Jammer voor jou dat ik meer ervaring met kinderen heb dan dat je denkt.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:30 schreef tbl1966 het volgende:
Wat me opvalt is dat degenen die ongenuanceerd uit de hoek komen zoals: Posdnous, TheThirdMark, mike4141 allemaal man zijn. Ehqo ook, maar die redeneert nog enigszins redelijk, wat betweterig en naïef maar goed dat is mannen eigen.
Al heb je nog zoveel ervaring met kinderen, het blijven ándermans kinderen. Je eigen kinderen is toch een heel ander verhaal.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik meer ervaring met kinderen heb dan dat je denkt.
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef petitlapin2 het volgende:
lijkt me een heel handig iets
hoe kunnen sommige mensen hier iets op tegen hebben? Het doet geen pijn voor de kleine, die dit misschien verkiest boven in de buggy zitten, en het zorgt voor een rustig ontspannen gevoel voor de ouders.
Ik zie alleen maar voordelen, of moeten we met het heilige doel van de vrijheid van het kind nu ook al de spijlen uit het kinderbed halen, het kinderslot in auto's afschaffen, en de kinderen niet meer vastsnoeren als ze in hun maxicosi in de auto zitten? Hoe durven we onze babies nog in een kinderbox laten spelen, misschien voelt dat ook wel te beklemmend voor onze kinderen![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef petitlapin2 het volgende:
hoe kunnen sommige mensen hier iets op tegen hebben? Het doet geen pijn voor de kleine, die dit misschien verkiest boven in de buggy zitten, en het zorgt voor een rustig ontspannen gevoel voor de ouders.
Ik zie alleen maar voordelen, of moeten we met het heilige doel van de vrijheid van het kind nu ook al de spijlen uit het kinderbed halen, het kinderslot in auto's afschaffen, en de kinderen niet meer vastsnoeren als ze in hun maxicosi in de auto zitten? Hoe durven we onze babies nog in een kinderbox laten spelen, misschien voelt dat ook wel te beklemmend voor onze kinderen![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef milagro het volgende:
ik ken iemand die falikant anti box was
zo benauwend, nee, een kind moest op ontdekkingstocht kunnen, ervaren , voelen etc, wat dus neerkwam op liga's in de dvd /video speler, vingertjes gezellig tussen de scharnierkant vd deur, stekkerdozen ontdekken, terwijl mama op de wc vertoeft, of even de keuken in is.
en maar volhouden, hè, ook na 3 verruineerde dvd spelers
oh en tafelhoekbeschermers voor de glazen salontafel? ben je gek, 1 keer stoten en ze weten waar ze niet moeten zijn
ja, ach, het mag, maar dat is nu iets wat ik weer niet begrijp, die lakonieke houding in het kader van de ontplooiing vh kind![]()
een tuigje, ook al heb ik het nooit gebruikt bij mijn kids, begrijp ik dan weer wel.
Helemaal mee eens. Traphekjes kunnen we ook wel afschaffen.. laat ze maar gewoon van de trap afdonderen. Belemmeren we ze tenminste niet in hun vrijheidquote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef petitlapin2 het volgende:
Da's fijn voor je, maar als je met die kinderen net zo 'goed' omgaat zoals je hier reageert dan snap ik dat die kinderen niet uit je zichtsveld lopen, die zitten in een hoekje te bibberend te wachten op je volgende 'aanval'.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik meer ervaring met kinderen heb dan dat je denkt.
En wat heb je met nuances. Dat is voor Metro's en mensen die té politiek correct willen zijn.
Ah, gelukkigquote:Op maandag 2 juli 2007 19:29 schreef Ayvida het volgende:
Toen kreeg ik een hangslot op mijn raam. Mijn zus was 13 en liep altijd weg om te stappen.. zij ook een hangslot. Nooit onder geleden, en ook geen therapie nodig gehad....
Ze bedoelt geen ziekte, ze bedoelt ongelukken.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
'Mijn ouders zijn dan ook nooit met ons naar het ziekenhuis hoeven gaan en daar ben ik ze erg dankbaar voor...'
Ziekte is ook zo lekker direct gerelateerd aan je opvoeding, not
Maar dat is het gebruik van een tuigje ook niet, ondanks wat sommigen beweren, het is slechts een middel om je kinderen - die verdomde snel kunnen wegglippen - bij je te houden/in de gaten te houden zodat ze niet in zeven sloten tegelijk lopen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
'Mijn ouders zijn dan ook nooit met ons naar het ziekenhuis hoeven gaan en daar ben ik ze erg dankbaar voor...'
geen ziekte Mikequote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
Wees gerust, niets aan de hand met mijn geestelijke gesteldheid..quote:Op maandag 2 juli 2007 19:31 schreef Leah het volgende:
[..]
Ah, gelukkig. behalve dat mijn kind een blauwe maandag een tuigje heeft gehad, zit nl sinds hij een groot bed heeft, ook zijn slaapkamerdeur op slot
.
Kerel. Echt.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:30 schreef mike4141 het volgende:
quote:Op maandag 2 juli 2007 01:23 schreef mike4141 het volgende:
Je kind heeft gewoon naar je te luisteren (onder de 18/21 en zo..), als het dat niet doet is er iets fundamenteel verkeerd aan. In een drukke straat hou je het de hand vast..
maar in iets als een tram/train (huis)moet dat kind gewoon luisteren.
Het is toch g****** geen hond of zo.
Ik wens jullie zeer bewegelijke 2 jarige peutertjes toe.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:28 schreef ehqo het volgende:
Ik vind dat je je kinderen straft voor je eigen incompetentie. Bovendien zie ik de noodzaak niet, miljoenen mensen doen het al duizenden jaren zonder, en dat lijkt allemaal prima te gaan dusver. Althans, ik geloof niet dat oorlogen en de gekte van het geloof te wijten zijn aan het feit dat mensen die deze dingen prakiseren vroeger niet aangelijnd waren.
Wat is het toch met jullie dat je de kinderen vast wil binden en in een kooi wil zetten thuis? Ik heb geen box, geen tuigje, maar wel een tweeling zonder problemen... en dat ze passief zijn kan ik niet echt zeggen...quote:Op maandag 2 juli 2007 17:37 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ken iemand die falikant anti box was
zo benauwend, nee, een kind moest op ontdekkingstocht kunnen, ervaren , voelen etc, wat dus neerkwam op liga's in de dvd /video speler, vingertjes gezellig tussen de scharnierkant vd deur, stekkerdozen ontdekken, terwijl mama op de wc vertoeft, of even de keuken in is.
en maar volhouden, hè, ook na 3 verruineerde dvd spelers
oh en tafelhoekbeschermers voor de glazen salontafel? ben je gek, 1 keer stoten en ze weten waar ze niet moeten zijn
ja, ach, het mag, maar dat is nu iets wat ik weer niet begrijp, die lakonieke houding in het kader van de ontplooiing vh kind![]()
een tuigje, ook al heb ik het nooit gebruikt bij mijn kids, begrijp ik dan weer wel.
Omdat we ze over het algemeen maar zo kort gebruikenquote:Op maandag 2 juli 2007 19:46 schreef MUUS het volgende:
Wat gebruiken hier enorm veel mensen tuigjes eigenlijk..
Waarom zie ik ze dan praktisch nooit op straat? Zijn jullie stiekeme tuigjesouders?.
Ben jij overdag met ze thuis?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is het toch met jullie dat je de kinderen vast wil binden en in een kooi wil zetten thuis? Ik heb geen box, geen tuigje, maar wel een tweeling zonder problemen... en dat ze passief zijn kan ik niet echt zeggen...
Ik gebruik ze niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het wel doen. Zeker wanneer er meer dan 1 klein kind is om de gaten te houden.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:46 schreef MUUS het volgende:
Wat gebruiken hier enorm veel mensen tuigjes eigenlijk..
Waarom zie ik ze dan praktisch nooit op straat? Zijn jullie stiekeme tuigjesouders?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |