abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22312407
Toch wel zo'n beetje de belangrijkste band uit mijn verzameling. Ik vind zowel de periode met als zonder Peter Gabriel goed. Ja, zelfs de periode dat ze populair werden.

Fans van goede muziek, maar die het cd-werk van Genesis nog niet kennen zijn mazzelaars. Als je de nummers die je kent al goed vind, zal er een wereld voor je opengaan.

Aangeraden volgorde van kopen/luisteren/downloaden:
1. A trick of the tail (1976)
2. Seconds Out (live) (1977)
3. Selling England by the pound (1973)
4. Wind and wuthering (1976)

Daarna ben je of genezen, of verslaafd. In het laatste geval kan je verder gaan met:

5. Foxtrot (1972)
6. Duke (1980)
7. Nursery cryme (1971)
8. The lamb lies down on Broadway (1974), mijn favoriet
pi_22312440
The cinema show, land of confusion, mama, i can't dance
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 30 september 2004 @ 18:18:35 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_22312547
* Viking84 phil collins beter vindt dan peter gabriel
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 september 2004 @ 18:19:40 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_22312575
Ik zou Foxtrot al in de eerste lijst zetten, gewoon beginnen met 'Selling England'. daarna 'Foxtrot', 'Lamb' , 'ATOTT' , 'W&W' en dan 'Seconds Out'.

Daarna kan je nog bij het begin beginnen./
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_22312757
Ik denk dat ik zo'n mazzelaar ben dan aangezien ik nog maar bar weinig van ze ken, voor zover ik weet. Die 1e cd is dus dé aanrader?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  donderdag 30 september 2004 @ 18:54:22 #6
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22313259
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:29 schreef Fixxxer het volgende:
Ik denk dat ik zo'n mazzelaar ben dan aangezien ik nog maar bar weinig van ze ken, voor zover ik weet. Die 1e cd is dus dé aanrader?
Nee , Selling England by the pound is dé aanrader. Maar alles van Trespass tot aan Seconds Out is erg mooi
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22322349
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:54 schreef fripper het volgende:

[..]

Nee , Selling England by the pound is dé aanrader.
Haha ok dan heb ik toch het goeie album aangeklikt (andere waren niet voorradig)
pi_22323634
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:29 schreef Fixxxer het volgende:
Yep. Maar, zoals door anderen gezegd, Selling is zeker ook een goeie. Als ie binnen is (je download em? goed zo!), zoek daarna dan ook naar Trick en Wind. En Foxtrot voor naast Selling. Dan heb je een aardig idee waar Genesis voor staat.

Als je ze een paar keer gedraaid heb (geef het de tijd), geef dan ff feedback, wil je? Vinden we leuk
pi_22323708
Ik ken alleen Selling, maar ik ben eraan verslingerd, vooral aan Firth of Forth.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22324914
Hehe, das goed, wordt wel volgende week.
pi_22327865
Eigen volgorde:
  • Selling England by the Pound
  • Foxtrot
  • Trick of the Tail
  • The Lamb Lies Down on Broadway
  • Nursery Crime
  • Wind And Wuthering

Daarna ergens de beide livealbums (Genesis Live en Seconds Out) en Trespass en dan is de Steve Hackett periode wel vol .

alhoewel Steve Hackett - Voyage of the Acolyte uitstekend op Selling/The Lamb aansluit in mijn oren
  • "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_22328549
    Tot en met Duke kan ik Genesis erg waarderen (vooral de Nursery Cryme - Wind & Wuthering periode is geniaal). De eerste paar albums met PC als zanger zijn ook goed te pruimen, maar vanaf Abacab wordt het iets te commercieel naar mijn smaak. Favoriete nummers zijn toch wel Dancing with the Moonlit Knight, Watcher of the Skies, Fountain of Salmacis, Musical Box en uiteraard Supper's Ready

In november komt er btw een nieuwe dvd uit van Genesis "The Video Show" met alle clips die ze ooit opgenomen hebben - dus inclusief het materiaal uit de Ray Wilson periode en ook een Top of the Pops o.i.d optreden van I Know What I Like

Verder komt er in die maand ook een "Platinum Collection" uit van Genesis: 3 cd's vol met albumtracks en hits. Gelukkig niet alleen de PC periode, maar ook PG materiaal zoals Supper's Ready en The Cinema Show
    Nee.
    pi_37726542
    GrandWazoo had gelijk, Collins doet een perfecte imitatie van Gabriel op de eerste albums waarop hij leadzinger is. Ben nooit zo'n fan van Phil Collins geweest, maar op Trick of the Tail mis ik Gabriel eigenlijk helemaal niet
    pi_37727625
    Ik vind From Genesis to Revelation ook wel een leuke plaat
      donderdag 29 juni 2006 @ 23:25:08 #15
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_39374314
    *schop*

FGTR vind ik toch een wat mindere plaat. Als ze nou net als de Beatles, een "naked" versie zouden uitbrengen, zonder die vervelende orkestjes, zou het nog wat beter te pruimen zijn. That's me, dat op de meeste heruitgaven van FGTR als bonusnummer staat, heb ik altijd wel een fijn nummer gevonden.

Ben zelf een groot Genesis liefhebber, en kan de doorgewinterde fan ook Steve Hacketts "Genesis revisited" aanraden; ik vind zijn herinterpretaties van het eigen materiaal een stuk interessanter dan de meeste ander covers.
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:40:42 #16
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_42466147
    uit een interview met Phil:
    quote:
    The loss of hearing is "still the same," he says. "You can fool yourself into thinking its getting better because your body adjusts, your brain adjusts to it." Still, "If I get in a crowded room with a lot of people talking, it's a nightmare for me. But the actual being onstage and playing, that's not a problem. Or has not yet been a problem anyway."

Because of that, he's open to a reunion of Genesis, the progressive rock band he joined as a drummer and later led to pop success as lead singer. "I put my hand on my heart here: I don't know what we're doing," he says of the group he left in 1996. "I know we're going to get together to do some playing around, just to see how it feels. I know if we do anything with that, we won't be doing it until next year.

"I think we're going to make it very special and it won't be a tour. It will be selective shows in selective cities," he adds. "I don't want to get stuck back on the road with a band I already left 10 years ago. I love the guys and we all get on great, but I think it should be kept to something special."
    en PG zegt in zn Moonclub video update ook dat Tony, Mike en Phil samen wat aan het uitproberen zijn, maar dat hij zelf voorlopig geen plannen heeft om iets met de oude Genesis-leden te doen.

Zou het er dan toch van komen?
      zondag 8 oktober 2006 @ 09:08:31 #17
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42473451
    Ik hoop van wel, maar ben ook bang dat het dan misschien een greatest hits concertje wordt; invisible touch op repeat zetten en klaar. Maar goed, zelfs dat is beter dan helemaal niks Zou wel fijn zijn als PG en Steve Hackett ook wat medewerking gaan verlenen, dan krijg ik plots meer hoop op een fijne setlist
    pi_42474243
    PG wil toch niet meedoen?
    pi_42474482
    Eerlijk gezegd denk ik dat Gabriel het oude Genesis niet meer goed aankan (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat hij nu een slecht zanger is). En een reunie van Phil, Mike en Tony kan wat mij betreft zo de prullebak in, zelfs met enkele "mystery-guests"
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      zondag 8 oktober 2006 @ 12:55:34 #20
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42476672
    Maar de stem van Phil is ook niet meer wat het geweest is. Phil als drummer en Ray Wilson op zang?
    pi_42477413
    The Carpet Crawlers
    Wel dan die versie van "The Lamb Lies Down On Broadway" en niet die remix op een van de latere albums.
    pi_42477870
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 12:55 schreef knars het volgende:
    Maar de stem van Phil is ook niet meer wat het geweest is. Phil als drummer en Ray Wilson op zang?
    Alsof Phil zich door Ray Wilson achter z'n drumkit zoulaten wegstoppen!
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      zondag 8 oktober 2006 @ 14:10:04 #23
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42478414
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 13:46 schreef MuadDib het volgende:

Alsof Phil zich door Ray Wilson achter z'n drumkit zoulaten wegstoppen!
    If only!

Elmo1608; ken je de live versie met Ray Wilson op zang? Klinkt ook erg goed, hij heeft een warme stem. Beter dan de Phil Collins versies en zeker beter dan die '99 remix
    pi_42479890
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 12:55 schreef knars het volgende:
    Ray Wilson? als ik een reunie wil zien dan wel in een echte lineup, niet zoals Queen enzo dat doet, dan kan je net zogoed naar een goeie coverband gaan..
    pi_42503630
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 10:45 schreef _Etter_ het volgende:
    PG wil toch niet meedoen?
    Zoals ik het had begrepen hadden ze allemaal wel zin in een reunie. Alleen heeft iedereen zijn eigen ding, waardoor ze het niet goed kunnen inplannen. Misschien over een paar jaar.
    Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
    FART FAQ:
    http://www.heptune.com/farts.html
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')