Aan oliedollars geen gebrek blijkbaar, daar in Kazachstan.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:13 schreef Bartoli het volgende:
Voor de recordpoging van Kasjetsj-
kin bouwt Astana een nieuwe wielerbaan
In de Sport international ook...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:09 schreef -skippybal- het volgende:
Kan Wuyts weer beginnen over hoe belachelijk het wel niet is door de transfer vanmiddag.
Behalve als het in België is uiteraard...
mijn god, dat stuk in de SI. Bij elke etappe zo verslag.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de Sport international ook...Hij had kritiek op de Tour door NL, Gironingen, Tour door Italie etc... 2 pagina's later vond ie de aankomst in Gent schitterend...
Echte Belg wat dat betreft, oerchauvinistisch!
Vind ik eigenlijk ook. Dat ze nog naar de Italiaanse wijken van Seraing en Marcinelle kwamen vorig jaar om de grote mijnramp met honderden Italiaanse doden van exact 50 jaar terug te herdenken kon ik nog begrijpen , maar wat heeft Nederland nu in godsnaam met Italie of de Giro te zien ...quote:
Ik heb mij laten vertellen dat wat in de SI stond exact hetzelfde was als wat hier in de Tourspecial van Sportmagazine in België stond. Geen idee of beide bladen samenwerken of dat Wuyts gewoon hetzelfde verslag naar elk blad stuurde ...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mijn god, dat stuk in de SI. Bij elke etappe zo verslag.Je vraagt je dan bijna af of er wel andere nationaliteiten meedoen. Elke etappe is wel geschikt voor een belg. Volgend jaar graag een ander die de etappes showt.
Dat ze veel over hun eigen land praten prima, maar in zo blad vind ik dat toch minder. Sporza vind ik ook lang niet altijd geslaagd. Zeker tijdens de voorjaarsklassiekers, dan niet de echte, maar de kleinere koersen. Rijd bijna alleen maar belgen mee en ze doen net of ze ik weet niet hoe goed zijn, terwijl je ze in rondes en klassiekers buiten belgie niet ziet.
Maar sporza heeft wel kwalitatief beter commentaar dan de NOS, dat dan weer wel.
Ik hier de Vara Gids waar elke dag dew etappe wordt beschreven door Jeanever Nelissenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mijn god, dat stuk in de SI. Bij elke etappe zo verslag.Je vraagt je dan bijna af of er wel andere nationaliteiten meedoen. Elke etappe is wel geschikt voor een belg. Volgend jaar graag een ander die de etappes showt.
Wat schrijft Jean over de etappe die vertrekt in Cognac ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik hier de Vara Gids waar elke dag dew etappe wordt beschreven door Jeanever Nelissen![]()
Hmmm... het zou dan best wel eens een kopie kunnen zijn.. Het was heel erg op België gericht, de enige Nederlander die er in werd genoemd was us Pieter Weening. Beetje cheap van SI dus...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb mij laten vertellen dat wat in de SI stond exact hetzelfde was als wat hier in de Tourspecial van Sportmagazine in België stond. Geen idee of beide bladen samenwerken of dat Wuyts gewoon hetzelfde verslag naar elk blad stuurde ...
Wat heeft de Tour in Gent te zoeken?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook. Dat ze nog naar de Italiaanse wijken van Seraing en Marcinelle kwamen vorig jaar om de grote mijnramp met honderden Italiaanse doden van exact 50 jaar terug te herdenken kon ik nog begrijpen , maar wat heeft Nederland nu in godsnaam met Italie of de Giro te zien ...![]()
Goh, de eerste keer dat de Tour al buiten de Franse grenzen ging was al in 1906 hé ... In 1913 was er zelfs al een buitenlandse aankomst & start , in Geneve ...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat heeft de Tour in Gent te zoeken?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik hier de Vara Gids waar elke dag dew etappe wordt beschreven door Jeanever Nelissen![]()
Dus omdat de Tour al zo'n lange buitenlandse historie heeft mag de Giro dit nooit en never doen? Ik zie het probleem niet. Op deze manier wint de Giro, die volgens velen hier mooier is dan de Tour, aan populairiteit in Nederland.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh, de eerste keer dat de Tour al buiten de Franse grenzen ging was al in 1906 hé ... In 1913 was er zelfs al een buitenlandse aankomst & start , in Geneve ...
Je moet het ook nog ergens logistiek zien hé. Als de Tour naar Noord-Frankrijk of naar Vlaanderen rijdt , maakt eigenlijk geen verschil uit voor de renners en volgers. Zelfs Groot-Brittannië en Londen is met de Eurotunnel in nauwelijks een halfuurtje bereikbaar vanuit Frankrijk. Maar wat een verschil is dat om iets als de Giro opeens 1500 km vanuit hun normale gebied te halen ...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus omdat de Tour al zo'n lange buitenlandse historie heeft mag de Giro dit nooit en never doen? Ik zie het probleem niet. Op deze manier wint de Giro, die volgens velen hier mooier is dan de Tour, aan populairiteit in Nederland.
De tour is ook in Nederland van start gegaan, evenals in Dublin wat ook niet op 2 uurtje reizen van Frankrijk ligtquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet het ook nog ergens logistiek zien hé. Als de Tour naar Noord-Frankrijk of naar Vlaanderen rijdt , maakt eigenlijk geen verschil uit voor de renners en volgers. Zelfs Groot-Brittannië en Londen is met de Eurotunnel in nauwelijks een halfuurtje bereikbaar vanuit Frankrijk. Maar wat een verschil is dat om iets als de Giro opeens 1500 km vanuit hun normale gebied te halen ...
Men gaat de Tour ook niet in Rome of Polen laten starten hé
De tour is ook wel eens in Berlijn gestart. Dan zit je al bijna in Polen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet het ook nog ergens logistiek zien hé. Als de Tour naar Noord-Frankrijk of naar Vlaanderen rijdt , maakt eigenlijk geen verschil uit voor de renners en volgers. Zelfs Groot-Brittannië en Londen is met de Eurotunnel in nauwelijks een halfuurtje bereikbaar vanuit Frankrijk. Maar wat een verschil is dat om iets als de Giro opeens 1500 km vanuit hun normale gebied te halen ...
Men gaat de Tour ook niet in Rome of Polen laten starten hé
Dat vind ik ook. Buurlanden zijn nog okay en dan alleen als het parcours iets bijdraagt (de Ardennen of Nederlands Limburg, dat soort dingen). Verder zijn de bijdragen van Nederland en Belgie aan de Tour hoofdzakelijk onnodige valpartijen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:03 schreef IJsVogel het volgende:
...maar ben zelf van mening dat een ronde van Frankrijk, Spanje of Italie in het land zelf gereden moet worden met hoogstens een halve ettape in een buurland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |