abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2007 @ 00:53:39 #1
121324 OnnoM
The Thruth are YOUR fingers
pi_51046220
Zooo dat was me het concertje wel!

Vertel jullie belevenis! Hoe vonden jullie het?

Vette show.. mooie lichteffecten.. en Phil Collins was in topconditie!!


Super gaaf en bedankt!!
  maandag 2 juli 2007 @ 01:00:21 #2
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51046343
Heel goed concert! Ik stond vooraan, dus geen last gehad van slecht geluid o.i.d. Phil was zeker in topconditie, er stond sowieso geen zooitje ouwe lullen op het podium!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 2 juli 2007 @ 01:04:40 #3
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51046447
Ik postte als laatste in dit Genesis- topic Hier maar verder?
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_51047325
Ruim 2,5 uur spelen
Daar kunnen de nieuwelingen wat van leren

Zeer genoten weer, ook al ben ik een 'moderne' Genesis fan die de oude nummers niet zo goed kent
Leek wel of Phil dit vooral doet om lekker te kunnen drummen. Misschien heeft die wel de helft van het concert met de stokjes in zijn hand gezeten ipv een microfoon
Mooie show er ook nog bij, zelfs vuurwerk

Dat HOMYH was inderdaad een zeiknummer... Zeker in die uitvoering... Snap niet waarom ze dat in de setlist stoppen. Maar voor de rest
  maandag 2 juli 2007 @ 02:07:09 #5
17061 mvt
blame Canada
pi_51047510
Net thuis. Net als Calvobbes vooral een liefhebber van het latere werk. Dus het einde vond ik wel ok. Ookal kende ik het slotnummer niet.

Ook wel goed dat ie lekker drumde, denk dat ie anders niet het einde gehaalt zou hebben (en dat potje drummen gaf de rest een mooie plaspauze). Ik stond denk ik op een metertje of 10 van het podium, net rechts voor die verhoging (waar die plank voor I can't dance klaargelegt werd). Toch wel jammer dat je dan een paar uurtjes in de rij staat en dan iemand om half 6 aan komt kakken en even over het hekje klimt en ook zo ver vooraan staat.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_51047552
Eindelijk eens Phil live, helemaal super!

Wat een show, het podium en alle effecten waren echt heel mooi!
pi_51047593
Ow en trouwens goed geluid in de Arena

Ik heb bijna alles verstaan wat Phil zei en bijna geen echo gehoord
  maandag 2 juli 2007 @ 02:22:39 #8
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51047689
Ik stond 3 rijen van het podium af! Zeg maar tegenover Daryl Stuermer! Bij ons voorin de rij van ingang G werd er nog een kerel die illegale shirtjes verkocht, hardhandig uitgegooid en meegenomen door de politie!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 2 juli 2007 @ 02:39:25 #9
17061 mvt
blame Canada
pi_51047828
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:14 schreef calvobbes het volgende:
Ow en trouwens goed geluid in de Arena
Daar waren toch die zwarte schermen in de nok voor?
Trouwens meteen mijn eerste keer in de Arena.
We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 2 juli 2007 @ 02:42:42 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_51047852
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:22 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik stond 3 rijen van het podium af! Zeg maar tegenover Daryl Stuermer! Bij ons voorin de rij van ingang G werd er nog een kerel die illegale shirtjes verkocht, hardhandig uitgegooid en meegenomen door de politie!
Bij ons ergens redelijk voor in de rij ( Zuid J) waren een paar lolbroeken die flink gingen juigen vlak na 17u.
En even later probeerde iemand er nog tussendoor te wringen omdat omlopen te lang duurde. Werd gelukkig toen ie over het hek van 'de vuilnisbak'over spring er tussenuit gevist.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_51048267
Gave show, vond het geluid heeeel erg meevallen (ik was op het ergste voorbereid). Hoogtepunten waren voor mij toch wel de opening, de In The Cage medley en Mama. Maar al met al een zeer geslaagde avond
Bleuh.
pi_51048297
En wat een geniaal podium trouwens - ik vond het aan het begin al super, maar toen die shit tijdens Mama ook nog eens omhoog kwam enzo

Maar ja, dat mag ook wel voor 10 miljoen aan kosten die ze hebben gemaakt aan de toer
Bleuh.
  maandag 2 juli 2007 @ 07:02:20 #13
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_51048830
quote:
Op maandag 2 juli 2007 02:22 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik stond 3 rijen van het podium af! Zeg maar tegenover Daryl Stuermer!
Ik stond 4 rijen van het podium af! Zeg maar tegenover Daryl Stuermer!
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 2 juli 2007 @ 07:04:51 #14
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_51048841
Dit is toch geen tijd om al weer op m'n werk te zitten .Half 6 ging de wekker.

Maar het was wel erg mooi gisteren.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 2 juli 2007 @ 08:20:28 #15
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51049176
Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig Geweldig
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 2 juli 2007 @ 08:24:16 #16
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51049203
Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples Ripples
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 2 juli 2007 @ 08:56:33 #17
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_51049541
Een wervelende show gisteren, prima uitgevoerd en uitstekend ondersteund door de video-wall en lichtshow. En zoals al eerder gemeld, 'Hold On My Heart' kunnen ze beter schrappen. Na een prima start kakte het daardoor weer helemaal in...
Gelukkig werd daarna de vaart er weer in gezet en kwamen oude ('Are there any old people here tonight? Great, because we're gonna do some very old songs now') en recentere nummers in rap tempo voorbij.

Had niet de beste plaatsen (2e ring, vak 421, rij 11) t.o.v. de speaker-stags, maar het geluid was zeker goed te noemen, zeker in vergelijking met eerdere concerten die ik in de Arena vanaf dat soort plaatsen gezien/beluisterd heb.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:21:59 #18
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51049822
Ik had het nooit verwacht maar wat een fantastisch concert. Alles waar ik vrijdag bij Peter Gabriel op hoopte (maar niet kreeg) was aanwezig bij Genesis. Visueel geraffineerd spektakel, spelvreugde, een uitgekiende setlist (okee, met zo'n set neem ik Hold On My Heart op de koop toe) en een zowaar redelijk geluid.
Ik had hiervoor Phil Collins nog nooit live mogen aanschouwen en eigenlijk vind ik het maar een irritant opdondertje maar respect voor de manier waarop hij de boel 2,5 uur entertainde. Goed bij stem en lekker vaak achter het drumstel.
Visueel vond ik bij Follow You, Folow Me het lijntje dat verschilende hoezen uitbeelddde erg leuk gedaanmaar hét hoogtepunt vond ik Ripples. Ik wist dat ze het zouden spelen, maar nog kreeg ik bij de eerste tonen al kippevel en had ik nét geen vochtige ogen
Een hele dikke pluim voor de heren!!!!!

en een onvoldoende voor het sjaaltje van Mike Rutheford en het uitgestreken smoelwerk van Tony Banks...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_51050342
Mijn tweede concert van Genesis deze week (na dusseldorf), maar heb gister toch duidelijk meer genoten. Publiek was toch iets enthousiaster dan in Dusseldorf. Stond ongeveer halverwege het veld, waar opmerkelijk genoeg het geluid best wel te pruimen was.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:59:48 #20
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51050429
ge-wel-dig!
wat een show, wat een helden, en ondanks dat het de ArenA was: wat een sfeer en wat een redelijk goed geluid

Ik was van te voren al helemaal happy met de setlist toen die bekend werd, enkel vond ik net zoals bijna iedereen HOMYH een beetje een inkakmoment. Al direct bij de opening spatte de energie van het podium af (toch wel een verschil met het optreden bij de VH1 ) en kon ik gewoon alles goed verstaan. Enkel bij de In The Cage medley werd het een redelijke geluidsbrij af en toe...jammer, want dat was voor mij toch wel een van de hoogtepunten van de show. Maar hoogtepunt van de show was voor mij toch echt Mama; het nummer blijft gaaf en visueel zag het er geweldig uit, net zoals de videobeelden bij Dominos geweldig waren
En toch nog vuurwerk bij Invisible Touch (van te voren was ik benieuwd hoe ze het zouden gaan doen nu het dak dicht was en bij de openluchtconcerten het vuurwerk behoorlijk hoog te lucht in ging ) . I Can't Dance..tsja, grootste hit dus moest gespeeld worden. Maar ik was blij dat ze afsloten met het toch altijd schitterende Carpet Crawlers.

Phil was in top conditie (dit is toch wel wat anders dan die uitgeleefde Steven Tyler die maar iets van 2 of 3 jaar ouder is ) Drumde lekker, goed bij stem, enthousiast...gewoon gaaf
Mike duidelijk een stuk ouder, maar heeft er nog duidelijk even veel zin in
Tony is totaal niets veranders t.o.v. de DVD's die ik van de laatste tournees ken Even chago achter z'n keyboards.

Gewoon top Ik durf zelfs te zeggen dat dit, ondanks de ArenA met z'n sfeerloosheid en z'n echo (wat dus allebei redelijk meeviel..), misschien wel het gaafste concert was waar ik heen ben geweest!

Shit, ik ben er nu nog niet uit of ik wel of niet naar Rome zal gaan

Foto's/video's volgen eventueel later nog

ohja..parkeergarage was het enige diep kutte van gister. Een paar prutsers zaten vooraan met hun kaart te kloten, en de slagbomen liepen om de zoveel wagens vast. Uiteindelijk hebben we dus 5 kwartier (!!) in een garage vol met gasdampen moeten wachten voordat we eruit konden
  maandag 2 juli 2007 @ 10:26:50 #21
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51050985
Iemand trouwens nog gefilmd of geluidsopnames gemaakt?
  maandag 2 juli 2007 @ 10:52:41 #22
33 Anton
A flower?
pi_51051599
Ondanks dat ik helemaal bovenin op de hoogste ring, en links achterin het stadion zat (alleen de paar hogere rijen zaten nog verder van het podium af dan ik) heb ik gigantisch genoten van het concert! In ieder geval met een goed uitzicht, en met een geweldig geluid! Ik weet niet hoe ze het gedaan hebben, maar zelfs op mijn plek heb ik heel weinig last gehad van galm of andere dingen, alles was perfect te verstaan en de muziek was prachtig.

Ik heb me nog laten overhalen om voor 5 euro een verrekijkertje te kopen, dat hielp wel. Ondanks dat ik daarmee natuurlijk gruwelijk afgezet ben, want die dingen koop je voor 1 euro bij de intertoys waarschijnlijk.

En wat een geweldig podium! Ze hebben er echt een spectakel van gemaakt. Al vond ik de setlist een beetje vreemd opgebouwd eigenlijk, veel wazige afwisselingen tussen rustige en zware nummers, en niet echt een "knaller" als afsluiter. Al hoewel Genesis die ook niet echt heeft, maar toch. De mannen zijn allemaal een stukje ouder geworden, maar helemaal in topconditie!

Geweldig genoten van Domino, Home By The Sea, In The Cage (!!), I Know What I Like en Los Endos. Prachtig concert!
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_51051762
Het concert was inderdaad G E W E L D I G !!! Heeeel veeel artiesten kunnen hier nog een puntje aan zuigen. En dat dat podium, ook super. Helemaal gaaf dat ze zowel links en rechts als in de midden een beeld konden projecteren. Ik vond het wel grappig toen ze de mensen in het publiek om het middelste scherm lieten zien. Opeens kwam er een kerel met een verrekijker in beeld die niets doorhad.

Als ik dan nog 1 puntje van kritiek mag geven: Haal de volgende keer die kerel op die toren weg met z'n camera!! Die zat precies in m'n beeld. Waarom stond die niet achteraan op een tribune, want die camera's kunnen tegenwoordig zover inzoomen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:09:49 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51052017
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:59 schreef Hankster het volgende:

ohja..parkeergarage was het enige diep kutte van gister. Een paar prutsers zaten vooraan met hun kaart te kloten, en de slagbomen liepen om de zoveel wagens vast. Uiteindelijk hebben we dus 5 kwartier (!!) in een garage vol met gasdampen moeten wachten voordat we eruit konden
Stond je in P10 toevallig?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:16:26 #25
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51052208
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Stond je in P10 toevallig?
nee, P3. Was het in P10 ook al een drama dan?
  maandag 2 juli 2007 @ 11:29:43 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51052563
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:16 schreef Hankster het volgende:

[..]

nee, P3. Was het in P10 ook al een drama dan?
Ahuh, uiteindelijk duurde het bij ons ook zo'n 5 kwartier, anderhalf uur voordat we wegwaren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:37:53 #27
33 Anton
A flower?
pi_51052767
Ah, dat had ik dan weer slim gedaan, ik stond even buiten station Duivendrecht geparkeerd, dus ik kon meteen weg rijden na 15 minuten lopen
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_51053257
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:37 schreef Anton het volgende:
Ah, dat had ik dan weer slim gedaan, ik stond even buiten station Duivendrecht geparkeerd, dus ik kon meteen weg rijden na 15 minuten lopen
me too
  maandag 2 juli 2007 @ 12:00:51 #29
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 2 juli 2007 @ 12:24:07 #30
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51054159
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef MadMaster het volgende:
5 Minuten lopen was genoeg...
ey MadMaster..heb jij nog wat opgenomen gister?
  maandag 2 juli 2007 @ 13:12:35 #31
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_51055556
Ik snap anders best wel dat "Hold on my heart" er in zat. OK, het is ook niet mijn favo, maar het is een hit geweest, en bovendien zijn de heren ook niet meer de jongsten, na vele intensieve nummers hebben ze ook wel een rustpuntje in de set nodig. Maar één minder nummer tussen al het goede werk zorgt toch niet meteen voor een slechte show? Ik dacht het toch niet, voor mij was dit een van de beste concerten die ik heb bezocht.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 2 juli 2007 @ 13:17:43 #32
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_51055725
ik stond op P2 en we hebben een half uur stil gestaan ofzo. Maakte allemaal niet uit, concert was echt vet
Zat in vak407 dus 2e ring en vrijwel naast het podium maar het was alsnog meer dan goed te doen en het geluid was gewoon echt goed

Die doeken bovenin zijn trouwens voor het geluid, die halen echo's weg
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  maandag 2 juli 2007 @ 13:25:16 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_51055988
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:24 schreef Hankster het volgende:

[..]

ey MadMaster..heb jij nog wat opgenomen gister?
Nee, ik heb de CD van het concert besteld en heb daarom geen moeite gedaan...
pi_51057445
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:12 schreef Relayer het volgende:
Ik snap anders best wel dat "Hold on my heart" er in zat. OK, het is ook niet mijn favo, maar het is een hit geweest, en bovendien zijn de heren ook niet meer de jongsten, na vele intensieve nummers hebben ze ook wel een rustpuntje in de set nodig. Maar één minder nummer tussen al het goede werk zorgt toch niet meteen voor een slechte show? Ik dacht het toch niet, voor mij was dit een van de beste concerten die ik heb bezocht.
Er is niemand die zegt dat het door één nummer een slecht concert is. Er wordt alleen gezegd dat het een zeiknummer is
  maandag 2 juli 2007 @ 14:12:05 #35
127981 Misstique
11-07-2014
pi_51057532
Geweldig concert, vooral Mama was briljant. . En lekker lang ook, daar kunnen huidige bands wel een voorbeeld aan nemen!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:43:16 #36
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_51058704
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er is niemand die zegt dat het door één nummer een slecht concert is. Er wordt alleen gezegd dat het een zeiknummer is
Die vraag was retorisch, en niet bedoeld als reactie op iemand die het een slecht concert noemde, want dat heeft idd niemand gedaan.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 2 juli 2007 @ 14:44:38 #37
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_51058747
Jaja daar zijn we weer.
Ondanks dat ik bijna geen nummer kon moet ik zeggen dat het wel een behoorlijk goed concert was! Zijn me vooral 2 nummers opgevallen, Domino en het nummer waar allemaal oude beelden voorbij kwamen op het scherm (iemand misschien de titel?) En wat een toetsenist zeg! Damn!

Maja toch weer dat geluid, we zaten op de tribune vak 122, dus lange zijde bijna achteraan. En het geluid kwam toch echt niet zo goed over daar, een gitaarsolo ergens in het begin kwam niet goed tot zijn recht. Normaal staanplaatsen gewend dus misschien vandaar. Vond het op sommige momenten ook wat rumoerig dat kwam misschien doordat je van bij ons uit steeds mensen in je oogbeeld zag lopen naar de wc en dergelijke.

En wat wordt je toch afgezet op zo'n concert in de arena zeg.. poeh poeh...
Shirtjes 30 euro!!
parkeren 17
we waren voor 2 cola, 2 (koude!!!) broodjes beenham, 1 pils, een broodje met iets met sate en een menubox bijna 25 euro kwijt!!

Maar al met al ondanks alles een behoorlijk goed concert gezien!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_51059198
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:44 schreef LeonH het volgende:
Jaja daar zijn we weer.
Ondanks dat ik bijna geen nummer kon moet ik zeggen dat het wel een behoorlijk goed concert was! Zijn me vooral 2 nummers opgevallen, Domino en het nummer waar allemaal oude beelden voorbij kwamen op het scherm (iemand misschien de titel?) En wat een toetsenist zeg! Damn!
I Know What I Like
  maandag 2 juli 2007 @ 15:01:42 #39
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51059402
Tja die shirtjes waren inderdaad goed prijzig. Maar voor het parkeren kon je je parkeerkaart tot evenementkaart laten stempelen ofzo, en dan kostte het maar 8 euro! En tja, eten en drinken, wij hadden zelf pakjes drinken mee en broodjes. Maar het is daar inderdaad superduur, kunnen ze natuurlijk ook gewoon doen, mensen kopen toch wel.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_51059505
Ik was er ook en vond het echt helemaal geweldig!!!!! Ik zat in vak 420, rij 23.
Ik ben opgegroeid met Genesis, vooral mijn vader was/is een groot liefhebber, en ik ook.
Ik ben wel meer van de Genesis tijd toen Gabriel nog in de band zat en was ultiem gelukkig toen ze In The Cage, I KNow What I like, Los Endos en Carpet Crawlers speelden. Bij Los Endos wordt op de CD versie 'There's an Angel standing in the sun' gezongen (da's de enige tekst in het nummer, dat was gedaan ter ere van Peter Gabriel) en dat was nu niet zo, maar toch 'hoorde' ik het toch wel ALs je het zo gewend bent om het te horen...
En ik vond het prachtig toen ze bij I Know What I Like al die oude beelden lieten zien. Werd intens gelukkig toen ik Peter Gabriel zag in z'n gezwel-pak en z'n prachtige bloem rondom z'n hoofd.

Sommige nummers heb ik echt niks mee, Hold on My Heart, Follow You Follow Me en Invisible Touch zijn echt van die Phil nummers. Dat is gewoon Phil Collins met muziek van Genesis.

Maarrrrrr.... Phil was echt geweldig, hij was weer lekker aan het entertainen en hij was heel goed bij stem. Ik heb echt super genoten. Mooi podium ook, met die achtergrond (beeldscherm etc).

Ik heb wel een aantal opnames met mijn mobiel gemaakt. Ik had Carpet Crawlers helemaal opgenomen maar ik had ook mee zitten zingen... helaas staat dat er ook op dus die zet ik niet online

http://www.youtube.com/watch?v=tRhmVK1KKAo

http://www.youtube.com/watch?v=WHpXtG2-YGg



http://www.youtube.com/watch?v=ulIO346FVXM

(hier hoor je mij 'jaja' zeggen... m'n broer en ik deden vroeger dat lachje altijd na en als je het dan echt hoort... haha nouja ik zei dat toen dus tegen mn broer )

http://www.youtube.com/watch?v=TXoKixEFoSY

(allemaal delen van Los Endos.. wilde ruimte overhouden voor Carpet Crawlers)

Nou dat was m wel zo'n beetje. Ik ben heel blij dat ik ze heb mogen zien.
Tralalalaaa
pi_51059578
De uitleg van het domino principe is natuurlijk ook altijd leuk

Erg opvallend daaraan was de vertraging in het geluid voor het achterste deel. Duidelijk te merken dat die later hoorden wat Phil zei. Links en rechts reageerden vrijwel direct. De "tiny people in the back" reageerden duidelijk later.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:12:39 #42
121324 OnnoM
The Thruth are YOUR fingers
pi_51059795
De topic starter die van zijn welverdiende rust is bijgekomen, zal zijn mening nog even openhartig en uitgebreider gaande schieten.

Voor mij een zeer aangename ervaring.
Vorige week zondag was ik aanwezig bij een zeer teleurstellend optreden van de red hot chilly peppers, en dan heelt een bezoekje aan genesis met Phil Collins gigant vele wonden.
En los van het optreden vind ik de Arena gaandeweg een veel betere plek voor een popconcert dan de goffertpark in Nijmegen.

Het lange wachten, en het oplopen van pijnsoorten in gewricht wordt beloont door een weergaloos optreden, van een "ouderwetse" schone band.
Tijd doden door middel van strandbalgevechten en luide holbewoner geluiden, ging rond half 9 dan eindelijk het doek omlaag, en werd ons zicht wat beter gemaakt door de aanwezigheid van de vele instrumenten.
Het publiek werd langzamerhand opgewarmd door beeld en geluidsmateriaal, tot het moment dat de onstage-intro ons adrenaline flink deed stijgen.
Daar kwamen ze dan.. Genesis the legendary!

We werden gelijk al flink getrakteerd op mooie lichteffecten, in combinatie met de lampen die boven het podium grappig en dansend bewogen.

Ik had het idee dat Philly er ook erg zin in had, hij maakte er een echte show van, en speelde met het publiek.
Het opfokken van van de blokken, om zo de toeschouwer uit te dagen wie het meelste geluid kon uitslaan, viel erg in de smaak en was ook erg grappig!

En dan een kleine jamsessie dat werd ingeluid door het met drumstokken slaan op barkrukken viel ook erg in de smaak.

Na 2 1/2 uur kwam het einde in zicht, en werden wij uiteraard getrakteerd op eigenlijk de beste hit van Genesis I (we) can't dance.


Ik heb erg genoten! Ik hoop jullie ook

Onno
pi_51059933
Trouwens wel eeeeuwig zonde dat ze de zang in Duke's Travels (in de medley na In The Cage) niet deden... "I am the one... who guided you... this far". Tony speelde het wel op z'n keyboardje, maar is toch niet echt hetzelfde
Bleuh.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:19:33 #44
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51060007
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:06 schreef calvobbes het volgende:
De uitleg van het domino principe is natuurlijk ook altijd leuk

Erg opvallend daaraan was de vertraging in het geluid voor het achterste deel. Duidelijk te merken dat die later hoorden wat Phil zei. Links en rechts reageerden vrijwel direct. De "tiny people in the back" reageerden duidelijk later.
Ja dat vond ik ook al opvallend.. People over there HEUUUJJ, affect the people over there.. stilte... heuj!

Ik hou niet zo van foto's maken op concerten (daarbij heeft mn broertje tot het irritante af foto's gemaakt.. ), maar ik kon bij het I can't dance-loopje het toch niet laten







Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 2 juli 2007 @ 15:21:44 #45
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51060072
verkeerde knopje
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 2 juli 2007 @ 16:20:04 #46
33 Anton
A flower?
pi_51061941
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:06 schreef calvobbes het volgende:
De uitleg van het domino principe is natuurlijk ook altijd leuk

Erg opvallend daaraan was de vertraging in het geluid voor het achterste deel. Duidelijk te merken dat die later hoorden wat Phil zei. Links en rechts reageerden vrijwel direct. De "tiny people in the back" reageerden duidelijk later.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Wij (de tiny people in the back) reageerden direct, maar dat horen jullie weer later doordat jullie zo ver naar voren stonden
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  maandag 2 juli 2007 @ 17:29:56 #47
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51064149
bij elkaar had ik dus bijna 1 gieg aan foto's en filmpjes. Een kleine selectie (vanaf mijn zitplaats in vak 123 )

een paar foto's
In The Cage

Phil tijdens Firth

en vuurwerk tijdens Invisible Touch


en een paar filmpjes. Maar uiteraard blijft er op youtube van de kwaliteit weinig over (ze zijn vrij kort, aangezien ik ze juist in de hoogst mogelijke resolutie had opgenomen..naja, het gaat om het idee )
Turn It On Again
I Know What I Like
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:06 schreef calvobbes het volgende:
De uitleg van het domino principe is natuurlijk ook altijd leuk

Erg opvallend daaraan was de vertraging in het geluid voor het achterste deel. Duidelijk te merken dat die later hoorden wat Phil zei. Links en rechts reageerden vrijwel direct. De "tiny people in the back" reageerden duidelijk later.
zal ik die dan ook nog even op youtube zetten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Hankster op 02-07-2007 17:48:11 ]
  maandag 2 juli 2007 @ 17:43:28 #48
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_51064595
gele kikker galore
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  maandag 2 juli 2007 @ 17:43:58 #49
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_51064615
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:29 schreef Hankster het volgende:

een paar foto's (lekker verkleind, dus geen gezeur over de vern**qte lay-out )
Hooguit wat gezeur over gele kikkers en zo

Ik zie ze niet !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 2 juli 2007 @ 17:49:09 #50
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51064764
ja rustig aan man..

zo snel gaat het ook weer niet hoor om deze foto's up te loaden
  maandag 2 juli 2007 @ 17:50:30 #51
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_51064807
Beter zo
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_51064914
Ik heb Domino volledig opgenomen. Die is wel 64 mb groot. Ik weet niet of dat op youtube gaat passen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:55:31 #53
136283 knars
Teethgrinder
pi_51064926
Man man man wat een geweldig concert! En heerlijk om die instrumentale Duke deuntjes te horen...
Volgens mij hebben ze live ook nooit de Guide Vocal tekst in Duke's Travels gezongen. En anders ben ik heel benieuwd naar die opnamen
  maandag 2 juli 2007 @ 18:00:40 #54
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51065050
en het Domino principe

wederom..vreselijk kwaliteitsverlies. Het lijkt wel een filmpje dat met een GSM van 5 jaar geleden is opgenomen
  maandag 2 juli 2007 @ 18:01:09 #55
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51065065
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:54 schreef liquid-orange het volgende:
Ik heb Domino volledig opgenomen. Die is wel 64 mb groot. Ik weet niet of dat op youtube gaat passen.
oeh!!
kan je het op rapidshare gooien?

64 mb? .. dat kleine stukje van de uitleg van het principe was bij mij al 58 mb
Maar dat zal eerder aan mn camera liggen...
  maandag 2 juli 2007 @ 18:21:40 #56
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51065649
Filmpjes, foto's, het blijft lekker nagenieten zo. Heb vanmorgen nog eventjes Ripples opgezet (de studioversie dus) en ik kreeg weer meteen dat lekkere kippevel gevoel. Toch grappig wat een liedje in een bepaalde setting met je kan doen.

Nog even azijnpissen over de setlist Tonight3 en Invisble Touch ná Los Endos gaf een beetje een raar gevoel. Maar Carpet Crawlers als afsluiter was dan weer wel heel mooi.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 2 juli 2007 @ 18:46:08 #57
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_51066479
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:55 schreef knars het volgende:
Man man man wat een geweldig concert! En heerlijk om die instrumentale Duke deuntjes te horen...
Volgens mij hebben ze live ook nooit de Guide Vocal tekst in Duke's Travels gezongen. En anders ben ik heel benieuwd naar die opnamen
Check de boxset Archives #2.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_51067234
Hij staat op rapidshare. Hier issie: linkje.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:19:17 #59
136283 knars
Teethgrinder
pi_51067837
Okee, zal ik zeker checken
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:21 schreef MuadDib het volgende:
Nog even azijnpissen over de setlist Tonight3 en Invisble Touch ná Los Endos gaf een beetje een raar gevoel. Maar Carpet Crawlers als afsluiter was dan weer wel heel mooi.
Ja, Tonight, Tonight, Tonight / Invisible Touch hadden dan wat mij betreft wel weer als toegift gekund na I can't Dance. Carpet Crawlers, fantastisch! Vond het ook prachtig om ineens Steve Hackett en Peter Gabriel op het scherm te zien tijdens I know what I like, vond dat ook wel een mooi eerbetoon aan hun ex-collega's.

Wat vonden jullie trouwens van Duke's Travels tussen ... In that Quiet Earth en Afterglow in?
  maandag 2 juli 2007 @ 19:44:18 #60
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_51068842
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:19 schreef knars het volgende:
... In that Quiet Earth
Je bedoelt zeker Cinema show
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 2 juli 2007 @ 20:22:17 #61
136283 knars
Teethgrinder
pi_51070398
Nee, ik bedoel ...In that Quiet Earth. Ik meen toch echt dat ik dat gehoord heb, ná het Cinema Show gedeelte en vóór Duke's Travels.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:27:02 #62
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51070594
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:19 schreef knars het volgende:

Wat vonden jullie trouwens van Duke's Travels tussen ... In that Quiet Earth en Afterglow in?
ik vond dat eerlijk gezegd best goed werken Van te voren dacht ik dat het wel wat uit de toon zou vallen, maar neen ik vond het best lekker in elkaar overgaan. Maargoed, die hele medley kwam niet helemaal geweldig over waar ik zat. Dus misschien denk ik er anders over wanneer ik een goede opname hoor..
  maandag 2 juli 2007 @ 20:44:24 #63
136283 knars
Teethgrinder
pi_51071272
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:44 schreef Relayer het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker Cinema show
Hmmm, ik doe het niet graag, maar ik denk dat ik nu toch moet toegeven dat ik ongelijk heb.
Hier eenYoutube filmpje van Cinema Show / Duke's Travels / Afterglow. Ondanks dat het mij ongelijk geeft, een fantastisch filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=4TFVrwtO51s
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:27 schreef Hankster het volgende:

[..]

ik vond dat eerlijk gezegd best goed werken Van te voren dacht ik dat het wel wat uit de toon zou vallen, maar neen ik vond het best lekker in elkaar overgaan. Maargoed, die hele medley kwam niet helemaal geweldig over waar ik zat. Dus misschien denk ik er anders over wanneer ik een goede opname hoor..
Vond het ook heel goed bij elkaar passen, wel even wennen ten opzichte van de "vertrouwde" versies Tijdens het begin van Cinema Show vond ik het geluid tegenvallen en ik miste wat noten van Tony - geen idee of dat aan hem lag, aan de geluidstechnicus, de Arena of weer aan mijn overactieve fantasie
  maandag 2 juli 2007 @ 21:03:05 #64
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_51072034
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:22 schreef knars het volgende:
Nee, ik bedoel ...In that Quiet Earth. Ik meen toch echt dat ik dat gehoord heb, ná het Cinema Show gedeelte en vóór Duke's Travels.
Ik hoorde wel een versneld stukje "Riding the scree".
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 2 juli 2007 @ 21:07:24 #65
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51072271
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef knars het volgende:Tijdens het begin van Cinema Show vond ik het geluid tegenvallen en ik miste wat noten van Tony - geen idee of dat aan hem lag, aan de geluidstechnicus, de Arena of weer aan mijn overactieve fantasie
Ik had daar ook het idee dat Tony het net niet kon bijbenen. Maar aan z'n gezicht te zien deed hij ook helemaal niet z'n best
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_51079750
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:19 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook al opvallend.. People over there HEUUUJJ, affect the people over there.. stilte... heuj!

Ik hou niet zo van foto's maken op concerten (daarbij heeft mn broertje tot het irritante af foto's gemaakt.. ), maar ik kon bij het I can't dance-loopje het toch niet laten

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, jij stond wel op een goede plaats zeg of je hebt een dikke zoomlens. Jij stond zeker ook al om 17:00 uur in de rij of niet?

Gisteren ook geweest samen met een vriendin, we hadden last minute veldkaarten van iemand overgenomen. Oftewel we hebben ons niet echt kunnen voorbereiden, wanneer ik naar een concert ga draai ik overmatig veel muziek vooraf van de artiest / band . Ondanks dat we meer van Phil Collins solo zijn hebben we toch een erg mooi concert meegemaakt! Voor mij persoonlijk waren de toppers toch wel land of confusion, invisible touch, I can't dance, no son of mine en mama (lekker lang gerekt met een evil kijkende Phil ). Enige jammere vond ik dat ze niet Jesus he knows me speelden...

Maar Phil is echt nog goed bij stem hoor, ik hoop echt dat hij nog een keer solo gaat. Dan hebben we ZEKER geen last minute kaarten maar kopen we ze direct in de voorverkoop. Zou dit nog gaan gebeuren, hoeft zelfs niet eens in Nederland te zijn....
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:16 schreef Hankster het volgende:

[..]

nee, P3. Was het in P10 ook al een drama dan?
P8 was ook een drama, maar we vermaakten ons wel met ritmisch claxoneren.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:59:31 #67
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51079929
Nou ik stond inderdaad vroeg in de rij! Om drie uur 's middags aangekomen, even bij de Febo ( ) een frietje gegeten en toen maar in het 'vak' van ingang zuid G gaan zitten. Om een uur of half zes rende ineens iedereen naar de hekjes toe (toen stond er al een hele flinke rij achter ons) en konden we om zes uur naar binnen. In de ArenA snel naar voren gelopen en ik stond drie rijen van het podium af, voorzover er rijen zijn tijdens een concert . Toen nog wachten tot half 9 (ruimte opeisen en zitten ) en toen begon het .
(foto's zijn gewoon met m'n telefoon gemaakt)
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:00:42 #68
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51079968
Jesus he knows me speelden ze wel toch? Vrij in het begin volgens mij, of draai ik nu door?
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_51080150
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:59 schreef stijgende_ster het volgende:
Nou ik stond inderdaad vroeg in de rij! Om drie uur 's middags aangekomen, even bij de Febo ( ) een frietje gegeten en toen maar in het 'vak' van ingang zuid G gaan zitten. Om een uur of half zes rende ineens iedereen naar de hekjes toe (toen stond er al een hele flinke rij achter ons) en konden we om zes uur naar binnen. In de ArenA snel naar voren gelopen en ik stond drie rijen van het podium af, voorzover er rijen zijn tijdens een concert . Toen nog wachten tot half 9 (ruimte opeisen en zitten ) en toen begon het .
(foto's zijn gewoon met m'n telefoon gemaakt)
Kreeg je geen bandje of iets herkenbaars dat je daar voor zat / stond, ik neem aan dat het toch wel afgesloten was? 3 uur 's middags vertrok ik uit Groningen om in Friesland nog in de file te komen, het was echt haasten maar het was het waard!

De man van wie ik de kaarten had overgenomen zat vanaf 5 uur in de rij, ik weet niet of hij het gehaald had. Zelf liepen wij pas rond half 8 naar binnen om ergens in het midden terecht te komen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:15:36 #70
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51080430
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:06 schreef Toewan het volgende:

[..]

Kreeg je geen bandje of iets herkenbaars dat je daar voor zat / stond, ik neem aan dat het toch wel afgesloten was? 3 uur 's middags vertrok ik uit Groningen om in Friesland nog in de file te komen, het was echt haasten maar het was het waard!

De man van wie ik de kaarten had overgenomen zat vanaf 5 uur in de rij, ik weet niet of hij het gehaald had. Zelf liepen wij pas rond half 8 naar binnen om ergens in het midden terecht te komen.
Om een uur of zeven ging het voorste gedeelte dicht en kregen wij, als we eruit wilden, een rood bandje waardoor je later weer naar voren kon. Anders konden we namelijk niet plassen / bier halen!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:46:54 #71
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_51081176
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:00 schreef stijgende_ster het volgende:
Jesus he knows me speelden ze wel toch? Vrij in het begin volgens mij, of draai ik nu door?
Jesus he knows me is absoluut niet gespeeld. Misschien dat je nu denkt aan het intro-filmpje, daar zat wel een stukje van de clip in.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_51081282
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:46 schreef Relayer het volgende:

[..]

Jesus he knows me is absoluut niet gespeeld. Misschien dat je nu denkt aan het intro-filmpje, daar zat wel een stukje van de clip in.
Idd, was niet gespeeld, dit was namelijk de setlist. (volgens deze website)

1. Behind The Lines
2. Duke's End
3. Turn It On Again
4. No Son Of Mine
5. Land Of Confusion
6. In The Cage
7. Cinema Show
8. Duke's Travels
9. Afterglow
10. Hold On My Heart
11. Home By The Sea
12. Follow You Follow Me
13. Firth Of Fifth
14. I Know What I Like
15. Mama
16. Ripples
17. Throwing It All Away
18. Domino
19. Drum Duet
20. Los Endos
21. Tonight, Tonight, Tonight
22. Invisible Touch
23. I Can't Dance
24. Carpet Crawlers
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:00:38 #73
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51085130
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:59 schreef stijgende_ster het volgende:
Nou ik stond inderdaad vroeg in de rij! Om drie uur 's middags aangekomen, even bij de Febo ( ) een frietje gegeten en toen maar in het 'vak' van ingang zuid G gaan zitten. Om een uur of half zes rende ineens iedereen naar de hekjes toe (toen stond er al een hele flinke rij achter ons) en konden we om zes uur naar binnen. In de ArenA snel naar voren gelopen en ik stond drie rijen van het podium af, voorzover er rijen zijn tijdens een concert . Toen nog wachten tot half 9 (ruimte opeisen en zitten ) en toen begon het .
(foto's zijn gewoon met m'n telefoon gemaakt)
3 uur? dat valt me écht ontzettend mee zeg. Bij Queen in 2005 in Gelredome dacht ik aan half 2 wel genoeg te hebben maar toen stond er al een hele behoorlijke rij voor me (wat ik wel heb ingehaald met het sprinten naar het podium toe ). Daarom had ik toch wel verwacht dat je ergens vroeg in de ochtend bij de ArenA moest zijn al wilde je een beetje goed uitkomen bij de staanplaatsen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:02:17 #74
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51085171
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 00:00 schreef stijgende_ster het volgende:
Jesus he knows me speelden ze wel toch? Vrij in het begin volgens mij, of draai ik nu door?
je draait door

neen, Jesus He Knows Me gaan ze wel tijdens de tournee van 2009 spelen, samen met Supper's Ready en Musical Box

[ Bericht 2% gewijzigd door Hankster op 03-07-2007 17:38:16 ]
pi_51085731
Master at work!

Foto 1
Foto 2
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51089359
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:02 schreef Hankster het volgende:

[..]

je draait door

neen, Jesus He Knows Me gaan ze wel tijdens de tournee van 2009 spelen, samen met Supper's Ready en Music Box
Music Box ? Ik ken alleen The Musical Box
Bleuh.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:38:00 #77
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51100202
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:25 schreef PimD het volgende:

[..]

Music Box ? Ik ken alleen The Musical Box
Pim, houd je mond!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:02:21 #78
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51101055
Heb vandaag de encore-cd besteld, toch best leuk.

Er komt waarschijnlijk ook een 'officiele' dvd/cd
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_51136010
Iedereen al bekend met het Virtual Ticket van Genesis?

hier even zeggen dat je naar het Amsterdam concert bent geweest en een paar dagen later krijg je een code waarmee je kunt inloggen. Daarna nog o.a. wat CC gegevens invullen en dan kun je leke backstage filmpjes en foto's kijken.

Krijg je zowaar het idee dat Banks en Rutherford WEL kunnen lachen
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:09:46 #80
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51141012
oeh..bedankt!
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:16:40 #81
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51157873
en de eerste pro-shot DVD van deze tour kan gedownload worden

Een gast heeft de tweede helft van het concert in Dusseldorf in de download gegooid op Genesis-movement.org, en de eerste helft volgt binennkort.
Maar er komt een betere betere versie van het EFDVD team..maar voor wie niet kan wachten en het concert nu al in 5.1 wilt horen: KLIK!
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:21:14 #82
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51313312
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:06 schreef calvobbes het volgende:
De uitleg van het domino principe is natuurlijk ook altijd leuk

Erg opvallend daaraan was de vertraging in het geluid voor het achterste deel. Duidelijk te merken dat die later hoorden wat Phil zei. Links en rechts reageerden vrijwel direct. De "tiny people in the back" reageerden duidelijk later.
Dat was ook maar 2x leuk... Toen geloofde ik het wel
Ik betaal verdomme geen geld voor komedie

Het geluid in de Arena viel me echt 100% mee, alleen bij korte geluiden hoorde je de galm (als het publiek mee klapte ofzo) Maar verder helemaal nergens last van gehad.

Mijn persoonlycke hoogtepunten:

Firth of Fifth
Ripples
I Know what I Like
Carpet Crawlers
Land of Confusion
Home by the Sea

En vast nog wel meer, maar dat weet ik niet zo.
Ohja, die kop van Phil bij Mama
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:15:33 #84
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51320340
Ik vond Domino toch ook wel gaaf hoor..in ieder geval waren de videobeelden daarbij echt te gek
Maar voor mij staat Mama toch echt bovenaan van hoogtepunten, gevolgd met In The Cage, Firth, I Know, Home By The Sea, Domino, Carpet Crawlers en inderdaad Land of Confusion.
Maar gek genoeg vond ik Invisible Touch ook echt gaaf De sfeer zat er waar wij zaten echt goed in, en zowiezo was het wel weer lekker om een echt mee blèr nummer te hebben.

Maar damn zeg..wat duurt het lang om die DVD van Dusseldorf binnen te slepen...
pi_51362679
Ik vind Invisible Touch ook best gaaf, live versies dan. Studio versie is echt te sneu voor woorden
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:36:24 #86
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_52632971
Kick!!!

Heb de CD met de concert-opnames van Amsterdam sinds vanmiddag binnen en die klinkt perfect.
Spijtoptanten: Koop hier de CD...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:39:57 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52633090
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:36 schreef MadMaster het volgende:
Kick!!!

Heb de CD met de concert-opnames van Amsterdam sinds vanmiddag binnen en die klinkt perfect.
Spijtoptanten: Koop hier de CD...
Was het alweer bijna vergeten te bestellen! Thanks!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:01:06 #88
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_52673256
Hier issie gisteren ook binnengekomen. Zo te horen heb ik een gave show gemist...
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_52673800
Pim & Niek shows zijn altijd gaaf
pi_53025022
Leuke herinnering aan het concert, die encore-cd. Wel grappig: zelfs een cd die in de Arena is opgenomen galmt als een echoput! Nu maar wachten op de DVD van het Rome-concert.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_53026166
Ik hoop komende week Chapter & Verse te ontvangen, de officiële nieuwe bio van de band. Hardback, 360 pagina's vol interviews en foto's
Bleuh.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:04:03 #92
136283 knars
Teethgrinder
pi_53097097
Ik ben heel erg benieuwd wat daar in zal staan, wat niet al eens eerder geschreven zal zijn. Wat voor verfrissende nieuwe inzichten we na al die jaren alsnog gaan krijgen. Het zal wel niet zoveel zijn. Desalniettemin, een mooie voor o het lijstje van de Goedheiligman
  zondag 25 november 2007 @ 07:38:12 #93
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54818687
Gisteren de dubbel live cd aangeschaft :



De dvd staat voor februari op de planning.

Kunnen we nog meer "natafelen"
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 25 november 2007 @ 13:28:59 #94
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54823004
Er staat trouwens ook 2 stukken uit Amsterdam op de cd , Turn it on again en No son of mine.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_54823086
Ik weet het niet. Ik heb die encore-cd van Amsterdam al, maar die klinkt als een band die optreedt in een wc-pot. Maar de encore-cd én de officiële live-cd én straks de DVD, is dat niet een beetje teveel van het goede?
Wat een luxe-probleem
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 25 november 2007 @ 13:48:21 #96
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54823314
Ik heb die encore-cd nog niet , en dat laat ik ook maar zo. Ik denk niet dat er zoveel verschil tussen de concerten zit dat ik ze allemaal wil hebben.

De dvd ben ik wel benieuwd naar overigens. Ik stond tijdens het concert vrij ver naar voren . Dat was op zich erg leuk , maar daardoor mis je ook een hoop van de filmbeelden en zo.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 25 november 2007 @ 13:49:33 #97
136283 knars
Teethgrinder
pi_54823345
ik laat de cd nog even liggen, en wacht met smart op de dvd
pi_54840020
Hoe klinkt de cd Fripper?

Is het een aan elkaar gemixt concert? Of zijn het gewoon losse nummers met fade out/fade in (:'))
En klinken de nummers van A'dam ongeveer hetzelfde als op die Encore cd? Want dat vond ik echt echt zeer bedroevend
  maandag 26 november 2007 @ 10:33:55 #99
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54842874
Die CD is echt te veel van het goede zeg

Neen, ik wacht lekker op de DVD
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:58:38 #100
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54873348
Ik ken de encore cd niet , dus dat kan ik niet vergelijken. Dit klinkt prima naar mijn idee. Het is wel mooi aan elkaar gemixt als een concert, heb niet het gevoel dat ik naar verschillende opnames zit luisteren. Alle praatjes van Phil zijn er wel aardig tussenuit geknipt.

Nee, Genesis heeft wel eens live-cd's gemaakt die meer overbodig waren . Dit is echt stukken beter dan The Way We Walk ( The Shorts & The Longs )
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  woensdag 5 december 2007 @ 11:49:08 #101
136283 knars
Teethgrinder
pi_55054025
Heeft hier al iemand die nieuwe sacd/dvd remasters in huis gehaald? De boxset 1976-1982 staat hoog op m'n verlanglijstje, maar van de box 1983-1998 heb ik het meeste bonusmateriaal al - dan zou ik dus ¤ 149 uitgeven voor de betere geluidskwaliteit van 4 cds waarvan ik me afvraag of ik het verschil wel zal horen.

Maar aangezien ik hier nog wat platenbonnen had liggen, toch maar even de Calling All Stations sacd/dvd gehaald - en wow!

Supervet! Kan niet wachten tot vrouw plus koters even het huis uit zijn zodat ik het op vol volume kan horen
De bonus features zijn ook best wel interessant - live beelden van de CAS tour (helaas maar drie nummers en geen hele concertregistratie; There must be some other way, The Dividing Line en Calling All Stations zelf.

In het interview komt naar voren dat nadat Phil opstapte, Tony eigenlijk wilde stoppen, maar dat Mike hem overhaalde om de studio in te duiken "en te kijken wat er zou gebeuren". En uiteindelijk was Tony enthousiast en zag een toekomst met deze bezetting (banks/drennan/rutherford/wilson/zidkyahu) - overwoog zelfs om de volgende plaat met z'n 5-en op te nemen. Maar Mike Rutherford zag dit dus niet zitten omdat het een hele tijd zou duren voordat ze wat songwriterschap betreft aan elkaar gewend zouden zijn. Dus Mike trok de stekker eruit... wel bizar, omdat op de meeste fansites of fora Tony altijd als degene wordt neergezet die er mee wilde kappen.
pi_55060588
Goh, hier ook al zo weinig aandacht voor de zeer uitgebreide review op de FP.

Anyway, weet iemand wat die verzamelboxen en de live-cd van dit jaar kosten? Het zijn natuurlijk prachtige kerstcadeaus maar ik weet niet helemaal of het wel in het budget van de Kerstman past.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 5 december 2007 @ 18:50:45 #103
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_55062453
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Anyway, weet iemand wat die verzamelboxen en de live-cd van dit jaar kosten?
winkelprijs van de live-cd heb ik gezien tussen de 17 en 25 , wisselt nogal dus.
cd-wow heeft hem voor 17,99
http://www2.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=2419515
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:14:06 #104
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55098467
De uitzending van de 'highlights' van het concert in Rome op de Italiaanse TV was veel belovend! Op youtube staan een aantal nummers gepost. Uyteraerd niets nieuws, maar het was mooi geregiseerd, en Phil leek er die avond wel extra zin in te hebben

Het gaat een mooie DVD worden, iig
pi_55390525
quote:
Op woensdag 5 december 2007 18:50 schreef fripper het volgende:

[..]

winkelprijs van de live-cd heb ik gezien tussen de 17 en 25 , wisselt nogal dus.
cd-wow heeft hem voor 17,99
http://www2.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=2419515
Bedankt voor de tips.
Ik heb hem in 2 winkels zien liggen, maar daar kostte hij allebei 25 euro. Ik denk dat ik nog maar even wacht, misschien is hij over een tijdje wat goedkoper.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 19 december 2007 @ 16:25:03 #106
136283 knars
Teethgrinder
pi_55390701
Je kan ook wachten tot de dvd uitkomt, ze zullen vast wel ergens een combinatie aanbieden van de dvd met de cd?
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:04:17 #107
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58065151
Even een hele dikke kick. Schandalig eigenlijk dat het Genesis-topic zo lang heeft stil gelegen

26 mei komt-ie dan eindelijk uit: De live-DVD "When In Rome". Maar een paar dagen daarvoor, op 20 mei, zullen de heren een speciale Q&A-sessie houden wat dan weer rechtstreeks in 20 (!!) bioscopen te zien zal zijn. Er is al aangegeven dat de heren níét zullen spelen...dus waarom zouden ze dit dan in godsnaam in zoveel bioscopen uitzenden (ik vind het uitzenden van zo iets in een bios zowiezo al onzin, maar het begint een beetje een rage te worden).
Er is op internet wel het gerucht dat de heren in de toekomst misschien iets zouden gaan doen van 'special nature'. Het eerste waar ik dan toch aan moest denken was een nieuw Genesis-album Hoewel ik het onwaarschijnlijk acht, zal ik er ook weer niet helemaal gek van opkijken als ze dat dus misschien aan gaan kondigen tijdens die Q&A-sessie. Want kom op; ze hadden het best naar hun zin tijdens de tour, de fanbase is nog erg sterk, en wat heeft Phil op het moment nou te doen?
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:56:23 #108
136283 knars
Teethgrinder
pi_58066199
Nieuw materiaal zou natuurlijk erg fijn zijn! Maar iets van special nature, zou dat ook geen nieuwe versie van oud materiaal kunnen zijn? Of een vervolg op de Archives serie met de meest gezochte en nog niet vrijgegeven opnamen die tegen betaling gedownload kunnen worden? Of een nieuwe serie concerten, maar dan met wat ongebruikelijker materiaal of juist in een kleinere setting - concerthallen ipv stadions met een setlist die zich daar meer voor leent? Een avondje unplugged, zoals het blokje tijdens de CAS tour?

...of een serie concerten met Peter en Steve?

Hmmm, speculeren, altijd leuk!
  woensdag 16 april 2008 @ 13:19:05 #109
136283 knars
Teethgrinder
pi_58086939
productinfo van bol.com:

DVD 1:
1. Dukes Intro
2. Turn It On Again
3. No Son Of Mine
4. Land Of Confusion
5. In The Cage Medley : In The Cage, Cinema Show, Dukes Travels
6. Afterglow
7. Hold On My Heart
8. Home By The Sea
9. Follow You Follow Me
10. Firth Of Fifth
11 I Know What I Like
Concert Extras:
- How Does Duke's End End?
- We're Gonna Take It Up A Little Bit
- Plugged In. Turned On. On The Edge
- Minimal Confusion
- Tony Changed His Mind
- We Need More Lights
- Counting The Bars To 'Heart'
- Working On Home
- Mike Wants Phil's 'Feel' On Drums
- From 'G' To 'G' On 'Firth
- Time To Dance
Overige Extras:
- Tour Programme (Gallery 19 Pictures)

DVD 2:
1. Mama
2. Ripples
3. Throwing It All Away
4. Domino
5. Conversations With 2 Stools
6. Los Endos
7. Tonight Tonight Tonight
8. Invisible Touch
9. I Can't Dance
10. Carpet Crawlers
Concert Extras:
- Bring The Pitch Down Like Elton
- 'Acoustic' Ripples
- 'Throwing It All' Down
- Tony Talks About His Inspiration
- The Drum Duet
- Not A Period Piece
- Invisible Key
- Phil, Tony & Mike, And Phil & Mike?
- Singing Along
Overige Extras:
- Photo Gallery (21 Pictures)
- Deleted Scenes (Did You Do Your Homework?)

DVD 3:
1. Documentary: Come Rain Or Shine

Beeld: 16:9
Geluid: Dolby Digital 5.1, Dolby Digital 2.0, DTS

  woensdag 16 april 2008 @ 13:58:56 #110
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58087777
Ja, hij wordt echt super
pi_58090336
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het concert is verdeeld over 2 discs. Verder
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 16 april 2008 @ 17:28:49 #112
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58091741
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:10 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het concert is verdeeld over 2 discs. Verder
Was met The Way We Walk ook zo, is best te doen. Helaas komt 'ie pas na mijn verjaardag uit.
  zaterdag 26 april 2008 @ 23:11:45 #113
136283 knars
Teethgrinder
pi_58329630
Hmmmz, Ome Phil gaat met pensioen, aldus the Times. Als dat waar is moet ik nog maar eens zien hoe lang hij dat volhoudt.

[ Bericht 21% gewijzigd door knars op 26-04-2008 23:26:25 ]
  zondag 27 april 2008 @ 09:29:31 #114
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58334328
Tsja, ik weet het nog niet zo. Na zijn laatste solo tour pikten veel media dat ook op als "Phil Collins gaat met pensioen".

Ik zelf geloof er helemaal niets van dat hij nooit meer de studio in zal gaan. Hij is nu eenmaal een artiest, en dat is niet zomaar een baan weer je tot een bepaalde leeftijd voor hebt gekozen, maar dat is je liefde wat is uitgegroeid tot een beroep. Wel liedjes schrijven, maar nooit meer iets opnemen? Ik geloof er weinig van eerlijk gezegd
Zeker niet na de succesvolle Genesis tour
  zondag 27 april 2008 @ 09:30:13 #115
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58334335
Eerst nog een Post-Farewell Transition into Final Retirement-toer, natuurlijk, om af te kicken.
  zondag 27 april 2008 @ 10:23:48 #116
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58334754
Ik denk dat het zwaartepunt van de rest van Collins' carriére op het schrijven van musicals zal liggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door MuadDib op 27-04-2008 10:30:13 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 27 april 2008 @ 10:30:56 #117
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_58334841
Oh wat zou ik graag een keer naar Genesis gaan..
------------------
  zondag 27 april 2008 @ 10:32:16 #118
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58334858
je bent een klein jaar te laat.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 27 april 2008 @ 11:04:15 #119
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58335273
Ik ook .
pi_58337849
Ach, we hebben altijd nog de reunie met Peter en Steve
Bleuh.
  zondag 27 april 2008 @ 15:54:34 #121
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58340319
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:42 schreef PimD het volgende:
Ach, we hebben altijd nog de reunie met Peter en Steve
Ik zie David Gilmour en Roger Waters nog eerder nog een keer op 1 podium staan dan dat we een Genesis-reunie met Peter en Steve krijgen
pi_58340773
Ik schat de kans ook vrij klein in ja. Niettemin zou ik mijn 8 kaartjes voor Queen & Paul Rodgers zo aan de kant zetten voor 1 avond Lamb Lies Down On Broadway met als toegift Musical Box en Supper's Ready
Bleuh.
  zondag 27 april 2008 @ 21:21:38 #123
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58346792
Anders ik wel Althans, als ik überhaupt 8 kaartjes voor QPR zou hebben En dan nog zou ik er maar 7 weg willen doen

Led Zeppelin op tournee, nóg een optreden van Waters met Pink Floyd, Genesis met Steve en Peter, QPR met John Deacon. Het kan allemaal zou mooi zijn
  zondag 27 april 2008 @ 21:49:51 #124
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58347384
Of een reünie van Peter en Steve, zonder Phil, Mike en Tony...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 27 april 2008 @ 22:10:20 #125
136283 knars
Teethgrinder
pi_58347851
Peter & Steve, daar zou ik best naar toe willen

Tsja, als Phil niet meer wil - dan maar met Chester Thompson the Lamb nog eens dunnetjes overdoen?
  zondag 27 april 2008 @ 22:27:38 #126
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58348204
En Mike, Tony, Chester, Daryl en Ray?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 27 april 2008 @ 22:56:26 #127
136283 knars
Teethgrinder
pi_58348779
vervang Chester en Daryl door Nir (of Bill ) en Steve en ik lig met slaapzak en al voor het postkantoor
pi_58910880
Volgens mij is dat Rome concert nu op TV, jezus wat vet
pi_58912645
Dat was op de BBC. Gemist.

