Er zijn meerdere antwoordversies mogelijk, naar mijn mening, afhankelijk van de leeftijd van TS.
Qua familiedrama's:
Val je in het spectrum 15-18, dan zou je er wat mij betreft goed mee weg moeten komen, zeker omdat je je nà de ellende van je goede kant hebt laten zien door op te ruimen, excuses te maken en je te realiseren dat je fout zat. Dan wordt het gewoon een 'familieverhaal' voor later
![]()
Val je in het spectrum 19-23 jaar, de 'student-periode', tja, dan mag dit een wijze les voor je zijn.Iets dat eigenlijk niet meer kan, maar toch nog ook weer wel, we begrijpen het, rare actie, maar tijdje later is alles weer oke bij geen recidive. Wederom heb je goed gecompenseerd door op te ruimen en goed brak te zijn en spijt te betuigen
![]()
.
Ben je 23+jr, dan zou de schoonpapa of mama wel eens niet meer al te blij kunnen zijn, deze momenten had je eigenlijk al bij je vorige schoonfamilie moeten hebben, zeg maar. Afhankelijk van het type familie (kroegbrabander of zwaar grefo bible belt..., makes all the difference) ga je hier op familiegebied mee wegkomen, of niet.
Wat echter nog veel meer van belang is dan dit allemaal, is of je vriendin achter je staat of niet. Als zij je heeft opgegeven, dan is het jammer. Als zij voor je staat en nog steeds om je moet lachen en je lief vind, dan maak je een goede kans dat het allemaal een beetje fout weekend was, maar ook niet meer dan dat.
Bij 'ons in de familie' zou je echter even het doelwit zijn van rake grappen, en zou het overwaaien, onder de noemer van 'mijn dochter vind hem leuk, en het is een goeie kerel, dus ja ach'. Ik hoop dat je schoonfamilie deze mening deelt