Leuk, zo een link voor je laten spreken, prima hoor,quote:Op zondag 1 juli 2007 23:50 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Hier heb je een waslijst:
http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/#internal
Gelukkig kan ik zeggen dat ik de koran heb gelezen itt jou.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:48 schreef Schepseltje het volgende:
leuk boekje die koran, je zou hem eens moeten lezen..
Kan je misschien even kort uitleggen wat er bedoel wordt met 'kinderen van Israël'?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eeuh, nee.. Dus niet, als je de door jouw gequote vers letterlijk neemt, moet je de mijne ook doen, waarin letterlijk staat dat je dus geen zelfmoord mag plegen, daarnaast behandelt de vers die jij plaatst 'vechten', niet zelfmoord plegen of jezelf offeren..
[..]
Bij een aanslag sterven er onschuldige mensen en dus niet gerechtvaardigd.![]()
Dat geld ook voor westerse landen waar door sommige mensen continu gehamerd word op "de gevaren" van de Islam.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:42 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
dat heet indoctrinatie, het erin hameren van angst, telkens weer en weer, net zo lang tot ze niet beter weten. ....
Israel is Jacob, met Kinderen van Israel worden de kinderen van Abraham, Isaak, Jacob ---> Joden bedoelt.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kan je misschien even kort uitleggen wat er bedoel wordt met 'kinderen van Israël'?
Ben wel benieuwd, klinkt vrij bijbels namelijk.![]()
Och, och, Triggershot, wat laat je je weer kennen. De Koran mag alleen geciteerd worden wanneer er goede dingen instaan. Slechte dingen worden misvormd doordat we de "context" niet kennen. Maar goed, je probeert sowieso recht te praten wat krom is. Ik herinner me nog een discussie waarin je stelde dat er geen doodstraf stond op geloofsafval. Puh-lease.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, dat zeg ik nou ook, je ziet je vooringenomen vooroordelen bevestigd worden omdat je dat zo wilt zien, eigenlijk is het vergelijkbaar met religieus dogma, maar zit zo diep dat er geen sprake is van besef.
quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat geld ook voor westerse landen waar door sommige mensen continu gehamerd word op "de gevaren" van de Islam.
Net zoals de term in de bijbel gebruikt wordt, dus. Thx voor de uitleg.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israel is Jacob, met Kinderen van Israel worden de kinderen van Abraham, Isaak, Jacob ---> Joden bedoelt.
Volgens mij was mijn lijst toch net wat langer.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leuk, zo een link voor je laten spreken, prima hoor,
Hier een verwerping van jouw waslijst:
http://www.islamic.org.uk/dutch/internalc.html
Ik hoef geen persoonsoordeel van je te horen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:58 schreef Overlast het volgende:
[..]
Och, och, Triggershot, wat laat je je weer kennen.
Gevalletje van woorden in mijn mond leggen.quote:De Koran mag alleen geciteerd worden wanneer er goede dingen instaan.
Grappig dat de Islambashers 'context' delen van de extremisten die ze aan het bashen zijn, als jij zelfde interpretatie er op na wilt houden, prima, moet je doen, maar dat is dus de jouwe en niet van de Islam (lees universeel.)quote:Slechte dingen worden misvormd doordat we de "context" niet kennen.
.quote:Maar goed, je probeert sowieso recht te praten wat krom is
Doodstraf voor geloofsafval in de Koran? Puh-lease.quote:Ik herinner me nog een discussie waarin je stelde dat er geen doodstraf stond op geloofsafval. Puh-lease.
dat is geen indoctrinatie, aangezien je hier vrij bent te geloven wat je wil, in tegenstelling tot islamitische landen waar maar één visie is geoorloofd en er van staatswege in wordt geramdquote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat geld ook voor westerse landen waar door sommige mensen continu gehamerd word op "de gevaren" van de Islam.
Trust me, ik wou je ze besparen, er bestaat namelijk ook een Answering-Christianityquote:Op maandag 2 juli 2007 00:00 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn lijst toch net wat langer.
Of je weet niet precies wat je met je topic wilt, of je topic heeft een identiteitscrisis, mag ik je verwijzen naar WFL. Daar kun je met soortgelijke vragen terecht.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Maar Triggershot, even serieus, als je gelooft dat dat boek God's ware woord is, dan moet je me toch eens uitleggen waarom we hersenen, geweten, vrije wil enzo hebben.
Was de creatie geflopt en ging god over op plan B?
Is dat het vereren van God?
Np.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Net zoals de term in de bijbel gebruikt wordt, dus. Thx voor de uitleg.[afbeelding]
Hier heb je het weer, vraag je een serieuze vraag en ben je oprecht nieuwsgierig naar het antwoord, en dan krijg je een omleiding.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je weet niet precies wat je met je topic wilt, of je topic heeft een identiteitscrisis, mag ik je verwijzen naar WFL. Daar kun je met soortgelijke vragen terecht.
Ja precies, tis om te janken dat ze zomaar dingen uit een boek aannemen als ze iets niet weten.quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Hier heb je het weer, vraag je een serieuze vraag en ben je oprecht nieuwsgierig naar het antwoord, en dan krijg je een omleiding.
Goede discussie skills heb je.
Waar haal jij dingen uit die je niet weet? Niet uit geschreven stuff?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja precies, tis om te janken dat ze zomaar dingen uit een boek aannemen als ze iets niet weten.
