Ik geloof dat jij het tuigje ziet als een soort van hondelijn?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Leeftijd jonger dan 1 tot 18.
En ja, veiligheid voor alles mbt de kinden. Alleen moet het wel een meerwaarde hebben.
Met een tuigje denk je dat je kind veilig is waardoor die situatie juist alleen maar erger wordt.
Je kind kan nog steeds onder een auto lopen, kan nog steeds meegenomen worden of van een kade vallen etc etc. Waarom opletten? Je kind zit aan een tuigje. Je kind schreeuwt om aandacht? Waarom opletten, gewoon een ruk aan het tuigje en het kind komt wel weer.
Wat is er mis om bij je kind te staan?quote:Op maandag 2 juli 2007 23:15 schreef freecell het volgende:
En ja, het was veiliger in dat geval.
Ga nou eens in op dit specifieke geval, wat vind je hier dan stom aan het gebruik van het tuigje?
Helemaal nietsquote:Op maandag 2 juli 2007 23:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wat is er mis om bij je kind te staan?
Nee, maar dan is zo'n tuigje inderdaad een uitkomst.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:37 schreef Leah het volgende:
[..]
Helemaal niets. Maar om je een voorbeeld te geven, mijn jongste kind zat vandaag op het aanrecht. Zitten ze vaak, id de enige manier om naar buiten te kunnen kijken in dit huis.
Ik sta er NAAST, en het kind draait zich iets van me weg, ik steek mijn hand al uit om te grijpen, kind dondert naast het aanrecht.
Dit was al lullig, op een boot is het nog een stukje lulliger.
Hangjongere, Tuigquote:Op maandag 2 juli 2007 23:43 schreef Smirre het volgende:
[..]
Nee, maar dan is zo'n tuigje inderdaad een uitkomst.![]()
Dan krijgt de uitdrukking "hangjongere" pas echt gestalte.
Hmmmm, zo'n jaren 60 tuigje blijf je rustig in bungelen hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 23:43 schreef Smirre het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:43 schreef Smirre het volgende:
[..]
1. Er zaten nog 6 kinderen van haar op die bootquote:Op maandag 2 juli 2007 23:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wat is er mis om bij je kind te staan?
Kijk eens goed naar dat touw, dat staat behoorlijk strak. Daar kon ik echt niet mee naar beneden lazeren.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
![]()
Maar met een tuigje om was hij ook wel van het aanrecht af gelazerd. En een kind wat in het water valt, tsja, dat kan je naar boven halen.
Maar een kind wat met een tuigje van de reling afvalt en daarna met het hoofdje tegen de wand aan stuiterd. Dan weet ik zo net nog niet of dat zoveel beter is.
Ja, thuisblijven was nog veiligerquote:Op maandag 2 juli 2007 23:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Thuisblijven was nog veiliger![]()
Maar ieder zijn keuze.
Yeah, we gaan alle kinderen opsluiten in glazen kooitjesquote:Op maandag 2 juli 2007 23:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Thuisblijven was nog veiliger![]()
Maar ieder zijn keuze.
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:43 schreef Smirre het volgende:
[..]
De derde Mark wil ons ook al niet meer in winkels zien. Ik vraag me even af hoe ik mijn bloedjes dan moet voeden, maar alla, minor detail.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
Yeah, we gaan alle kinderen opsluiten in glazen kooitjes![]()
Dan weten we zeker dat ze niets overkomt
Je hebt dat tuigje niet omdat je geen aandacht aan je kind wilt schenken, je hebt zo'n tuigje of riempje aan de pols omdat je niet wilt dat je kind in een onbewaakt ogenblik ervandoor gaat en dus inderdaad onder een auto loopt. Met zo'n tuigje heeft het kind zo'n 2 à 3 meter speling, genoeg om te denken dat hij/zij de vrijheid proeft en geruststellend genoeg voor de ouder dat het kind niet weg is ook al is het wat verder weg, je zit immers aan elkaar vast.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Leeftijd jonger dan 1 tot 18.
En ja, veiligheid voor alles mbt de kinden. Alleen moet het wel een meerwaarde hebben.
Met een tuigje denk je dat je kind veilig is waardoor die situatie juist alleen maar erger wordt.
Je kind kan nog steeds onder een auto lopen, kan nog steeds meegenomen worden of van een kade vallen etc etc. Waarom opletten? Je kind zit aan een tuigje. Je kind schreeuwt om aandacht? Waarom opletten, gewoon een ruk aan het tuigje en het kind komt wel weer.
Je denkt er nogal makkelijk over, een kind wat in het water valt, dat haal je toch gewoon even boven. Ha, laat me niet lachen, je zit op een varende boot, het kind valt in het water kan niet zwemmen en verdwijnt onder water, plus dat de boot ook nog doorvaart. Voordat die gestopt is en je eventueel overboord bent gesprongen is het kind al lang en breed verdronken. Denk ook eens aan de stroming van het water doordat het schip vaart. Nee, echt je bent erg onrealistisch als je denkt dat dit zo makkelijk gaat. 't bevestigt in ieder geval het beeld wat ik van je heb.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
![]()
Maar met een tuigje om was hij ook wel van het aanrecht af gelazerd. En een kind wat in het water valt, tsja, dat kan je naar boven halen.
Maar een kind wat met een tuigje van de reling afvalt en daarna met het hoofdje tegen de wand aan stuiterd. Dan weet ik zo net nog niet of dat zoveel beter is.
Dat kun je toch zo aanpassen dat je in rustige tijden gaat, want daar heb je gewoon alle tijd van de wereld voor.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:57 schreef Leah het volgende:
[..]
De derde Mark wil ons ook al niet meer in winkels zien. Ik vraag me even af hoe ik mijn bloedjes dan moet voeden, maar alla, minor detail.
Enough said.quote:Het gaat om gemoedsrust van de ouder, niet meer en niet minder.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:06 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Dat kun je toch zo aanpassen dat je in rustige tijden gaat, want daar heb je gewoon alle tijd van de wereld voor.
Als het alleen die functie heeft (volgens de ge-quote) dan is het idd aardig zinloos ja.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:10 schreef tbl1966 het volgende:
Is daar wat mis mee?
Ouders die graag gemoedsrust willen zijn per definitie slecht?quote:
Maar jij bent ook nog geen ouder, dus kom maar terug als je 2 kinderen onder de 5 hebt die allebei een eigen willetje hebben. Of wacht, da's waar ook jij hebt ze wel in de hand. Haha, ik zou je bijna 2 adhd kindjes toewensen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als het alleen die functie heeft (volgens de ge-quote) dan is het idd aardig zinloos ja.
Wat ik al 10x gezegd heb zal ik nog maar eens rustig herhalen: ieder zijn meug, maar ik vindt het nutteloos.
Ik vind autogordels nutteloos. Ieder zijn meug hoor, maar ik vind het zinloosquote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als het alleen die functie heeft (volgens de ge-quote) dan is het idd aardig zinloos ja.
Wat ik al 10x gezegd heb zal ik nog maar eens rustig herhalen: ieder zijn meug, maar ik vindt het nutteloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |