doe maar niet, je gaat teleurgesteld wordenquote:Op maandag 2 juli 2007 15:00 schreef ehqo het volgende:
[..]
Goed hoor. Als ik ooit kinderen neem dan.
Jarenlang?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:55 schreef ehqo het volgende:
[..]
Vind ik wel. Omdat je je kind jarenlang aanlijnt om deze ene sporadische situatie te voorkomen.
Ik zou werkelijkwaar mijn kind nooit constant aan willen lijnen, al helemaal niet bij het doen van 'gewone' dagelijkse dingen. Wat ik al zei, ik zou mijn kind niet jarenlang aanlijnen omdat er misschien, ooit, mogelijk iets gebeurt bij die 'dagelijkse' dingen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:59 schreef kozakken het volgende:
Op het gevaar af dat ik nu weer gezellig als 'maffia' wordt beschouwd ehqo.
Maar heb je zelf kinderen?
Want ik vind echt dat het gevaar soms in hele kleine situaties zit. Juist wanneer het 'grote gevaar' juist geen groot gevaar lijkt.
Dus niet het vliegveld, niet dat stukje bij de grote autoweg, niet bij het water.
Maar juist bij het boodschappen doen en al die andere 'gewone' dagelijkse dingen.
-en verder is wat mij betreft het punt eerder al gemaakt: Ieder zijn eigen keuze-
En leahJe oudste is idd een heel portret
Dan mag je hard schreeuwen, want waarschijnlijk loopt het kind dan al aan de andere kant van de straatquote:Op maandag 2 juli 2007 14:53 schreef ehqo het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan moet je je toch bewust zijn van die straat, en dat dat kind van drie daar niet over mag steken. Dan let je toch op je kind. En als hij/zij dat toch dreigt te doen spreek ik hem boos aan
quote:Neen. Ook niet iets dat ik direct ambieer. Ik heb dus geen ervaring, maar ik weet wel dat ik niet elk ogenblik mijn kind op de huid zou willen zitten. Dat is niet reeël, wat onnodig en levert alleen maar stress. Een kind neem je neem ik aan om ervan te genieten, niet om je constant zorgen te maken over zijn welzijn.
Fijn voor jou, dat je ervan overtuigd bent dat jij het wel zonder zou kunnen. Ik denk dat je in de praktijk bedrogen uit zult komen. Mijn moeder was overbezorgd, kijk uit, pas op en meer van dat soort kreten. Ben opgegroeid tot een voorzichtig mens (niks mis mee, maar toch). Had mezelf stellig voorgenomen om niet zo met m’n kinderen om te gaan en ze zelf de wereld te laten ontdekken. Kwam er in de praktijk op neer dat ik ondanks mijn goede voornemens heel wat keren op m’n lippen heb moeten bijten zodat ik ze niet net zo angstig/voorzichtig zou maken als ik zelf ben gemaakt. Dus ondanks goede voornemens kan het anders lopen dan je dacht.quote:Ik probeer niemand het gebruik van een tuigje uit het hoofd te praten hoor. Dat dat duidelijk is. Ik zou er zelf alleen nooit aangaan omdat het volgens mij ook allemaal uitstekend lukt zonder dat soort hulpmiddelen. Althans, dat lukt de mens al enige tijd heel aardig.
Jij bent je daar ook wel bewust van hoor, maar die 3-jarige niet, die ziet alleen maar die meneer met die ballonnen. En dan kun je roepen en boos aanspreken wat je wilt maar hij ziet alleen maar die meneer en wil een ballon. En als je er dan achteraan loopt, wat doe je dan met je 2-jarige? Laat je die lekker alleen op de stoep staan naast de tas met boodschappen? Nee, kom nog maar eens terug praten als je het in de praktijk hebt meegemaakt en je zult zien dat je mooie theorietjes niet werken.quote:Nee hoor. Dan moet je je toch bewust zijn van die straat, en dat dat kind van drie daar niet over mag steken. Dan let je toch op je kind. En als hij/zij dat toch dreigt te doen spreek ik hem boos aan, en als hij/zij dan toch doorloopt ga ik erachter aan en geef ik het een figuurlijke draai om de oren.
Het is net alsof je dat tuigje handig vindt omdat je dan niet op hoeft te letten maar alleen maar aan dat tuigje hoeft te trekken.
Toch zijn er miljoenen mensen die het zonder tuigje goed afgaat. Ik ben inderdaad niet ervaren, en wellicht werkt wat ik zojuist zei helemaal niet, maar toch zou ik op een andere oplossing dan een tuigje uit willen komen. Dat is mijn ouders gelukt en dat lukken genoeg andere ouders.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:06 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Nee, kom nog maar eens terug praten als je het in de praktijk hebt meegemaakt en je zult zien dat je mooie theorietjes niet werken.
A. Jolie welquote:Op maandag 2 juli 2007 15:03 schreef kozakken het volgende:
Dank voor het beantwoorden van mijn vraag ehqo
(enne... kinderen 'neem' je niet.![]()
)
Er is al een stapeltje oplossingen langsgekomen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:19 schreef ehqo het volgende:
[..]
Toch zijn er miljoenen mensen die het zonder tuigje goed afgaat. Ik ben inderdaad niet ervaren, en wellicht werkt wat ik zojuist zei helemaal niet, maar toch zou ik op een andere oplossing dan een tuigje uit willen komen. Dat is mijn ouders gelukt en dat lukken genoeg andere ouders.
Helaas betty, je kan een suggestief verhaaltje ophangen.. maar dat werkt niet. Ik weet niet hoe je er bij komt om dat te zeggen over iemand die je totaal niet kent..quote:Op maandag 2 juli 2007 10:40 schreef BettyR het volgende:
[..]
Oh, en dat zegt natuurlijk iemand die zelf geen kinderen heeft, geen jongere broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes en ook nog nooit op het zoontje van de buren heeft gepast.
Kortom, iemand die niets, maar dan ook niets van een dergelijke situatie afweet maar wel eventjes durft te beweren hoe het allemaal wel niet moet.
![]()
nu ja , 'iedereen' heeft zo zijn mening alleen werkt het in de praktijk vaak wat anders dan in de enkel op voornemens berustende theorie, dat merken doe je door het te ondervinden .quote:Op maandag 2 juli 2007 15:30 schreef tbl1966 het volgende:
Wat me opvalt is dat degenen die ongenuanceerd uit de hoek komen zoals: Posdnous, TheThirdMark, mike4141 allemaal man zijn. Ehqo ook, maar die redeneert nog enigszins redelijk, wat betweterig en naïef maar goed dat is mannen eigen.
Ik vind jou erg beledigend en dit is nergens voor nodig.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:35 schreef mike4141 het volgende:
[..]
Helaas betty, je kan een suggestief verhaaltje ophangen.. maar dat werkt niet. Ik weet niet hoe je er bij komt om dat te zeggen over iemand die je totaal niet kent..
Je bent zelf zeker ook zo'n jankmoeder die d'r kinderen niet fatsoenlijk weet op te voeden
en daar een tuigje voor nodig heeft.
Inderdaad, maar dat moet je dus ondervinden en dat kun je dus nooit van te voren weten.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:37 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja , 'iedereen' heeft zo zijn mening alleen werkt het in de praktijk vaak wat anders dan in de enkel op voornemens berustende theorie, dat merken doe je door het te ondervinden .
"ik zou dus echt later als ik kinderen heb nooooooit etc" daar komt menig ouder op terug
Ik ken ook jankmoeders die hun kinderen niet fatsoenlijk kunnen opvoeden en ze daarom in een buggy zettenquote:Op maandag 2 juli 2007 15:35 schreef mike4141 het volgende:
Je bent zelf zeker ook zo'n jankmoeder die d'r kinderen niet fatsoenlijk weet op te voeden
Dat wil alsnog niet zeggen dat je geen mening dan wel voornemens mag hebben.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef tbl1966 het volgende:
Inderdaad, maar dat moet je dus ondervinden en dat kun je dus nooit van te voren weten.
Wel een bonnetje vragen hèquote:Op maandag 2 juli 2007 15:00 schreef ehqo het volgende:
[..]
Goed hoor. Als ik ooit kinderen neem dan.
Dat stoort me inderdaad ook 't meest. Is natuurlijk wel leuk omdat ik vroeger bij de kinderen van mijn zus ook wel eens dacht: Ik doe het later anders, maar ja zodra je ze zelf hebt, piep je wel andersquote:Op maandag 2 juli 2007 15:44 schreef innovative het volgende:
[..]
Dat wil alsnog niet zeggen dat je geen mening dan wel voornemens mag hebben.
Ik vind 't alleen nogal dom om te denken dat ervaren ouders kennelijk allemaal hun hersens kwijtraken bij de komst van de kindjes en dat je 't als niet-ervaren persoon dus wel beter weet...
Helaas Mike,quote:Op maandag 2 juli 2007 15:35 schreef mike4141 het volgende:
[..]
Helaas betty, je kan een suggestief verhaaltje ophangen.. maar dat werkt niet. Ik weet niet hoe je er bij komt om dat te zeggen over iemand die je totaal niet kent..
BettyR mompelt iets over potten en ketels...quote:Op maandag 2 juli 2007 15:35 schreef mike4141 het volgende:
[..]
Wie heeft het nou over jarenlang? Geen enkele tuig ouder volgens mij hoor....quote:Op maandag 2 juli 2007 15:05 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik zou werkelijkwaar mijn kind nooit constant aan willen lijnen, al helemaal niet bij het doen van 'gewone' dagelijkse dingen. Wat ik al zei, ik zou mijn kind niet jarenlang aanlijnen omdat er misschien, ooit, mogelijk iets gebeurt bij die 'dagelijkse' dingen.
Jammer voor jou dat ik meer ervaring met kinderen heb dan dat je denkt.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:30 schreef tbl1966 het volgende:
Wat me opvalt is dat degenen die ongenuanceerd uit de hoek komen zoals: Posdnous, TheThirdMark, mike4141 allemaal man zijn. Ehqo ook, maar die redeneert nog enigszins redelijk, wat betweterig en naïef maar goed dat is mannen eigen.
Al heb je nog zoveel ervaring met kinderen, het blijven ándermans kinderen. Je eigen kinderen is toch een heel ander verhaal.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik meer ervaring met kinderen heb dan dat je denkt.
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef petitlapin2 het volgende:
lijkt me een heel handig iets
hoe kunnen sommige mensen hier iets op tegen hebben? Het doet geen pijn voor de kleine, die dit misschien verkiest boven in de buggy zitten, en het zorgt voor een rustig ontspannen gevoel voor de ouders.
Ik zie alleen maar voordelen, of moeten we met het heilige doel van de vrijheid van het kind nu ook al de spijlen uit het kinderbed halen, het kinderslot in auto's afschaffen, en de kinderen niet meer vastsnoeren als ze in hun maxicosi in de auto zitten? Hoe durven we onze babies nog in een kinderbox laten spelen, misschien voelt dat ook wel te beklemmend voor onze kinderen![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef petitlapin2 het volgende:
hoe kunnen sommige mensen hier iets op tegen hebben? Het doet geen pijn voor de kleine, die dit misschien verkiest boven in de buggy zitten, en het zorgt voor een rustig ontspannen gevoel voor de ouders.
Ik zie alleen maar voordelen, of moeten we met het heilige doel van de vrijheid van het kind nu ook al de spijlen uit het kinderbed halen, het kinderslot in auto's afschaffen, en de kinderen niet meer vastsnoeren als ze in hun maxicosi in de auto zitten? Hoe durven we onze babies nog in een kinderbox laten spelen, misschien voelt dat ook wel te beklemmend voor onze kinderen![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef milagro het volgende:
ik ken iemand die falikant anti box was
zo benauwend, nee, een kind moest op ontdekkingstocht kunnen, ervaren , voelen etc, wat dus neerkwam op liga's in de dvd /video speler, vingertjes gezellig tussen de scharnierkant vd deur, stekkerdozen ontdekken, terwijl mama op de wc vertoeft, of even de keuken in is.
en maar volhouden, hè, ook na 3 verruineerde dvd spelers
oh en tafelhoekbeschermers voor de glazen salontafel? ben je gek, 1 keer stoten en ze weten waar ze niet moeten zijn
ja, ach, het mag, maar dat is nu iets wat ik weer niet begrijp, die lakonieke houding in het kader van de ontplooiing vh kind![]()
een tuigje, ook al heb ik het nooit gebruikt bij mijn kids, begrijp ik dan weer wel.
Helemaal mee eens. Traphekjes kunnen we ook wel afschaffen.. laat ze maar gewoon van de trap afdonderen. Belemmeren we ze tenminste niet in hun vrijheidquote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef petitlapin2 het volgende:
Da's fijn voor je, maar als je met die kinderen net zo 'goed' omgaat zoals je hier reageert dan snap ik dat die kinderen niet uit je zichtsveld lopen, die zitten in een hoekje te bibberend te wachten op je volgende 'aanval'.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik meer ervaring met kinderen heb dan dat je denkt.
En wat heb je met nuances. Dat is voor Metro's en mensen die té politiek correct willen zijn.
Ah, gelukkigquote:Op maandag 2 juli 2007 19:29 schreef Ayvida het volgende:
Toen kreeg ik een hangslot op mijn raam. Mijn zus was 13 en liep altijd weg om te stappen.. zij ook een hangslot. Nooit onder geleden, en ook geen therapie nodig gehad....
Ze bedoelt geen ziekte, ze bedoelt ongelukken.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
'Mijn ouders zijn dan ook nooit met ons naar het ziekenhuis hoeven gaan en daar ben ik ze erg dankbaar voor...'
Ziekte is ook zo lekker direct gerelateerd aan je opvoeding, not
Maar dat is het gebruik van een tuigje ook niet, ondanks wat sommigen beweren, het is slechts een middel om je kinderen - die verdomde snel kunnen wegglippen - bij je te houden/in de gaten te houden zodat ze niet in zeven sloten tegelijk lopen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
'Mijn ouders zijn dan ook nooit met ons naar het ziekenhuis hoeven gaan en daar ben ik ze erg dankbaar voor...'
geen ziekte Mikequote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
Wees gerust, niets aan de hand met mijn geestelijke gesteldheid..quote:Op maandag 2 juli 2007 19:31 schreef Leah het volgende:
[..]
Ah, gelukkig. behalve dat mijn kind een blauwe maandag een tuigje heeft gehad, zit nl sinds hij een groot bed heeft, ook zijn slaapkamerdeur op slot
.
Kerel. Echt.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
quote:Op maandag 2 juli 2007 01:23 schreef mike4141 het volgende:
Je kind heeft gewoon naar je te luisteren (onder de 18/21 en zo..), als het dat niet doet is er iets fundamenteel verkeerd aan. In een drukke straat hou je het de hand vast..
maar in iets als een tram/train (huis)moet dat kind gewoon luisteren.
Het is toch g****** geen hond of zo.
Ik wens jullie zeer bewegelijke 2 jarige peutertjes toe.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:28 schreef ehqo het volgende:
Ik vind dat je je kinderen straft voor je eigen incompetentie. Bovendien zie ik de noodzaak niet, miljoenen mensen doen het al duizenden jaren zonder, en dat lijkt allemaal prima te gaan dusver. Althans, ik geloof niet dat oorlogen en de gekte van het geloof te wijten zijn aan het feit dat mensen die deze dingen prakiseren vroeger niet aangelijnd waren.
Wat is het toch met jullie dat je de kinderen vast wil binden en in een kooi wil zetten thuis? Ik heb geen box, geen tuigje, maar wel een tweeling zonder problemen... en dat ze passief zijn kan ik niet echt zeggen...quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ken iemand die falikant anti box was
zo benauwend, nee, een kind moest op ontdekkingstocht kunnen, ervaren , voelen etc, wat dus neerkwam op liga's in de dvd /video speler, vingertjes gezellig tussen de scharnierkant vd deur, stekkerdozen ontdekken, terwijl mama op de wc vertoeft, of even de keuken in is.
en maar volhouden, hè, ook na 3 verruineerde dvd spelers
oh en tafelhoekbeschermers voor de glazen salontafel? ben je gek, 1 keer stoten en ze weten waar ze niet moeten zijn
ja, ach, het mag, maar dat is nu iets wat ik weer niet begrijp, die lakonieke houding in het kader van de ontplooiing vh kind![]()
een tuigje, ook al heb ik het nooit gebruikt bij mijn kids, begrijp ik dan weer wel.
Omdat we ze over het algemeen maar zo kort gebruikenquote:Op maandag 2 juli 2007 19:46 schreef MUUS het volgende:
Wat gebruiken hier enorm veel mensen tuigjes eigenlijk..
Waarom zie ik ze dan praktisch nooit op straat? Zijn jullie stiekeme tuigjesouders?.
Ben jij overdag met ze thuis?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is het toch met jullie dat je de kinderen vast wil binden en in een kooi wil zetten thuis? Ik heb geen box, geen tuigje, maar wel een tweeling zonder problemen... en dat ze passief zijn kan ik niet echt zeggen...
Ik gebruik ze niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het wel doen. Zeker wanneer er meer dan 1 klein kind is om de gaten te houden.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:46 schreef MUUS het volgende:
Wat gebruiken hier enorm veel mensen tuigjes eigenlijk..
Waarom zie ik ze dan praktisch nooit op straat? Zijn jullie stiekeme tuigjesouders?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |