Ja dat zagen we toen er een paar striptekeningetjes werden gemaakt.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:24 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat de meeste moslims daar minder wakker van liggen dan jij
Ja vertel eens. Wat was er toen aan de hand?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:26[/url] schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Ja dat zagen we toen er een paar striptekeningetjes werden gemaakt.
Moslims in de westerse wereld worden niet gelimiteerd door de Islam. Wij hebben gelukkig geen Sharia gaande, dus kunnen moslims zich hier vrij ontwikkelen met beschikbare ongecensureerde informatie.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja vertel eens. Wat was er toen aan de hand?
Protesten, in een moslimland, die door de media werden opgestookt. Ik durf toch wel te zeggen dat 90% van de moslims niet moeilijk deed over die cartoons. Ik heb in ieder geval geen rellen van moslims in Nederland, Engeland of Scandinavie gezien....
Maarreuh... denk je nog iets te bereiken met dit topic? Of is het alleen maar een tentoonstelling van jouw kortzichtigheid en vooroordelen?
Dus we kunnen gerust stellen dat de meeste moslim niet wakker liggen van spotprenten? En dat jouw suggestie dat de meeste moslims rellen om die spotprenten dus schromelijk overdreven is?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:49 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Moslims in de westerse wereld worden niet gelimiteerd door de Islam. Wij hebben gelukkig geen Sharia gaande, dus kunnen moslims zich hier vrij ontwikkelen met beschikbare ongecensureerde informatie.
In het MO maakten ze elkaar af tijdens de rellen.
Ja, en dat de meeste moslims de adviezen mbt de ongelovigen uit de Koran niet letterlijk naleven, en tegen de Jihad zijn. En dus naar mijn mening net zo makkelijk 'persoonlijk geloof' als 'islam' kunnen kiezen,quote:Op maandag 2 juli 2007 19:55 schreef calvobbes het volgende:
Dus we kunnen gerust stellen dat de meeste moslim niet wakker liggen van spotprenten? En dat jouw suggestie dat de meeste moslims rellen om die spotprenten dus schromelijk overdreven is?
dus wat is nou de bedoeling geweest van dit hele topic?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 06:36 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
hoop geblaat
basis redenatiefoutquote:Op zondag 1 juli 2007 20:28 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Ik snap niet
waarom mensen zichzelf islam noemen, maar tegen de jihad zijn terwijl dat een groot deel van islam is.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 06:36 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Ja, en dat de meeste moslims de adviezen mbt de ongelovigen uit de Koran niet letterlijk naleven, en tegen de Jihad zijn. En dus naar mijn mening net zo makkelijk 'persoonlijk geloof' als 'islam' kunnen kiezen,
met als voordelen:
-nog steeds wijze dingen uit de Koran/Bijbel leren (ongecensureerde toegang tot informatie en perspectieven)
- kunnen geloven dat God/Allah perfect is, en zijn schepping (Plan A) geslaagd is en perfect werkt,
ook al doen mensen domme dingen met hun vrije wil.
- dat god/Allah vredelievend is, en niemand ooit voor eeuwig de Hel in wordt gesmeten (maar dat zaken als oorlog, ziektes, geweld, etc. etc. helse taferelen op aarde brengen, en dat de mens in staat is om zulke tafereln tot een minimum te drukken. Door hun hersenen en hart te gebruiken waarmee ze geboren zijn.
- dat kinderen hun eigen persoonlijke band met God/Allah mogen zoeken, uit vrije wil, en zonder verplicht leesmateriaal. God/Allah is overal, elke weg leidt tot God/Allah.
- niet meer schuldig voelen over kutregeltjes in de geschriften, maar je geweten en empathie vertrouwen.
- Extreem fundamentalisme onaantrekkelijker maken, aangezien 'steeds meer mensen afstappen van het heilige geloof in het heilige woord' en zelfs een betere oprechtere persoonlijkere band met god/allah krijgen.
- Etc.
Inshall-A-men
![]()
Dan zeg ik dat ik als westerling voor het derde rijk ben.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Dit topic
ik moet zeggen dat ik als Heiden zijnde voor de Jihad ben
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:12 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
basis redenatiefout
leer eerst maar eens nadenken, dan mag je daarna een grote bek hebben.
inderdaadquote:Op maandag 2 juli 2007 00:06 schreef MouzurX het volgende:
gelovigen zijn gewoon dom punt
Toch snap ik topicstarter met zijn geloof niet.....quote:Op maandag 2 juli 2007 18:31 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Mijn geloof heeft geeneens een naam man, lees de postst eens door. Daarnaast geloof ik dat als je letterlijk in een "Heilig Schfift" geloofd, dat gelijk staat aan "Plan B" en dus God/Schepping geflopt was.
Dat je gelooft dat God een boek met regeltjes nogig had om ons in het gareel te houden.
Vind ik vrij beledigend t.o.v. God/Schepping.
Mijn focus in dit topic is op Islam, waarom? Lees het boek eens door en lees de geschiedenis van de volgelingen. Als een boek 300x zegt dat ongelovigen slecht zijn en vermoord mogen worden, en de meeste volgelingen hebben daar lak aan, mag ik dan a.u.b. dat boek toch bekritiseren?
En sommigen hier hebben het steeds over een kleine groep extremisten....wordt wakker man. Er zijn miljoenen Jihadi's, en elke dag sterven er onschuldige 'ongelovers' door die haatpropaganda aka Islam.
En dan heb ik het nog niet over de moslims die de grijze middenweg bewandelen, die wellicht ooit voor een T-splitsing komen te staan.
Mijn stelling is dus:
1-Geloven in Heilig Schrift is beledigen van God/Schepping (erkenning Plan A is geflopt)
2-Heilig schrift is haat propaganda, en als je er toch niet 100% achter staat promoot het dan ook niet.
Ik snap niet wat hier nou zo moeilijk te begrijpen is, en moet nog steeds een moslim tegenkomen hier die me direct een eerlijk antwoord geeft.
Als we volgens jouw geloof allemaal perfect zijn. Dan zijn dat ook de moslims die keuzes hebben gemaakt, want ook het IQ hebben we van god volgens jouw.quote:Kijk, daar kunnen we wat mee.
Ikzelf ben geen Atheist, ik geloof dat God's creatie perfect was en nog steeds is, en dat hij geen boek heeft geschreven, maar ons al die 'tools' als logica, IQ, geweten etc. gegeven heeft zodat wij de beste keuzes kunnen proberen te maken. Zonder vrije wil hoeven we geen keuzes te maken, en dwingt God ons eigenlijk hem lief te hebben. Ik geloof in een God die graag wil dat wij vrijwillig voor hem kiezen, en vragen om zijn steun enzo. En dat dom gedrag automatisch nare gevolgen heeft, en helaas soms voor onschuldige omstanders. Niet dat hij een telraampje heeft en bijhoudt hoe vaak je varkensvlees eet, en dan na je dood je de eeuwige hel in pleurt.
God is perfect voor idereen en houdt van iedereen, gelovers en niet-gelovers.
We zijn allemaal perfect, en god is met ons, in ons, of je het wilt of niet.
Alles wat we nodig hebben hier op aarde, is wat we bij ons hebben bij de geboorte.
Hoofddoek, heilig schrift, altaar, kerk....allemaal onnodig.
Ik vertrouw in god op deze manier, en vraag me af hoe jij het ziet.
Jaaa 1 groot westers reich...rijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:22 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Dan zeg ik dat ik als westerling voor het derde rijk ben.![]()
Alsof er ook maar 1 politicus anders is als hitler als hij/zij de macht zou hebbenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Jaaa 1 groot westers reich...rijk![]()
![]()
![]()
Alleen geen gestoorde pipo aan de macht zoals hitler.
Iedereen's lichaam, ziel en geest zijn perfect en gelijk, wat we ermee doen is eigen vrije keus.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:18 schreef Positive_Thinking het volgende:
Als we volgens jouw geloof allemaal perfect zijn. Dan zijn dat ook de moslims die keuzes hebben gemaakt, want ook het IQ hebben we van god volgens jouw.
En toch vind je Moslims niet perfect, je eigen geloof gaat mank
Allemaal vrije keus niet moeilijk inderdaad. Maar op grond waarvan mag jij van jouw geloof andere mensen beoordelen op hun keuzes en gebruik van IQ? Waarom zijn anderen in dit topic volgens jouw geloof totaal fout en heb jij gelijk? Wat is volgens jouw geloof dom gedrag of bepaal jijzelf de maatstaaf?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:51 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Iedereen's lichaam, ziel en geest zijn perfect en gelijk, wat we ermee doen is eigen vrije keus.
Helemaal niet zo moeilijk hoor. En als er iets mank gaat is het het volgende slachtoffer van de Islam als zijn zijn voet en hand aan tegenovergestelde kant eraf hakken, zoals wordt aangeraden in de Koran.
![]()
Dus je zegt dat ik een redeneringsfout heb gemaakt, en kom je met een wikipedia link naar de definitie van die fout, maar waar is je argumentatie dat ik fout zit? Kortom wederom een moraalridder die opkomt voor de Islam terwijl ie er geen flikker van snapt. En dan nog eindigen met een stoere bek.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:12 schreef punchdrunk het volgende:
basis redenatiefout
leer eerst maar eens nadenken, dan mag je daarna een grote bek hebben.
Ik vind dat men iedereen mag beoordelen en bekritiseren wat je wilt, zolang je ze verder met rust laat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:02 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Allemaal vrije keus niet moeilijk inderdaad. Maar op grond waarvan mag jij van jouw geloof andere mensen beoordelen op hun keuzes en gebruik van IQ? Waarom zijn anderen in dit topic volgens jouw geloof totaal fout en heb jij gelijk? Wat is volgens jouw geloof dom gedrag of bepaal jijzelf de maatstaaf?
een hoop geblaat!...dit is toch wel de Klaagbaak?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:10 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
dus wat is nou de bedoeling geweest van dit hele topic?![]()
Als je geen maatstaven hebt kan je ook niet bepalen wat slecht en goed is en wat waarom wel of niet kan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:14 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
[..]
Ik bepaal helemaal geen maatstaaf, wat users als jij doen is mijn argumentatie terzijde leggen en mij persoonlijk aanvallen op zaken die ik eigenlijk niet doe.
Ik snap wat je bedoelt, en wat ik probeer te zeggen komt waarschijnlijk ook vaak wel verkeerd over, kromme woordkeuze en verhitte reacties enzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:42 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Als je geen maatstaven hebt kan je ook niet bepalen wat slecht en goed is en wat waarom wel of niet kan.
Jij valt een hele groep moslims aan, Die doen ook niet wat jij beweert. Niet alle moslims moorden, niet alle Moslims leven zo intens naar wat er in de Koran staat. Jij vind het niet leuk als ik je persoonlijk aanval met zaken die je niet doet. Misschien ooit over nagedacht dat jij door alle moslims op een hoop te gooien je die mensen die niet moorden wel waarden naar andere mensen hebben die werkelijk de koran anders beleven ook raakt?
Je argumeneten zijn echt niet slecht en ja het geweld uit de moslims gemeenschap ligt hoger is in die landen vaak erger allemaal punten die gewoon kloppen. maar dan kan je nog steeds niet alle moslims op een hoop gooien.
Mijn mening elk mens moet je persoonlijk beoordelen. Of je moet een groep genuanceerder beschrijven.
1 nederlander die zijn kind veroord maakt nog steeds niet dat alle Nederlanders zo zijn.
10000 terroriserende Moslims die aanslagen plegen maakt nog steeds niet dat alle meer dan een miljard moslims zo zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |