abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 01:03:51 #201
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_51046421
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar?
Israel, Egypte.
Tevens in Maleisie Islam ervaren.
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_51046455
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:03 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Israel, Egypte.
In Egypte hebben niet moslims het zelfs beter dan praktiserende moslims.
  maandag 2 juli 2007 @ 01:11:57 #203
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_51046611
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:56 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Jij komt er vaak, ik heb er gewoont.
Bij de amerikaanse ambassade zeker
Ik ben ZELF arabier, ik heb er familie, ik ken de cultuur daar, de mensen, de manier van leven, de corruptheid en de veramerikanisering in landen zoals jordanie, saudiarabie en de golfgebieden. Ook weet ik hoe de stiuatie is in de palestijnse gebieden. Ook al heb je daar gewoond, jij zal nooit erachter komen hoe het daar echt is, omdat je niet wordt gezien noch behandeld wordt als een autochtoon.

Ach ja, types zoals Geert Wilders proberen ook altijd hun argumenten geloofwaardig over te laten komen, door te zeggen dat ie in die landen heeft gewoond

trouwens het is gewoond , met een d.
  maandag 2 juli 2007 @ 01:12:43 #204
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_51046623
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:03 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Israel, Egypte.
Israel is niet eens een arabisch land.
  maandag 2 juli 2007 @ 01:32:46 #205
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_51047004
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:11 schreef Relneger18 het volgende:
Ach ja, types zoals Geert Wilders proberen ook altijd hun argumenten geloofwaardig over te laten komen, door te zeggen dat ie in die landen heeft gewoond
Ik meen me te herinneren dat je er zelf mee aan kwam zetten. Geert Wilders is trouwens net zo'n sluwe geld/macht-wolf als die imam in Den Haag en ik heb helemaal geen hoge pet op van beide mannen.
quote:
trouwens het is gewoond , met een d.
Nou en? Aan je reactie te zien begreep je best wat ik bedoelde.
Ik zeik toch ook niet over die foutieve spatie voor de comma?
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
  maandag 2 juli 2007 @ 06:20:41 #206
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51048714
Ik heb alleen de OP gelezen en eigenlijk heeft de TS zijn nickname ook niet mee bij dit topic.

*tegen zichzelf zegt dat er ook slimme amerikanen bestaan.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51050245
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:25 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Kijk, daar kunnen we wat mee.
Ikzelf ben geen Atheist, ik geloof dat God's creatie perfect was en nog steeds is, en dat hij geen boek heeft geschreven, maar ons al die 'tools' als logica, IQ, geweten etc. gegeven heeft zodat wij de beste keuzes kunnen proberen te maken. Zonder vrije wil hoeven we geen keuzes te maken, en dwingt God ons eigenlijk hem lief te hebben. Ik geloof in een God die graag wil dat wij vrijwillig voor hem kiezen, en vragen om zijn steun enzo. En dat dom gedrag automatisch nare gevolgen heeft, en helaas soms voor onschuldige omstanders. Niet dat hij een telraampje heeft en bijhoudt hoe vaak je varkensvlees eet, en dan na je dood je de eeuwige hel in pleurt.

God is perfect voor idereen en houdt van iedereen, gelovers en niet-gelovers.
We zijn allemaal perfect, en god is met ons, in ons, of je het wilt of niet.
Alles wat we nodig hebben hier op aarde, is wat we bij ons hebben bij de geboorte.
Hoofddoek, heilig schrift, altaar, kerk....allemaal onnodig.
Ik vertrouw in god op deze manier, en vraag me af hoe jij het ziet.
Helaas onderbouwen niet alle gelovigen hoe jij dit ziet. De KKK gebruiken gods geloof ook voor hun streven. Eerder haalde je al eens Hitler aan in dit Topic. Een persoon die in god geloofde. Moeten we nu alle gelovigen koppelen aan dit soort mensen en hun ook veroordelen?

Er is op dit Moment een grotere groep Moslims die de boel verzieken en de boel opdringen, daarmee moet je uitkijken en die mag je van mij hard aan pakken. Deze moslims kun je gewoon terroristen, rel schoppers en criminelen noemen. Net zoals je deze mensen hebt in andere culturen, geloven en denkwijzen.

Ik blijf het Kolder vinden dat mensen miljarden mensen veroordelen op hun geloof terwijl een relatief kleine groep de problemen veroorzaakt.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:12:01 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51050698
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:49 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Ik blijf het Kolder vinden dat mensen miljarden mensen veroordelen op hun geloof terwijl een relatief kleine groep de problemen veroorzaakt.
Voetbal afschaffen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51050951
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:49 schreef Positive_Thinking het volgende:
Eerder haalde je al eens Hitler aan in dit Topic. Een persoon die in god geloofde.
Hitler geloofde niet in God, hij was een Darwinistische humanist. Hij haatte het christelijk geloof, maar besefte dat hij het nooit kapot kon krijgen dus ging hij het maar gebruiken in zijn propaganda.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51052351
Hitler is streng katholiek opgevoed door zijn moeder. Daarnaast heeft de kerk wel erg veel steun betuigd aan Hitler. Zowel voor de oorlog als tijdens.

http://www.nobeliefs.com/nazis.htm

Maar laten we niet teveel afdwalen Moslims doen alleen slechte dingen met hun geloof volgens de TS
pi_51053062
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:21 schreef Positive_Thinking het volgende:
Hitler is streng katholiek opgevoed door zijn moeder. Daarnaast heeft de kerk wel erg veel steun betuigd aan Hitler. Zowel voor de oorlog als tijdens.

http://www.nobeliefs.com/nazis.htm
Dit wil ik toch even recht zetten.

Hitler kan nog zo streng katholiek opgevoed zijn door zijn moeder, hij had wel een hekel aan het christelijk geloof.

Quote van HItler:
quote:
You see, it's been our misfortune to have the wrong religion. Why didn't we have the religion of the Japanese, who regard sacrifice for the Fatherland as the highest good? The Muhammadan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?
Er zijn veel Duitse christenen in de propaganda getrapt, iets wat ik nog steeds niet kan begrijpen. Gelukkig waren er ook veel Duitse christenen die zich verzetten.
De buitenlandse katholieke kerk, met de Paus voorop, verzette zich tegen het Nazi regime en stuurde zelfs open brieven waarin het Nazisme bekritiseerd werd.
Desondanks sloot hij wel een 'pact' met de Nazi's om te voorkomen dat er nog meer Duitse katholieken vervolgd zouden worden.

Goed.... en nu weer moslims.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 11:54:09 #212
138438 crew  Pizzakoppo
pi_51053203
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:06 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Soms is zwart/wit denken wel nodig, vooral als je haast hebt.
Als een moslimleger bij de stadspoort staat bijvoorbeeld.
Of een kruisvaarders leger, whatever...zielig dat ik dat erbij moet zeggen om talloze
"en de Bijbel dan"-reacties te voorkomen...
En ik vraag me dan af, als middenweg moslim, wat doe je dan?
Jihad is een groot deel van de Koran, dus zeg je dan toch dat het misschien niet het ware woord is?

En voor de duidelijkheid, ik geloof dat de 'Heilige Schriften' zeker wijsheden bevatten, maar het overgrote deel gewoon gerecyclede bagger is om mensen arm, dom, en geweldadig te houden. Met een beetje een discussie kun je de nuttige wijsheden er zo tussenuit pikken, maar helaas, met een die-hard 'ware woord' aanhanger kun je niets uit die boeken in twijfel trekken.
Met dit in gedachten vraag ik me dus werkelijk af waarom degenen die niet extreem hun heilige schrift aanhangen toch zeggen dat ze ..... zijn.
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 11:55:49 #213
138438 crew  Pizzakoppo
pi_51053270
Wanneer komt het moslimleger bij de stadspoort staan?
pi_51053367
quote:
You see, it's been our misfortune to have the wrong religion.
Waar zegt hij hier niet katholiek te zijn, hij zegt dat hij eigenlijk het verkeerde geloof heeft, dat is iets heel anders dan zeggen geen geloof te hebben

Maar zoals je ook al aangaf, mensen die erin trappen en met het geloof mee reizen op zulke gedachten en mensen die er tegen zulke extremistische gedachten goed zijn. beide hetzelfde geloof, wie is nu de echte gelovige?

En als we Katholieke nu naar de islam vernaderen. In plaats van onze Hitler hebben we wat extremisten. Betekend nu dat alle Moslims werkelijk de beleving en overtuiging hebben van de extremisten?
pi_51053580
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:58 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Waar zegt hij hier niet katholiek te zijn, hij zegt dat hij eigenlijk het verkeerde geloof heeft, dat is iets heel anders dan zeggen geen geloof te hebben
Geloof mij, een oprecht christen zegt niet dat hij liever Mohammedaan geweest zou zijn omdat geweld dan beter te rechtvaardigen is. Een oprecht christen verafschuwt geweld.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:58 schreef Positive_Thinking het volgende:
Maar zoals je ook al aangaf, mensen die erin trappen en met het geloof mee reizen op zulke gedachten en mensen die er tegen zulke extremistische gedachten goed zijn. beide hetzelfde geloof, wie is nu de echte gelovige?
Definetly die laatste groep mensen. Aangezien bijv. de daden van de Nazi's de leer van Jezus in alles tegenspreken (zie bijv. mijn sig).
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 12:27:20 #216
138438 crew  Pizzakoppo
pi_51054261
Ik las laatst een boekje waarin stond dat ik lid kon worden van een groep mensen die zichzelfs de vereniging van de Ridders van Nederland, die lui hadden allemaal groepskenmerken en aspecten waaraan je je moest houden om een volwaardig lid te zijn, een soort van "groepsregels".

Ik melde me dus aan en werd ook een "Ridder van Nederland" eigenlijk is ons collectieve doel om een zo groot mogelijke groep te krijgen dus ik ben non-stop op zoek naar nieuwe ridders maar ik houd me wel aan de regels zoals 24/7 rondlopen in een harnas en alleen kippen slachtten die ik zelf heb opgevoed en geslacht, een soort van reinheids-regels met als grote voorbeeld het verhaal van Koning Arthur.

Maar nu ben ik erachter gekomen dat er in de groep (nu een stuk of 1000 leden) een aantal rotte appels zitten, die gasten hebben lak aan de regels en we hebben ze gezegt dat ze geenridders zijn maar dat maakt ze niet uit, ze zeggen: "Wij zijn de echte ridders, Wij weten hoe het verhaal van Koning Arthur echt is gegaan!"

Nou ja, we besloten er maar om te lachen want ergens is het een eer dat zoveel mensen zich willen identificeren met ons. Maar toen kwam er een probleem om de hoek kijken, de "slechte" ridders werden door de mensen gezien als vertegenwoordigers van de echte Ridders van Nederland en de mensen die het niet deden waren halve Ridders want de mensen zeiden:"Als je een Ridder van Nederland bent dan moet je geweldadig zijn want dat hoort bij een Ridder!!1!11!"

Waarop een van de oudere Ridders antwoorde: "In een land waar men gelooft dat een overtuiging zoals de Ridders van Nederland gebasseerd is op geweld, Hoe kan daar een goed beeld zich ooit ontplooien?"
pi_51054990
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is wel een heel subtiel verschil. Het effect is hetzelfde.
subtiel verschil noemt ie dat...
pi_51055046
@koningdavid: Duidelijk hoe jij je keuzes hebt gemaakt en toch hebben anderen het geloof met extremistch geweld kunnen combineren en verdedigen. Daarnaast wordt het geloof op vele manieren beleefd en in vele stromingen. Dat jij Hitler vanuit jouw standpunt niet als oprecht christen ziet,wil niet zeggen dat hij en anderen zichzelf zo niet kan zien, ondanks zulke uitspraken.

@Pizzakoppo: Duidelijk verhaal met een zeer pakkend eind.

Voor de topcistarter heb ik de vraag waarom kan jouw geloof wel goed zijn ondanks er ook vanuit jouw geloof gemoord is en waarom zou dat bij Moslims niet kunnen?

Met andere woorden, waarom zijn niet alle christen slecht zoals jij dat ook ziet met Moslims?
pi_51055064
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:21 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Ik begin zo onderhand een beetje een schijthekel te krijgen aan mensen die de Islam verdedigen.
We zijn tegen terrorisme, maar wel moslim. Leg mij eens uit dan in hoeverre je moslim bent, en waarom.
Ben je wel moslim genoeg om bij Allah in een goed daglicht te staan? Of vindt Allah je een schlemielig watje als je 'Nee' zegt tegen de Jihad als puntje bij paaltje komt.
En wat is het verschil tussen bomaanslag terrorisme en kinder uithuwelijk terrorisme? Of vrouw slaan omdat haar hoofddoek afwaaide terrorisme?
Waarom een geloof half aanhangen (en toch het hele geloof verdedigen)?

En daar komen ze: De Koran zegt niet dit....de Koran zegt niet dat.....
Ach flikker toch op man, en doe je huiswerk eens:

http://video.google.com/videoplay?docid=5862460287603221198
http://www.thereligionofpeace.com/ <Oud nieuws? Nee, hoor, wordt elke dag ge-update met nieuwe aanslagen.

Lees ook eens over de massamoorden overal op aarde door moslims die de Islam verspreidden, daar kan Hitler nog wat van opsteken. Of over slavernij, pedofilie, en andere hobbies van Mohammed.

Als je niet in de Jihad gelooft, waarom noem je jezelf dan toch moslim, en zeg je niet gewoon dat je gelooft wat jou het meest waarschijnlijk in de oren klinkt? Dat je sommige wijsheden uit de Koran naleeft, maar ook sommige uit de Bijbel, en dat je geloof geen naam heeft?

Of moet je dan nadenken?

Tegen Jihad, maar wel moslim.

Maar je bent xenofoob joh het is gewoon dat al die lieve moslims niet genoeg aandacht krijgen in de media

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate....
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:57:53 #220
pi_51055160
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:51 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

subtiel verschil noemt ie dat...
Of je nou slim of hardhandig gedwongen word bepaald gedrag te vertonen is niet van belang. Zoalang je doet en denkt wat "ze" willen is het resultaat hetzelfde.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 2 juli 2007 @ 12:59:53 #221
pi_51055220
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
"groepsregels".
Ridders verbieden!
  maandag 2 juli 2007 @ 13:03:32 #222
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51055317
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik las laatst een boekje waarin stond dat ik lid kon worden van een groep mensen die zichzelfs de vereniging van de Ridders van Nederland, die lui hadden allemaal groepskenmerken en aspecten waaraan je je moest houden om een volwaardig lid te zijn, een soort van "groepsregels".

Ik melde me dus aan en werd ook een "Ridder van Nederland" eigenlijk is ons collectieve doel om een zo groot mogelijke groep te krijgen dus ik ben non-stop op zoek naar nieuwe ridders maar ik houd me wel aan de regels zoals 24/7 rondlopen in een harnas en alleen kippen slachtten die ik zelf heb opgevoed en geslacht, een soort van reinheids-regels met als grote voorbeeld het verhaal van Koning Arthur.

Maar nu ben ik erachter gekomen dat er in de groep (nu een stuk of 1000 leden) een aantal rotte appels zitten, die gasten hebben lak aan de regels en we hebben ze gezegt dat ze geenridders zijn maar dat maakt ze niet uit, ze zeggen: "Wij zijn de echte ridders, Wij weten hoe het verhaal van Koning Arthur echt is gegaan!"

Nou ja, we besloten er maar om te lachen want ergens is het een eer dat zoveel mensen zich willen identificeren met ons. Maar toen kwam er een probleem om de hoek kijken, de "slechte" ridders werden door de mensen gezien als vertegenwoordigers van de echte Ridders van Nederland en de mensen die het niet deden waren halve Ridders want de mensen zeiden:"Als je een Ridder van Nederland bent dan moet je geweldadig zijn want dat hoort bij een Ridder!!1!11!"

Waarop een van de oudere Ridders antwoorde: "In een land waar men gelooft dat een overtuiging zoals de Ridders van Nederland gebasseerd is op geweld, Hoe kan daar een goed beeld zich ooit ontplooien?"
Mooi

Maar ik denk nog iets te subtiel voor de meesten hier...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_51055555
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:53 schreef Positive_Thinking het volgende:
@koningdavid: Duidelijk hoe jij je keuzes hebt gemaakt en toch hebben anderen het geloof met extremistch geweld kunnen combineren en verdedigen. Daarnaast wordt het geloof op vele manieren beleefd en in vele stromingen. Dat jij Hitler vanuit jouw standpunt niet als oprecht christen ziet,wil niet zeggen dat hij en anderen zichzelf zo niet kan zien, ondanks zulke uitspraken.
Nogmaals, Hitler was zeker geen christen, maar probeerde de Duitse christelijke kerk een soort richting op te duwen dat aansloot bij zijn denkbeelden. Hitler droomde van een Germaanse kerk die het blanke germaanse ras zouden aanbidden i.p.v. God.

Iemand kan zich christen noemen, maar als zijn daden alles wat Jezus ons heeft geleerd tegenspreekt, heeft het niks met christendom te maken.
De bijbel laat ruimte voor verschillende politieke denkbeelden wat betreft de indeling van de macht en economie. Maar over rassenhaat en geweld is de bijbel volstrekt duidelijk.

Men kan niet lid van de Nazi's of KKK zijn en toch zichzelf christen noemen. Volstrekt onmogelijk.
En toch zijn er debielen die dat gedaan hebben of doen, inderdaad. Onbegrijpelijk.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:15:44 #224
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_51055658
Dus al ik het goed begrijp wil je 1,5 miljard moslims zeggen dat ze geen goed moslim zijn als ze geen aanslagen plegen?

Waar ben je godverdomme mee bezig? Er zijn al genoeg extremisten in de wereld.
quote:
Nogmaals, Hitler was zeker geen christen, maar probeerde de Duitse christelijke kerk een soort richting op te duwen dat aansloot bij zijn denkbeelden. Hitler droomde van een Germaanse kerk die het blanke germaanse ras zouden aanbidden i.p.v. God.
Kolder. Hitler was Christen, maar gaf er zijn eigen invulling aan. Hij zag Jezus als een strijder tegen het kwade Joodse ras. Inderdaad een perversie, maar hij geloofde wel degelijk in een opperwezen. Hij zag zichzelf als ''de uitverkorene''.
pi_51055796
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Kolder. Hitler was Christen, maar gaf er zijn eigen invulling aan. Hij zag Jezus als een strijder tegen het kwade Joodse ras. Inderdaad een perversie, maar hij geloofde wel degelijk in een opperwezen. Hij zag zichzelf als ''de uitverkorene''.
Dat is dus juist het punt. Als je dat gelooft, kom je niet eens in de buurt van christelijke geloof maar heb je je eigen geloof uitgevonden.

Bovendien liet Hitler zich sterk beinvloeden door het darwinisme en zag hij het blanke Arische als verder in de evolutie dan bijv. het ondergeschikte zwarte ras.

Deze discussie gaat over moslims, I know. Maar ik kan slecht tegen dit soort onwaarheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')