Ziet er wel goed uit die DVD's. Vrees dat ik toch verleid wordt om vandaag de dure versie te kopen ipv te wachten op de goedkoper versie via internet...

http://www.emicatalogue.com/genesis/wheninrome/?utm_campaign=GenesisWhenInRomedvd&utm_medium=link&utm_source=official_genesis_mainwebsite
  maandag 26 mei 2008 @ 09:31:26 #130
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58913153
'goedkopere versie'?

Eindelijk is het dan zo ver Van de week maar even ophalen.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:35:17 #131
136283 knars
Teethgrinder
pi_58913210
Die dvds zijn echt fantastisch! Heb nog geen tijd gehad om de documentaire te kijken, maar al die mini behind the scenes stukjes bij elk nummer zijn ook erg gaaf
pi_58913214
Op internet staat die voor 19 euro. Maar dat moet je een paar weken wachten op de bezorging.
pi_58916865
Wat is nou datgene van 'special nature' dat ze gingen doen?

Die DVD ziet er wel heel goed uit. * Mini_rulez is over drie weken jarig...
Van de week nog eens de Live at Wembley-DVD geluisterd, die was al goed.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_58922427
Vandaag al gekocht bij de Mediamarkt Utrecht voor 25 euro!

Mooie vormgeving van hoes en DVD's. Fotoboekje zijn leuke foto's en het concert ziet er ook al goed uit. Gelukkig hebben ze gewacht tot het donker was dus de licht en videoshow ziet er ook goed uit.
pi_58927024
Gisteren ook gekocht. Die docu - briljant. Die buttonpusher

Zouden meer bands moeten doen, zo'n uitgebreide tour dvd. Hopelijk komt er van Queen & Paul Rodgers 2008 tour ook een fatsoenlijke dvd uit ipv die troep die ze van de 2005 tour uitbrachten.
Bleuh.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:34:20 #136
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58927701
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:09 schreef SpaceSpiff het volgende:
Vandaag al gekocht bij de Mediamarkt Utrecht Amsterdam voor 25 23 euro!

Mooie vormgeving van hoes en DVD's. Fotoboekje zijn leuke foto's en het concert ziet er ook al goed uit. Gelukkig hebben ze gewacht tot het donker was dus de licht en videoshow ziet er ook goed uit.
De extraatjes bij ieder nummer zijn vermakelijk.
De bonus DVD met de docu moet ik nog bekijken, maar dat zal ook wel in orde zijn...
pi_58928495
Die docu is ook erg goed.

Mark Fisher die een compleet podium ontworpen heeft waarbij de band de lucht in wordt getild, dan blijkt Tony Banks hoogtevrees te hebben.
Tony Smith de Manager die verlekkerd over veel vuurwerk praat en dan zie je Rutherford kijken "dat hoort niet bij ons".
Phil die kwaad wordt als die het juiste ritme niet kan vinden.
Erg vermakelijk om zo een tour te zien ontstaan.
pi_58929718
Phil gaat uitgebreid krukken testen voor het duet met Chester, Tony en Mike staan er een beetje verveeld bij te kijken.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:11:05 #139
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58935590
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:04 schreef PimD het volgende:
Gisteren ook gekocht. Die docu - briljant. Die buttonpusher

Zouden meer bands moeten doen, zo'n uitgebreide tour dvd. Hopelijk komt er van Queen & Paul Rodgers 2008 tour ook een fatsoenlijke dvd uit ipv die troep die ze van de 2005 tour uitbrachten.
Ja inderdaad. Die laatste DVD van David Gilmour was bijvoorbeeld ook lekker uitgebreid met veel beeldmateriaal van andere concerten en veel 'achter de schermen'-materiaal. Maar ik geloof er niets van dat QPR een fatsoenlijke DVD uit zal gaan brengen hoor. Op de een of andere manier heeft het ze nooit echt geïnteresseerd...

Morgen maar even ophalen bij de Mediamarkt
pi_58975363
Ik kan nog steeds niet wennen aan Phil in trainingspak.

Lijkt Gabber piet wel.
pi_58977316
Vreselijk he. Vervelend mannetje is het. Ook dat ie die interviewer zo afsnauwt als ie hem nog 1 laatste vraag wil stellen, omdat ie naar z'n kinderen moet ofzo. Ga dan definitief met pensioen lul.
Bleuh.
pi_58977709
Ik vond 'm nog netjes tegen die interviewer. Hij had ook gewoon weg kunnen lopen. Daarna deelde die nog wel een handtekening uit.
En 'we' willen toch niet dat die definitief met pensioen gaat?
pi_58995603
Als ie niks meer met Genesis gaat doen mag ie van mij met pensioen hoor. Z'n solowerk heb ik nooit veel gevonden, op een enkele uischieter na.
Bleuh.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:11:17 #144
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_59031762
"Come Rain or Shine" is inderdaad erg vermakelijk om te zien, met het button-pusher verhaal als hoogtepunt
Ook mooi vond ik het gezicht van Phil terwijl hij naar Cinema Show luistert en meehumt, zoiets als "Dat was toch best goed wat we toen maakten".
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_59712560
*schopje*
Jeej, ik heb de CD voor mijn verjaardag gehad.

Ik vind trouwens wel dat ze veel 'trucjes' nog precies hetzelfde doen als 20 jaar geleden. Dat drum-duet bijvoorbeeld, en dan door in Los Endos, als je me had verteld dat dat 20 jaar geleden in Wembley was opgenomen had ik het ook geloofd. Misschien komt dat toch door de sequencers die meelopen, dat er minder variatie mogelijk is. Daarnaast vond ik de live-versie van Tonight, Tonight, Tonight een beetje tegenvallen. Jammer, want dat is wel één van mijn favoriete nummers. De zang sprong er niet echt uit, alsof Phil moe begon te worden aan het eind van het concert. Misschien toch de leeftijd.

Maar goed, het blijven heerlijke nummers en ze zetten het live nog even strak neer als vroeger.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_59716519
Wat vind ik dit toch een geweldig nummer !

"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:01 #147
136283 knars
Teethgrinder
pi_59720000
zo erg "meer van hetzelfde" vind ik het meest recente drum duet niet hoor, stuk interessanter dan het drum duet van de we can't dance tour. Los Endos vond ik zelf juist wat minder spectaculair klinken dan op de wembley 87 dvd. Het beste van Live over Europe vind ik toch Duke's intro en de Cage medley, omdat dat naast het drumkrukduet het enige "nieuwe" was aan het liverepertoire, naast natuurlijk het opdiepen van pareltjes als Ripples en Carpet Crawlers. Op de dvd is toch alles wel vet

Nou ja, alles...
Hold on my Heart

review op de FP van de dvd
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:38:36 #148
136283 knars
Teethgrinder
pi_64189059
CD: Genesis - 1970 - 1975 Box

* knars kickt mede-fans wakker
pi_64191127
Ik heb 'm al 1,5 maand in huis

Wat een boxset. Daar kunnen andere bands een voorbeeld aan nemen. Wat ik niet over zou hebben voor een boxset van Queen in dit format

Nu nog een reunietour met Peter & Steve
Bleuh.
  zaterdag 20 december 2008 @ 23:43:16 #150
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_64193161
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:38 schreef knars het volgende:
CD: Genesis - 1970 - 1975 Box

* knars kickt mede-fans wakker
wtf ik heb dit gemist snel halen dan maar
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:36:41 #151
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74668475
*kick*

Tony geeft in Revolver aan dat er zeker geen definitief einde is, maar hij geeft wel toe dat het erg onzeker is dat ze nog eens bij elkaar zullen komen of in ieder geval nog eens zullen optreden. Een reunie met Peter en Steve heeft hij eigenlijk sowieso al wel afgeschreven. Maar zeker met de huidige fysieke toestand van Phil is het erg onzeker of ook de samenstelling Tony-Mike-Phil ooit nog eens wat gaat doen.

Jammer.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:36:37 #152
136283 knars
Teethgrinder
pi_74681639
Hmmm, tis dat Mike en Tony het waarschijnlijk niet willen, maar een reunie zonder Phil / Peter / Steve... dan toch een terugkeer van Ray?
  zaterdag 14 november 2009 @ 09:15:50 #153
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74688411
Alsjeblieft zeg...
Die is trouwens bezig met een Genesis-cover album he
pi_74688497
Mooi he, die Ray Wilson. Al jaren loopt ie te verkondigen dat ie spijt ervan heeft dat ie aan Genesis is begonnen, maar ondertussen wel 90% van z'n setlist uit Genesis/Phil/Peter materiaal laten bestaan en met een orkest Genesisnummers spelen

Als ie nou eens gewoon met Tony en Mike Selling England ofzo integraal zou doen
Bleuh.
  zaterdag 14 november 2009 @ 09:58:14 #155
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74688689
Flikker toch op man
pi_74688809
Ach man, die PG-era nummers die ze tijdens de Calling All Stations tour deden vond ik prima klinken hoor. Dancing With The Moonlit Knight, stukje Supper's Ready, Carpet Crawlers. Tuurlijk zie ik ze liever met Phil of met Peter, maar als het of niets is of met Ray dan weet ik het wel hoor
Bleuh.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:49:49 #157
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74689393
Ja, oké...
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:56:20 #158
136283 knars
Teethgrinder
pi_74705101
't is een prima zanger en ik begrijp z'n teleurstelling en frustratie naar Genesis toe wel. Dat hij vervolgens idd veel Genesis materiaal opnieuw uitbrengt is wat minder consequent, maar ook weer begrijpelijk voor een broodmuzikant. Het is gelukkig nog niet zo beschamend als bij Iron Maides Paul Di'Anno

Oorspronkelijk zouden ze op de CAS tour ook The Cage doen, maar om een of andere reden is die van de setlist geschrapt. Had ik ook wel graag willen horen. Afterglow had ie ook mooi kunnen brengen.
pi_74711858
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef Hankster het volgende:
*kick*

Tony geeft in Revolver aan dat er zeker geen definitief einde is, maar hij geeft wel toe dat het erg onzeker is dat ze nog eens bij elkaar zullen komen of in ieder geval nog eens zullen optreden. Een reunie met Peter en Steve heeft hij eigenlijk sowieso al wel afgeschreven. Maar zeker met de huidige fysieke toestand van Phil is het erg onzeker of ook de samenstelling Tony-Mike-Phil ooit nog eens wat gaat doen.

Jammer.
Én geen Gabriel, én geen Hackett én geen Collins? Dan wordt het toch langzaam maar zeker tijd om er ook officieel een einde aan te breien.

Al zou het mooi zijn als de 1970-'75-lineup nog eens samen zou spelen. Maar echt reëel acht ik die kans niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74713581
Als Peter Gabriel nou eens gewoon voor één keer zijn imago van wereldverbeteraar opzij zet en wat tijd vrij maakt voor een Lamb Lies Down-show. Maar nee, meneer komt dadelijk in 2010 met een coversalbum. Sinds 2002 geen nieuw werk uitgebracht, en nu met een koffercd komen

[ Bericht 14% gewijzigd door PimD op 15-11-2009 09:44:04 ]
Bleuh.
  zondag 15 november 2009 @ 10:40:40 #161
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74714253
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Én geen Gabriel, én geen Hackett én geen Collins? Dan wordt het toch langzaam maar zeker tijd om er ook officieel een einde aan te breien.
Mwa, daar was de 2007 tour natuurlijk ook wel een beetje voor bedoeld.
quote:
Al zou het mooi zijn als de 1970-'75-lineup nog eens samen zou spelen. Maar echt reëel acht ik die kans niet.
Tony acht die kans al heel erg klein, dus ik denk dat wij als fans dat wel helemaal af mogen schrijven.
pi_77436370
Morgenavond in Uden speelt de Italiaanse band The Watch het Foxtrot-album integraal met nog ander spul uit 1970-1972 van Genesis. Ben benieuwd, horen we die nummers toch nog een keer live... Hopelijk spelen ze White Mountain
Bleuh.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:58:35 #163
136283 knars
Teethgrinder
pi_77436807


voor de liefhebbers: stapels van de Moviebox en de Livebox beiden in het wild gespot bij de Media Markt (Alexandrium). Dit weekend met 19% korting er overheen. Zag zelfs de 180 grams vinyl set van de livebox.

En ik vond er ook een behoorlijk illegaal setje livewerk van de CAS tour. Zowel een 2cd als 2dvd van de registratie door de Poolse TV. Diezelfde die op Youtube goed te vinden is. Helaas geen remaster van de banden van de tv zender, maar een integraal van YT gejatte schijf. Slechte kwaliteit dus!
pi_77437372
Wat moeten die boxen eigenlijk kosten bij de Mediamarkt? Heb de eerste drie boxen ook, dus deze twee moeten er uiteraard ook komen... Dat ze maar eens wat archiefreleases gaan uitbrengen van de 1976 of 1978 tournees
Bleuh.
pi_77446886
Net de setlist gezien die de Watch gisteravond heeft gespeeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bleuh.
pi_81875753
Ben de laatste tijd veel Genesis aan het luisteren. Vandaag een aantal LP's gekocht van deze band, onder andere Foxtrot en The Lamb Lies Down on Broadway. Beide nu 1 keer geluisterd en ik vind het tot nu toe prachtig!
pi_81881835
Oh man wat zou ik graag nog een keer platen als Selling England By The Pound, Nursery Cryme of Trick of the Tail voor het eerst ontdekken
Bleuh.
pi_81886469
In een bokhete zomerdag naar Zuid Frankrijk rijden met Selling England by the Pound op repeat

Mooi was die tijd
pi_81888598
Goh... Ik ken dat oude werk nog helemaal niet zo goed, maar ik heb wél mijn vader's oude LP's gekregen. Bedankt voor de tip!

Alleen jammer dat ik pas over een half jaar weer bij mijn platenspeler ben, klein detail.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_82014597
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Én geen Gabriel, én geen Hackett én geen Collins? Dan wordt het toch langzaam maar zeker tijd om er ook officieel een einde aan te breien.

Al zou het mooi zijn als de 1970-'75-lineup nog eens samen zou spelen. Maar echt reëel acht ik die kans niet.
Laten ze er maar een eind aan breien, vond die laatste reunie collins/banks/rutherford ook behoorlijk zoutloos, dat optreden in Amsterdam was zo futloos. Leuk dat ze die oude nummers weer eens speelde, maar ze liepen er behoorlijk de kantjes eraf. drum-riffs die maar voor de helft gedaan werden, keyboard stukjes die maar voor de helft werden gespeeld. Doe het goed, of doe het gewoon niet.

Neem dan een voorbeeld aan Rush, of heck, Peter Gabriel, in 2007 had hij een setlist met een zwik nummers van z'n eerste plaat, had hij totaal geen problemen mee, sterker nog, die versies klonken waanzinnig.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:37:19 #171
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_82016264
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:59 schreef caustic het volgende:
Peter Gabriel, in 2007 had hij een setlist met een zwik nummers van z'n eerste plaat, had hij totaal geen problemen mee, sterker nog, die versies klonken waanzinnig.
Ik vond dat concert van Gabriel ook behoorlijk zoutloos.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_82016415
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:37 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ik vond dat concert van Gabriel ook behoorlijk zoutloos.
te horen aan de reacties van het publiek was je in de minderheid
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:50:06 #173
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_82016791
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:41 schreef caustic het volgende:
te horen aan de reacties van het publiek was je in de minderheid
Tsja, dat kan. Maar bij Genesis waren de reacties ook enthousiast. Dus dat trekt onze observaties weer een beetje gelijk
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_82018052
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:50 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Tsja, dat kan. Maar bij Genesis waren de reacties ook enthousiast. Dus dat trekt onze observaties weer een beetje gelijk
lol fair enough

maar iemand nog naar Gabriel in september? z'n new blood tour komt naar arnhem:

http://www.petergabriel.com/live/
pi_82176195
Ik moet er heen
pi_113110335
Enorme schop aan dit topic geven. :@

Afgelopen maanden hun zes eerste albums op cd gekocht. Ik begin deze muziek eindelijk in volle glorie te waarderen.

Voor de mensen die het misschien niet kennen: Live 1973



Morgen verwacht ik de albums Wind and Wuthering en A Trick of the Trail. Ben benieuwd!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:13:14 #177
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_113111664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:43 schreef Gewas het volgende:
Enorme schop aan dit topic geven. :@

Afgelopen maanden hun zes eerste albums op cd gekocht. Ik begin deze muziek eindelijk in volle glorie te waarderen.

Morgen verwacht ik de albums Wind and Wuthering en A Trick of the Trail. Ben benieuwd!
De eerste 6 , of 2 t/m 7 ? Ik neem aan dat je The Lamb Lies Down on Broadway niet hebt overgeslagen, toch ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_113112914
Nou, de helft van Lamb Lies Down kun je wat mij betreft zo overslaan hoor :') :D
Bleuh.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:04:46 #179
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_113114144
Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen Ravine en The Waiting Room kan waarderen, maar om nou meteen de helft van dat album over te slaan vind ik ook weer wat overdreven ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_113115859
Nou ja, de helft is misschien wat overdreven. Maar er had van mij wel het e.e.a. uitgeknipt mogen worden. Ik noem een Grand Parade, Waiting Room, Supernatural Anaesthesist, Ravine, Back In N.Y.C.

Maar ja - daar staan dan weer wel pareltjes als The Lamia, het titelnummer, Carpet Crawlers en de Colony Of Slipperman medley tegenover. The Lamia _O_ _O_ _O_

Ergens diep weggestopt heb ik nog steeds een beetje hoop dat ze ooit nog 1x gaan optreden met z'n allen :(
Bleuh.
pi_113129831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:13 schreef fripper het volgende:

[..]

De eerste 6 , of 2 t/m 7 ? Ik neem aan dat je The Lamb Lies Down on Broadway niet hebt overgeslagen, toch ?
Heb het even moeten opzoeken. 2 t/m 7 bedoel ik ja. Inclusief Live 1973.

The Lamb Lies Down on Broadway heb ik zeker niet overgeslagen. Dat album luister ik het meest. Geniaal album.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 08:00:23 ]
pi_113177057
Gister A Trick of the Tail en Wind and Wuthering binnengekregen. Er staat nu niks anders meer aan. Wat een heerlijke muziek. Ik ervaar het als dromerig en zweverig en daar hou ik van.

Weer een prachtige ontdekking.
pi_113182495
Selling England By The Pound is wel mijn persoonlijke favoriet, gevolgd door Foxtrot.
Ik vind Trespass eigenlijk ook een erg vet album,maar het ophemelen van The Lamb Lies Down on Broadway heb ik nooit echt begrepen. Ik vind het een aardig album,maar veel te langdradig.
pi_113192359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:05 schreef Poespas het volgende:
Selling England By The Pound is wel mijn persoonlijke favoriet, gevolgd door Foxtrot.
Ik vind Trespass eigenlijk ook een erg vet album,maar het ophemelen van The Lamb Lies Down on Broadway heb ik nooit echt begrepen. Ik vind het een aardig album,maar veel te langdradig.
Trespass is zeker een vet album!

The Lamb Lies Down on Broadway is denk ik echt zo'n album dat moet groeien. In het begin deed het me weinig, maar na vele luisterbeurten begon het steeds mooier te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 16:01:42 ]
pi_113302767
Afgelopen dagen A Trick of the Tail ongeveer 10 keer geluisterd. Dit bevalt mij heel, heel goed.

Het zijn ook af en toe die kleine momenten die het zo mooi maken: het dromerige einde van Entangled, de piano intro van Mad Mad Moon (en die op het einde nog een keer terugkomt), het refrein van Ripples...

Vind eigenlijk dat er geen zwak moment op dit album zit.

Alleen moet ik Wind and Wuthering nog op me in laten werken.
pi_113303299
Nou ja, Robbery Assault & Battery is toch echt niet zo geniaal als Mad Man Moon, Los Endos of Dance on a Volcano. Maar wel een supergave plaat ja :D _O_
Bleuh.
pi_113408846
Wind and Wuthering afgelopen dagen veel geluisterd. Wat een geniaal album!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:47:13 #188
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_113409992
One for the Vine en de eerste twee delen van de slottrilogie _O_
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:40:32 #189
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_113412310
Ik heb "Trick of theTrail" puur gekocht vanwege "Entangled". Wat een prachtig nummer! _O_
.
pi_113447211
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:47 schreef Inkomen het volgende:
One for the Vine en de eerste twee delen van de slottrilogie _O_
One for the Vine is echt meesterlijk! _O_

Gister zelfs mijn cd van Bach uit de cd speler gehaald om dit prachtige album van Genesis te luisteren. Dat zegt toch wel wat. :P
pi_116056851
Ik luister nu Genesis - Live 1973 (met Peter Gabriel op de zang). Ge-wel-dig. _O_

Dit zit zo mooi in elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 08:02:15 ]
pi_116061436
Ah, ik luister het inmiddels niet zo veel meer - moet wel weer denken aan dat ik m'n vader heb kunnen overtuigen om naar Genesis Live in 2007 te gaan! Beetje balen van het geluid daar in de Arena, maar verder vond ik het een geweldig concert.

One For The Vine en Driving The Last Spike blijven mooie nummers.
pi_116137212
Afgelopen dagen weer veel Genesis geluisterd. Favoriete albums van me zijn:

-Nursery Cryme
-Foxtrot
-Selling Engeland by the Pound
-Live 1973

Het gaat maar niet vervelen. Vooral Selling... heb ik de afgelopen jaren al zo vaak geluisterd, blijft prachtig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2012 07:55:17 ]
pi_116137326
Ik gebruik de muziek van Genesis als zelfmedicatie. Word er helemaal rustig van.
pi_116183609
Gister het live album Seconds Out besteld.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:39:47 #196
136283 knars
Teethgrinder
pi_116233734
De meest actieve muzikant van het zooitje, Steve Hackett, komt met een all star ensemble op zijn Genesis Revisited II album :)

http://www.prog-sphere.co(...)enesis-revisited-ii/
pi_116448317
Ik luister al de hele week Seconds Out. Ik denk dat dit vanaf nu mijn favoriete Genesis album is. Deze muziek is haast perfect.
pi_116600480
Seconds Out heb ik al heel vaak geluisterd... Echt een fantastisch album. Staat eigenlijk geen zwak moment op vind ik, en aan de stem van Phil Collins ben ik ook gewend geraakt.

Hoogtepunt vind ik wel de laatste 5 minuten van Supper's Ready, waarin het laatste deel langzamer gespeeld is dan de studioversie (waardoor het echt episch klinkt) en dan op het einde dat de laatste tonen verdwijnen naar de achtergrond... Prachtig.

Genesis leeft niet echt meer op FOK! heb ik het idee? :@
pi_116608810
Er is gewoon weinig nieuws te melden. Dadelijk in november komt de 1976-1982 box opnieuw (op vinyl dit keer), samen met een nieuwe 180-grams vinyl persing van Seconds Out. Voor de rest is het verdomd rustig.

Zo zonde, aangezien ze een van de weinige 'grote' bands van de jaren '70 zijn waar iedereen nog van leeft, er geen (grote?) ruzies zijn etc. Zul je zien dat er over een jaar of 5-10 eentje de pijp uit gaat en dan gaan ze klagen dat het zo zonde is dat ze nooit meer een 5-mans reunie hebben gedaan :')
Bleuh.
pi_116611158
Ja, zoiets las ik al op Facebook! :) De 1976-1982 box lijkt me wel tof, veel uit die periode ken ik (nog) niet.

Nou ja, ik heb wel nog 3 Genesis LP's liggen uit de jaren 80. Ooit gekregen van iemand, maar ik durf ze niet af te spelen omdat ze zwaar beschadigd zijn. Misschien kan ik de hoezen nog eens aan de muur hangen ofzo. :D
pi_116633631
Ik heb Invisible Touch en Abacab toch maar even geluisterd... Dit doet me echt helemaal niks.

Ik denk dat ik de periode na "And then there were three" niet zo interessant vind.
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:32:15 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_116637603
Duke is wel een geweldig album. Onderschat, terwijl er echt geweldige nummers op staan. Altijd veel beter gevonden dan ATTWT. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116655640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:32 schreef OProg het volgende:
Duke is wel een geweldig album. Onderschat, terwijl er echt geweldige nummers op staan. Altijd veel beter gevonden dan ATTWT. :)
Dat album moet ik dan zeker eens gaan checken. :)

Zojuist heb ik verschillende sites gevonden waar mensen ook heel positief over dat album zijn.

Wat opzich wel apart is is dat ik de bekende popliedjes van Genesis wel relaxt vind om naar te luisteren (wat ik normaal niet vaak heb). Bijvoorbeeld Land of Confusion en Follow You Follow Me vind ik fijne nummers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2012 19:56:53 ]
pi_116663785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:32 schreef OProg het volgende:
Duke is wel een geweldig album. Onderschat, terwijl er echt geweldige nummers op staan. Altijd veel beter gevonden dan ATTWT. :)
Ik was vroeger ook zo'n Collins-era hater die alles nadat PG weg ging niks vond :D Maar eigenlijk zijn het (zeker tot en met Abacab) prima/briljante albums. Genesis/Invisible Touch wordt dan weer wel een beetje heel commercieel (maar wel supergave nummers als Silver Rainbow, The Brazilian). Het was gewoon een supergave band, eeuwig zonde dat ze niet gewoon af en toe nog wat concerten doen :(

Favorieten van de verschillende era's:

Peter Gabriel era
White Mountain _O_
Fountain of Salmacis
Harlequin
Watcher of the Skies
Cinema Show
Dancing With The Moonlit Knight _O_ _O_
The Lamia _O_ _O_

Vroege Phil era
Dance On A Volcano/Los Endos _O_ _O_
Eleventh Earl of Mar _O_ _O_
One For The Vine _O_ (vooral de live versie)
Ballad of Big _O_
Duke's Travels / Duke's End _O_

"Commerciele" Phil era
Silver Rainbow
Keep It Dark
The Brazilian
Dreaming While You Sleep

Baasjes _O_
Bleuh.
pi_116693168
Van het Phil era ken ik nog niet genoeg om er een mooi lijstje van te maken, maar als ik een lijstje zou maken met favoriete Genesis nummers zou het er ongeveer zo uit zien:

The Musical Box (en dan met name de versie op "1973 Live" _O_ )
Supper's Ready
Cinema Show (Seconds Out versie) _O_
Firth of Fifth
The Carpet Crawlers (dit lied heb ik altijd helemaal super gevonden)
One for the Vine
Watcher of the Skies
Burning Rope
Afterglow

Maar dit lijstje zou morgen zo weer anders kunnen zijn.

PS: Vandaag heb ik de albums Duke en Three Sides Live besteld. :7
pi_116767977
Three Sides Live heb ik binnen. Ik heb de versie met als laatste nummers: Afterglow, One for the Vine, Fountain of Salmacis, It/Watcher of the Skies. Echt een heerlijk album weer.

En ik heb mijn Genesis LP's op de muur gehangen.

pi_116818913
Nog 1 bericht achterlaten en dan hou ik op, voordat ik het topic kaap.

Duke heb ik binnen en inmiddels 5 keer geluisterd. Wat een enorme heerlijkheid. Nog bedankt voor de tip, OProg!

Ik denk wel dat mijn zoektocht naar andere albums van Genesis is opgehouden. Invisible Touch en Abacab pakken me (nog steeds) niet. Maar als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!
pi_116819056
And Then There Were Three natuurlijk _O_ En Trespass is ook de moeite!
Bleuh.
pi_116819209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:11 schreef PimD het volgende:
En Trespass is ook de moeite!
Dat vind ik zonder moeite hun beste album.
I feel kinda Locrian today
pi_116819413
Oh nee, ik vind 'm bij lange na niet zo goed als Selling England ofzo. Maar White Mountain is natuurlijk wel supergaaf. Die tekst _O_
Bleuh.
pi_116820645
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:11 schreef PimD het volgende:
And Then There Were Three natuurlijk _O_ En Trespass is ook de moeite!
Die albums heb ik alle 2 al. Maar niet op LP. :P

Trespass is een van mijn favoriete albums met Peter Gabriel. :Y
pi_117118752
Weer een week lang veel Genesis geluisterd.

Selling England by the Pound blijft toch mijn favoriet. Alleen snap ik niet waarom ze More Fool Me erin hebben gestopt. Zeker geen slecht nummer, maar het past totaal niet bij de rest van het album. Battle of Epping Forest ben ik wel enorm gaan waarderen, ook vanwege de mooie teksten.

Dit was dit toch echt een wonderbaarlijke band in de jaren 70. Zulke prachtige muziek hebben ze gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2012 16:43:31 ]
pi_117119550
Battle kan ik na 10+ jaar Genesis luisteren nog steeds niet echt waarderen. Het gaat me echt te lang door. Hoogtepunt van Selling England blijft voor mij toch wel Dancing With The Moonlit Knight _O_
Bleuh.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:51:22 #215
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_117121156
"Entangled" van "A Trick Of The Tail": prachtig! _O_

.
pi_117121928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:07 schreef PimD het volgende:
Battle kan ik na 10+ jaar Genesis luisteren nog steeds niet echt waarderen. Het gaat me echt te lang door. Hoogtepunt van Selling England blijft voor mij toch wel Dancing With The Moonlit Knight _O_
Dancing with the Moonlit Knight vind ik misschien wel het beste wat ze ooit gemaakt hebben. _O_

Maar Battle of Epping Forest heeft halverwege het lied een aantal zeer mooie stukken vind ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"Entangled" van "A Trick Of The Tail": prachtig! _O_

Ja, echt geweldig! Vooral dat einde. _O_

Denk dat ik morgen nog eens A Trick of the Tail op m'n gemak ga luisteren. Toch een heerlijk dromerig album.
pi_117122175

Dat stuk dat het opgebouwd wordt tot een climax, die op minuut 6:30 komt... Dat doet me sterk denken aan de Haydn Variaties van Brahms. Echt heerlijk voor je oren.
pi_117303305
Dit staat dus op mijn versie van Three Sides Live:


Wat een kracht, wat een energie in deze opname. Kippenvel muziek. :D
pi_117394266
The Lamb blijft wat mij betreft het beste album van Genesis. Hoewel Selling England natuurlijk de wat opzichtige klassieker is. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_117454146
Ik ben Duke de afgelopen dagen steeds meer gaan waarderen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:24:27 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_117454231
quote:
6s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:14 schreef Gewas het volgende:
Ik ben Duke de afgelopen dagen steeds meer gaan waarderen.
Mooi zo. ^O^
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:39:33 #222
136283 knars
Teethgrinder
pi_117455399
Duke is dan ook echt een briljant album. Heeft alle facetten van de oudere en nieuwere Genesis in zich, en dan ook nog eens Duke's Travels / Duke's End op 't end...

Wel grappig wat PimD zegt over Battle of Epping Forest. Op plaat / cd skip ik hem snel omdat het wat verveelt in vergelijking met de andere nummers van Selling England. Een paar jaar geleden was ik bij een concert van Re-Genesis en die speelden hem live, waardoor ik ineens hoorde hoeveel er (subtiel) gebeurt in dat nummer. Stiekem toch gewoon een heel goed nummer, maar de originele albumversie blijft wat mat.

Al weet ik niet of dat op de opgepoetste versie van een paar jaar geleden inmiddels is verbeterd?
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:02:25 #223
14505 OProg
A Life in Music
pi_117455852
Die remasters klinken echt geweldig. Ik heb deze albums vanaf dat ik jong was honderden keren zitten luisteren. En toen de remasters verschenen hoorde ik ineens hele nieuwe dingen die me nooit opgevallen waren. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118159654
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:24 schreef OProg het volgende:

[..]

Mooi zo. ^O^
Van alle Genesis albums heb ik Duke de afgelopen weken het meest geluisterd. Zit bijna geen zwak moment op het album naar mijn mening... Zelfs Misunderstanding ben ik gaan waarderen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:39 schreef knars het volgende:
Duke is dan ook echt een briljant album. Heeft alle facetten van de oudere en nieuwere Genesis in zich, en dan ook nog eens Duke's Travels / Duke's End op 't end...
Helemaal mee eens.

Dat oude en nieuwere Genesis hoor je ook duidelijk terug op Three Sides Live. Dat album luister ik ook nog regelmatig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 08:31:56 ]
pi_118317797
Zeg... ik heb de afgelopen dagen veel naar The Lamb Lies Down on Broadway geluisterd, en de muziek begint steeds mooier te worden.

Gister ook nog dat hele verhaal achter dit album gelezen wat in het boekje staat. Wat een supertof verhaal. _O_

Ik denk dat dit mijn nieuwe favoriete album is.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:38:55 #226
14505 OProg
A Life in Music
pi_118318217
Dan ga je deze ook heel erg goed vinden:


:)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118329498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:38 schreef OProg het volgende:
Dan ga je deze ook heel erg goed vinden:

[ afbeelding ]
:)
Ik heb het opgezocht... dat lijkt me zeker een hele mooie box. Alleen zie ik dat ze er op internet hele hoge prijzen voor vragen. ;( En ik ben niet zo van het downloaden...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:06:37 #228
14505 OProg
A Life in Music
pi_118338685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:03 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb het opgezocht... dat lijkt me zeker een hele mooie box. Alleen zie ik dat ze er op internet hele hoge prijzen voor vragen. ;( En ik ben niet zo van het downloaden...
Euro of 55 moet toch wel lukken denk ik. Je krijgt er ook een mooi boek bij. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118341201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Euro of 55 moet toch wel lukken denk ik. Je krijgt er ook een mooi boek bij. :)
Het is de 55 euro zeker meer dan waard.
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:16:12 #230
14505 OProg
A Life in Music
pi_118342861
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:51 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Het is de 55 euro zeker meer dan waard.
Zeker. :Y
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118362906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Euro of 55 moet toch wel lukken denk ik. Je krijgt er ook een mooi boek bij. :)
Dat is al een veel betere prijs. Op Bol.com vragen ze er tweedehands 135 euro voor.

Ik zou deze box/boek echt graag willen hebben. Weten jullie misschien een (betrouwbare) site waar ze dit verkopen? :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:03:17 #232
14505 OProg
A Life in Music
pi_118363459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:19 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat is al een veel betere prijs. Op Bol.com vragen ze er tweedehands 135 euro voor.

Ik zou deze box/boek echt graag willen hebben. Weten jullie misschien een (betrouwbare) site waar ze dit verkopen? :)
http://www.discogs.com/sell/list?release_id=833012&ev=rb

Nooit problemen mee gehad. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118368530
quote:
Dat ziet er goed uit. Thanks! :D

Vanmiddag even kijken hoe het allemaal werkt, en dan bestel ik hem van die site.
pi_118376597
Ik heb mn collectie compleet.. alles van 't eerste album t/m A Trick of the Tail ;)
pi_118378505
Jullie maken me wel jaloers met het kopen en/of bezitten van die boxen. Ik, als 'arme' student, was zeer blij dat ik voor een tientje Selling England By The Pound kon kopen :P
pi_118379237
Mn Genesis / Gabriel CD collectie was een paar jaar geleden al compleet, zijn niet zoveel albums hoor en alles ligt bij mn familie in Nederland. Ik woon nu alweer een kleine twee jaar in Turkije en koop geen CD's hier. Als ik nog muziek koop is 't via iTunes. Mocht ik ooit weer eens terug gaan naar NL dan hoef ik 't niet mee te zeulen. Allemaal overbodige ballast :)
pi_118382823
Aha. Ik heb Genesis nog niet zo heel lang geleden 'ontdekt', dus ook nog niet zolang bezig met het verzamelen van de CD's. Maar uiteindelijk komen ze er wel, denk ik.
pi_118383074
Ik vind die Archive sets helemaal niet boeiend, maar ik ben dan ook geen groot fan van live materiaal. Ik had liever wat demo's en onuitgebrachte tracks gezien, of alternate versies (bijv. een instrumentale Dancing With The Moonlit Knight ofzo _O_). Maar ja, het hoort wel bij de verzameling natuurlijk :)
Bleuh.
pi_118383456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:00 schreef PimD het volgende:
Ik vind die Archive sets helemaal niet boeiend, maar ik ben dan ook geen groot fan van live materiaal. Ik had liever wat demo's en onuitgebrachte tracks gezien, of alternate versies (bijv. een instrumentale Dancing With The Moonlit Knight ofzo _O_). Maar ja, het hoort wel bij de verzameling natuurlijk :)
Als er een gigantische berg liefhebbers van instrumentale heruitgaven zijn dan zie ik een goudmijntje voor de band met de man achter de mixer die de stemmen wegschuift. Genesis, Queen en Beatles-boxen vol
pi_118383655
Van mij mogen ze, ik zou de hele bende opnieuw kopen. Acts als bijv. de Pet Shop Boys leveren al een instrumentale CD mee met de deluxe edities van hun laatste paar albums. Ik zou zonder problemen instrumentale versies van bijv. A Trick Of The Tail kopen, of A Night At The Opera van Queen. Het liefst natuurlijk in een super-deluxe box :D
Bleuh.
pi_118414916
Ik durf het toch niet aan om die box via het buitenland te bestellen. Heb dat ook nooit eerder gedaan.

Ik denk dat ik maar wacht tot ik hem een keer in Nederland tegenkom.

Zojuist Nursery Cryme op LP geluisterd en daarna op cd. De cd klinkt toch echt beter. Dat remasteren hebben ze toch mooi gedaan.
pi_118414956
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:35 schreef BlindeMeloen het volgende:
Jullie maken me wel jaloers met het kopen en/of bezitten van die boxen. Ik, als 'arme' student, was zeer blij dat ik voor een tientje Selling England By The Pound kon kopen :P
Dan zal je Foxtrot denk ik ook prachtig vinden. :)
pi_118417259
quote:
Dan zal je Foxtrot denk ik ook prachtig vinden. :)
Ja, dat vind ik ook een mooi album. Maar die heb ik nog niet zo vaak geluisterd. Van Foxtrot ken ik eigenlijk alleen Supper's Ready goed. Ik vind het heel mooi hoe ze van al die losse stukken een groot stuk hebben gemaakt.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:32:47 #244
14505 OProg
A Life in Music
pi_118498149


Steve Hackett met een berg bekende namen:

quote:
Er zijn meer details vrijgekomen van de aankomende cd van Steve Hackett “Genesis Revisited II”, die op 22 oktober aanstaande bij Inside Out/EMI Records zal uitkomen. Op het dubbelalbum staan nummers uit het gouden Genesis / Hackett tijdperk. Hij heeft maar liefst vijfendertig gastmuzikanten uitgenodigd om de speciale sfeer die op de nummers te horen waren in de heruitgave vast te houden. Enkele bekende namen zijn: Steven Wilson (Porcupine Tree), Mikael Akerfeldt (Opeth), Simon Collins (Phil Collins’ zoon), Amanda Lehmann, Conrad Keely, Francis Dunnery, Neal Morse, John Wetton, Nad Sylvan, Nik Kershaw, Steve Rothery en Roine Stolt. Als drummers zullen Jeremy Stacey en Gary O’Toole op de trommels roffelen. Steve Hackett zal ook live on stage te bewonderen zijn met dit repertoire tijdens een tournee.
Niet wereldschokkend natuurlijk, maar wel erg leuk. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door OProg op 27-10-2012 16:02:20 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118498527
Ik heb die eerste CD wel eens geluisterd. Niet echt iets voor mij. Dat ze maar gewoon met z'n 5en wat gaan doen ;) :D
Bleuh.
pi_119245595
Zeg.... The Lamb Lies Down on Broadway is een van de grootste meesterwerken ooit.

Wilde ik even kwijt.
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:17:01 #247
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119298601
Meh, Nursery Cryme en Selling England zijn stukken beter dan the Lamb :)
pi_119300580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:46 schreef Gewas het volgende:
Zeg.... The Lamb Lies Down on Broadway is een van de grootste meesterwerken ooit.

Wilde ik even kwijt.
Eens. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Burning bridges gives you so much more
pi_119305521
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 00:04 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Eens. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden.
:)

Dit vind ik één van de mooiste stukken van The Lamb:


Het is alsof je naar Bach zit te luisteren.

Om daarna verder te gaan in In the Rapids.


Hang on John! We're out of this at last.
Something's changed, that's not your face.
It's mine! It's mine!


Om daarna af te sluiten met "It".

Ik vind dit zo mooi he. Ben helemaal gek van dit album.
pi_119310037
Mijn favorieten zijn 'The Lamia', 'The Light Dies Down on Broadway' en 'The Chamber of 32 Doors'. Geweldig hoe de eerste helft van het album wordt afgesloten. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_119310087
The Lamia is ook een van mijn favorieten _O_
Bleuh.
pi_119317049
Gaat het hier in deze thread zo goed over de enige boeiende Genesis-era, moet er weer iemand het verpesten. ;(
Burning bridges gives you so much more
pi_119317108
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:36 schreef Gatenkaas het volgende:
Gaat het hier in deze thread zo goed over de enige boeiende Genesis-era, moet er weer iemand het verpesten. ;(
O+
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:45:31 #255
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119317282
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:36 schreef Gatenkaas het volgende:
Gaat het hier in deze thread zo goed over de enige boeiende Genesis-era, moet er weer iemand het verpesten. ;(
Genesis met Peter is niet te behappen man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:54:17 #256
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_119317517
Tuurlijk wel!
.
pi_119317687
Paar jaar terug een keer Lamb lies down geluisterd, weinig van blijven hangen, op In the cage na. Afgelopen weken aan A trick of the tail begonnen en Selling England, vooral die eerste, onwaarschijnlijk mooi album. Vooral de combo Entangled/Squonk/Mad man moon O+. SEBTP maakt tot nu toe iets minder indruk, maar bv. Firth of fifth is ook erg mooi.

Straks maar eens aan Wind & wuthering, ATTWT en Duke beginnen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:41:45 #258
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119325820
Nee, de PG tijd vind ik toch nog altijd het beste van Genesis en vooral, ik heb het al eens gezegd, Nursery Cryme en Selling England. Maar van het Collins tijdperk vind ik Duke eruit springen, alhoewel Trick, Wind en And Then There Were Three ook rete goed zijn O+

Het 1983 album is nog ok maar dan zwakt het voor mij af. Die albums hebben nog wel wat kleine pareltjes maar het meeste wat erop staat zijn naar mijn mening fillers helaas.

Maar dat heb ik ook met Yes.. het oudere vroege jaren 70 werk steekt kop en staart boven het jaren 80 en 90 werk uit, maar het ligt er maar net aan waar je van houdt.
pi_119326206
Ik vind zelf beide tijden interessante elementen hebben. De meesterlijke langere nummers, haast composities uit de tijd met Peter Gabriel als Supper's Ready en Stagnation.
Maar ook de sterke popsongs als Turn it on Again en Invisible Touch of de 'journey songs' (zoals Mike of Phil ze noemt in een van de interviews op de DVD van de heruitgave van Invisible Touch) als Tonight, Tonight, Tonight of Driving the Last Spike.

Maar zo lijkt het of ik alles leuk vind. Maar het eerste album is nou niet echt iets wat ik per se moet hebben. Maar ook nummers als Hold on my heart bezorgen mij enigszins braakneigingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door BlindeMeloen op 17-11-2012 21:58:52 ]
  zaterdag 17 november 2012 @ 23:10:16 #260
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119329079
Oh ik vind zelfs Jesus He Knows Me goed te doen of Throwing It All Away. Maar toch, als ik moet kiezen, dan kies ik Can-Utility VS Jesus He Knows Me ;)
Alhoewel je eigenlijk deze twee tijdperken niet echt met elkaar mag vergelijken.
pi_119329123
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:10 schreef RonB79 het volgende:
Oh ik vind zelfs Jesus He Knows Me goed te doen of Throwing It All Away. Maar toch, als ik moet kiezen, dan kies ik Can-Utility VS Jesus He Knows Me ;)
Alhoewel je eigenlijk deze twee tijdperken niet echt met elkaar mag vergelijken.
De frontman van Porcupine Tree zingt Can Utility op het album Genesis Revisited II van Steve Hackett. Best de moeite waard. :)
Burning bridges gives you so much more
  zondag 18 november 2012 @ 01:03:01 #262
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_119332733
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:11 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

De frontman van Porcupine Tree zingt Can Utility op het album Genesis Revisited II van Steve Hackett. Best de moeite waard. :)
Laat ik toevallig een paar DVD-A's hebben van Porcupine Tree :D
En natuurlijk heeft deze man alle King Crimson albums opnieuw geremixed in 5.1!
pi_119728761
Net 'The Lamb Lies Down on Broadway' in z'n geheel geluisterd. En iets anders dan 'wauw' kan ik niet uitbrengen.
pi_119740135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:37 schreef BlindeMeloen het volgende:
Net 'The Lamb Lies Down on Broadway' in z'n geheel geluisterd. En iets anders dan 'wauw' kan ik niet uitbrengen.
Jup, geweldig.. Daarna besloot de drummer te gaan zingen.

Eerste reacties waren "not so bad", later werd het meer "bad, but not so"
pi_119754384
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jup, geweldig.. Daarna besloot de drummer te gaan zingen.

Eerste reacties waren "not so bad", later werd het meer "bad, but not so"
Ja, ik weet dat Phil daarna is gaan zingen. Maar toch bedankt voor de info :) Misschien dit weekend A Trick of the Tail, Wind and Wuthering en/of And Then There Were Three luisteren. Die heb ik nog nooit in z'n geheel gehoord. En ondanks dat de muziek toegankelijker werd in de jaren '80 vind ik sommige dingen uit die periode wel heel goed gemaakt. Maar dat is misschien omdat ik zelf ook muziek maak.
pi_119755661
Trick of the Tail is best aardig maar daar werd 't al wat oppervlakkiger en bij Wind en Wuthering ben ik afgehaakt. Dat is soms net gospel met wat progressieve tierlantijntjes :).
pi_119756477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:15 schreef Beathoven het volgende:
Trick of the Tail is best aardig maar daar werd 't al wat oppervlakkiger en bij Wind en Wuthering ben ik afgehaakt. Dat is soms net gospel met wat progressieve tierlantijntjes :).
Wind and Wuthering kon ik ook nooit echt inkomen, maar het is niet zo gek dat Steve Hackett hierna de band uitstapte. Trick of the Tail vind ik daarentegen nog wel een goed album.

Sowieso heeft Hackett goede albums gemaakt als Voyage of the Acolyte en Spectral Mornings. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_119760229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:36 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Wind and Wuthering kon ik ook nooit echt inkomen, maar het is niet zo gek dat Steve Hackett hierna de band uitstapte. Trick of the Tail vind ik daarentegen nog wel een goed album.

Sowieso heeft Hackett goede albums gemaakt als Voyage of the Acolyte en Spectral Mornings. :)
Die moet ik nog eens proberen :)
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2012 @ 21:14:19 #269
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119933808
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_119934524
Ik heb The Watch 2 of 3 jaar geleden Foxtrot zien doen. Voor een tientje entree best leuk hoor. Jammer dat The Musical Box zo schofterig duur is, no way dat ik 50 euro ga betalen voor een veredelde coverband :D
Bleuh.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2012 @ 21:39:41 #271
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119935274
Hier inderdaad een tientje en een mooie set. Wel veel van Wind & Wuthering en Trick Of The Tail (ze sloegen Foxtrot en Selling England helemaal over!), maar ik klaag niet.
Mijn recensie hier.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_120054053
W&W wil nog niet helemaal bezinken maar One for the vine steekt er iig wel met kop en schouders bovenuit. Wat een prachtige muziek.
pi_120057008
Oja, Peter Gabriel:


Briljant nummer. _O_
Burning bridges gives you so much more
pi_120074447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:56 schreef Gatenkaas het volgende:
Oja, Peter Gabriel:


Briljant nummer. _O_
Maar deze is mooier ;)

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 8 december 2012 @ 15:11:19 #275
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_120075006
zo is dat !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_120101520
quote:
Klopt. Water Music I & II maken het wel af. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_120414892
Zomaar even een vraag tussendoor. Wat vinden jullie eigenlijk van Rewiring Genesis met hun tribute-CD van The Lamb? Ik vind het zelf knap hoe ze het na kunnen spelen. Maar het is het toch allemaal (net) niet.

Bij gebrek aan (goede) YouTube filmpjes een link naar Grooveshark, waar het hele album te beluisteren is: http://grooveshark.com/#!(...)+On+Broadway/4126296
  maandag 17 december 2012 @ 14:06:30 #278
14505 OProg
A Life in Music
pi_120415273
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:57 schreef BlindeMeloen het volgende:
Zomaar even een vraag tussendoor. Wat vinden jullie eigenlijk van Rewiring Genesis met hun tribute-CD van The Lamb? Ik vind het zelf knap hoe ze het na kunnen spelen. Maar het is het toch allemaal (net) niet.
De spelen het juist niet na maar geven het een hele eigen draai waardoor dit een leuk tribute is geworden. Ook het feit dat ze de arrangementen aangepast hebben bij een reeks nummers maakt het zeer aardig.

Dan heb ik aan de andere kant veel tribute's waar het wel echt draait om zo goed mogelijk naspelen. Vier albums van ReGenesis, Supper's Ready van Magna Carta. The Fox Lies Down van Mellow Records.

Ik heb trouwens ook nog een album met cover van oa John Wetton, Ford, Flower Kings en Brand X. Dat is wel weer erg leuk. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120416376
Ik vind het op de keuze van de instrumenten na niet heel erg veranderd. Dit hoeft natuurlijk ook niet, maar soms vind ik het een bijna een musical worden. Vooral met de (keyboard)solo in The Colony of Slippermen die door een accordeon wordt gespeeld.
  maandag 17 december 2012 @ 14:36:25 #280
14505 OProg
A Life in Music
pi_120416450
De nummers blijven uiteraard in de basis hetzelfde. :)

Maar de door mij genoemde voorbeelden zijn natuurlijk echt 'hoor eens hoe goed wij het na kunnen spelen'. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120416793
Zeker, maar daar zijn die bands ook voor opgericht. En misschien was mijn omschrijving van Rewiring Genesis een beetje ongelukkig gekozen. :) Het album is ok, maar het zal het nooit halen bij het origineel.
  Redactie Frontpage maandag 4 februari 2013 @ 22:19:39 #282
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_122488026
Ik hoor nu Steve Hackett's Genesis Revisited II voor het eerst. Wat is het goed gedaan, zeg.
Het ligt allemaal wel dicht bij het origineel en is daarom niet zo heel verrassend. Maar het klinkt retegoed, vind ik.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 4 februari 2013 @ 22:23:04 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_122488266
Klopt. Vooral een erg mooi album. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122511279
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:19 schreef bazbo het volgende:
Ik hoor nu Steve Hackett's Genesis Revisited II voor het eerst. Wat is het goed gedaan, zeg.
Het ligt allemaal wel dicht bij het origineel en is daarom niet zo heel verrassend. Maar het klinkt retegoed, vind ik.

:X
Erg sterk inderdaad. De remakes van zijn eigen nummers passen er ook perfect bij. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_122774390
Zag gisteren op 192.tv (digitale zender met vooral muziekclips uit het piratentijdperk van Veronica) een filmpje van een optreden van Flaming Youth, de band waarin Phil Collins drumde voordat hij in 1970 overstapte naar Genesis.




Phil Collins als achttienjarige nozem met lang haar. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_122818002
Het einde van het eerste deel van The Lamb...

Zo vrolijk...


En dit lied was mijn kennismaking met Genesis.




[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 08:12:58 ]
pi_122823733
Nu Abacab op Radio 2. _O_ Was een bescheiden hit, maar hoor je eigenlijk zelden op de radio. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:07:46 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122823804
Peter is jarig vandaag :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122823860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef eriksd het volgende:
Peter is jarig vandaag :P
Alweer 63 geworden. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Redactie Frontpage woensdag 13 februari 2013 @ 12:48:11 #290
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_122825240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:07 schreef eriksd het volgende:
Peter is jarig vandaag :P
Mijn papa ook. 79.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_124412893
Genesis op de piano.


Alsof je naar een klassiek stuk aan het luisteren bent.

Maar goed, ik heb afgelopen tijd weer af en toe Genesis geluisterd. Op het moment is A Trick of the Tail mijn favoriete album.

Wat een mooie muziek hebben ze toch gemaakt.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 maart 2013 @ 18:20:13 #292
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_124414011


Deze blijft het. Toevallig vandaag weer eens gedraaid.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_125342413
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:32 schreef OProg het volgende:
[ afbeelding ]

Steve Hackett met een berg bekende namen:

[..]

Niet wereldschokkend natuurlijk, maar wel erg leuk. :)
Ik heb van dit album het een en ander geluisterd. Dit klinkt onwijs goed, ik heb het album meteen besteld. Als je deze moderne uitvoeringen hoort, hoor je hoe goed hun liedjes eigenlijk waren. :)

(Late reactie van mij..)

Yeah, weer into Genesis. :P
pi_125358553
Dat album die ik had besteld heeft de verkoper geannuleerd. Geen idee waarom.

Nu deel 1 van Genesis Revisited besteld, want wat ik daarvan heb gehoord klinkt ook heel goed!
pi_125401225
Het album is net binnengekomen. *O*

Ik ben ook met de akoestische gitaar Genesis liedjes aan het oefenen.


Dat stuk vanaf minuut 3:41 is enorm leuk om te spelen.
pi_125408500
Dat stukje wat ik hierboven had neergezet heb ik op de akoestische gitaar gespeeld. :)


Geluidskwaliteit is slecht, maar dat is omdat ik het met de fotocamera heb opgenomen (ik heb geen andere opnameapparatuur). :+
pi_125475737
Voor als iemand geïnteresseerd is, ik heb een nieuwe opname gemaakt van After The Ordeal:


Als je de muziek zo speelt kom je er achter hoe mooi de muziek van Genesis eigenlijk in elkaar zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 12:46:25 ]
pi_125548985

Dit album is bijna niet uit mijn cd-speler te krijgen. Deze modernere uitvoeringen bevallen mij enorm goed.

Genesis Revisited 2 staat nu ook in de bestelling.
pi_125550872
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:40 schreef Gewas het volgende:

Dit album is bijna niet uit mijn cd-speler te krijgen. Deze modernere uitvoeringen bevallen mij enorm goed.

Genesis Revisited 2 staat nu ook in de bestelling.
Revisited 2 is zelfs nog beter. ;)
Burning bridges gives you so much more
pi_125552778
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:51 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Revisited 2 is zelfs nog beter. ;)
Ik ben zeer benieuwd. :) Album komt hopelijk volgende week binnen, wat ik er tot nu toe van gehoord heb klonk heel erg goed.

Als jullie het oke vinden open ik straks een nieuw deel. Ik zal proberen een mooie OP in elkaar te zetten. :+
pi_125552933
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:47 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd. :) Album komt hopelijk volgende week binnen, wat ik er tot nu toe van gehoord heb klonk heel erg goed.

Als jullie het oke vinden open ik straks een nieuw deel. Ik zal proberen een mooie OP in elkaar te zetten. :+
Doe je ding!
Burning bridges gives you so much more
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')