Ok, jij je zin, een vrije wil, geweten etc is geen argument tegen God, integendeel, een gemiddelde creationist zal dat zelfs tegen een andersdenkende als argument gebruiken, dus ik snap niet echt waar je heen wilt..?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:13 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[quote]Op maandag 2 juli 2007 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
wfL is speciaal opgezet voor zulke soort vragen fyi.![]()
[/quote
Kun je hier niet effe snel antwoorden dan?
Die weet je niet, gewoon accepteren dat je het niet weet en geen fabeltjes uit een boek geloven.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar haal jij dingen uit die je niet weet? Niet uit geschreven stuff?
Ik ga mijn vraag nog een keer stellen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Die weet je niet, gewoon accepteren dat je het niet weet en geen fabeltjes uit een boek geloven.
Daarmee bereik je een dialoog.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:17 schreef Erotica_ het volgende:
WTF.. Zoek een leven triest figuur
Dus jij weet niks?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Die weet je niet, gewoon accepteren dat je het niet weet en geen fabeltjes uit een boek geloven.
Kijk, daar kunnen we wat mee.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok, jij je zin, een vrije wil, geweten etc is geen argument tegen God, integendeel, een gemiddelde creationist zal dat zelfs tegen een andersdenkende als argument gebruiken, dus ik snap niet echt waar je heen wilt..?
Als jij God op zo een manier hebt gevonden, prima toch?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:25 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Kijk, daar kunnen we wat mee.
Ikzelf ben geen Atheist, ik geloof dat God's creatie perfect was en nog steeds is, en dat hij geen boek heeft geschreven, maar ons al die 'tools' als logica, IQ, geweten etc. gegeven heeft zodat wij de beste keuzes kunnen proberen te maken. Zonder vrije wil hoeven we geen keuzes te maken, en dwingt God ons eigenlijk hem lief te hebben. Ik geloof in een God die graag wil dat wij vrijwillig voor hem kiezen, en vragen om zijn steun enzo. En dat dom gedrag automatisch nare gevolgen heeft, en helaas soms voor onschuldige omstanders. Niet dat hij een telraampje heeft en bijhoudt hoe vaak je varkensvlees eet, en dan na je dood je de eeuwige hel in pleurt.
God is perfect voor idereen en houdt van iedereen, gelovers en niet-gelovers.
We zijn allemaal perfect, en god is met ons, in ons, of je het wilt of niet.
Alles wat we nodig hebben hier op aarde, is wat we bij ons hebben bij de geboorte.
Hoofddoek, heilig schrift, altaar, kerk....allemaal onnodig.
Ik vertrouw in god op deze manier, en vraag me af hoe jij het ziet.
Gelukkig hebben we wat aan jouw reactiesquote:Op maandag 2 juli 2007 00:26 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Met zo'n kerel kun je geen dialoog aangaan-> Kansloos
Ja, maar zo werkt het niet in Islamitische landen, ofwel?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij God op zo een manier hebt gevonden, prima toch?
Sowieso geloof ik heilig dat of je nu een gelovige of andersdenkende bent van welke nature dan ook, dat het tussen jou en God is en dat daar verder niemand kan en mag komen, maar dat geldt voor beide kanten.
Vertel mij welke 'Islamitische' land er na 1924 nog bestaat dan?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:32 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt het niet in Islamitische landen, ofwel?
Ik snap het eigenlijk niet, waarom hecht jij meer waarde aan het woord van een extremist als zijnde 'islam' dan mijn woorden?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:34 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Je weet best wat ik bedoel, Islam heeft het niet zo op met ongelovigen.
Nee, helaas is alles niet prima, want vandaag zijn er ook weer talloze mensen vermoord in de Jihad, en er lijkt geen einde aan te komen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:29 schreef Triggershot het volgende:
Als jij God op zo een manier hebt gevonden, prima toch?
Ja en 'Jihad' heeft geen monopolie op het moorden en vandaag zijn er niet alleen mensen dood gegaan door 'jihad', maar goed, geeft weer agenda van sommige mensen aan.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Nee, helaas is alles niet prima, want vandaag zijn er ook weer talloze mensen vermoord in de Jihad.
De meeste andere moorden zijn individuele zaken, en is er geen verder verband.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en 'Jihad' heeft geen monopolie op het moorden en vandaag zijn er niet alleen mensen dood gegaan door 'jihad', maar goed, geeft weer agenda van sommige mensen aan.
Verbanden zijn er om gelegd te worden, verbanden worden gelegd door de individu.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:41 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
De meeste andere moorden zijn individuele zaken, en is er geen verder verband.
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:42 schreef Mrs.Solis het volgende:
Waarom waren jouw ouders tegen abortus?
Gozer, ik zal je alvast zeggen dat in de meeste islamitische landen je meer vrijheid hebt dan jij denkt met je narrowminded brain. (Ja ik kom vaak in het middenoosten)quote:Op zondag 1 juli 2007 21:29 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Niet als je in een islamitisch land woont.![]()
Jij komt er vaak, ik heb er gewoont.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:54 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Gozer, ik zal je alvast zeggen dat in de meeste islamitische landen je meer vrijheid hebt dan jij denkt met je narrowminded brain. (Ja ik kom vaak in het middenoosten)
Dat is wel een heel subtiel verschil. Het effect is hetzelfde.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
dat is geen indoctrinatie, aangezien je hier vrij bent te geloven wat je wil, in tegenstelling tot islamitische landen waar maar één visie is geoorloofd en er van staatswege in wordt geramd
Waar?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:56 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Jij komt er vaak, ik heb er gewoont.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |