te realiseren dat zij net zo intolerant zijn als de extremistische gelovigen waartegen ze ageren en reageren.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_51146722
Zoals ze zeggen

God is goed en geeft veel mensen een fijn gevoel
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:48:20 #291
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51147321
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:31 schreef Barachem het volgende:
Ik ben christen, was vroeger atheist.

Atheisme kan twee kanten hebben, de kant van gewoonweg niet in goden of hogere wezens geloven, dat zijn degenen die gewoon atheist zijn, normaal met mensen omgaan en zich niet aan gelovigen storen, maar zich wel storen aan opdringerige mensen, ongeacht geloof of niet geloof.
De andere kant is het extremistisch gelovig atheisme, atheisme waarbij men gelooft in het niet bestaan van goden en hogere wezens, degenen die wellicht zlechte dingen met gelovigen meegemaakt hebben, zelf ooit gelovig waren of gewoon vervelende zeikkanissen zijn, dezen hebben van het atheisme hun geloof gemaakt en maken andersgelovigen en andere geloven zwart.

Nu is het zo dat in deze thread beide soorten atheisten voorkomen, zowel de niet-gelovige atheisten als de gelovige atheisten.
Ironisch is dat de niet-gelovige atheisten atheisme als een geloof/levensbeschouwing zien, terwijl de gelovige atheisten juist beweren dat athisme geen geloof/levensbeschouwing is.
Toegegeven, ik zie het atheisme wel als een levensbeschouwing, maar begrijp dat het voor sommige atheisten een religie is en voor de anderen gewoon een levensbeschouwing.

Triest is dat de extremistishce atheisten hier andere geloven en gelovigen verketteren, zwart maken, slecht praten en bijna oproepen tot actie tegen gelovigen en in zulk opzicht zijn ze net zo erg als de extremistische gelovigen waartegen ze ageren, waarbij ze dit ervaren extremisme projecteren op gelovigen en hun geloven.
En in hun tunnelvisie, welke ze niet door willen hebben, egaeren ze tegen iedereen die het niet met hun eens is en maken ze zelfs mede-atheisten uit voor gelovigen en beledigen ze deze mede-atheisten.
Een enorme parallel met hoe extemistische gelovigen ageren en reageren.

Ik wil deze extremistische atheisten dan ook vragen om eens om zich heen te kijken, na te denken en zich dan te realiseren dat zij net zo intolerant zijn als de extremistische gelovigen waartegen ze ageren en reageren.
Zyggie.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:49:12 #292
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_51149927
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:48 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Precies, jou bedoel ik dus ook.
Effe wat minder hypocriet doen graag.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_51150207
Pas maar op, straks bekeert ze jou ook
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:02:38 #294
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51150462
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef Barachem het volgende:

[..]

Precies, jou bedoel ik dus ook.
Effe wat minder hypocriet doen graag.
Ik doelde meer op de redenatie dan op de gevolgtrekking.
Zyggie.
pi_51151684
Shit, heb gewoon dit christenbashtopic gemist.

De enige bevolkingsgroep die ongeneerd gebasht mag worden.

Oh ja, TS is een kneus.

[ Bericht 5% gewijzigd door koningdavid op 04-07-2007 23:44:22 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51152555
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:18 schreef Anaxagoras het volgende:
jup jij bent stoer en hebt een leven
pi_51152561
en weer
pi_51152581
een kut topic
pi_51152591
van een gare snol